Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 68661 keer)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 7
« Reactie #200 Gepost op: 21-02-2007, 15:17:49 »
Ik vind het trouwens wel een grappig idee dat alle inwoners van Phuket op een mooie dag aan het einde van juni 2006 hun ontbijt en avondeten 18 minuten te laat hebben gekregen omdat die dag zonodig wie is de mol moest worden opgenomen. ::rofl::

Die arme oude tinbewerker heeft die avond zijn Birmaanse vrouw het poeder van het gezicht geslagen en baalt er nog steeds van dat hij de tinnen koektrommel die hij voor de grote kale blanke man met de hoed zou maken niet op tijd heeft afgekregen (maar hij begreep ook nauwlijks iets van wat die man zei).

 ::tandpastasmiley::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #201 Gepost op: 21-02-2007, 15:22:01 »
::rofl:: ::rofl:: Mijn ochtend begint door jou meteen met een lach!
Gelukkig maar :P
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 7
« Reactie #202 Gepost op: 21-02-2007, 17:21:08 »
jp zei het zelf al :) het ligt er dik bovenop, er zitten veel aanwijzingen in en we denken te moeilijk :)
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #203 Gepost op: 21-02-2007, 18:26:35 »
weten jullie wat ook nog eventueel mogelijk zou kunnen zijn in ( theorie hoor )
TWEE !!!!!! mollen
zo worden we nog gekker als dat we al waren

Yep, en 1 mol is al naar huis... Dick
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 7
« Reactie #204 Gepost op: 22-02-2007, 01:03:38 »
Wat was er dus op 6,7 of 8 maart vorig jaar (of enig jaar)?

8 maart 2007!!, over twee weken dus, de tijden kloppen precies met het bord en wij zitten met z'n allen naar de laatste aflevering van dit seizoen te kijken waarin alle hints en mollenstreken worden uitgelegd.

De 'klok' stond dus geen 3 maanden achter maar 9 maanden voor!!

Misschien eindigt volgende week wel met een cliffhanger en weten we pas wie de mol is op 8 maart.

Ik denk dat dit hem is.

Flauw misschien, simpel misschien maar hij klopt als een bus.

http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=1230&month=3&year=2007&obj=sun&afl=-11&day=1

« Laatst bewerkt op: 22-02-2007, 02:22:54 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #205 Gepost op: 22-02-2007, 01:49:36 »
Aha, een cliffhanger.. :)

Leuk, nog een extra weekje puzzelen weer
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #206 Gepost op: 22-02-2007, 04:42:22 »
Maar hoe komen we er eigenlijk bij dat de serie in juni is opgenomen? Het is dan namelijk in het grootste deel van Thailand het regenseizoen, terwijl het in maart veel droger is. Lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden met al die watergevoelige camera's.

Is het niet aannemelijk dat er een paar maanden voor de officiele opnamen een crew naar Thailand is geweest, om locaties te bekijken, opdrachten te plannen, hier en daar te filmen, dat soort dingen?
De mol moet toch weten op bepaalde locaties wat te doen, en zal naar ik aanneem van te voren eea duidelijk in beeld krijgen, kan dat niet de reden zijn dat er wat shots die eerder gemaakt zijn en nu ingemonteerd de oorzaak van de verwarring met bv die zon-opkomst bordjes zijn?

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 7
« Reactie #207 Gepost op: 22-02-2007, 08:01:56 »


Misschien eindigt volgende week wel met een cliffhanger en weten we pas wie de mol is op 8 maart.



http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=1230&month=3&year=2007&obj=sun&afl=-11&day=1



Leuk gevonden :D. En ik denk zeker dat we volgende week een cliffhanger hebben en dan de week daarna pas te horen krijgen wie de mol is  ::rofl::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 7
« Reactie #208 Gepost op: 22-02-2007, 08:09:40 »
Misschien eindigt volgende week wel met een cliffhanger en weten we pas wie de mol is op 8 maart.


Ja Lodewijk dat is het! Goed denkwerk. 
Bovendien...Vorig jaar moesten we ook nog een week wachten op de ontknoping. Dus het klopt precies. Vanavond aflevering 8, Finale op 1 maart en Ontknoping op 8 maart.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #209 Gepost op: 22-02-2007, 08:44:25 »
8 maart of 18 maart?  :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 7
« Reactie #210 Gepost op: 22-02-2007, 10:36:28 »
Is het niet aannemelijk dat er een paar maanden voor de officiele opnamen een crew naar Thailand is geweest, om locaties te bekijken, opdrachten te plannen, hier en daar te filmen, dat soort dingen?
De mol moet toch weten op bepaalde locaties wat te doen, en zal naar ik aanneem van te voren eea duidelijk in beeld krijgen, kan dat niet de reden zijn dat er wat shots die eerder gemaakt zijn en nu ingemonteerd de oorzaak van de verwarring met bv die zon-opkomst bordjes zijn?


Er zullen ongetwijfeld crewleden naar Thailand zijn geweest om van alles en nog wat te bekijken, regelen en voor te bereiden maar deze vlieger gaat niet op.

