Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 75237 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 4-01-2007, 22:55:23 »
Rustige aflevering. Ik vind Renate en Inge verdacht. Bedoel, de mol heeft geen jokers nodig, blijft immers altijd in het spel.
Ik concludeer juist dat Renate en Inge de mol niet zijn. Ten eerste zou ik als ik de mol was nooit die zesde vraag goed hebben beantwoord. Het argument dat de mol geen jokers nodig heeft gaat niet op, want juist om die reden moet de mol wel proberen om jokers te krijgen. Als je als mol niet je best doet om jokers te krijgen is namelijk al snel duidelijk dat je die blijkbaar niet nodig hebt. Bovendien hoef je als je jokers hebt nooit uit te leggen hoe je in het spel hebt weten te blijven ook al stemde je bv. op degene die net is afgevallen. Dat laatste is vooral voor de kijkers thuis van belang, want die weten vaak waar de kandidaten op stemmen.

O, en van die japanse meters: was het niet Menno die zei 'O het zijn Japanse meters' en Dick Jol die meteen zegt 'O ja, Japanse meters' ?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 4-01-2007, 22:58:07 »
heb totaal geen mol gevoel en vind de kandidaten niet leuk.  ::ohno::

Je bent en blijft een vrouw hè? ;) Ik vind deze groep ontzettend leuk, leuke afwisseling van persoonlijkheden, dit wordt weer een topseizoen, zeker gezien het introfilmpje, toffe opdrachten. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2007, 23:01:15 »
Welk een heerlijke aflevering. Leuke opdrachten, veel molkansen en een lekker broeierig sfeertje! Aflevering 1 belooft veel voor de rest van serie!  ::jaja::
Woosie down?

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2007, 23:10:40 »
Ik lees nu echt op allerlei plaatsen en in verschillende topics iets over de verschillende kleuren van de uitgedeelde boekjes, wat ik helaas heb moeten missen omdat ik wat laat besefte dat Wie is de Mol al bezig was en het begin heb gemist.
Maar laten we nu met zijn allen afspreken daar verder niet over na te denken. Vorig jaar was dat al een hint: "De mol heeft nooit een andere kleur gehad." Welke door Roderick verkeerd werd vertaald naar "De mol is nooit verbrand geweest door de zon." maar hem toch de goede kant op wees.
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline MaVaRo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2007, 23:14:47 »


japanse meters....ik denk dat ze het hier over hadden

"Thais-Chinees. Een Chinese lengtemaat, gelijk aan ongeveer 300 meter. (LI)"

meer kon ik er ook niet over vinden.

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 4-01-2007, 23:26:11 »

japanse meters....ik denk dat ze het hier over hadden

"Thais-Chinees. Een Chinese lengtemaat, gelijk aan ongeveer 300 meter. (LI)"

meer kon ik er ook niet over vinden.

Ik ga ook nog wel eens zoeken. Maar volgens mij hadden ze er 160 van. Dat zou wel erg ver worden. ;D
Alles van waarde is gevoel

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 4-01-2007, 23:36:28 »
over die euhm. hoe noem je dat.. voorstelstukjes?
ik zeg niet dat het een hint is of whatever,
maar er kwam wel veel rood & groen in voor
(okee het is maar op welke kleur je let natuurlyk)
maar misschien is het iets.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2007, 23:38:53 »
Vond het een topper uitzending. Het belooft wat voor de komende afleveringen.
Er is me heel wat opgevallen en een en adner is er ook al genoemd, maar wat ik nog niet gelezen heb is dat er minstens 2 keer heel duidelijk een 7 in beeld is geweest zonder dat daarvoor aanleiding was. Ik richt mijn pijlen even op 7.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2007, 23:40:11 »
Jaa, Roderick! Haha, ik zat echt meteen te schreeuwen, heeey die stem ken ik! :P Toch nog erkenning voor de echte Mol van vorig jaar (A)

Jammer dat Sander eruit is, ik vond hem zo'n Toine, een fanatiekeling, die er toch wel lang in zou blijven.
Eva is bij mij het meest verdacht, door dat (Mol!)filmpje (zoals bij Yvon), en doordat ze plots links zei.
Dan Menno met z'n Japanse meters dat hij pas vet laat doorhad, terwijl hij er de hele tijd naar kijkt.
Paul heeft niet echt wat gedaan, maar toch verdenk ik hem.
Ik vond het dom dat Renate helemaal geen bagage had afgestaan, en raar dat ze over gehaktballen begon en dat dat precies in dat filmpje van Menno kwam.

Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik ga  nu maar uit van Eva..
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2007, 23:42:13 »
Leuke afleveringen, 2 verdachte dingen:

1: Eva: Nee je zei in eerst instantie dat Diesel links was.

Was zéér duidelijk dat het RECHTS was.



2: Menno: Weetjewat, als ik het fout heb, dan blijf ik wel staan bij dat bord.

