Auteur Topic: [Kandidaat] Jon  (gelezen 173921 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2009, 19:21:39 »
Ik keek net aflevering 1 nog eens terug en mij viel op dat Jon elke keer als 7e in allerlei volgordes voorkomt:

De volgorde waarin PJ de vraag stelt aan de kandidaten of ze de mol willen zijn:
1.Dennis 2.Vivienne 3.Rick 4.Anniek 5.Sebastiaan 6.Vera 7.Jon 8.Paula 9.Hans 10. Froukje

De volgorde waarin de kandidaten kijken of ze de mol zijn of niet d.m.v naam intypen op de laptop:
1.Vera 2.Anniek 3.Sebastiaan 4.Paula 5.Vivienne 6.Froukje 7.Jon 8.Dennis 9.Rick 10.Hans

De volgorde waarin de kandidaten staan voordat ze de scheepswerf ingaan:
1.Froukje 2.Rick 3.Paula 4.Sebastiaan 5.Vera 6.Hans 7.Jon 8.Dennis 9.Vivienne 10.Anniek

De volgorde waarin de kandidaten staan voordat de topito-opdracht begint:
1.Paula 2.Anniek 3.Sebastiaan 4.Vera 5.Hans 6.Vivienne 7.Jon 8.Froukje 9.Rick 10.Dennis

De algemene volgorde van de kandidaten in het begin van elke aflevering (intro):
1.Vera 2.Dennis 3.Paula 4.Anniek 5.Hans 6.Vivienne 7.Jon 8.Froukje 9.Rick 10.Sebastiaan

Is het een hint of gewoon heel erge toeval of heb nu al last van tunnelvisie ??

Offline vanilla

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2009, 19:49:31 »
Als er een dier is dat bij uitstek goed zijn weg kan vinden in donkere kleine ruimtes is het een mol, dus precies het tegenovergestelde van wat Jon zegt.

hij heeft het over 'zien'. Een mol doet alles op de tast...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2009, 20:45:00 »
Inhoudelijk kan ik hier niets aan toevoegen...John is vanaf het begin 'mijn' mol geweest en ik ben nog niet teleurgesteld in hem ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2009, 23:12:54 »
Als er een dier is dat bij uitstek goed zijn weg kan vinden in donkere kleine ruimtes is het een mol, dus precies het tegenovergestelde van wat Jon zegt.
En Jon weet zo'n beetje de meeste enveloppen te vinden, dus het lukt hem ook uitstekend.
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2009, 02:38:51 »
Als Jon de mol is, waarom heeft hij dan niet ook meteen de vrijstelling gepakt? Als je zoveel geld vind is het helemaal niet opvallend als je ook de vrijstelling vind. En je kunt er van alles mee uithalen, met zo'n vrijstelling, als mol zijnde.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2009, 09:26:24 »
En je kunt er van alles mee uithalen, met zo'n vrijstelling, als mol zijnde.

Wat dan? Als een kandidaat overkomen door iemand de extra vrijstelling aan te bieden in ruil voor informatie? Maar door interesse te tonen in die extra vrijstelling heeft hij hetzelfde resultaat bereikt.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2009, 11:05:20 »
Jon die nachtblind is en zich niet fijn voelt in kleine ruimtes en de jon die op 1 of andere manier zijn naam op twee groene schijfjes kan krijgen...Ik vind dit VERDACHT!

'k hou 'm in de gaten  8)
Carpe Diem!!!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2009, 11:43:01 »
Wat dan? Als een kandidaat overkomen door iemand de extra vrijstelling aan te bieden in ruil voor informatie? Maar door interesse te tonen in die extra vrijstelling heeft hij hetzelfde resultaat bereikt.

Nou, je kunt hem gebruiken om een rood scherm te krijgen (hoewel het debat er nog over gaande is), je kunt deals maken door een kandidaat te beloven dat je hem/haar op je vrijstelling schrijft, je kunt proberen ervoor te zorgen dat beide topito's samen worden ingeleverd zodat er maar 1 aflevering niemand uit gaat en kunt voorkomen dat 1 kandidaat wel erg sterk wordt doordat die 2 keer de kans heeft de test op 1 iemand in te vullen. Of hem juist niet tegelijk in te vullen als je het idee hebt dat de gok te overzien is, met als voordeel dat er geen groepsvrijstelling is en er gewoon een kandidaat het spel verlaat. Nou ja, alles is natuurlijk discussierbaar, maar als mol lijkt het me gewoon fijn om de controle te hebben die gepaard gaat met een vrijstelling. Die vrijstellingen zijn ten slotte ook onderdeel van het spel, en als je er geen hebt kun je het ook minder manipuleren/naar je eigen hand zetten.

Evengoed blijf ik wel op Jon letten.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2009, 16:31:57 »
Als er een dier is dat bij uitstek goed zijn weg kan vinden in donkere kleine ruimtes is het een mol, dus precies het tegenovergestelde van wat Jon zegt.
Dat zegt nog niet dat een mol niet nachtblind is.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2009, 17:39:03 »
En geloven wij jon ook zomaar dat er in kamer 2 en 3 niks was?  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2009, 11:05:54 »
In de kantoren van de Titanic vindt Jon maarliefst 2030 euro. Hij vindt achtereenvolgens halve biljetten van 250, 10, 1000, 250, 20 en 500 euro. Maar hoeveel halve biljetten pasten op die van de andere groep?