Het bord met zonnetijden is duidelijk in beeld terwijl Karel en de rest van de groep er voor staan.
De foto die ik hier een pagina eerder heb gepost komt niet uit de serie voor alle duidelijkheid.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2007, 10:48:12 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #211 Gepost op: 22-02-2007, 12:02:27 »
8 maart 2007!!, over twee weken dus, de tijden kloppen precies met het bord en wij zitten met z'n allen naar de laatste aflevering van dit seizoen te kijken waarin alle hints en mollenstreken worden uitgelegd.

De 'klok' stond dus geen 3 maanden achter maar 9 maanden voor!!

Misschien eindigt volgende week wel met een cliffhanger en weten we pas wie de mol is op 8 maart.

Ik denk dat dit hem is.

Flauw misschien, simpel misschien maar hij klopt als een bus.

http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=1230&month=3&year=2007&obj=sun&afl=-11&day=1


inderdaad, goed gevonden!
dit is gewoon leuk voor de crew, er is een verborgen hint, maar ze vertelt niets over de mol
ik herinner me ook die keer dat de kandidaten in een line-up stonden (serie 5) en allemaal een bord vast hadden met letters op. bij iemand werd de boodschap na ontcijfering "hier zit geen hint verstopt" of toch zoiets, ja hallo :D

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #212 Gepost op: 22-02-2007, 12:34:29 »
Ja Lodewijk dat is het! Goed denkwerk. 
Bovendien...Vorig jaar moesten we ook nog een week wachten op de ontknoping. Dus het klopt precies. Vanavond aflevering 8, Finale op 1 maart en Ontknoping op 8 maart.

Er is alleen één klein probleempje. De makers van Wie...is de Mol zijn niet dezelfde mensen als de Raad van Bestuur van de publieke omroep. Op het moment dat de serie werd geschoten, was er nog niets bekend over uitzendtijden (vrijdag is zelfs veranderd naar donderdag). Of de beelden moeten dus achteraf gemanipuleerd zijn of het is gewoon puur toeval.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #213 Gepost op: 22-02-2007, 13:49:54 »
Ok stomme vraag misschien, maar ik zit nu niet bij mijn TV in de buurt...
Dat bordje met de tijden verwijzend naar 8 maart 2007 (geweldige vondst trouwens, Lo!!)
Is dat in beeld geweest met de kandidaten erbij, of kan het op de een of andere manier gemanipuleerd zijn?
Ik bedoel dat de kandidaten de tijden zagen van juni en wij die van 8 maart?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 7
« Reactie #214 Gepost op: 22-02-2007, 14:42:24 »
Er is alleen één klein probleempje. De makers van Wie...is de Mol zijn niet dezelfde mensen als de Raad van Bestuur van de publieke omroep. Op het moment dat de serie werd geschoten, was er nog niets bekend over uitzendtijden (vrijdag is zelfs veranderd naar donderdag). Of de beelden moeten dus achteraf gemanipuleerd zijn of het is gewoon puur toeval.

Dit heb ik me inmiddels ook bedacht, nadat ik afgelopen nacht eerst uit mijn remslaap ben opgestaan om de ultieme oplossing voor dit raadsel re controleren en melden bedacht ik me vanochtend dat de 'nieuwe winterprogrammering voor het nieuwe jaar pas ergens in november definitief word bepaald (en de commercieelen schuiven zelfs nog van week tot week).

Toch (om mijn theorie te verdedigen) staan er natuurlijk wel al een heleboel programma's veel verder van tevoren vast (het 8 uur jourtnaal om 8 nuur lijkt mij bijvoorbeeld vrij logisch).

Het grote trickie point in mijn redenering is dat de vrijdag (dus 9 maart 2007) net niet meer valt onder de tijden van het bord in Phuket (de twee voorafgaande dagen, dinsdag en woensdag weer wel).

Aan de andere kant zou het net zogoed kunnen dat (hoewel dit uit strategische en concurentieoverwegingen nooit naar buiten zal worden gebracht) dat het al wel in een vroeg stadium duidelijk was dat widm op de donderdag zou worden uitgezonden. En dus de finale afsluitende uitzending op 8 maart.

Dat de beelden van het bord achteraf gemanipuleerd zijn geloof ik niet, het is zoals het er staat.

*****************
Je kan het nu op twee manieren uitspelen.
*****************

Ofwel de programering van dit programma was bekend ten tijde van de opname en de hint kan dus een legitieme hint zijn (hoewel hint,??)

Ofwel het is toeval,....

******************

Maar ik geloof niet zo heel erg in toeval bij dit programma, de tijden op het bord zijn  fout, dat is duidelijk. Er is tijdens de mollenvangersbijeenkomst in Huizen nogmaals gezegd dat er veel verborgen hints zijn en dat we niet goed kijken.

