Auteur Topic: Muzikale Hint 1  (gelezen 25630 keer)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2008, 11:02:04 »
Weer een geweldig behulpzame hint  ::rofl::
I can see trouble on the way: de mol is degene die the trouble on the way kan zien (andere groep die aankomt waardoor de klimmers moeten stoppen), en de mol zit dus bij de klimmers.
of
I can see trouble on the way. De mol is trouble, en zit bij de groep fietsers..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline BOE!!

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2008, 11:10:27 »
ik heb nog iets maar dat gaat denk ik een beetje ver:
Mol (Nederlands) --> Mole (Engels)
Mole (Engels) --> Lunar (Spaans)
lunar (Engels)--> Maan (Nedelands)
maan (nederlands) --> Moon (Engels)

En in het liedje komt: "I See The Bad Moon Rising"
Dus dat zou betekenen dat de mol aan het klimmen was.
En ook komt voor: "I See Trouble On The Way"
Dus dat de fietsers eraan komen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2008, 11:30:35 »
Off het kan dunya zijn..

I see the moon rising (Ze is aan het klimmen zo hoog zodat ze de maan ziet opstijgen..)
I see trouble on the way (Ze heb veel problemen met het klimmen)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2008, 12:27:38 »
ik heb nog iets maar dat gaat denk ik een beetje ver:
Mol (Nederlands) --> Mole (Engels)
Mole (Engels) --> Lunar (Spaans)
lunar (Engels)--> Maan (Nedelands)
maan (nederlands) --> Moon (Engels)

En in het liedje komt: "I See The Bad Moon Rising"
Dus dat zou betekenen dat de mol aan het klimmen was.
En ook komt voor: "I See Trouble On The Way"
Dus dat de fietsers eraan komen.

Coen? Hij klom eerst een stukje, maar kwam naar beneden omdat hij de fietsers zag.

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2008, 20:50:43 »
Regina die onderweg (on the way) problemen (trouble) heeft met haar versnelling

Offline BOE!!

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2008, 22:13:11 »
heej die is goed  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2008, 23:01:23 »
Regina die onderweg (on the way) problemen (trouble) heeft met haar versnelling

Goed gevonden!  ::vergroot::

"I see trouble on the way" -> Coen die Dennis al aan ziet komen fietsen wanneer hij met klimmen begint. En dus al weet dat die 1000 euro niet in de pot gaan.

Maar deze vind ik persoonlijk beter passen :) :P (de mol is een man, de mol is een man [/tunnel visie]  ::hypocriet::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2008, 10:56:48 »
Volgens mij is Coen degene die de hele tijd problemen ziet. Eerst wil hij om wat voor reden dan ook geen water drinken. Vervolgens zegt hij nadat hij de voorbeeld-klimmer aan het werk heeft gezien zoiets als "dat is dus een no go." en schijnt hij ontzettend moeilijk te hebben gedaan tijdens het overleg over het klimmen.
Overigens lijkt dat weigeren van het water me geen mol-actie, of anders een heel slechte, want hij maakt zichzelf er zonder noodzaak verdacht mee.

WorldExpress

  • Gast
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2008, 16:35:07 »
Mij lijkt het meest logische voor deze hint:

creedence clearwater revival - De mol zit in de water/klim groep
I see trouble on the wat - De Mol ziet problemen op de weg,

Coen, uit de watergroep, ziet de fietsgroep (trouble) al aankomen.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2008, 21:30:13 »
Jaja... de zoektocht is weer begonnen!  ;D

Ik kan me herinneren van vorig jaar (of is het nu alweer 2 jaar geleden???) dat de uitleg van alle muziekale hints...er was toen zo'n speciale schiffers uitzending van...
helemaal niet moeilijk zijn! En dus makkelijk te doorgronden!
Soms was het letterlijk uitgelegd, soms op een kandidaat die eruit ging en soms op de mol zelf..die er natuurlijk ook een link mee had.

Trouble on the way kun je op een paar logische manieren uitleggen;

Coen die aan het klimmen ging met zijn mondhoeken op de grond omdat hij annet en dennis? zag komen aanfietsen!
Annet die als laatste fietste omdat ze moeite had met de weg..grote en kleine stenen- dus trouble!
Of Georgina die als een speer omhoog ging met het klimmen- Moon rising (film volle maan)!