Daarvoor moeten we weten welke halve biljetten groep 1 vond. Dat wordt niet getoond, maar een poging kan worden gedaan om dit na te gaan aan de hand van wat wel getoond is.

Aannames: in elke envelop zat maar 1 biljet. Er bestaan biljetten van 10, 20, 50, 100, 250, 500 en 1000 euro.

We zien Froukje niets vinden. Uit het fragment tijdens Hans' biecht blijkt inderdaad dat ze niets vond.

Sebastiaan zien we 4 enveloppen vinden, waarvan 1 met de vrijstelling. We zien hem '50' vinden, we horen hem '250' zeggen, en later als hij geld aan Froukje geeft '500' zeggen. Bij elkaar is dit 800 euro en 3 enveloppen met geld (klopt).

Froukje telt 1300 euro. Hier zit geen geld van Dennis bij, want die komt dan net aanlopen. 1300 - 800 (Sebastiaan) - 0 (Froukje) = 500 euro van Hans. We zien Hans 1 envelop vinden, dus zat hier een half biljet van 500 in.

Het totaal van groep 1 is 1900 euro. 1900 - 1300 = 600 euro van Dennis. We zien Dennis 2 enveloppen vinden, dus heeft hij halve biljetten van 100 en 500 euro gevonden.

Froukje: 0 euro
Hans: 500 euro (500)
Dennis: 600 euro (100 + 500)
Sebastiaan: 800 euro (50 + 250 + 500)

Jon vond: 250, 10, 1000, 250, 20 en 500. Dit zou maximaal 750 euro waard kunnen zijn (250 en 500).

Dit is wel een verschil met 2030 euro, maar aan de andere kant is het een aanzienlijk deel van de totaal verdiende 1350 euro. Of dit Jon dus verdachter of minder verdacht maakt zou ik zo niet kunnen zeggen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 11:23:40 door Heinz »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2009, 12:32:51 »
Mooie analyse, Heinz  ::ok::

Jon (als mol) zou toch dat 500 euro biljet hebben achterover gedrukt?
Dan had hij 1530 euro gevonden, en maar 250 binnen gebracht! Dat lijkt meer op een "de held is de mol"-actie.

Zoals het nu uitkomt zie ik juist meer een kandidaat in Jon ipv mol.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2009, 13:42:57 »
Dat zegt nog niet dat een mol niet nachtblind is.


Volgens mij is een mol helemaal blind. Dus zowel 'dagblind' als 'nachtblind'. Maar ik vond het een mooie smoes om als eerste naar binnen te kunnen. Iets wat de natuurlijk altijd in het voordeel van de mol is, omdat hij dan het meeste invloed op het spel kan hebben.
Jon is voorlopig mijn mol.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2009, 13:44:51 »
Jon is momenteel ook mijn mol, alleen ik zit met een probleem: Ik hoor kandidaten te veel praten over jon in deze afleveringen, terwijl de mol meestal ontzichtbaar is in het begin.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #74 Gepost op: 20-01-2009, 14:04:05 »
Ook was het opvallend dat Jon op beide vrijstellingen stond. De mol weet natuurlijk wie de vrijstellingen gevonden heeft en kan hier op inspelen. Zo heeft hij ervoor gezorgd dat er geen supervrijstelling kwam en dat hij minder verdacht lijkt bij de rest. Want een mol heeft natuurlijk helemaal geen vrijstelling nodig.. ::hypocriet::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #75 Gepost op: 20-01-2009, 14:49:54 »
Volgens mij is een mol helemaal blind. Dus zowel 'dagblind' als 'nachtblind'.
Nee, dat is niet zo, een mol kan wel zien, zij het heel slecht. De oogjes zijn erg klein en zijn vacht zit er voor. En ja, Jon heeft ook van die mollige pretoogjes, nietwaar? :P
The British are not impressed.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2009, 00:10:36 »
Jon is momenteel ook mijn mol, alleen ik zit met een probleem: Ik hoor kandidaten te veel praten over jon in deze afleveringen, terwijl de mol meestal ontzichtbaar is in het begin.
milouska was het enige waar de kandi's het over hadden  ;)

Offline udetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2009, 13:27:29 »
Dat zou nu juist de tactiek van Jon kunnen zijn. Dat hij juist nu opvallend doet en dan in latere afleveringen niet meer. Zodat de kandidaten hem dan vergeten. Maar ik verdenk Jon eigenlijk niet echt.
Niets is wat het lijkt... dus ook niets lijkt op hoe het is(?)

Offline Else

  • Forumlid
  • Nothing more deceptive than an obvious fact.
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2009, 15:46:58 »
Ik verdenk Jon wel, ik vind hem al vanaf het begin verdacht...  8)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Jon
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2009, 21:40:00 »
Ik vond de beethoven opdracht toch wel iets te erg op Jon's lijf geschreven. Hij gaat daar als acteur staan en weet 't precies zo te spelen dat bijna alle woorden worden geraden, behalve het laatste woord, 'wie'. Briljant gedaan, Jon molletje!

En dan ook vlak voor het eind nog een paar keer die halve zinnen nog een keer zeggen en lekker vloeken als dan de muziek weer gaat spelen. Nee, een rol op Jon's lijf geschreven.

Professor Oak blijft de mol!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!