Auteur Topic: Muzikale Hint 9  (gelezen 14996 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2007, 15:46:38 »
HEEL ff tussendoor... Moet je bij coordinaten lezen als er staat: N0

-''n'' ''oo''
OF
-''n'' ''nul''

Want als het ''n'' ''nul'' is, dan is Paul GEK bezig, want hij zei dat hij er veel verstand van had....

Dit hoort eerder hier thuis ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2007, 15:49:29 »
Zojuist was de negende muzikale hint te horen bij Schiffers.fm. De door Karel beloofde mistery guest bleek niemand minder dan finalist Paul Rabbering te zijn. Ondanks zijn show op 3FM, maakte hij toch even tijd voor een gesprek met Hans. Paul vertelde zijn verhaal over WIDM en over het geheim houden van alles. Ook had Paul een muzikale hint bij zich. Het gaat om het nummer 'En toen' van de Nederlandse zanger 'Ramses Shaffy'. Het interview met Paul en de muzikale hint zijn ondertussen ook via onze site te horen...

Schiffers.fm aflevering 9:
Interview met finalist Paul Rabbering
Muzikale aanwijzing
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2007, 15:50:37 »
Alle mensen die niet op Inge zitten worden voor GEK versleten maar wat als....   Zijn wij van het EVA-kamp toch niet GEK!  ::rofl:: (of het Renate of Paul kamp)(maar die zijn wel gek stiekum  ::rofl::)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2007, 15:50:47 »
Bedankt! ::ok::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2007, 16:00:27 »
Misschien krijg ik nu wel een visioen?

Het is op zich wel gek voor een kandidaat om vlak voor de finale 5000 euro te laten lopen en met extra concurrentie door te gaan naar de finale. Maar Paul heeft wat dat betreft zeer goed zout in de ogen van Renate en Eva gestrooid.
Eva zat al op Paul, maar door deze actie gingen ook de ogen van Renate "open". Zij "doorzag" als in een door haar eerder aangehaalde visioen Paul als DeMol...

Maarja, het bleek maar een visioen van een 1 of andere gek te zijn. Goed gespeeld Paul.

 ::ok::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2007, 16:41:11 »
Misschien slaat het op eerste afvaller Sander. Hij is de 'een of andere gek' die alsnog een 'visioen' van de echte mol heeft; Inge.
Woosie down?

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #26 Gepost op: 2-03-2007, 17:05:07 »
ik vind het wel opvallend dat Paul in het begin vooral benadrukt dat hij kandidaat is......
Niets is wat het lijkt!!!!

WorldExpress

  • Gast
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2007, 17:08:29 »
Een visioen van een of andere gek

Renate had het 'visioen', dus die is het niet!
Maar dat wist ik al!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2007, 17:36:13 »
Eva en Renate zitten op Paul, wat een visioen is (dus niet waar.) Oftewel zij zijn het niet, maar Inge wel  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Mrieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Luv Joe
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2007, 17:49:31 »
HEEL ff tussendoor... Moet je bij coordinaten lezen als er staat: N0

-''n'' ''oo''
OF
-''n'' ''nul''

Want als het ''n'' ''nul'' is, dan is Paul GEK bezig, want hij zei dat hij er veel verstand van had....

k denk n-oo van noord oost.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2007, 18:40:08 »
Maar zo zitten coördinaten niet in elkaar. Het is de N vaan Noorderbreedte en er kan wel een O in zitten, van Oosterlengte, maar dat volgt dan pas ná de eerste coórdinaten. Dus N 12 O 16 kan wel, maar NO 12 16 slaat nergens op.
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2007, 21:13:26 »
Veel mensen zaten op Renate als mol. Toen zei op het strand ineens met het goeie antwoord kwam (ze had een visioen) werd duidelijk dat zij niet de mol niet is, maar gewoon een of andere gek die toevallig op het goede idee kwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #32 Gepost op: 2-03-2007, 21:28:08 »
Veel mensen zaten op Renate als mol. Toen zei op het strand ineens met het goeie antwoord kwam (ze had een visioen) werd duidelijk dat zij niet de mol niet is, maar gewoon een of andere gek die toevallig op het goede idee kwam.