Ik denk serieus dat het 1 van deze 3 als hint/uitleg heeft.
Niet te moeilijk denken!

Speur se!  :P
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2008, 21:38:38 »
Oh ja..en als laatste kun je natuurlijk ook nog bedenken..clearwater- groep klimmers/de watergroep...1 ervan gaat eruit-Nicolette!

 ::)
Carpe Diem!!!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2008, 21:54:09 »
Trouble on the way

iets of iemand is het probleem, namelijk de fietsers. Dit is al eerder gezegd. Maar wie ziet Coen (in de clearwatergroep) als zijn probleem? in eerste instantie Regina en Patrick, zij komen als eerste aan. Een van hen zou dan de mol kunnen zijn als (muzikale) aanwijzing of (was Coen niet gekoppeld aan Dennis?) Als Coen Dennis als trouble ziet, zou Dennis de mol kunnen zijn.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2008, 23:49:11 »
Misschien niet van belang, maar wel leuk: de regel "There's a bad moon on the rise" wordt door veel mensen verstaan als "There's a bathroom on the right". John Fogerty (zanger en schrijver) heeft bij wijze van grap bij concerten wel eens "bathroom" gezongen.

(Vrouwen brengen veel tijd door in badkamers met hun make-up e.d., dus is dit hint naar de mol is een vrouw? :P )
The British are not impressed.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2008, 10:37:36 »
Ik zal proberen de dingen zo simpel mogelijk te interpreteren, want ik doe altijd te moeilijk (bleek achteraf).
I see trouble on the way: de mol fietst.
Of de mol ziet trouble, wat ook weer veel kan betekenen.
Of trouble on the way up, met klimmen. Of of of...
Laat maar  :o ;D
Laten we jabberen.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2008, 13:31:48 »
`t Nummer was volgens mij in 1969 een hit, kan iemand daar wat mee?  ;D
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2008, 17:57:26 »
`t Nummer was volgens mij in 1969 een hit, kan iemand daar wat mee?  ;D

Dat de Mol vrij oud is? ::)

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2008, 18:20:59 »
Dat de Mol vrij oud is? ::)

Of dat jij vrij jong bent...als je iemand die 38 is al oud vindt  :-*
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2008, 18:40:11 »
Jaja... de zoektocht is weer begonnen!  ;D

Ik kan me herinneren van vorig jaar (of is het nu alweer 2 jaar geleden???) dat de uitleg van alle muziekale hints...er was toen zo'n speciale schiffers uitzending van...
helemaal niet moeilijk zijn! En dus makkelijk te doorgronden!
Soms was het letterlijk uitgelegd, soms op een kandidaat die eruit ging en soms op de mol zelf..die er natuurlijk ook een link mee had.


Heeft iemand toevallig nog ergens een oude podcast? Ik wil het nog wel een keer horen om me goed voor te bereiden op de hints van dit jaar  :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2008, 19:13:53 »
Heeft iemand toevallig nog ergens een oude podcast? Ik wil het nog wel een keer horen om me goed voor te bereiden op de hints van dit jaar  :D

Klik voor uitleg hints Wie Is De Mol 2007

Muzikale hint: "A time of a love, a time of hate, a time of war, a time of peace" - Turn, Turn, Turn van The Birds
Uitleg: Duidelijkste van allemaal, koerier die langs kwam met Lomed = De Mol, achterkant: 66, omdraaien: 99, 9de letter = I, II = Inge Iepenburg. M.a.w. accent lag op: Turn, Turn, Turn >> titel. Daarnaast de tekst met haat/liefde, oorlog/vrede ofwel tegengesteld. GTST = Goede Tijden, Slechte Tijden.

Muzikale hint: "Is it getting better, or do you feel the same? Will it make it easier on you now? You got someone to blame" - U2.
Uitleg: Het ging om de abseilopdracht, Inge zorgde ervoor dat de pot leeg bleef omdat ze dacht iedereen te kunnen overtuigen te gaan abseilen. Maar Inge kon de schuld geven aan degene die niet naar beneden gingen. Accent ligt dus op >> you got someone to blame = Alex, Renate gingen niet, Inge kon de schuld op hen afschuiven.

