Auteur Topic: Muzikale Hint 4  (gelezen 19103 keer)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2007, 16:12:26 »
Het stukje tekst slaat denk ik op de veiling opdracht

Goud en zilver --> het geld uit de pot
Hebben mij nooit iets gebracht --> degene die niks won bij de veiling

Dat waren Inge, Menno, Dick (maar hij heeft ook niet geboden) en Renate

Of de mol: goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht. Een mol heeft niets aan vrijstellingen en jokers.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2007, 16:13:36 »
Of: goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht; dus de mol heeft het op een andere manier gekregen, bijvoorbeeld doordat hij een luxe slaapplaats gratis kreeg.
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2007, 16:16:31 »

Het kan ook iets te maken hebben met Blof; dus bluffen/liegen


En de hints gaan idd wel vaak over tijd/verandering

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2007, 16:20:28 »
Dat kan dit jaar inderdaad zo zijn. Maar vorig jaar was het bijvoorbeeld nooit duidelijk waar je nu echt naar moest kijken. De ene keer was het de titel, de andere keer het album. De andere keer moest je de hint eruit halen dat een Johnny Cash zong "it ain't me" >> een man zingt dat, dus de mol is geen man. Zulke dingen. Ofwel, ik weet nooit echt waar ik me op moet richten bij de muzikale aanwijzingen omdat de WIDM redactie geen vast protocol erop na houdt.



Ik vond ze vorig jaar dan ook extreem slecht eerlijk gezegd...toen was er ook nauwelijks een touw aan vast te knopen.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2007, 16:24:29 »
Ik vond ze vorig jaar dan ook extreem slecht eerlijk gezegd...toen was er ook nauwelijks een touw aan vast te knopen.
mee eens, sinds vorig jaar waster een nieuwe bedenker of uitlegster iig, ik hoop dat er dit jaar betere verklaringen zijn
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2007, 16:38:30 »
ben eens gaan lezen en nadenken. de muzikale hints gaan allemaal over tijd zou het dan toch inge zijn?? (goede tijden, slechte tijden).

je kan ook redeneren dat de mol niks nodig heeft en dus niet hoeft te bieden dus dick.

of dat de mol niks won bij de veiling dus dick ,paul, inge of renate (menno is eruit)

maw het is nog zeer onduidelijk en iedereen ka nde mol zijn. voorlopig ga ik voor Dick of Renate of Nadja
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 16:40:09 door the_shagster »

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2007, 17:45:41 »
En op de cd staat een liedje dat Streep mijn naam maar weg heet :P Dus misschien is het wel zo, dat degene die niets gewonnen hebben weggestreept kunnen worden?
Kennis is macht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2007, 17:47:53 »
En op de cd staat een liedje dat Streep mijn naam maar weg heet :P Dus misschien is het wel zo, dat degene die niets gewonnen hebben weggestreept kunnen worden?

Hm, wel opmerkelijk die titel 'Streep mijn naam maar weg.' En net 1 nummer voor 'Goud en Zilver'. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben..

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2007, 18:35:50 »
Komt er nog een link naar het interview met Menno?? ;D

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2007, 19:33:08 »
Komt er nog een link naar de aanwijzing?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2007, 21:08:42 »
De mol is natuurlijk Dick, omdat hij zo enorm heeft ge"blof"t (lees: gebluft)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2007, 21:45:40 »
Komt er nog een link naar de aanwijzing?

Vanavond komt 'ie als het goed is nog online, dus nog even geduld :)
The sun came up and reality set in.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2007, 23:53:11 »
Ik vindt het erg opvallend dat ze inderdaad allemaal over tijd gaan. Daarom denk ik dat we daar juist geen verband in moeten zoeken, WIDM-makers kennende  ;D

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2007, 01:13:19 »
Gisteren was de vierde muzikale hint te horen bij Schiffers.fm. Het gaat om het nummer 'Goud en Zilver' van de Zeeuwse band 'Blof'. Menno vertelde live in de studio zijn verhaal over de mol. Het interview met Menno Bentveld en de muzikale hint zijn ondertussen ook via onze site te horen...

Schiffers.fm aflevering 4:
Interview Menno Bentveld
Muzikale aanwijzing
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline vioolroosje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2007, 12:16:19 »
Goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht...

Ik zit nu deze aflevering op Alex als mol. Ik weet gewoon zeker dat het een man is namelijk. Dick vind ik nou echt typisch geen mol, want hij wilt veel te graag winnen. Paul is ook geen mol, omdat hij rood was. Menno is er nu uit. Met dat goud en zilver kan ook bedoeld worden van: goud en zilver (dus jokers enz.) brengt me niks, want ik ben toch wel de mol en blijf tot het einde.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2007, 12:31:06 »
Gisteren was de vierde muzikale hint te horen bij Schiffers.fm. Het gaat om het nummer 'Goud en Zilver' van de Zeeuwse band 'Blof'. Menno vertelde live in de studio zijn verhaal over de mol. Het interview met Menno Bentveld en de muzikale hint zijn ondertussen ook via onze site te horen...

Schiffers.fm aflevering 4:
Interview Menno Bentveld
Muzikale aanwijzing

Menno zegt op een bepaald moment over het weer inbrengen van Paul in het spel: de mol biedt als eerste en Nadja ging mee.

Conclusie: Paul is niet de mol? Want die kan niet bieden op zichzelf. Nadja kan natuurlijk zelf ook beginnen...

Verder zie ik nog geen link. Misschien wel naar Inge

Alhoewel: mijn horloge zegt dat het tijd is voor veranderringen --> Paul Rabbering?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2007, 13:48:51 »
Dat Menno zegt dat de mol als eerste biedt, dat is natuurlijk een aanname zijnerzijds. Hij stond zelf ook achter een schot, weet niet wie er als eerste bood, laat staan wie de mol is. Ik denk niet dat je hier conclusies aan moet verbinden.
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2007, 14:35:55 »
Dat Menno zegt dat de mol als eerste biedt, dat is natuurlijk een aanname zijnerzijds. Hij stond zelf ook achter een schot, weet niet wie er als eerste bood, laat staan wie de mol is. Ik denk niet dat je hier conclusies aan moet verbinden.

Hmmm nee daar heb je denk ik wel gelijk in.

Heb volgende net ook bij Paul gepost maar hoort eigenlijk hier thuis.

Goud en Zilver is een soap die wordt geproduceerd in de serie Het Glazenhuis (daar het het Zilver en Goud).
Het Glazen Huis stond ook een week op de Neude in Utrecht tbv slachtoffers van landmijnen. dj's van 3fm hebben geld opgehaald voor dit doel van het Rode Kruis.
En Paul Rabbering werkt ook bij 3fm.

Wellicht een beetje ver gezeocht, maar ik wilde mijn gedachtenkronkel graag even delen. Natuurlijk kan je bij soap ook aan Inge Ipenburg denken.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2007, 14:38:04 »
Mja, Sander zát in dat glazen huis...
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale Hint 4
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2007, 14:42:35 »
Mja, Sander zát in dat glazen huis...

Mar die is er al uit, dus die is de mol niet  ::tandpastasmiley::

Tsja, ik weet het ook niet. vanaf het begin zit ik qua gevoel op Paul. Dan leg je ook al gauw de hints naar hem uit misschien. Heb nu voor het eerst geswitcht (??) in de pool naar renate. We zullen wel zien.

eigenlijk weet ik het niet meer zo goed  :\'(
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in