Dan zou dit een wegstreephint kunnen zijn geweest?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #33 Gepost op: 2-03-2007, 21:31:27 »
Maar dan zou het a) een hint van de verkeerde aflevering zijn en b) nog niet naar de mol wijzen.
Maar kan op zich.

Ikzelf dacht nog aan dat de definitie van 'gek' moeilijk te bepalen is. Als er in een groep van 10 mensen 1 gek zit, dan zullen 9 mensen dat vinden, de ene gek zal zichzelf normaal vinden en de andere 9 gek. Spreekt voor zich dat je hieer 'gek' door 'mol' kunt vervangen :P De echt mol molde niet deze aflevering, dat deed Paul namelijk al. Dus wie is er nou gek? :/

Afgezien dan weer van het feit dat het ook zo is: wij - zijn - gek.
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #34 Gepost op: 2-03-2007, 21:36:42 »
ik denk ook eigenlijk niet dat het een wegstreep hint is, maar het zou kunnen natuurlijk. Het was gewoon het eerste dat er in me op kwam..
En inderdaad kwam dat met dat visioen uit de vorige aflevering en ik ga er vanuit dat de muzikale hint te maken hebben met een opdracht uit die aflvering. De enige opdracht was de  bootjes opdracht hhmm iemand??  ::dom::
Ik vind de muzikale aanwijzingen steeds waziger worden, ben beniewd naar de uitleg..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #35 Gepost op: 2-03-2007, 21:47:43 »
Misschien slaat het op eerste afvaller Sander. Hij is de 'een of andere gek' die alsnog een 'visioen' van de echte mol heeft; Inge.

De gedachte aan Sander is zo gek nog niet. In aflevering 1 schold Karel hem nog uit: "Gek  die je bent...", nav de HBB-opdracht.
Gezongen door Ramses Shaffy, oftewel zoals Inge in aflevering 1 opmerkte tijdens dezelfde opdracht: "Ramses Shaffy en Nadja, daar is iets mee.."

De afgelopen afleveringen werd Inge door Karel vrijgepleten nav de HBB-opdracht. Hint lijkt te verwijzen naar die eerste opdracht. Maar hoe nu verder met dat "visioen"..



Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2007, 10:09:55 »
ik vind het wel opvallend dat Paul in het begin vooral benadrukt dat hij kandidaat is......

Net pas het interview gehoord! En het woord kandidaat zegt hij idd heel nadrukkelijk
En (op +/- 4.25) als hij het heeft over of het moeilijk is om de mol te zijn zegt hij zo overdreven: LIJKT ME!
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2007, 11:45:51 »
Ja, maar dat zegt niet heel veel. Ik kijk hier altijd in mijn eentje naar WIDM, en mijn moeder een uurtje later als ze thuiskomt. Ik mag natuurlijk nog niks zeggen en doe ook heel overdreven. Wanneer bijvoorbeeld Liesbeth eruit ging deed ik bij haar heel overdreven, maar bij de andere kandidaten ook, zodat het maar niet opviel. Ik vind niet dat die opvallende woorden van Paul iets zeggen..

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2007, 13:41:27 »
Ik heb ooit eens auditie gedaan aan de KLEINKUNST ACADEMIE en in de tweede ronde moesten we twee liedjes uit ons hoofd leren 'When i'm sixty-four' van the Beatles en 'En toen' van  Annie M.G. Schmidt ('Dat MG irriteert me ook een beetje' M.M.H)

Stel dat ze ieder jaar die twee liedjes opgeven (sommige instellingen zijn niet zo dynamisch) dan is Inge dus zeker de mol.





Eh... dit is zeker te ver gezocht? :P
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Muzikale Hint 9
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2007, 13:42:33 »
Maar misschien is er een link met Annie M.G. Schmidt en Inge... dat wilde ik zeggen  ::ok::
C'est le Fruit!