Auteur Topic: Muzikale Hint 8  (gelezen 18078 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2008, 17:08:01 »
Oh! Maar het is natuurlijk heel simpel. Het mythologische Labyrinth is natuurlijk gebouwd door Daedalus, dus de hint is duidelijk: Daedalus weet het. Ik zeg dat het Dennis is, dus dan is het zo.

Bedankt, weten we iig wie het niet is, wie zou het zijn regina of edo?  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2008, 18:37:43 »
supervet!
ik vraag me al jaren af hoe die film nou in godsnaam heette maar dat was deze film!!

was inderdaad net een alice in wonderland film!

ben blij dat het 8 ook blijft terugkeren,
ben nu wel superbenieuwd naar de uitleg van dennis en hoe hij het voor elkaar heeft gekregen me zo'n 3 keer uit het spel te spelen ;)

maarre alice(regina dus) in wonderland zit er nog steeds in,
zouden we mischien niet nog even uit moeten sluiten dat de hartenkoningin niet de mol is?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2008, 18:54:01 door garfreek »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2008, 20:29:20 »
Ik zit net de aflevering nog een keer te kijken en er viel me wat op tijdens het stukje waarin ze in het busje zitten en er over de radio weer "Let op" wordt gezegd. Nadat namelijk die Maya tekst is uitgesproken komt de radio er weer in en horen we David Bowie 'Noone can blame you' zingen. Dat is van het nummer 'Underground', en dat komt ook uit de film 'Labyrinth'.

edit: Ik dacht eerst dat we misschien iets moesten met de tekst "Down in the Underground, you'll find someome true". Maar het lijkt er nu op dat de makers al voordat de grot-opdracht geweest was iets met een Labyrinth-hint wilden doen. Het lijkt me nu dan ook het meest waarschijnlijk dat de muzikale hint gewoon wijst op degene die als eerste 'into the Labyrinth' ging. En dat is natuurlijk Dennis, maar dat is logisch.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2008, 20:46:29 door opaweethetbeter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2008, 21:42:32 »
Ik zit net de aflevering nog een keer te kijken en er viel me wat op tijdens het stukje waarin ze in het busje zitten en er over de radio weer "Let op" wordt gezegd. Nadat namelijk die Maya tekst is uitgesproken komt de radio er weer in en horen we David Bowie 'Noone can blame you' zingen. Dat is van het nummer 'Underground', en dat komt ook uit de film 'Labyrinth'.

Goed gevonden zeg!

Alleen: wat moeten we ermee?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2008, 22:54:38 »
Dat is inderdaad de grote vraag. Ik vermoed dat we, om dit echt te kunnen oplossen, moeten weten wat die Maya-tekst precies is. Ik denk dat we dat dan weer moeten combineren met 'Underground' en dat je dan een niet mis te verstane hint naar de mol hebt.
Dat gebeurt de laatste jaren immers wel vaker, dat ze in de laatste afleveringen van die niet mis te verstane hints erin stoppen, waar ook de kandidaten iets mee kunnen. Wat dat aangaat was het niet zo slim van ze dat met z'n allen naar zo'n Mexicaan stapten voor een vertaling. Wie hier de oplossing van heeft kan namelijk het spel wel eens winnen, gok ik.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2008, 00:54:55 »
Inderdaad goed gevonden Opa!  ::ok::
Die 'Underground' doet mij ook denken aan het graafwerk van komende aflevering. Wordt Dennis daar niet levend begraven? (Doodeng en erg luguber, maar goed.) Aangezien we komende aflevering waarschijnlijk de vertaling van de zin te horen krijgen (er komt iig meer Mayaas voorbij), zou dat 'Underground' ook op komende aflevering kunnen slaan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2008, 02:05:05 »
Een muzikale hint heeft betrekking op 1 aflevering en het nummer is uniek (de rest is bijzaak).



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2008, 07:43:34 »
Een muzikale hint heeft betrekking op 1 aflevering en het nummer is uniek (de rest is bijzaak).

Het is meerdere keren voorgekomen dat een muzikale aanwijzing op een hint in de serie sloeg die over meerdere afleveringen verspreid was: de verschillende-kleuren-hint van serie 6 (A Lack Of Color) en de toen-hint van serie 7 (En Toen). Het zou dus kunnen dat Into The Labyrinth via Underground dat je na de Mayataal hoort, naar een hint in die zinnen verwijst, die misschien pas in de volgende aflevering duidelijk wordt. (Archief hints Schiffers.fm)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2008, 17:41:01 »
i'm going deeper underground, ook links met jamiroquai toevallig?  ;)

underground ==> mol onder de grond (of is deze al ergens genoemd?)

Offline sophie87

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2008, 17:20:05 »
beetje laat misschien, en waarschijnlijk al 24269583 keer geopperd...
maar is muzikale hint 2 of 5 niet gewoon het bandje SPider Rico waar Dennis in zingt en gitaar speelt?! Vind t allebei wel n beetje op zijn stem lijken namelijk...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2008, 21:41:39 »
Ik zit net de aflevering nog een keer te kijken en er viel me wat op tijdens het stukje waarin ze in het busje zitten en er over de radio weer "Let op" wordt gezegd. Nadat namelijk die Maya tekst is uitgesproken komt de radio er weer in en horen we David Bowie 'Noone can blame you' zingen. Dat is van het nummer 'Underground', en dat komt ook uit de film 'Labyrinth'.
Dit was dus toch een hint!  ::ok:: Jammer dat we er niet achter gekomen zijn wat 't nou precies moest zijn.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2008, 21:54:39 »
had toch met red crystal moon te maken he?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2008, 22:24:54 »
Blijkbaar hoorden ze in de eerste aflevering David Bowie met red crystal moon, maar dat hebben wij toch nooit gehoord in de uitzending?  Anders hadden we de link misschien te snel gelegd?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #53 Gepost op: 6-03-2008, 22:28:13 »
Nee, we hoorden dat inderdaad niet. Maar was het niet pas in een aflevering 8 ofzo? Of zouden ze het twee keer hebben gedaan?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #54 Gepost op: 6-03-2008, 22:28:45 »
David bowie was te horen de 2e keer.
Deze hint is op .nl ontdekt door Maulwurf.

Dit is ZIJN plaatje:

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale Hint 8
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2008, 22:37:33 »
He, dat T shirt is een goede zeg! Dat had ik niet eens gezien.
Eerst dacht ik dat er in het  plaatje op de officiele site geen hint stond, maar toch wel dus. Meerdere zelfs (Edo staat in de lijn van de Maya trap)