Speelt zichzelf daarmee goed in de picture, als in: Ik offer me wel op voor de groep, terwijl het eigenlijk niet heel veel geld uitmaakt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2007, 23:42:54 »
Nee joh, Eva is helemaal niet verdacht. Analoog aan het fanatisme van Toine vorig jaar; als mol zou ze nooit die Sudoku zo duidelijk uitleggen en fanatiek oplossen.
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 5-01-2007, 00:04:14 »
De aflevering is online! op .nl site

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 5-01-2007, 08:23:47 »
over die euhm. hoe noem je dat.. voorstelstukjes?
ik zeg niet dat het een hint is of whatever,
maar er kwam wel veel rood & groen in voor
(okee het is maar op welke kleur je let natuurlyk)
maar misschien is het iets.

Niet alleen de "voorstelstukjes",hoor.

De hele aflevering is doorspekt met groen en rood!! Viel mij ook meteen op (weet alleen niet wat ik hier mee moet)

Offline sap

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 5-01-2007, 09:27:54 »
Nee joh, Eva is helemaal niet verdacht. Analoog aan het fanatisme van Toine vorig jaar; als mol zou ze nooit die Sudoku zo duidelijk uitleggen en fanatiek oplossen.
Ja, das ook weer waar natuurlijk... Toch vond ik ze met momenten wel verdacht... Nog maar 1 aflevering gehad en ik ben al aan het twijfelen.
Wel jammer van de eerste afvaller...

Offline pinogirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • What's in a name....!
Re: Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 5-01-2007, 09:30:09 »
Joepie.....mollen!  ;D
Heb me moeten bedwingen om gisterav niet meteen de pc aan te zetten, maar had me voorgenomen eerst even alles in te laten werken. Dat heb ik nu dus gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat er twee dingen zijn blijven hangen bij me:
- de afwijkende kleur boekjes (dit moet toch haast wel wat zijn)
- Renate. Dat lachje van haar telkens, terwijl de rest bloedserieus is......

Anyway: ik heb er weer zin in!

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 5-01-2007, 10:01:46 »
Wat mij is opgevallen dat Alex in zijn "voorstelfilmpje" het woord "ambivalent" in de mond neemt en dat datzelfde woord (wat toch niet een dagelijks en vaakgebruikte term is) in het dagboek van de Mol opduikt.
Mijn mol is Paul, maar ik moest deze opmerking toch ff kwijt.
"Leven is het meervoud van lef"

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 5-01-2007, 10:10:45 »
Er waren gister maar liefst 1,4 miljoen kijkers!! :o

Offline Gtje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 5-01-2007, 10:13:01 »
Leuke aflevering, jammer dat Sander eruit is  ::ohno::

Maar wat mij opviel: Bij de sudoko lag er een boek tussen van Adrian Mole  ::oink::! Weet alleen niet wie die daar neer heeft gelegd. Hij komt ook maar even in beeld, dus ik ga nog maar een keer kijken!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 5-01-2007, 10:17:35 »
Joepie.....mollen!  ;D
Heb me moeten bedwingen om gisterav niet meteen de pc aan te zetten, maar had me voorgenomen eerst even alles in te laten werken. Dat heb ik nu dus gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat er twee dingen zijn blijven hangen bij me:
- de afwijkende kleur boekjes (dit moet toch haast wel wat zijn)
- Renate. Dat lachje van haar telkens, terwijl de rest bloedserieus is......

Anyway: ik heb er weer zin in!

Niet steeds over die boekjes hoor, dick jol is net zo verbaasd dat hij een rood boekje krijgt. Ik denk echt dat daar niets in zit. Ik dit jaar voor de muzikale hints. Verder is dat boek bij de sudoku van Nadja.

Offline Your_Conscience

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 5-01-2007, 10:40:16 »
Ook ik vond het een leuke aflevering. Enorm jammer dat Sander er gelijk uit ligt, toch wel een van de bekendere namen in het deelnemersveld en daarnaast voor mij een van mijn potentiele mollen. Niet in het minst omdat Karel op een gegeven moment zegt: "De mol hoeft niks te doen hij kan gewoon met de armen over elkaar achterover gaan liggen". En jawel hoor in het eerstvolgende shot van de kandidaten zie je Sander achterovergeleund met de armen over elkaar liggen ::oink::. Daarnaast leek het inderdaad of hij wist dat de Beatles in zijn filmpje gedraait zouden worden. Want ik vraag me af waarom hij er anders niks van gezegt heeft dat Dick de hele dag een Beatles T-shirt draagt. Mocht hij toch nog terugkomen zoals elders op dit forum al werd gesuggereerd, staat hij bij mij met stip bovenaan. Tot die tijd houd ik het maar op Menno, alhoewel hij eigenlijk iets te verdacht werd neergezet deze aflevering...