Auteur Topic: WIDM in de media  (gelezen 123358 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2009, 14:34:48 »
Weer een kort stukje in de Varagids. Dus als het hier ineens belachelijk druk wordt, weet je hoe het komt.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM in de media
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2009, 14:00:52 »
Gisteravond bij Roosmarijn op 3fm over de oranje broek van Hans ... valt me mee dat die broek nog niet in het grappige momenten topic genoemd is ?

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/nos/3fmnacht/vrijdag-01.wma (rond 27 min)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2009, 14:29:24 »
Oranje broek: hier.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM in de media
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2009, 14:38:49 »
Jaja een plaatje wel maar nooit expliciet gezegd wat een foute broek het was  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2009, 14:47:25 »
Jawel, het bericht voor het plaatje:

Ik heb me kapot zitten lachen gister!

De 'woordenwisseling' tussen Sebas en Paula...lekker sarcastisch!
Hans die kruipend over de vloer gaat! En dat met die oranje broek...geen gezicht!!!
Anniek en Hans die nog steeds aan het wachten zijn bij de telefooncel!
En Rick die vergezeld word door Dennis bij het afluisteren!

GWELDIG!!!!!
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM in de media
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2009, 14:57:18 »
Ok je hebt gelijk ... alles bijlezen van niet mee, zeker in wat langere posts mis ik nogal eens wat  :-X .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2009, 15:00:55 »
Kan gebeuren.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM in de media
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2009, 23:49:57 »
Heb ik gedroomd, of zei iemand nou laatst dat PJ een column had geschreven in de Avrobode?
Zo ja, staat dat ergens online?  ???


(zo nee, ik zal me eens na laten kijken).

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2009, 11:07:53 »
Je hebt niet gedroomd en je hoeft je niet na te laten kijken, want dat van die column was ik.

De laatste zinnen van de column heb ik in de Pieter Jan Hagens thread gepost. Ik kan je helaas niet meer aan de rest van die column helpen want die Avrobode is inmiddels al bij het oud papier terechtgekomen. Misschien heeft iemand anders hem?

Trouwens, deze week schreef Hans de column, al gaat 'ie meer over de mollen in z'n tuin dan over de TV-Mol.

[Edit: Omdat ik even niets beters te doen heb, hierbij de column van Hans]

"Wie is de mol?

De redactie van de Avrobode vroeg mij om een stukje te schrijven over Wie is de Mol?, maar hoe openhartig kan ik als deelnemer zijn? Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 'buiten' woon. Vanuit mijn woonkamer zie ik soms aan de overkant een ree of een vos lopen. Op de zwemtrap zit regelmatig een ijsvogel te wachten tot er een visje voorbijzwemt. Als ik 's ochtends thuis mijn radioprogramma voorbereid, kan ik daar enorm van genieten. Van een heel ander kaliber zijn de vele mollen die ik mijn buren mag noemen. In het voor- en najaar zijn ze ontzettend actief. 's Zomers zitten ze vooral in de bovenlaag. In de winter graven ze een stuk dieper met als resultaat irritante bergjes die omhoog komen. Wanneer ik met mijn hond over het veld loop, vind ik die ondergrondse activiteit nog wel interessant, maar in onze tuin ploegen ze het hele gazon om. Vooral mijn partner - een soort Rob Verlinde - kan weinig sympathie opbrengen voor deze bijna blinde diertjes. De eerste jaren was het haat en nijd over en weer. Maar na vijftien jaar vol ups en downs is het ons gelukt om in vrede samen te leven met onze buren. Met dank aan de familie Buizerd die buiten op het veld over het gebied waakt en de fmilie Hermelijn die onze tuin tot hun territorium heeft uitgeroepen. Zij zorgen ervoor dat de familie Mol niet te groot wordt en onze erfscheiding respecteert. Meer kan ik echt niet zeggen. Kijk deze weken naar Wie is de Mol? En luister de dag na de tv-uitzending naar mijn radioprogramma, rond half vier."
« Laatst bewerkt op: 26-01-2009, 12:22:06 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM in de media
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2009, 17:32:11 »
Hahaha, wat droog, een heel monoloog over zijn tuin, terwijl 'ie iets over WIDM diende te schrijven.  :D

Is er nog iemand die die column van PJ ergens heeft liggen? En 'm in kan scannen of over kan typen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: WIDM in de media
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2009, 19:03:41 »
Na diverse pogingen tot scannen (wat dus niet lukte) hier de getypte versie van de column van PJH:

