Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 100602 keer)

Offline ann-croft

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2011, 10:56:13 »
Hmmm... de stemming de laatste jaren is wel dat de oudere vrouwen niet zover komen en er zelfs de eerste aflevering uitvliegen, dus dit zijn de onopvallende types, degenen waarvan je het niet verwacht... En ze begrijpt het spel goed... Hmm zeker een mogelijke mol!

Hm, Karin zegt in het filmpje dat ze niet na hoefde te denken over wat te doen en dat vond ze heerlijk als control-freak. Als mol moet je natuurlijk wel nadenken. Daarnaast valt het haar mee hoe ze in een groep functioneerde. Als mol weet je dat je lang in een groep zit dus dat is een risico als je niet weet hoe je dat vindt. Zeer verdacht om in het voorfilmpje al dingen te zeggen waardoor je haar wil wegstrepen... Hoei, oppassen nu anders ga ik veel te vroeg een tunneltje in.

Een control-freak blijft echt wel nadenken, stel je voor je verliest de controle.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2011, 15:46:44 »
Weet het nog niet. Wel iemand die een rol kan spelen denk ik.
Vind dat ze wel veel over haar medekandidaten mee te delen heeft iig. (Miryanna was naief, Patrick was verdacht omdat hij zijn eigen systeem niet meer snapte etc.)

In ieder geval lijkt het er vooralsnog niet op dat ze heel vroeg exit is gegaan. Anders snap ik de opmerkingen niet over 'grote administratie', 'lang volhouden' en 'systematisch bijhouden'.
Dat lijkt niet logisch als je er in afl 1 of 2 uitligt.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2011, 22:20:53 »
Best verdacht. Meteen een opzichtige fout bij de bus-opdracht en ze was ook nogal verward bij de vuurwerkopdracht. Maar dan pakt ze aan het einde wel 3000 euro mee, wat wellicht onmols is. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2011, 22:24:49 »
Best verdacht. Meteen een opzichtige fout bij de bus-opdracht en ze was ook nogal verward bij de vuurwerkopdracht. Maar dan pakt ze aan het einde wel 3000 euro mee, wat wellicht onmols is. :-\\

'Opzichtig' was inderdaad wel het woord ja.  :D
Het is toch wel onwaarschijnlijk dat zo'n bus op een slakkengang van 15 km p/u zou gaan.
Ook Anna maakt een fout (verstond 50 (cinquenta) ipv 15 (quinze), en Jan ook mbt de naam van de geit. Alleen hun werd dat niet gevraagd.

Het excuus van het kaartje niet kunnen lezen vind ik ook een beetje flauw als het mols moet zijn - je mag aannemen dat de mol, zo hij of zij daar al molt, iets creatievers kan bedenken.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2011, 22:31:02 »
Het feit dat zij inderdaad die 3000 Euro pakt, maakt haar op dit moment minder kansrijk om mol te zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2011, 11:53:52 »
Denk zelf dat als de mol voor de keuze staat tussen geld of iets anders bij die opdracht gewoon voor iets anders dan het geld kiest. Daarnaast komt Karin mij meer over als een kandidaat die er ook echt voor wil gaan en serieus aan het spel wil deelnemen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2011, 11:58:56 »
ze heeft in de eerste twee opdrachten wel degelijk gemold.
in de derde had ze geen keuze.
het zou nogal verdacht zijn als ze na soundous ook niets zou pakken!
Ze blijft verdacht
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2011, 12:01:44 »
Duidelijk een kandidaat. Waarom zou een mol een vraag van 50 euro expres fout beantwoorden? Het maakt je verdacht en het is extreem weinig geld. Verder was iedereen warrig bij de 2de opdracht want die was ook gewoon heel erg onduidelijk. ;D En die 3000 euro pakken was idd ook niet echt slim als mol.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2011, 12:11:50 »
Misschien is ze wel de Mol die in het begin zo overduidelijk molt dat niemand denkt dat ze de Mol kan zijn en daarna echt kan toeslaan? :P
Nog even niks.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2011, 12:32:19 »
Door 3000 euro in de pot te brengen en heel overduidelijk te mollen voor freaking 50 euro? Ik hoop het niet want dan faal ik heel hard, en is ze de slechtste mol ooit. ::ohno::

