Auteur Topic: Aflevering 6 (12-02-2009)  (gelezen 90844 keer)

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 17-02-2009, 15:58:56 »
Heb het bekeken.. Vind het wel een beetje pieterpeuterig gedoe hoor. Kom op. Spatie wordt vergeten.. Nou nu is de mol gevonden hoor.. Wat maakt het nou toch allemaal uit..  ::ohno::

Ik zeg ook niet dat de mol meteen ontmaskerd is, en ja, ik vind ook de fouten met 'spatie vergeten' erg overdreven en onnodig.
Maar daar tegenover: totaal andere getallen is op z'n minst opvallend te noemen, niet?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 16:01:00 door RamonV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #261 Gepost op: 17-02-2009, 16:05:36 »
Ligt dat aan mij of is het dit jaar gewoon moeilijk  :P

Het is verschrikkelijk moeilijk dit jaar! :o ::jaja::

Als we dat allemaal vinden, en daar lijkt het wel op, ligt het dus niet aan ons. Maar aan wie wel? Aan de Mol? Is het een Mol die amper molt? De makers? Hebben ze dit keer de Mol duidelijk verdacht gemaakt? Of hebben ze ons zand in de ogen gestrooid met de 'nee' van Dennis of het rode scherm van Anniek? Of is het een combinatie van dit alles?

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #262 Gepost op: 17-02-2009, 16:20:42 »
Het is verschrikkelijk moeilijk dit jaar! :o ::jaja::

Als we dat allemaal vinden, en daar lijkt het wel op, ligt het dus niet aan ons. Maar aan wie wel? Aan de Mol? Is het een Mol die amper molt? De makers? Hebben ze dit keer de Mol duidelijk verdacht gemaakt? Of hebben ze ons zand in de ogen gestrooid met de 'nee' van Dennis of het rode scherm van Anniek? Of is het een combinatie van dit alles?
Klopt het is erg moeilijk. Er zijn genoeg aanwijzingen dat Anniek de mol is maar ook genoeg om Rick aan te wijzen en vergeet Jon niet. Ze kunnen het allemaal zijn. Pfff ik wordt moe van me zelf. Ik heb iedere dag een andere mol.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #263 Gepost op: 17-02-2009, 16:23:25 »
Ik zeg ook niet dat de mol meteen ontmaskerd is, en ja, ik vind ook de fouten met 'spatie vergeten' erg overdreven en onnodig.
Maar daar tegenover: totaal andere getallen is op z'n minst opvallend te noemen, niet?

TJa.. ikzelf geloof niet echt in hints op de .nl site. Maar er kan een hint inzitten. Of misschien een redactielid die iets te laat had doorgewerkt en daardoor niet meer helder kon denken..  ;D

Het is verschrikkelijk moeilijk dit jaar! :o ::jaja::

Als we dat allemaal vinden, en daar lijkt het wel op, ligt het dus niet aan ons. Maar aan wie wel? Aan de Mol? Is het een Mol die amper molt? De makers? Hebben ze dit keer de Mol duidelijk verdacht gemaakt? Of hebben ze ons zand in de ogen gestrooid met de 'nee' van Dennis of het rode scherm van Anniek? Of is het een combinatie van dit alles?

Jep vind het dit jaar ook verschrikkelijk moeilijk! Me complimenten voor de makers, want een mol die al na aflevering 1 al bekend is.. Is natuurlijk ook niks meer aan.

Ikzelf zit ENORM te twijfelen tussen Rick en Jon. Echt ze doen allebei even veel fout..
Topito --> Allebei
Kleurentheorie --> Kleuren lijken enorm op elkaar..

Het enige wat ik denk is dat we van Jon hebben gezien hoe hij bij de SMS zat. Waardoor je al meer weet van hem.. Van Rick zagen we niet wat zijn antwoord was..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #264 Gepost op: 17-02-2009, 16:27:34 »
Het enige wat ik denk is dat we van Jon hebben gezien hoe hij bij de SMS zat. Waardoor je al meer weet van hem.. Van Rick zagen we niet wat zijn antwoord was..

Toen zei Yvon eigenlijk dat ze Jon niet geschikt vond, dat kan ook zand in de ogen strooien zijn  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #265 Gepost op: 17-02-2009, 16:30:03 »
Toen zei Yvon eigenlijk dat ze Jon niet geschikt vond, dat kan ook zand in de ogen strooien zijn  :P

Jaa daarom.. De mol houdt me gewoon wakker  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #266 Gepost op: 17-02-2009, 16:31:07 »
Toen zei Yvon eigenlijk dat ze Jon niet geschikt vond, dat kan ook zand in de ogen strooien zijn  :P

Ja, ik wilde net hetzelfde typen.