TOPMOL

De rustige acteur wordt een driftkikker en het lieve soapmeisje een superbitch, als het erop aankomt. Het is een vrolijk groepje kandidaten dat aantreedt in de nieuwe reeks van Wie is de Mol? Jong, zeer geconcentreerd en grenzeloos ambitieus in hun jacht op die ene saboteur in hun midden: de Mol.
Die sympathieke presentator, van wie je dat toch echt niet had verwacht, saboteert er rustig op los. Zo'n aardige jongen! Hij? Zou hij dan toch de Mol zijn...? Of toch niet? De Mol is overal, niets hoeft waar te zijn en jagen op de Mol kan ook heel goed vanuit je luie stoel voor de buis. De formule is ijzersterk en de makers van Wie is de Mol? zijn zelf de grootste liefhebbers.

En hoe is het dan, om het "Beste AVRO-programma Van De Laatste 50 Jaar"  voor de tweede keer te presenteren? De vraag is me de laatste tijd vaak gesteld, meestal door een collega bij wie ik een begrijpelijk zweem van jaloezie in de ogen zie. Heerlijk! Spanning, mysterie, paranoia, vreugde, wanhoop...Je weet pas wat het is om dat fantastische circus te presenteren, als je het een keer hebt meegemaakt. Dan ga je er plotseling groot genoegen in scheppen die kandidaten er vanaf de eerste dag stevig onder te houden.

En die andere vraag :de Mol...? Jij weet zeker al wie het is? Ja ik weet het. Is het een goede Mol? Ja, de Mol is goed.
Zo goed dat hij (of zij natuurlijk) mij tot in de laatste aflevering op het verkeerde been zette.
Een TopMol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2009, 19:25:16 »
Interessante column. Een topmol dus. Kunnen we Sebastiaan en Paula wel wegstrepen, die saboteren te opvallend. ::zwaai::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2009, 19:30:44 »
Leuk om beide columns te lezen inderdaad :)

Zou het dan toch Anniek zijn, de onschuldigheid zelve met zo'n lief gezicht?
Dan is het idd een topmol, want hoe haal je het in je hoofd om zo'n iemand verdenken?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2009, 19:35:22 »
Leuk om beide columns te lezen inderdaad :)

Zou het dan toch Anniek zijn, de onschuldigheid zelve met zo'n lief gezicht?
Dan is het idd een topmol, want hoe haal je het in je hoofd om zo'n iemand verdenken?  ::vergroot::

Ik dacht precies hetzelfde. ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: WIDM in de media
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2009, 19:41:59 »
Nou ja, dit zegt toch nog helemaal niks.  :P ;) PJH zal nu sowieso niet zeggen dat hij de mol toch een beetje tegen vond vallen. ;) Als ik me niet vergis werd zélfs Inge Ipenburg bij de ontknoping een topmol genoemd (of fantastische mol, zoiets in ieder geval). ;D
De presentatoren zijn tot nu toe nog nooit ook maar enigszins kritisch geweest over de prestaties van de mol.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2009, 19:50:40 »
Nou ja, dit zegt toch nog helemaal niks.  :P ;) PJH zal nu sowieso niet zeggen dat hij de mol toch een beetje tegen vond vallen. ;)

Klopt, vandaar dat ik ze ook niet echt zal wegstrepen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2009, 20:22:08 »
Nou keek net het elfde uur.. je kan niet zeggen dat die presentator van het elfde uur zich goed voorbereid..

Presentator :"Het 10de seizoen"
PJH : "Nee het 9de"

...

Presentator :"Vrijdag begonnen"
PJH :"Nee donderdag".
 

 ::niet-ok:: ::niet-ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2009, 20:29:48 »
Nou, misschien had Tijs niet zo veel tijd om zich voor te bereiden aangezien dat programma normaal door Knevel wordt gepresenteerd.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM in de media
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2009, 20:46:45 »
Presentator :"Het 10de seizoen"
PJH : "Nee het 9de"

Hij is natuurlijk een fervent fan van WIDM junior.  ::)

Oh en thanks tureluurs!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2009, 20:55:35 door Lautjuh »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: WIDM in de media
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2009, 21:08:45 »

Oh en thanks tureluurs!  ::ok::

You're welcome  ::zwaai::