Muzikale hint: "Come writers and critics, who prophecise with your pen and keep your eyes wide" - Bob Dylan met Times Are Changing.
Uitleg: Trein opdracht, hou je ogen goed open word er gezongen. Stations moest worden opgeschreven worden. Times Are Changing = Goede Tijden, Slechte Tijden. Accent ligt dus op >> titel van het nummer

Muzikale hint: "Mijn horloge zegt me, dat het tijd is voor veranderingen. Goud en zilver hebben mij nooit iets gebracht" van Blof.
Uitleg: Inge bracht geld in de pot met buggies (=goud en zilver) en het verdween met de veiling weer net zo hard (=hebben mij nooit iets gebracht). Daarnaast, tijd voor veranderingen = link naar GTST.

Muzikale hint: "Gonna take my cares away..." Black River van Amos Lee.
Uitleg: de ton waar Inge opstond, die werd door Renate in de rivier gegooid.

Muzikale hint: "Als ik wil helpen, is er niemand die luistert naar mijn wijze raad. Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs" -
Uitleg: de opdracht dat ze in de juiste volgorde moeten staan. Ze hadden naar de wijze raad moeten luisteren van Inge: "Misschien is het mastermind" Daarnaast: "Enig speuren opent deuren" van Karel, Enig = anagram voor Inge. En de liftdeuren zouden opengaan en de mol tonen ;) Oftewel, wederom de tekst die je te horen krijgt: "is er niemand die luistert naar mijn wijze raad. Ik spreek de waarheid".

Muzikale hint "Why can't you see, this boat is sinking. Let's go down to the waters edge, we can cast away those doubts. Somethings are better left unsaid, they still turn me inside out"
Uitleg: Why, was het sleutelwoord. De kandidaten hadden elk hun opdracht uit te voeren. Inge moest elke keer vragen: waarom, waarom = why. En iedereen heeft ongetwijfeld gezien, vlak voor we bij het onbewoonde eiland kwamen dat ik bij dat bootje stond en dat driftig aan het leeg scheppen was en vervolgens kwam er weer een enorme golf in het bootje.

Oftwel, 2 dingen uit de tekst: why en this boat is sinking.

Muzikale hint: "Baby you and me, sounds like a recipe, for disaster" Admiral FreeBee
Uitleg: Ik heb het bouwen van de ladders om de enveloppen te pakken om de thaise zin te maken. Inge wilde ze zover krijgen dat ze kwamen met: "Geef Karel een hand" wat fout is. Maar Renate kwam met: "Geef elkaar de hand" en die was goed. Renate en Inge waren daarvoor een heel goed team in het bouwen van de toren = team for disaster. Dus wederom de tekst.

Muzikale hint: "En toen, bleek alles maar een visioen van een of andere gek te zijn" Ramses Shaffi.
Uitleg: "En toen" Mol in het Thais = toen. Als iemand mol in het Thais had opgezocht had je uit de biechten van Inge kunnen halen dat ze de mol is. Want ze begon elke biecht met: toen.

Ik heb al luisterend naar de uitleg het allemaal mee lopen typen. Vandaar dat de zinnen in het perspectief van Inge geschreven zijn :P

Maargoed, wat kunnen we hier uit opmaken?

- De hint kan hem zitten in de titel
- De hint kan hem zitten in een woord uit de tekst die je hoort
- De hint kan hem zitten in uit de gehele tekst die je hoort
- De hint kan duiden op iets wat in de aflevering gebeurd is waardoor je de mol eruit kunt filteren

Als we dan kijken naar de huidige eerste hint:

"I see trouble on the way" - Badmoon rising = titel door Creedence Clearwater Revival

Of iets met Badmoon rising of iets met trouble on the way. Creedence Clearwater Revival kan je dus wegstrepen.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2008, 19:57:07 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Muzikale Hint 1
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2008, 20:09:22 »
-Lange uiteenzetting over muziekhints-

Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijker is dat de hint in de artiest zit, maar alleen maar omdat dit vorig jaar niet het geval was, wil niet zeggen dat het dit jaar niet een keer wel zo is. Bij de mol is het niet verstandig om van tevoren iets uit te sluiten  ;).

Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."