Auteur Topic: WIDM in de media  (gelezen 258337 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: WIDM in de media
« Reactie #460 Gepost op: 23-03-2010, 16:34:45 »
Di 23 maart 2010. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Gangenstelsel onder boulevard Scheveningen ontdekt  ::oink::

 :-X
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM in de media
« Reactie #461 Gepost op: 23-03-2010, 17:15:21 »
Gangenstelsel? Tunnels, zul je bedoelen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: WIDM in de media
« Reactie #462 Gepost op: 23-03-2010, 17:50:10 »
Gangenstelsel? Tunnels, zul je bedoelen.
whatever, ik vind t verdacht  ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media
« Reactie #463 Gepost op: 24-03-2010, 19:11:51 »
Ik kom net iets tegen op uitzendinggemist.nl: Inge Ipenburg die in het programma 'Helder' vertelt over hoe leuk ze het vond om te liegen als Mol in 2007. (En dat ze het jammer vond dat de fanatieke kandidaat die ze neerzette nogal saai was.) Vanaf 17:07.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: WIDM in de media
« Reactie #464 Gepost op: 24-03-2010, 19:19:45 »
'Helder'

Op z'n Frans claire, maar dit terzijde.
;)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: WIDM in de media
« Reactie #465 Gepost op: 24-03-2010, 19:24:33 »
Ik kom net iets tegen op uitzendinggemist.nl: Inge Ipenburg die in het programma 'Helder' vertelt over hoe leuk ze het vond om te liegen als Mol in 2007. (En dat ze het jammer vond dat de fanatieke kandidaat die ze neerzette nogal saai was.) Vanaf 17:07.

Heeft die presentatrice nou weer precies datzelfde jasje aan als Jack Spijkerman EN Jörgen Raymann?  ::rofl::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: WIDM in de media
« Reactie #466 Gepost op: 24-03-2010, 22:33:46 »
Ik kom net iets tegen op uitzendinggemist.nl: Inge Ipenburg die in het programma 'Helder' vertelt over hoe leuk ze het vond om te liegen als Mol in 2007. (En dat ze het jammer vond dat de fanatieke kandidaat die ze neerzette nogal saai was.) Vanaf 17:07.

Ja, had het ook al gezien. Nou, over dat saaie van de kandidaat zijn we het dus iig allemaal eens :)
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM in de media
« Reactie #467 Gepost op: 24-03-2010, 22:35:54 »
Heeft die presentatrice nou weer precies datzelfde jasje aan als Jack Spijkerman EN Jörgen Raymann?  ::rofl::

Ja, dat was ook bij DWDD !
Peter Heerschop heeft het ook aangehad (hoewel dat duidelijk een grap was). Al met al staat dat jasje al op 4 !
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 23:44:01 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #468 Gepost op: 24-03-2010, 23:41:02 »
Zal je zien, heeft Pieter Jan datzelfde jasje op de fandag ook aan :P
The British are not impressed.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #469 Gepost op: 25-03-2010, 08:08:12 »
En de Mol is...
Wie is de Mol?, is een vraag die veel tv-kijkers de afgelopen maanden heeft bezig gehouden. Het antwoord op deze vraag komt deze week, maar wel is bekend wie van de deelnemers de beste Mollenjager is: Frits Sissing. De winnaar is apetrots. “Het blijft een spelletje, maar het is ontzettend leuk om te winnen. Toen Pieter Jan mij bij zich riep, was ik ervan overtuigd dat ik had verloren. Kim en Sanne deelden een slaapkamer en wisselden al tijden informatie uit. Dat ik dan toch won, dat was een glorieus moment.”

Complottheorieën
Op het internet deden allerlei complottheorieën de ronde. Sissing: “Dat is volgens mij de kracht van het programma – het is echt waanzinnig om te zien hoe Wie is de Mol? leeft op het net. Het leuke was dat sommigen heel dichtbij de waarheid en anderen er mijlenver naast zaten. Maar ook de mensen die het helemaal mis hadden, waren heilig overtuigd van hun gelijk. Ik moest er soms ontzettend om lachen.”

