Auteur Topic: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8  (gelezen 9939 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #20 Gepost op: 6-03-2008, 19:53:13 »
Wel fijn dat er niet iemand terug kon komen, want dat vond ik altijd oneerlijk tegenover andere afgevallen kandidaten

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #21 Gepost op: 6-03-2008, 19:56:46 »
ow ja inderdaad, dat was nog zo'n dieptepunt van vorig seizoen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2008, 11:51:57 »
Geen hulpmollen en geen terugkomers   ::ok::

Geen kandidaten tijdelijk uit de groep (behalve door ziekte dan)
Ik vind dat toch behoorlijk oneerlijk als iemand zomaar een paar opdrachten helemaal weg is uit de groep.

Een ontzettend leuke groep kandidaten en een fantastische mol.
Leuke opdrachten.
Sfeervolle plaatjes.
Een nieuwe presentator, ik vind hem helemaal  ::ok::

Kortom : ik heb genoten van elke uitgezonden minuut WIDM.

De andere BN-er series waren ook leuk, maar het grote verschil was wel dat ik daar niet alle afleveringen van begin tot eind op het puntje van m'n stoel zat (soms was het zelfs saai) en nu wel.
Waar hem dat precies in zit weet ik zo ook niet, in ieder geval bekroon ik deze serie tot de allerbeste BN-er serie tot nu toe   ::jaja::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2008, 12:39:12 »
Ik vond het een mooie serie! Al kan ik er nog steeds niet over uit dat Edo toch niet de mol blijkt te zijn. Mijn theorie dat hij het speelde als 'de alleswetende kandidaat' vind ik nog steeds goed kloppen.
Vorig jaar was ik vrij negatief over de serie. Dat kwam vooral door die flinke anti-climax: Inge was met de gebarentaal-hint vroegtijdig ontdekt; had als mol, door haar tactiek, weinig gedaan; en de laatste twee afleveringen waren daardoor vrij saai.

Dit jaar vond ik een stuk beter! Er waren eindelijk weer drie opdrachten per aflevering, opdrachten die bovendien wat gelaagder waren, waardoor meerdere soorten mol-acties mogelijk waren. Leuk dat ze op zo'n simpele manier dit toch weer terug hebben kunnen brengen. Opdrachten als het jokerspel en de opdrachten-quiz met de enveloppen kosten niet heel veel geld om te produceren en houden een aflevering toch onderhoudend. Complimenten dus voor Anton Jongstra & Co!
Ook complimenten voor hoe het allemaal in beeld werd gebracht. Nog meer dan de andere seizoenen was dit heel mooi gedaan. De schiet-opdracht met het camerawerk frontaal op de kandidaten en de muziek van Morricone. De opdrachten-quiz met die mysterieuze muziek die steeds opnieuw opbouwde. Fantastisch gedaan. Mooie cameravoering, muziekkeuze en montage dit jaar!
Dennis was als mol ook aardig. Wel vind ik dat moet worden uitgekeken dat niet enigszins de sleet in het programma geraakt. Houd de positieve punten van dit jaar er volgend jaar absoluut weer in. Ik denk dat de toptito's toch een middel zijn geweest om kandidaten als Joris ervan te weerhouden al teveel de echte mol te 'overrulen', maar dat dit niet helemaal tot zijn recht is gekomen. Bouw het topito-concept volgend jaar dus verder uit, zodat het weer echt alleen de mol is die de opdrachten verstiert. Misschien is het zelfs verstandiger even een jaartje geen mol te produceren, zodat iedereen straks weer scherp aan de slag kan!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2008, 13:11:05 door honeymaker »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2008, 12:55:41 »
Ik vond de meeste opdrachten echt briljant, vooral degenen waar veel voorbereiding in zat. Met de foto-opdracht en de bommenopdracht als voornaamste uitschieters. Bovendien ook veel opdrachten met verschillende lagen waardoor het moeilijker is om de mol te zoeken. Neem bijvoorbeeld de maisveldopdracht waaruit van 3 verschillende posities gemold had kunnen worden.

Daarnaast een schitterende setting, met de tempel in de finale als sfeervol hoogtepunt, een zeer leuke groep kandidaten met een briljante mol en leuke molacties. Bovendien een mol die mij toch het einde liet twijfelen of hij het wel of niet was...

