Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 849585 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3100 Gepost op: 21-11-2011, 23:25:54 »
Misschien dat iemand hier het antwoord al weet. Maar zonder vraag kunnen we dat niet geven natuurlijk.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3101 Gepost op: 22-11-2011, 15:50:51 »
Ik denk niet dat iemand hier het weet, maar mijn vraag ging over de hotelkameropdracht in aflevering 3. Het ziet er voor mij namelijk uit alsof die opdracht onhaalbaar is. Wat ik mij afvroeg is in hoeverre dat zo ontworpen is en in hoeverre het aan de kandidaten te wijten was dat die opdracht mislukte. De reden dat ik mij dat afvraag is dat ik van mening ben dat alle opdrachten haalbaar moeten zijn. Uit een opdracht die al bij voorbaat is gedoemd te mislukken vind ik dat je geen echte molacties kunt afleiden. Want als de opdracht bij voorbaat al mislukt dan weet de mol dat en hoeft hij dus niks te doen. Daarom wil ik dat alle opdrachten in principe gewoon haalbaar zijn en ik stel vraagtekens bij de haalbaarheid van de hotelkameropdracht. Ik was dus eigenlijk benieuwd naar hoe de productie in gedachten hadden dat de kandidaten deze opdracht konden halen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3102 Gepost op: 22-11-2011, 17:42:47 »
Ik denk niet dat iemand hier het weet, maar mijn vraag ging over de hotelkameropdracht in aflevering 3. Het ziet er voor mij namelijk uit alsof die opdracht onhaalbaar is. Wat ik mij afvroeg is in hoeverre dat zo ontworpen is en in hoeverre het aan de kandidaten te wijten was dat die opdracht mislukte. De reden dat ik mij dat afvraag is dat ik van mening ben dat alle opdrachten haalbaar moeten zijn. Uit een opdracht die al bij voorbaat is gedoemd te mislukken vind ik dat je geen echte molacties kunt afleiden. Want als de opdracht bij voorbaat al mislukt dan weet de mol dat en hoeft hij dus niks te doen. Daarom wil ik dat alle opdrachten in principe gewoon haalbaar zijn en ik stel vraagtekens bij de haalbaarheid van de hotelkameropdracht. Ik was dus eigenlijk benieuwd naar hoe de productie in gedachten hadden dat de kandidaten deze opdracht konden halen.
Ik denk eigenlijk dat ze gewoon verwachtten dat de kandidaten wel iets sneller door zouden hebben hoe de opdracht zou werken..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3103 Gepost op: 22-11-2011, 18:16:07 »
Ja, maar ik zit me dus af te vragen dat ook al weet je hoe de opdracht werkt, volgens mij is het dan nog steeds aartsmoeilijk om de juiste boodschap bij het juiste tweetal te krijgen. Volgens mij moet je dan kunnen gedachtenlezen, zodat eerst iedereen zich focust op boodschap 1, en als die hun sleuels hebben iedereen zich focust op boodschap 2 etc. Daarom vraag ik me af hoe ze dat in gedachten hadden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3104 Gepost op: 22-11-2011, 19:44:23 »
Dit doet me denken aan een spelletje dat je tegen de computer moet spelen.

Het gaat als volgt, beetje simplistisch weergegeven:


Je hebt een rij met lucifers. Per beurt mag je 1, 2 of 3 lucifers wegnemen.

Degene die de laatste lucifer wegneemt, heeft gewonnen.

De computer denkt natuurlijk vooruit, en het is de voorlaatste beurt die bepalend is. Het blijkt dan altijd zo te zijn dat je als speler de voorlaatste beurt hebt. Welke keuze je ook maakt, de computer berekent het zo dat je onmogelijk kan winnen, en jij hebt het nakijken.


Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3105 Gepost op: 22-11-2011, 21:26:33 »
Dit doet me denken aan een spelletje dat je tegen de computer moet spelen.

Het gaat als volgt, beetje simplistisch weergegeven:


Je hebt een rij met lucifers. Per beurt mag je 1, 2 of 3 lucifers wegnemen.

Degene die de laatste lucifer wegneemt, heeft gewonnen.

De computer denkt natuurlijk vooruit, en het is de voorlaatste beurt die bepalend is. Het blijkt dan altijd zo te zijn dat je als speler de voorlaatste beurt hebt. Welke keuze je ook maakt, de computer berekent het zo dat je onmogelijk kan winnen, en jij hebt het nakijken.



Hee toevallig, van de week nog bij mijn studie geleerd :D Klopt helemaal Jos! ::ok:: Je zult het altijd verliezen van de computer als hij constant berekent wat hij het best kan doen, zodat hij als eennalaatste de winnende zet kan doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3106 Gepost op: 22-11-2011, 21:39:32 »
als laatste, dus.