Nee ze is het gewoon niet. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2011, 15:24:05 »
Door 3000 euro in de pot te brengen en heel overduidelijk te mollen voor freaking 50 euro? Ik hoop het niet want dan faal ik heel hard, en is ze de slechtste mol ooit. ::ohno::

Nee ze is het gewoon niet. ;)

 ;)

Ze beschrijft zichzelf als behoorlijk neurotisch en snel in de stress schietend.  ;D
Zo'n mol hebben we natuurlijk ook nog nooit gehad..  ::) Maar ja daar zal wel een reden voor zijn denk ik zo.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2011, 15:55:26 »
Door 3000 euro in de pot te brengen en heel overduidelijk te mollen voor freaking 50 euro? Ik hoop het niet want dan faal ik heel hard, en is ze de slechtste mol ooit. ::ohno::

Nee ze is het gewoon niet. ;)
maar wat als ze die 3000 euro niet had gepakt?
dan had iedereen het zeker geweten!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2011, 16:16:02 »
Klopt, daar kon ze niet echt omheen. Stel nu even dat ze de mol is: wat had ze dan in opdracht 3 nog kunnen doen, gezien het feit dat ze een van de laatste twee kandidaten was? (NB: ze had al gezien dat Soundos doorliep tot het laatste mandje, dus dat herhalen was geen optie!)

Het is inderdaad een beetje onzin om als mol een opdracht om 50 euro te saboteren. Aan de andere kant: de mol kan dat ook als een kleine oefening zien. Of ze meet zichzelf vanaf het begin bewust een verwarde houding aan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2011, 16:23:59 »
Het enige wat zij kon doen is gaan voor het laagst mogelijke bedrag inziend zij de mol zou zijn, en dat was volgens mij 1000 Euro...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2011, 16:28:15 »
Klopt, daar kon ze niet echt omheen. Stel nu even dat ze de mol is: wat had ze dan in opdracht 3 nog kunnen doen, gezien het feit dat ze een van de laatste twee kandidaten was? (NB: ze had al gezien dat Soundos doorliep tot het laatste mandje, dus dat herhalen was geen optie!)

Het is inderdaad een beetje onzin om als mol een opdracht om 50 euro te saboteren. Aan de andere kant: de mol kan dat ook als een kleine oefening zien. Of ze meet zichzelf vanaf het begin bewust een verwarde houding aan.

Nu je het zegt, ze zat natuurlijk na Soundos. Ik dacht dat ze voor Soundos zat dus ik dacht dat ze wel had kunnen doorlopen tot het laatste mandje maarja. Dan kon ze inderdaad niet zoveel. Als mol zou ze dan gewoon veel pech hebben. Toch is ze denk ik een kandidaat.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2011, 17:11:35 »
maar wat als ze die 3000 euro niet had gepakt?
dan had iedereen het zeker geweten!
Klopt.. toch ga ik er even vanuit dat ze niet de mol is. Maar als later blijkt dat Karin zich wel degelijk verdacht gedraagd, dan zou ik dit een goede verklaring vinden!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline lichtdoos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2011, 02:26:58 »
Mensen let op mijn woorden, Karin is 100% de mol!
Ik denk dat ik haar al ontmaskerd heb maar wil nog even wachten op de tweede
uitzending om de theorie nog te testen voordat ik hem op het forum zet!

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2011, 08:19:15 »
Wat ze had kunnen doen bij de derde opdracht was als eerste haar hand opsteken toen PJ vroeg wie er als eerste wilde. Er leek even wat aarzeling en dus tijd te zijn op dat moment. Een mol weet dat je als (een van de) laatste(n) gedoemd bent voor het geld te moeten gaan en als eerste willen maakt je niet al te verdacht. Past ook wel bij het karakter van een control freak om als eerste te willen lijkt me.
Mollius esse quam videri

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2011, 08:35:43 »
maar wat als ze die 3000 euro niet had gepakt?
dan had iedereen het zeker geweten!
soms is het beter om WEL geld te pakken, want het is ook een opdracht aan de mol om zo onzichtbaar mogelijk te blijven. Wanneer iemand zich als mol zou ontmaskeren door expliciet die 3000 euro te laten liggen, is het spel om zeep geholpen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2011, 10:56:46 »
Als Karin in de bus is, is er een politieauto met sirenes te zien die de bus achtervolgt