Leukste seizoen wat ik gezien heb. (alleen de BNér series, van de restken ik alleen delen via youtube). Bovendien een verademing na het debacle van vorig jaar met nepmol Nadja en een echte mol die bijna niks hoefde te doen en ik al na 3 afleveringen op zeker door had

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2008, 20:04:29 »
Ik vond het een erg leuk seizoen, en dat kwam wat mij betreft in belangrijke mate door Dennis en doordat de balans in het spel weer terug was.
Ik had Dennis al vrij snel door, vanaf het moment dat hij driefm niet herkende terwijl hij bij 3FM werkte, maar ondanks dat ik wist dat hij de mol was bleef de serie leuk om naar te kijken.
Veel mensen zijn hier ook erg enthousiast over de opdrachten. Ik vind het moeilijk te zeggen of de opdrachten nou echt zoveel anders of beter waren dan voorgaande jaren. Ik vond eigenlijk alleen de opdracht met de foto's er echt bovenuit steken. Begrijp me goed, ik vind de meeste andere opdrachten ook leuk, maar ik zie niet veel verschil met de andere jaren. Uit oudere series herinner ik me zelfs een paar echt complexe samenwerkings-opdrachten van een niveau dat ik de afgelopen jaren, inclusief dit jaar, niet meer heb teruggezien. Een keer in een fort waarbij de een moest fietsen om energie op te wekken, waarmee een laser werd aangestuurd waarmee iets geopend kon worden mits alle spiegels goed stonden enz. Die vond ik echt briljant. En de meest briljante opdracht ooit vond ik die waarbij de kandidaten elk in een andere cel opgesloten waren en ieder een deel van de uitweg in hun cel hadden, zodat ze er alleen uit konden als ze elkaar hielpen. En dan was er natuurlijk de opdracht waarbij iets uit een museum (in Barcelona geloof ik) moest worden gestolen. Die was echt cool.
Maar goed, blijkbaar heeft mijn waardering voor de serie maar ten dele te maken met de complexiteit van de opdrachten. De sfeer onder de kandidaten en het psychologische spelletje zijn ook belangrijk.
En wat ik het misschien wel het allerbelangrijkste vind is de balans in het spel. D.w.z. het moet voor de spelers niet te interessant zijn om zelf opdrachten te laten mislukken, want dan heeft de mol niks meer te doen. Vorig jaar was die balans behoorlijk zoek, met name door de veiling, maar dit jaar leek die een stuk beter. Ik kan niet goed beoordelen in hoeverre de introductie van de topito's hier iets mee te maken heeft. Ik heb de indruk dat er wat minder vrijstellingen en jokers uitgedeeld zijn en dat daar ook minder geld mee gemoeid was. Hoewel ik het niet eens ben met de stelling die vorig jaar geuit werd dat vondsten als jokers en vrijstellingen niet bij het widm-spelconcept horen, heb ik wel steeds meer de indruk dat ze al snel verstorend zijn voor de balans in het spel. Daarnaast zijn ze eigenlijk niet meer nodig, omdat veel kandidaten sowieso al een beetje mols proberen over te komen (met name Joris dit jaar, vorig jaar Paul vlak voor de finale). Maar goed, blijkbaar is het ook mogelijk om een leuke serie te maken met jokers e.d. erin.
En dat ondanks het feit dat Karel er niet meer bij is, want die mis ik wel een beetje.
Enniewees, ik hoop dat er nog heel veel van dit soort series komen!


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #26 Gepost op: 9-03-2008, 00:25:41 »
Ik denk dat de toptito's toch een middel zijn geweest om kandidaten als Joris ervan te weerhouden al teveel de echte mol te 'overrulen', maar dat dit niet helemaal tot zijn recht is gekomen. Bouw het topito-concept volgend jaar dus verder uit, zodat het weer echt alleen de mol is die de opdrachten verstiert. Misschien is het zelfs verstandiger even een jaartje geen mol te produceren, zodat iedereen straks weer scherp aan de slag kan!

Hoe kan het topito concept zorgen voor minder mol-acties dan? Waar ik trouwens wel voorstander van ben, want het is niet leuk voor de mol als al zijn kansen op in de wat sturen door andere kandidaten voor zijn/haar neus wordt weggekaapt.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2008, 00:29:43 door annebeth »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2008, 11:05:23 »
Hoe kan het topito concept zorgen voor minder mol-acties dan? Waar ik trouwens wel voorstander van ben, want het is niet leuk voor de mol als al zijn kansen op in de wat sturen door andere kandidaten voor zijn/haar neus wordt weggekaapt.