Montage
Sommige theorieën wezen Sissing aan als de Mol. “Daar was ik ter plekke helemaal niet mee bezig, maar als ik het programma terugzag in de montage snapte ik dat wel. Ik wilde overigens vooraf helemaal niet de Mol zijn. Het leek me een moeilijke klus en ik was bang me te verspreken. Bovendien leek de jacht op de Mol veel leuker om te doen. Nu ik het meegemaakt heb, lijkt het me trouwens wel fantastisch om nog een keer als Mol mee te doen.”

Cadeautjes
Naast de eeuwige roem, levert de overwinning Frits ook nog een mooie som geld op. “22.000 euro, dat is inderdaad niet mis. Wat ik ermee ga doen? Eerst een groot deel naar de belastingdienst brengen en de rest rustig uitgeven, onder andere aan een vakantie en aan cadeautjes voor de kinderen. Want die hebben bijna een jaar lang een liegende vader thuis op de bank gehad.”

Aldus www.tvgids.nl

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #470 Gepost op: 25-03-2010, 08:11:53 »
Vanavond wordt eindelijk bekend wie ‘de mol’ is in editie tien van Wie is de Mol?. Veel is in de jaren veranderd, maar het doel blijft hetzelfde: het ontmaskeren van de saboteur.

Deborah, Petra en Robin. Veel mensen zal dit rijtje namen niks zeggen, maar het waren de finalisten van de eerste editie van het succesvolle programma Wie is de Mol? (WIDM), dat in 1999 voor het eerst op de buis was. Het te winnen bedrag: 82.500 oude guldens. Vorige week werd bekend dat de winnaar van het tiende seizoen (2004 werd overgeslagen), Mr. Musical Frits Sissing, de pot van 21.950 euro uit Japan mee naar huis mag nemen.

Onwetende deelnemers

Guldens werden euro’s, Deborah en consorten werden vervangen door over het algemeen wat bekendere Nederlanders en het bij elkaar gespeelde geldbedrag was de laatste jaren (omgerekend) nooit meer zo hoog als bij de eerste editie, in Australië. Het zijn niet de enige verschillen tussen WIDM 1999 en 2010. Het onlangs op dvd uitgebrachte eerste seizoen toont ons tien totaal onwetende deelnemers, die naar Australië zijn afgereisd, zonder echt te weten waar ze aan zijn begonnen.

Toenmalig presentatrice Angela Groothuizen legt uit dat ze meedoen aan een spel, waarbij ze geld kunnen verdienen met het volbrengen van verschillende opdrachten. Maar, er is een mol in het spel, een saboteur. Die moet er eigenhandig voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

Waar ex-Di-rect-zanger Tim Akkerman dit seizoen in het vliegtuig naar Japan al driftig aantekeningen maakte over zijn medekandidaten, moeten de deelnemers van het eerste seizoen even wennen aan het feit dat ze goed op elkaar moeten letten. Maar naarmate de eerste aflevering vordert, neemt het wantrouwen toe en raken ze in de ban van het ontmaskeren van de mol in hun midden.

Die mol kan volop streken uithalen tijdens opdrachten die lang niet zo vernuftig in elkaar zitten als tegenwoordig. Navigatiesystemen komen er nog niet aan te pas en de opdrachten vergen meer fysieke inspanning dan psychische. Wat het meest opvalt is de trage montage, dat haalt de spanning er behoorlijk uit. De motor van die spanning, het ontmaskeren van de mol, is echter niet veranderd.

Die ontmaskering zorgde buiten het programma om toen al voor het nodige gespeur en discussie bij een groot deel van de miljoen kijkers die het programma trok. Het gastenboek op de website van het programma werd spontaan omgedoopt tot forum, waar hevige discussies werden gevoerd. Mensen raakten al snel in de ban van het in België bedachte programma. Inmiddels trekt WIDM wekelijks bijna een half miljoen kijkers meer en dat zullen vrijwel altijd dezelfde mensenzijn. Want WIDM, dat volg je op de voet, of helemaal niet. Ieder seizoen weer met diezelfde vraag: wie is toch die mol? Dat je die vraag eigenlijk nooit met zekerheid kunt beantwoorden, lijkt niemand te deren.

Aldus DEPERS vannochtend

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: WIDM in de media
« Reactie #471 Gepost op: 25-03-2010, 15:27:09 »
http://omroep.nl/a988

Wie is écht de Mol?
Donderdag 25 maart 2010 door Sanne Ettema

Is Sanne écht zo verstrooid als ze overkomt en heeft Kim al die tijd roet in het eten gegooid? Vanavond wordt de Mol onthuld.