En als Jon het is, wat ik nog steeds denk (ook al twijfel ik elke dag), dan zou hij het ons heel moeilijk hebben gemaakt door gewoon weinig te mollen..

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #267 Gepost op: 17-02-2009, 16:35:35 »
Ja, ik wilde net hetzelfde typen.

En als Jon het is, wat ik nog steeds denk (ook al twijfel ik elke dag), dan zou hij het ons heel moeilijk hebben gemaakt door gewoon weinig te mollen..

Ja en dan zul je aan het eind zien dat Jon in dat donkere gebouw met zon briefje van 1000 staat te zwaaien en het dan door de plee spoelt  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #268 Gepost op: 17-02-2009, 16:46:08 »
Ja en dan zul je aan het eind zien dat Jon in dat donkere gebouw met zon briefje van 1000 staat te zwaaien en het dan door de plee spoelt  :P
En dat ze dat in de bus ook horen en vragen: "Wat is dat voor geluid?" "Oh euh ja, ik moest even naar de wc hier." :P
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #269 Gepost op: 17-02-2009, 17:14:12 »
Jep vind het dit jaar ook verschrikkelijk moeilijk! Me complimenten voor de makers, want een mol die al na aflevering 1 al bekend is.. Is natuurlijk ook niks meer aan.

Ikzelf zit ENORM te twijfelen tussen Rick en Jon. Echt ze doen allebei even veel fout..
Topito --> Allebei
Kleurentheorie --> Kleuren lijken enorm op elkaar..

Het enige wat ik denk is dat we van Jon hebben gezien hoe hij bij de SMS zat. Waardoor je al meer weet van hem.. Van Rick zagen we niet wat zijn antwoord was..
Ik heb hetzelde probleem als jullie... ik vindt het dit jaar ook lastig. Vorig jaar had ik het dan ook wel fout, maar dat was vooral omdat ik hard leers was, Dennis was toch wel duidelijk een mol. Dit jaar zit ik echt vast tussen Rick en Jon (en Anniek). Eigenlijk hoop ik nog altijd dat Sebas terug komt, dan switch ik ook direct weer op hem. Ik vindt het dit jaar ook inderdaad heel erg leuk (ondanks dat ik binnen 8 dagen twee mollen kwijt ben geraakt).

Ik heb bij Rick het sterkst het gevoel dat het de mol is, vanwege acties en uitspraken. Maar ik heb gister een overzichtje gemaakt waarbij ik induvidueel per opdracht bekijk hoe verdacht ik kandidaten vindt en daarbij steekt Jon met flag en wimpel boven de anderen uit. En Rick stond gelijk met Anniek.

Is hier iemand die mij, op basis van quotes e.d. kan overtuigen dat Jon inderdaad de mol is? (Dus geen hints en hoeveel geld verdient is, want dat weet ik wel.)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #270 Gepost op: 17-02-2009, 17:16:34 »
En dat ze dat in de bus ook horen en vragen: "Wat is dat voor geluid?" "Oh euh ja, ik moest even naar de wc hier." :P
::rofl:: Weet iemand hoeveel er per persoon met deze opdracht eigenlijk is opgehaald? (of staat dat in aflevering 2 forum  ::schaam::)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #271 Gepost op: 17-02-2009, 17:17:15 »
Is hier iemand die mij, op basis van quotes e.d. kan overtuigen dat Jon inderdaad de mol is? (Dus geen hints en hoeveel geld verdient is, want dat weet ik wel.)

Neem aflevering 6: Jon: we hebben nog een minuut (zo van we kunne rustig doen).
De anderen schreeuwen nog een minuut! Dan gaat Jon ineens rennen  :-\\
(ps: sowieso vaag dat ie dat weet van die minuut)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #272 Gepost op: 17-02-2009, 17:20:43 »
Hoe komt het dat er bij Anniek en Rick hun kant van de spiegel getoond wordt en bij Jon niet??
Check het zel maar...bij Anniek zie je een shot dat ze zichzelf ziet, terwijl ze aan het wachten is om ondervraagd te worden en bij Rick is dat precies hetzelfde...
Bij Jon krijg je alleen de buitenkant van de spiegel te zien. Niet 1x zie je hem naar zichzelf kijken!!

Helaas, op 15:38 zie je echt eenzelfde soort spiegelshot. Ook in deze aflevering zegt Dennis dat Froukje "vol op Jon" zat, maar toch is ze er uit.

