Auteur Topic: [Theorie] Hulpmol(len)  (gelezen 27116 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #100 Gepost op: 16-03-2011, 21:02:12 »
@Tsubasa:

Ja, je hebt het goed voorspeld. :)
Alleen raar dat de makers dit in afl 1 als "contact met de mol" presenteerden, vind je niet?
Volgens mij is dit echt de grootste misvatting van het seizoen. Het ging er om dat de mol hulp nodig had. PJ: "De mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets. De mol neemt zelf wel contact op met je, als het zo ver is." Volgens mij ligt de focus in die quote toch echt op het helpen van de mol.

Veel ingewikkelder of dubbelzinniger is het volgens mij niet... Al hoop ik wel een beetje dat de theorie van Daedalus(?) klopt en dat dus de hele 'vriendschap' tussen Patrick en Art wordt bedoeld met deze hulp.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #101 Gepost op: 16-03-2011, 21:06:48 »
Rat, in aflevering 1 zegt PJ idd 'de mol heeft hulp nodig' maar bij 'Het is zover' in de test staat toch echt 'Wil je dat de mol contact met je opneemt?' wat lijkt alsof je een meet your mole opdracht krijgt ofzo...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #102 Gepost op: 16-03-2011, 21:10:50 »
Lijkt, inderdaad. Als de mol hulp nodig heeft zal hij toch echt contact moeten zoeken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #103 Gepost op: 16-03-2011, 21:29:19 »
Rat, in aflevering 1 zegt PJ idd 'de mol heeft hulp nodig' maar bij 'Het is zover' in de test staat toch echt 'Wil je dat de mol contact met je opneemt?' wat lijkt alsof je een meet your mole opdracht krijgt ofzo...
Dat is wel waar, ja. :-\\
Toch denk ik dat wij en ook de kandidaten te veel waarde aan dat contact hebben gehangen. De kandidaten hadden ook kunnen bedenken "O ja, de mol had hulp nodig, daarom wordt mij nu gevraagd of ik contact wil," maar dachten "O ja, ik kon in contact komen met de mol. Yes! Yes! Yes! Eindelijk!!!"
Maar goed, dat is ook maar het gevoel wat ik er bij heb. Morgen of zondag krijgen we hopelijk meer duidelijkheid.


Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #104 Gepost op: 16-03-2011, 22:20:31 »
Al hoop ik wel een beetje dat de theorie van Daedalus(?) klopt en dat dus de hele 'vriendschap' tussen Patrick en Art wordt bedoeld met deze hulp.

Rat, in aflevering 1 zegt PJ idd 'de mol heeft hulp nodig' maar bij 'Het is zover' in de test staat toch echt 'Wil je dat de mol contact met je opneemt?' wat lijkt alsof je een meet your mole opdracht krijgt ofzo...

Misschien zijn wij misleid door onze eigen voorkennis. De lift waarin je de mol kon ontmoeten, de opdracht met de ja/nee kaarsen ("is ego de mol"), allemaal voorbeelden van "Meet your mole" opdrachten zoals Molow dit zo mooi verwoordt.

Maar wat je zegt, als Daedalus' theorie klopt dat dit de verklaring is voor de 'vriendschap' tussen Art en Patrick, dan zou ik dat wel enigszins aannemelijk vinden. So thanks for pointing that out. :D

Edit: zbellvaut.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 22:22:47 door Def Digital »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #105 Gepost op: 16-03-2011, 23:10:14 »
Ja, het is ook maar een theorie van mij, maar het past wel in de psychologie van de mol. Je kan veel dingen op meerdere manieren opvatten. Normaal ga je uit van de meest logische opvatting, maar bij de mol is dat vaak niet het geval.
The British are not impressed.