Inmiddels weten we dat Frits Sissing de held van Wie is de Mol? is. Hij heeft het spel gewonnen en wist zelfs de oud-presentatoren Angela Groothuizen en Karel van de Graaf te misleiden.

Is het Sanne of Kim?
Alleen Sanne en Kim zijn nog over. In het door mist omgeven kasteel in Velsen zal blijken wie van de twee de Mol is. Alle afgevallen kandidaten zijn aanwezig en praten met elkaar over hun verdenkingen.

Verdenkingen
Vorige week donderdag was de finale, waarin Frits als winnaar uit de bus kwam. Voorafgaand aan de uitzending schoven drie fanatieke kijkers aan bij De Wereld Draait Door. Twee van hen kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben. Hoewel sommige theorieën wel erg vergezocht zijn: De Mol Twittert, het is een vogel. Dus is het Sanne Vogel?

De tiende Mol
De tiende editie van Wie is de Mol werd in Japan gespeeld met tien kandidaten. Dit gegeven is een belangrijke aanwijzing voor alle 'Molloten', die de uitzendingen van Wie is de Mol? nagaan op minuscule hints. Jammer alleen dat er voor alle kandidaten op dit gebied wel iets te zeggen viel. Het getal tien spreek je in het Japans uit als San. Maar waarom heeft Kim een ketting met een plusje? Het Japanse teken voor tien.

De ontknoping
Vanavond komt er een einde aan alle speculaties, en krijgen we te zien welke smerige streken de Mol heeft uitgehaald. Tussen 20.30 en 21.30 zit heel Nederland vol spanning te kijken naar Nederland 1.

Mocht je het niet kunnen kijken, dan staat de aflevering na uitzending klaar voor je op Uitzending Gemist. Zorg wel zelf voor oordopjes en oogkleppen, want de uitslag zal niet lang geheim blijven. 'Ik zei het toch, het is..!'

Wie is de mol? / donderdag 25 maart / 20.30 uur / Nederland 1

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: WIDM in de media
« Reactie #472 Gepost op: 25-03-2010, 18:55:39 »
Het getal tien spreek je in het Japans uit als San.

eeh nee? het getal 3 is toch San?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #473 Gepost op: 25-03-2010, 19:17:55 »
eeh nee? het getal 3 is toch San?
Ja. En tien is een plusje.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: WIDM in de media
« Reactie #474 Gepost op: 25-03-2010, 19:19:43 »
Ja. En tien is een plusje.
Niet, tien is een Xs'je

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media
« Reactie #475 Gepost op: 25-03-2010, 19:24:45 »
Niet, tien is een Xs'je

Tien is een plusje in het Japans. In het romeins een X.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: WIDM in de media
« Reactie #476 Gepost op: 25-03-2010, 19:37:16 »
eeh nee? het getal 3 is toch San?

Ik heb het stuk zelf niet geschreven; het is overgenomen van Omroep.nl. Daarom staat het ook in dit topic.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM in de media
« Reactie #477 Gepost op: 25-03-2010, 19:39:24 »
Het is maar hoe je het bekijkt, ik ben even het bedrag kwijt van serie 2, maar serie 3 was volgens mij het hoogste van allemaal, en zeker als je de door George gejatte 15000 euro erbij telt:

57300 werd daardoor slechts 42300 euro. En dat is ruim 90.000 gulden.

Maar er staat ook: ''de laatste jaren''.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media
« Reactie #478 Gepost op: 26-03-2010, 14:03:04 »
Vandaag een vraag in de Nationale Nieuwsquiz bij Lunch op Radio 1: "Gisteren is bekend gemaakt wie de mol was. Om wie ging het?"
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM in de media
« Reactie #479 Gepost op: 26-03-2010, 14:04:49 »
Vandaag een vraag in de Nationale Nieuwsquiz bij Lunch op Radio 1: "Gisteren is bekend gemaakt wie de mol was. Om wie ging het?"
Poeh, dat is wel een heel moeilijke vraag... Wist de kandidaat het?
Ich bin ein Bärliner!