Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 147513 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #380 Gepost op: 30-01-2008, 07:07:15 »
ja dat is ondertussen wel duidelijk hoor, dat jij 'm irritant vind  ::slaap::

en wie was jij ook alweer


afleiden doet het zeker, dat deed nadja vorig jaar ook ... sommige mensen vinden het slim. ik vind het irritant :) van mij mag hij er heel snel uit !
dennis for mole !

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #381 Gepost op: 30-01-2008, 08:45:02 »
en wie was jij ook alweer
Wat bedoel je hier nu weer mee ???

Ik vind het gewoon jammer dat je alleen maar steeds opmerkt dat iemand irritant is. Dit forum is bedoeld om samen te discussiëren, hints te ontwarren, afleveringen uit te pluizen, etc. Dan kun je best eens opmerken wat je van iemand vindt, maar dat hoef je niet 15 13 keer te herhalen. Herhaling voegt niets toe aan de discussie...

Edit: ik heb het even geteld...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2008, 08:48:55 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #382 Gepost op: 30-01-2008, 12:13:12 »
haha swifty :P

even nog een opmerking richting lautjuh: Oke, als jij het de moeite waard vind mag je het gaan ontcijferen. Ik denk persoonlijk (en diep in je hart, jijzelf ook) dat de kans bijna 0,0 is dat ze de kandidaten daarmee genaaid hebben (of de kijkers, door niet uit te zenden wat links en rechts is). Dit spel is eigenlijk net als in Saw (zoals al eerder heb gezegd), een film waarin mensen die niet van het leven genieten in een vrij uitzichtloze situatie wordne geplaatst, met een moordmachine op hun lichaam (jaja, allemaal erg luguber) blabla.. de essentie van die film is: Je kan ontsnappen en blijven leven, maar dan moet je er iets voor opgeven. Bijvoorbeeld een bepaald lichaamsdeel. Of heel veel pijn lijden. Maarrrr er is altijd een weg naar buiten. Zolang je je maar aan de regels houdt, kom je vrij! Daarentegen moet ook Jigsaw, die de spelletjes verzorgt, zich ana de spelregels houden. Hij mag de persoon niet tegenhouden!
Ik denk dan ook dat WIDM een spel is waarbij ook de spelleider zich aan de regels houdt. Het lijkt me heel raar als de spelleider (AVRO) zo'n adder onder het gras legt om de kandidaten links en rechts te laten verwarren.

Dan over Joris: Ik vind het nog niet zo'n slechte opmerking :D! Zou heel goed kunnen inderdaad, ben wel benieuwd wie dan precies de mol is. Wel raar is dan dat hij bij de seinopdracht alsnog gaat mollen, terwijl eigenlijk niemand de bewuste actie kan zien. Wat dan wel weer zo is, is de reactie van Joris. Die is nou ook nog niet echt formidabel, waarvan je zegt van "Nou, hij doet zo fanatiek dat hij het echt per ongeluk gedaan heeft, dat zal dan wel zo zijn". Hij kijkt inderdaad een beetje om zich heen hoe de reacties zijn van zijn tegenkandidaten. Georgina zei gelijk: Nee dat was Coen! Met zo'n radio, koptelefoon en pijltje van lang! Dat zou de mol natuurlijk nooit hebben gezegd denk ik... Daar kon Joris Georgina wel om afstrepen!

Misschien wint Joris deze serie wel... Ik ben niet meer zo zeker :P

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #383 Gepost op: 30-01-2008, 12:25:12 »
Het zou idd best wel eens tactiek kunnen zijn. Dat is misschien voor de kijken soms irritant, maar wel verdomd slim. Enige is dat als hij wint, dat de pot door z'n eigen toedoen wel erg klein is. Maar het gaat ze ook meer om de eer dan om het geld volgens mij.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 4
« Reactie #384 Gepost op: 30-01-2008, 13:45:24 »
Het zou idd best wel eens tactiek kunnen zijn. Dat is misschien voor de kijken soms irritant, maar wel verdomd slim. Enige is dat als hij wint, dat de pot door z'n eigen toedoen wel erg klein is. Maar het gaat ze ook meer om de eer dan om het geld volgens mij.

Hij wint liever een kleine pot dan dat iemand anders een grote pot wint
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 4
« Reactie #385 Gepost op: 30-01-2008, 16:55:24 »
Ik denk serieus dat we op de meeste vragen toch geen antwoord krijgen.. misschien moeten we meer gaan kijken naar de logica van de vragen en wat daarbij opvalt:

want b.v patrick stelt een vraag die ook opzich zelf kan slaan. Dunya doet dit niet omdat zij zelf nog de enige actrice is.

Dennis stelt een vraag over de mol aan de mol..zijn vraagstructuur is krom in deze situatie: hij vraagt namelijk: is edo de mol? waarom vraagt hij niet: ben jij edo? waarom stelt hij de vraag niet rechtstreeks aan de mol zoals alle andere dat wel doen.

Inderdaad aan de antwoorden heb je niks maar aan de vragen des te meer. Let maar eens op :
Je mag een vraag aan de mol stellen. Daarom vraag je:
Edo : Beste Mol ben jij geboren in Brabant?
Patrick : Ben jij een acteur of actrice?
Coen : He Mol, slaap jij bij mij op de kamer?
Dunya : Ben jij een acteur?
Joris : Is jouw moeder joods?
Regina : Mol heb jij bruine ogen?
De vragen worden steeds gericht aan je/jij/jouw
Maar Dennis vraagt : Oke mijn vraag is : Is Edo de Mol?
 hij vraagt zijn vraag niet rechtstreeks aan de mol omdat dat niet kan omdat hij zelf de mol is.
Toch wel erg opmerkelijk!!
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 4
« Reactie #386 Gepost op: 30-01-2008, 20:27:48 »
Ik denk serieus dat we op de meeste vragen toch geen antwoord krijgen.. misschien moeten we meer gaan kijken naar de logica van de vragen en wat daarbij opvalt:

want b.v patrick stelt een vraag die ook opzich zelf kan slaan. Dunya doet dit niet omdat zij zelf nog de enige actrice is.