Terugkomend op die WIDM-opdracht: vantevoren is bekend welke keuze een kandidaat kan maken. Kiest de kandidaat voor A, dan zal de mol voor B moeten kiezen om de opdracht in het honderd te laten lopen, en andersom.

Kort gezegd: ik denk dat Erik Leppen hier wel een punt heeft.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3107 Gepost op: 23-11-2011, 16:48:42 »
Over de mol heb ik het dan nog niet eens gehad. Zelfs zonder mol zie ik die opdracht gewoon niet slagen. Niet in een kwartier, maar evengoed niet in zes uur. Althans, niet volgens de methode van communicatie. De andere methode - lukraak zoeken - werkt wel en is naar mijn idee veruit het effectiefst.

Laten we bijvoorbeeld alleen eens kijken hoe Horace kan worden bevrijd. Dat werkt alleen als de boodschap waar Horace's sleutel lag, kan worden gecommuniceerd, vanaf degene die 'm heeft, naar Horace. Op het forum heeft iemand toen een mooi pijlendiagram gemaakt waaruit bleek dat die communicatie een stuk of drie, vier stappen heeft.

Ik zou al niet weten hoe je de boodschap "De sleutel van Horace ligt in het zijvak van Arts tas" kan doorgeven zonder woorden via alleen een beeldscherm, laat staan de boodschap "vertel de anderen dat zij aan de anderen moeten vertellen dat zij aan Horace moeten vertellen dat zijn sleutel in het zijvak van Arts tas zit." En dat is dan even op voorwaarde dat je er überhaupt achter bent dat wie jij ziet, jou niet ziet....
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3108 Gepost op: 25-11-2011, 18:53:02 »
Ik ben op zoek naar het font dat ze bij widm gebruiken voor de tests (2011). Iemand enig idee?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3109 Gepost op: 25-11-2011, 18:57:12 »
Ik ben op zoek naar het font dat ze bij widm gebruiken voor de tests (2011). Iemand enig idee?
Niet gewoon OCR a?
...óf niet!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3110 Gepost op: 25-11-2011, 19:04:16 »
Ik geloof dat je gelijk hebt ::jaja::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3111 Gepost op: 25-11-2011, 22:23:05 »
Het font van de test is OCR A Extended, dat van het logo is XBand Rough
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3112 Gepost op: 26-11-2011, 22:15:33 »
Hadewych Minis is NU te gast bij Wat vindt Nederland?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3113 Gepost op: 27-11-2011, 10:52:50 »
Ik wilde het terugzien via de website, maar ik krijg de stream niet aan de praat. Ik heb me geregistreerd, maar dat bleek ook niet de oplossing te zijn.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3114 Gepost op: 27-11-2011, 11:18:46 »
Ik wilde het terugzien via de website, maar ik krijg de stream niet aan de praat. Ik heb me geregistreerd, maar dat bleek ook niet de oplossing te zijn.
Misschien lukt het met deze link?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3115 Gepost op: 1-12-2011, 01:18:39 »
Even aandacht voor het volgende topic in de relaxhoek:

http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=44666.0

Vandaag om 18:00 gaat de stembus open voor de top .. van nummers uit 2011. Omdat muziek iedereen met elkaar verbindt, wil ik vragen of de mensen die zich nauwelijks in de relaxhoek bevinden voor één keer een uitstapje willen maken voor dit eenmalige topic. Want wat is er nou leuker dan muzikaal nog één keer door het jaar 2011 heen gaan :P

Je hoeft niks te posten in het topic en alleen een PB met jouw lijstje naar mij en D*N sturen.
De lijst met nummers waaruit gekozen kan worden is terug te vinden op pagina 3 van het topic.
Het zou leuk zijn als een aantal van jullie meededen, alvast bedankt! :)

(Dit was wel heel erg offtopic he  ::rofl:: mochten Dolfie of Lukie dit bericht niet goedkeuren zal ik het uiteraard verwijderen)
« Laatst bewerkt op: 1-12-2011, 01:23:43 door mollenvanger21 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3116 Gepost op: 1-12-2011, 02:26:40 »
Allemaal stemmen natuurlijk ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3117 Gepost op: 2-12-2011, 13:41:25 »
Tweet van Marc-Marie:

"Zo dat is beter !"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3118 Gepost op: 3-12-2011, 14:33:25 »
Mijn wie is de mol surprise is af!
Heb met mijn zus voor mijn zus en man (we doen het in paren) een widm test gemaakt. Het is echt zo leuk geworden!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3119 Gepost op: 3-12-2011, 16:04:44 »
Wat leuk zeg! We willen natuurlijk wel een foto zien. ::jaja::