Dit bord is volgens mij daarom ook hoe dan ook een hint ook al wijst het niet aan wie de mol is.
WIDM is een heel duur programma om te maken, voordat ze aan een nieuwe serie beginnen zullen er afspraken moeten worden gemaakt met de netcoordinator over het uitzend tijdstip. Als er geen prime time uitstip gegarandeerd is maar b.v. alleen dinsdagavond om 23.30 danm beginnen ze er niet eens aan.

Dat wij pas heel laat horen (november of december) wanneer het precies word uitgezonden wil helemaal niet zeggen dat dit niet al heel lang bekend was bij de ingeweiden.

Maar het knaagt ook aan mij hoor dat geef ik toe.

******************

Ik ga geen collumn insturen dit jaar, maar om mijn theorietje iets dramatischer te maken het volgende:

******************

De mol,
Ja,... ik ben de mol,...

Ik loop tijdens 1 van de laatste opdrachten met mijn nog weinige overgebleven deelnemers samen een rondleiding door Phuket.
Karel is de gids en ik en alle anderen luisteren aandachtig naar wat hij te vertellen heeft.
Ik weet wat er komen gaat, niets is een verassing voor me maar toch voel ik me niet helemaal op m'n gemak.

Karel vertelt een hoop, een hoop onzin ook maar dat is alleen maar om die rare fans van dienst te zijn, het houdt ze van de straat zullen we maar zeggen.

We naderen het bekende bord in Phuket waar altijd de tijden van de zonsopgang en zonsondergang op worden geplakt.
mijn maag draait zich drie keer in het rond om maar ik probeer uit alle macht niets te laten merken.

Ik ben de mol,
Nu,
voor de deelnemers en de hier aanwezige crew duurt het nog maar een dag of 2 en ze weten het.
Voor de kijkers en forummers thuis duurt het nog tot,.....
tot,
De zon in Phuket om precies 06.37 uur 's-morgens opgaat en 's-avonds om 18.38 uur ondergaat.
Oftewel tot 8 maart 2007 ben ik de mol, mag ik de mol zijn en is er geen andere dan ik die de mol is.

op 9 maart ben ik weer gewoon iemand die de de mol heeft gespeeld maar kan ik eindelijk praten over mijn molzijn, mijn listen en streken, mag ik eindelijk weer mezelf zijn.

Ik kijk nogmaals naar het bord terwijl Karel verteld dat het is bedoeld voor de vrouwen van mannen die in rubberplantages werken of vissers, maar ik weet wel beter.

Die tijden van de zonsop,- en -ondergang in Phuket betekenen niets meer en minder dan de aankondiging van mijn laatste, mijn aller, aller, aller laatste dag,....
als mol.

***********************



snik,.....
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 7
« Reactie #215 Gepost op: 22-02-2007, 15:13:15 »
Ok stomme vraag misschien, maar ik zit nu niet bij mijn TV in de buurt...
Dat bordje met de tijden verwijzend naar 8 maart 2007 (geweldige vondst trouwens, Lo!!)
Is dat in beeld geweest met de kandidaten erbij, of kan het op de een of andere manier gemanipuleerd zijn?
Ik bedoel dat de kandidaten de tijden zagen van juni en wij die van 8 maart?

Bijna alle kandidaten staan bij het bord. Ook zie je het bord nog goed in beeld als EVA er bij staat te treuzelen.
Dus het is bijna onmogelijk om het erin te monteren.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 7
« Reactie #216 Gepost op: 22-02-2007, 15:14:17 »
Bijna alle kandidaten staan bij het bord. Ook zie je het bord nog goed in beeld als EVA er bij staat te treuzelen.
Dus het is bijna onmogelijk om het erin te monteren.

Misschien zijn de cijfertjes naderhand gemanipuleerd (lees erin gemonteerd)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #217 Gepost op: 7-03-2007, 01:14:09 »
Tijdje weinig hier geweest, dus het briljante speurwerk alhier ::ok:: met betrekking tot die wandeling in Phuket niet meegekregen.
Er is me wel nog iets anders bij die opdracht opgevallen, wat ook niet klopt en volgens mij nog niet genoemd is, het zoveelste detail over 'niet kloppende tijden'.
De kandidaten bezoeken het huis wat 105 jaar oud zou zijn (met die man die metalen voorwerpen maakt) en er hangen in dat ene vertrek twee, volgens mij zelfs drie klokken, waarvan 2 dezelfde tijd aangeven en eentje een hele afwijkende tijd. Hoe dan ook lijken die twee verschillende tijden allebei niet te kloppen, als de klok bij het startpunt van de wandeling (kerkklok) wel klopt (13.30u.). Ik zou even moeten terugkijken welke tijd ze precies aangeven...

Edit: Heb het even nagekeken:
Klok 1: Kwart over elf
Klok 2: Eveneens (of is het kwart over tien?)
Klok 3: Kwart voor drie

Toch vreemd, als de kandidaten hun wandeling om half 2 beginnen. Kwart voor drie, okay, maar twee klokken die op kwart over elf staan  ??? En wat moet iemand uberhaupt met 3 klokken in een ruimte, is dat soms een Thaise gewoonte  ???
« Laatst bewerkt op: 7-03-2007, 10:05:26 door Poekie »