Dennis stelt een vraag over de mol aan de mol..zijn vraagstructuur is krom in deze situatie: hij vraagt namelijk: is edo de mol? waarom vraagt hij niet: ben jij edo? waarom stelt hij de vraag niet rechtstreeks aan de mol zoals alle andere dat wel doen.

Inderdaad aan de antwoorden heb je niks maar aan de vragen des te meer. Let maar eens op :
Je mag een vraag aan de mol stellen. Daarom vraag je:
Edo : Beste Mol ben jij geboren in Brabant?
Patrick : Ben jij een acteur of actrice?
Coen : He Mol, slaap jij bij mij op de kamer?
Dunya : Ben jij een acteur?
Joris : Is jouw moeder joods?
Regina : Mol heb jij bruine ogen?
De vragen worden steeds gericht aan je/jij/jouw
Maar Dennis vraagt : Oke mijn vraag is : Is Edo de Mol?
 hij vraagt zijn vraag niet rechtstreeks aan de mol omdat dat niet kan omdat hij zelf de mol is.
Toch wel erg opmerkelijk!!

Dat is waar! Ik zou me dood lachen als die kleine de mol is muahaha ::rofl::



Trouwens: Patrick doet volgens mij helemaal niets in de opdracht met de bommen.
Hij laat Dennis alles doen, en even later moet Regina alles doen. Hij laat de ander uitschakelen.. tsja ik weet niet.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 07:59:49 door maud, Reden: Quote gefixed »
Ik zeg ook maar wat..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #387 Gepost op: 30-01-2008, 22:41:12 »
Dat is waar! Ik zou me dood lachen als die kleine de mol is muahaha ::rofl::



Trouwens: Patrick doet volgens mij helemaal niets in de opdracht met de bommen.
Hij laat Dennis alles doen, en even later moet Regina alles doen. Hij laat de ander uitschakelen.. tsja ik weet niet.

Hij beantwoordt de vragen...i.i.g. bij de eerste opdracht.
Als hij de mol is waarom dan meteen het goede antwoord? Waarom niet afwachten of Dennis niet met iets (liefst iets helemaal fout) komt?

Offline zoë nicky

  • Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Re: Aflevering 4
« Reactie #388 Gepost op: 30-01-2008, 22:55:05 »
Door een opmerking van zoë nicky in het topic van de muzikale hint 4 ging ik nog eens nadenken over de vraagstellingen aan de mol en de waarde van de Ja/Nee antwoorden.

Erover nadenkende kwam ik tot de conclusie dat de kandidaten helemaal niets aan de antwoorden hebben, ongeacht of ze weten of ze hun eigen vraag goed of fout hebben. PJH heeft namelijk alleen gezegd dat rechts = ja en links = nee. Maar omdat ze niet kunnen weten hoe om de mol zit kunnen ze ook nooit weten of ze vanuit hun eigen perspectief moeten kijken (dus links = links voor de kandidaat cq kijker) of indien de mol hen "aankijkt" vanuit het perspectief van de mol (dus links = dan rechts voor de kijker).

Wel is duidelijk dat Coen uit is gegaan van het perspectief van de mol met de veronderstelling dat de mol hem aankijkt.

Maar is dat wel zo? We kunnen dat toch niet weten? En de kandidaten toch ook niet? En hoeveel waarde kunnen we dan nog hechten aan de antwoorden op de NL site  ???  ???  ???

Ik denk ook dat we niks hebben aan de antwoorden, maar het was wel een spannend gedeelte van de uitzending: je staat toch tegenover de Mol en hebt de illusie dat je achter zijn/haar identiteit kunt komen...Persoonlijk vond ik het nog spannender toen de kandidaten in WIDM 2006 s'nachts in de kerk oog in oog stonden met de Mol, moest toen vreselijk lachen om de reactie van Milouska (overdreven schrikken  >:D)

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 4
« Reactie #389 Gepost op: 30-01-2008, 22:57:40 »
Hij beantwoordt de vragen...i.i.g. bij de eerste opdracht.
Als hij de mol is waarom dan meteen het goede antwoord? Waarom niet afwachten of Dennis niet met iets (liefst iets helemaal fout) komt?


daar zit ook weer iets in.. maja hij is mijn MOL  :-X
Ik zeg ook maar wat..

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #390 Gepost op: 31-01-2008, 10:20:25 »

daar zit ook weer iets in.. maja hij is mijn MOL  :-X

Ja :P Feit blijft dat elke mol ook wel een keer wél een actie goed doet of zelfs geld wint voor de pot.. Het is en blijft moeilijk ...  ::vergroot::

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #391 Gepost op: 31-01-2008, 16:05:56 »
Patrick antwoordde niet alleen bij de eerst bom-opdracht de vragen goed, ook bij het de laatste bom, met de sleutels in de deur had hij, als mol, de sleutelbos kunnen grijpen en quasi-onhandig de verkeerde sleutels erin proberen te doen. Nu waren ze net op tijd. Als mol had hij de tijd kunnen rekken. Deed hij niet. Patrick is niet mijn mol. ::trots::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 4
« Reactie #392 Gepost op: 6-03-2008, 22:46:17 »
Zouden we nu de goede antwoorden kunnen uitvogelen van de kapelopdracht?
Ikzelf zou namelijk niet weten of Dennis moeder joods is en of hij tot acteur kan worden gerekend (gezien hij dat als mol moest doen, haha).