Auteur Topic: [Kandidaat] ERIK is niet de mol  (gelezen 101054 keer)

Offline peking-eend

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2010, 22:02:25 »
Wat deed ie dan califax?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2010, 22:05:12 »
Iedereen liep in een rij maar Erik liep zo gruwelijk ver vooruit...
Een mol zondert zich niet zo af om haantje de voorste bij de exucutie stoelen te zijn...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2010, 22:10:59 »
Ik verdenk Erik nog steeds ontzettend. Noem het tunnelvisie, noem het helderziendheid ;)
Hij en Tim waren perfect aan het mollen in die 1e opdracht. Ik denk dat je als mol meteen in de 1e opdracht iets wil doen, je bent ten slotte niet voor niets de mol, toch?
Op de peilers was weinig te doen, de boot al iets meer, maar de helicopter helemaal. En het ging in die opdracht om grote bedragen.

Offline peking-eend

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2010, 22:12:28 »
Ja klopt califax !!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2010, 22:18:55 »
Erik wist ook niet hoe duidelijk-ie moest roepen dat het 'niet aan Tim en hem lag' dat er maar 1000 eu werd opgehaald..
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2010, 22:24:54 »
Ja, echt wel tot 3 keer ofzo toe inderdaad

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2010, 01:13:43 »
Bij de test van Barbara wordt vraag 20 getoond ('Wie is de Mol?') en vervolgens zien we een filmpje waarin Erik zegt:"dat ben ik." Opvallend vind ik dit, misschien wel iets té opvallend om waar te zijn in feite.

Ik heb het even teruggekeken en het is Tim die dat zegt. Goed gevonden, wel jammer dat er nog net een woordje van Erik tussen zit.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2010, 01:20:33 »
Ik verdenk Erik nog steeds ontzettend. Noem het tunnelvisie, noem het helderziendheid ;)
Hij en Tim waren perfect aan het mollen in die 1e opdracht. Ik denk dat je als mol meteen in de 1e opdracht iets wil doen, je bent ten slotte niet voor niets de mol, toch?
Op de peilers was weinig te doen, de boot al iets meer, maar de helicopter helemaal. En het ging in die opdracht om grote bedragen.

Ik ben van mening dat er vanaf de boot veel beter gemold kon worden dan vanuit de helicopter. De kleuren van de vlaggen kon je niet zomaar omwisselen in de helicopter, aangezien iedereen de kleuren kon weten. Als de boot alles goed had gedaan, was het onmogelijk voor de kandidaten in de helicopter om dit nog in de war te schoppen. Dus als de mol in de helicopter zat, lag het succes van het spel niet in zijn/haar handen.
mijn verdachten:

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2010, 21:02:25 »
Zijn sleutel ontbreekt bij de sleutels.
Hij heeft in de helikopter gezeten dus kan niet op een kistje zijn uitgeprobeerd. (of hij moet dat zelf hebben gedaan)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2010, 21:25:53 »
Zijn sleutel ontbreekt niet, hij ligt rechtsboven, maar zijn kartje is zo gedraaid dat je het niet kan lezen, maar wel de zijkant ziet. Tel anders de ringetjes, dat zijn er echt 10.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2010, 13:46:27 »
Ik kijk altijd naar de stille momenten en Erik is wel enorm in mijn verdenking gedropt. Hij stond erg hoog maar nadat hij met Kim die oog- en hoofdbewegingen maakte naar Manuel en Loretta en zo alle foto's goed zette is hij wel flink minder verdacht. Zeer onmols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2010, 15:56:42 »
@FF: hmm, ja, daar zit wel wat in inderdaad! Al denk ik dat het voor de boot zowiezo onmogelijk was geweest om het goed te doen. Bovendien moet je als mol op de boot dan maar hopen dat de kandidaten uit de helicopter niet het nog gaan verbeteren...

@Lo: ja, dat was ook wel weer apart.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2010, 17:19:38 »
In de leader is vlak voor erik een tekst te zien, een soort advertentie-bord.. hij komt heel snel maar toch duidelijk langs.. iemand enig idee wat het betekent?

edit: ik krijg het plaatje niet geupload, iemand anders misschien

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2010, 10:32:25 »
Erik vind ik, na de aflevering 3x gekeken te hebben, toch wel opvallend, vooral in zijn intro stukje:

"Ik probeer steeds nieuwe richtingen te vinden" -> De Mol zijn is iets nieuws voor hem.
"Mensen bij elkaar te brengen" -> Iedereen zoekt naar de Mol tijdens de opdrachten, zo brengt hij ze bij elkaar.
"Mensen stimuleren, waardoor ik zelf ook weer gestimuleerd word" -> Als Mol zal hij de kandidaten stimuleren om zijn identiteit te ontdekken, en als de kandidaten enig zins op het goede spoor zitten dan zal hij gestimuleerd worden om die verdenking van zichzelf af te halen.

Offline Pete

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2010, 12:48:45 »
Beetje vaag allemaal.

De mol zijn is iets nieuws voor hem
Je kunt maar één keer deelnemen aan WIDM, laats staan meerdere malen de mol zijn. De mol zijn kan dus niet niet iets nieuws zijn. Waarschijnlijk bedoelt hij hier gewoon dat hij veelzijdig is of uiteenlopende interesses of talenten heeft.

Iedereen zoekt naar de mol tijdens de opdrachten.
Nou volgens mij gebeurt dat ook wel als Erik niet de mol is.

En die laatste vind ik ook erg vaag. De mol stimuleert de kandidaten juist niet om zijn of haar identiteit te onthullen. En dit doen om vervolgens weer jezelf te stimuleren vind ik al helemaal raar.

Ik heb Erik niet uitgesloten als mol, maar duidelijke hints ben ik echt nog niet tegengekomen. Hij staat ergens onderaan in mijn lijstje.
Talk is cheap, but it ain't free

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2010, 18:27:46 »

Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=uXiP6JZkklA
Of hierboven als het lukt :)
Maar zoals je ziet staat er achter een bord met kandidaten en het "De Mol" logo. Als je kijkt naar Erik (0.17) zie je dat hij als de enige precies voor het logo staat..!!
Misschien een hint...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2010, 18:28:34 »

Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=uXiP6JZkklA
Of hierboven als het lukt :)
Maar zoals je ziet staat er achter een bord met kandidaten en het "De Mol" logo. Als je kijkt naar Erik (0.17) zie je dat hij als de enige precies voor het logo staat..!!
Misschien een hint...

[edit]Nou... Ik vind dat geen hint. Arjen zit er ook half voor. En Loretta.. En daarachter is een heel gróót mollogo. Daar zit hind voor. =/[/edit]
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2010, 23:12:03 »
Ik vind Erik overigens wel ontzettend treuzelen op het dak! Ze hebben maar 5 minuten en dan gaat hij staan kijken hoe Tim een kistje openmaakt.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2010, 23:17:13 »
Ik vind Erik overigens wel ontzettend treuzelen op het dak! Ze hebben maar 5 minuten en dan gaat hij staan kijken hoe Tim een kistje openmaakt.

Ze mochten maar 4 pogingen doen.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2010, 23:30:24 »
Ze mochten maar 4 pogingen doen.
Oh dat wist ik niet  ::) Wel beetje overdreven om er dan ook nog een tijdslimiet aan vast te stellen
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~