Neem aflevering 6: Jon: we hebben nog een minuut (zo van we kunne rustig doen). De anderen schreeuwen nog een minuut! Dan gaat Jon ineens rennen  :-\\ (ps: sowieso vaag dat ie dat weet van die minuut)

Als iemand daar al molt dan is het Anniek, want die vertraagd de boel juist. Jon gaat tenminste nog hollen. Doet me denken aan de opdracht in Belfast waar Anniek vrolijk in een telefooncel ging wachten terwijl ze naar het busstation moesten.

Groet,
m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 17:22:33 door m0ll0m »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #273 Gepost op: 17-02-2009, 17:57:42 »
Doet me denken aan de opdracht in Belfast waar Anniek vrolijk in een telefooncel ging wachten terwijl ze naar het busstation moesten.

Groet,
m0ll0m
Ze kan bij de telefooncellen inderdaad goed gemold hebben (tijdens die opdracht vondt ik haar de verdachtste kandidaat), maar ze heeft binnen de tijd van de opdracht niet vrolijk in een telefooncel gewacht terwijl ze naar het busstation moest. Hans & Anniek hebben nooit die instructie gekregen van Paula om naar het busstation te gaan.

Of doe ik nu te muggenzifterig.  ???

Edit> Nu: tijdens die opdracht vondt ik haar de verdachtste kandidaat. Was: bij die opdracht vindt ik haar het verdachtst.
Dat laatste kan op twee manieren opgevat worden.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2009, 19:33:22 door Rat »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #274 Gepost op: 17-02-2009, 18:02:12 »
Helaas, op 15:38 zie je echt eenzelfde soort spiegelshot. Ook in deze aflevering zegt Dennis dat Froukje "vol op Jon" zat, maar toch is ze er uit.

Jeeej Weer een rede dat Jon niet de mol is. Begin weer blij te worden  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #275 Gepost op: 17-02-2009, 18:49:35 »
Ze kan bij de telefooncellen inderdaad goed gemolt hebben (bij die opdracht vindt ik haar het verdachtst), maar ze heeft binnen de tijd van de opdracht niet vrolijk in een telefooncel gewacht terwijl ze naar het busstation moest. Hans & Anniek hebben nooit die instructie gekregen van Paula om naar het busstation te gaan.

Of doe ik nu te muggenzifterig.  ???

Hans en Anniek stonden vrolijk te kletsen toen in de telefooncel de telefoon aan 't rinkelen was.
Beiden waren ook al verdacht bij de opdracht op de bus: waarom niet alle kledingstukken inleveren voor geld ipv een magere pot overhouden.

Vanaf dat moment was één van beiden mijn mol, en hans is naar huis, dus...
(Hoewel ik hier en daar nog even afgedwaald ben naar Froukje . . . wordt af en toe gek van mezelf  :o )
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #276 Gepost op: 17-02-2009, 19:19:33 »
Dat zou zelfs weer een missende zes zijn. (Zoals het tellertje bij de reuzenradopracht dat de 6 overslaat en de logische reeks 3, 9, 12, 15 bij de test in afl. 2 die de 6 mist.) Maar als dat echt een hint is, de missende/ontbrekende zes, dan moeten we daar vast iets anders mee dan het omzetten naar VI. Maar wat?

Al 3 keer mist de 6 (reuzenrad teller/logische reeks testvragen/Milouska als 6de mol). Dit vind ik te mooi om geen hint te zijn dus laat me iets proberen:

Geen 6 --> De Mol heeft geen 6. Nu alle kandidaten behalve Rick, Sebas en Viv hebben een 6 in hun geboortedatum. Bij Viv hoef je niet lang verder te zoeken naar de 6 (VI = 6). Sebas kan De Mol al niet meer zijn, hij viel namelijk af in aflevering 6 (6 dus !). Blijft alleen Rick over --> Rick is De Mol ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #277 Gepost op: 17-02-2009, 19:31:20 »
kan toch niet echt een duidelijk hint in die 6 vinden die specifiek op één kandidaat slaat ...

Ben nog niet overtuigd  ::vergroot::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #278 Gepost op: 17-02-2009, 19:44:27 »
Was op een donderdag, en was niet een interview persee voor WIDM, maar ze hadden het er wel even over...

Hier deel 2 van het interview. (pas op het laatst hebben ze het over WIDM)
::ok:: Bedankt!

Ik ben nog niet 100% zeker dat hij bij de SMS geweest is, maar Inge klinkt wel erg overtuigd.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #279 Gepost op: 17-02-2009, 20:55:51 »
::ok:: Bedankt!

Ik ben nog niet 100% zeker dat hij bij de SMS geweest is, maar Inge klinkt wel erg overtuigd.

Ik ben er wel van overtuigt dat hij bij de SMS is geweest.
Anniek is voor mij de enige 100% nee.
Rick is niet laten zien, en Dennis twijfelde na zei eerste "nee".