De topito's zouden ervoor kunnen zorgen dat kandidaten eerder serieus met de opdracht aan de gang gaan in plaats van doelbewust gaan mollen, omdat ze bijvoorbeeld soms samen met het geld te krijgen waren. Kijk bijvoorbeeld naar de bommen-opdracht waar je door een bom onschadelijk te maken zowel topito's als geld kon krijgen. De topito's hadden dus een stimulans kunnen zijn voor kandidaten die dolgraag een aflevering verder willen geraken, om toch de opdracht te doen laten slagen. Met acht topito's kunnen ze immers een vrijstelling verdienen. Dit, in tegenstelling tot jokers, die vaak konden worden gekocht of anderszins ten koste gingen van de pot.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2008, 11:10:41 door honeymaker »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2008, 11:55:45 »
Oh oke, natuurlijk :)
Bedankt  :) Ik hoop dat ze ze er op deze manier inlaten, het is idd wat opbouwender

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2008, 18:09:09 »
Ik ga voor de Portugal-serie: 11 kandidaten, 21 dagen & 1 heerlijke Mol!

Ik sluit me volledig bij je aan MolCrazy! Ook wat spectaculaire opdrachten betreft, daar hou ik ook wel van bij WIDM.
Maar deze serie, serie 8, was ook top hoor...

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2008, 18:24:38 »


De opdracht waar je de mol een vraag mag stellen was wel een dieptepunt. Dat mogen ze de volgende keer eruit laten, want de 'mindfck' is er bij de kijker ook niet meer. Dat

Blijk baar was die'mindfck' er dus wel ::tandpastasmiley:: ego :)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2008, 18:27:19 »
Blijk baar was die'mindfck' er dus wel ::tandpastasmiley:: ego :)

'Het is gewoon één grote Mindf*cking psychologische draaimolen waar je in zit.'

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2008, 18:29:59 »
tsja ! hebben we het met pieter jan ook nog over gehad. dat zo'n opdracht eigenlijk heel jammer is. omdat je er als kandidaat, maar ook als kijker geen bal mee kan ! je weet nl nooit of je vraag goed of fout beantwoord word, omdatj e niet weet of je zelf een goed of fout antwoord hebt gegeven .
pj zei dat als er de mogelijkheid was om erachter te komen of je zelf je vraag goed of fout beantwoorde, dat dat de opdracht leuker maakte.
ben ik het voor 100 procent mee eens :)
zoals het dit jaar ging, en eigenlijk vorig jaar ook ( met de liftopdracht ) heeft niemand er iets aan !!
dennis for mole !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2008, 22:51:47 »
maar als je er achter kan komen of je antwoord goed is, dan vind ik niet dat je zomaar alles aan de mol mag vragen, want dat zou te makkelijk worden, dan zou je al halverwege zeker kunnen weten wie de mol is.

De laatste maya opdracht was weer wel goed, want dat is last minute en daar kon je inderdaad achteraf checken of je de maya kalender goed had (narekenen)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2008, 23:34:20 »
tsja ! hebben we het met pieter jan ook nog over gehad. dat zo'n opdracht eigenlijk heel jammer is. omdat je er als kandidaat, maar ook als kijker geen bal mee kan ! je weet nl nooit of je vraag goed of fout beantwoord word, omdatj e niet weet of je zelf een goed of fout antwoord hebt gegeven .
pj zei dat als er de mogelijkheid was om erachter te komen of je zelf je vraag goed of fout beantwoorde, dat dat de opdracht leuker maakte.
ben ik het voor 100 procent mee eens :)
zoals het dit jaar ging, en eigenlijk vorig jaar ook ( met de liftopdracht ) heeft niemand er iets aan !!
Zoals met Milouska bij de kapel, bij een fout antwoord was het afgelopen. Had je 5 goede antwoorden had je de mol gezien. Dat is dan ook wel weer meteen recht voor zijn raap, hoeft voor mij niet zo expliciet, maar je weet tenminste wel waar je aan toe bent.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2008, 17:18:01 »
vanmiddag was de herhaling van afl. 10.. Tis nu echt voorbij..  :\'( :\'(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Straks is het voorbij...Terugblik seizoen 8
« Reactie #36 Gepost op: 12-03-2008, 17:34:02 »
Ja ik vind het echt zo jammer  :\'(
Maar ik ga gewoon alle afleveringen weer 1000 keer terug kijken  ;D