Auteur Topic: [Theorie] De Test! 2011  (gelezen 93199 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Beelden van de test uit aflevering 1/2
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2011, 17:09:46 »
Vind m wel goed gevonden, maar waarom bij Miryanna geen vraag? Als ze een hint willen maken.. Dan lijkt het mij dat ze die door trekken bij alle kandidaten?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Theorie] Beelden van de test uit aflevering 1/2
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2011, 17:14:51 »
Vind m wel goed gevonden, maar waarom bij Miryanna geen vraag? Als ze een hint willen maken.. Dan lijkt het mij dat ze die door trekken bij alle kandidaten?
miryanna komt weer terug ::please:: ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2011, 17:17:33 »
Mooie theorie, al zou 't me niet verbazen als 'ie stokt na aflevering vijf. ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2011, 17:20:11 »
Alleen hoe willen ze Karin in aflevering 10 laten afvallen? Zou zij dan de verliezer zijn? En dat er dan niemand afvalt in aflevering 6?

Bijvoorbeeld. Art heeft vraag 11, dus hij winnaar? En geen vraag 6, m.a.w. niemand die dan weg moet zou zo maar kunnen. Er moet immers nog een aflevering komen dit keer waarin ofwel iemand terug komt ofwel niemand naar huis hoeft. En een groepsvrijstelling met de vrijstellingsschijf van Anna voor aflevering 5 kan geen groepsvrijstelling worden. Het vraagteken ontbreekt bij die van Anna, terwijl die van Pepijn dat duidelijk wel had.

het kan natuurlijk ook dat zodra ze in het nieuwe land komen deze theorie niet meer klopt ::)

Het kan heel goed dat dit alles louter toeval is en er niks van klopt. Te meer omdat als je alle testbeelden, dus ook die van aflevering 3/4 erbij pakt er weinig meer van overblijft. Immers, ook in die afleveringen worden vragen tijdens de test getoond. En dan krijg je dubbelingen/verwarringen doordat de ene kandidaat 2 testvragen heeft en de ander maar 1. Moet nog maar zien of er überhaupt iets van heel blijft van deze constatering (zie openingspost). Vind hem zelf namelijk niet aan te duiden als theorie.

Vind m wel goed gevonden, maar waarom bij Miryanna geen vraag? Als ze een hint willen maken.. Dan lijkt het mij dat ze die door trekken bij alle kandidaten?

Lijkt mij ook het meest logisch. Aflevering 4 toonde terwijl Miryanna de test invulde vraag 6. Klopt dus weinig van, want Miryanna is al in aflevering 4 naar huis gegaan in plaats van aflevering 6. Om het kloppend te maken moet je dan bij elke kandidaat hetzelfde kunnen zien. Zoals WIDM6: iedereen verandert van kleur behalve de mol, WIDM2: iedereen heeft hetzelfde introfilmpje behalve de mol. Dat dit nu dus niet het geval is bij deze theorie maakt de kans groot dat er dus niks van overblijft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2011, 17:40:50 »
Sterke theorie. Matched helaas niet met die van mij (zie topic Leader), hoewel ik door mijn theorie Horace en Miryanna goed had voorspelt. Volgens mijn theorie zou nu Karin of Art naar huis gaan.

Maar ik vind dit serieus goed gevonden. Vanavond weten we meer.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2011, 19:08:33 »
Art kreeg in aflevering 3 ook vraag 20, Karin kreeg dezelfde aflevering vraag 4 en niet zij, maar Miryanna vloog eruit. De theorie lijkt me dus niet kloppend.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2011, 00:31:17 »
Alles test vragen zijn bijna allemaal al één keer langs gekomen:
Afl 1: 5 3 2 10 20
Afl 2: 11 20 8 7
Afl 3: 9 1 16 20 4
Afl 4: 6 17 2 13

1 2 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 ? 13 ? ? 16 17 ? ? 20 20 20

Afl 5: 8 11 15 18

1 2 2 3 4 5 6 7 8 8 9 10
11 11 ? 13 ? 15 16 17 18 ? 20 20 20

Steeds meer vraagtekens worden opgevuld...

Twee vragen worden beantwoord met een cursor:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2011, 00:33:21 »
Het ongekeerde van de theorie kan nog wel kloppen als hint richting Anna. Als ik goed gestreept heb is het zo dat Anna als enige over blijft als je juist de opties waar geen cursor bij staat bekijkt. Dus eigenlijk kandidaten wegstrepen die aan de voorwaarde voldoen bij de optie met de cursor.
Deze theorie blijft kloppen. Anna stond niet in de achterste rij maar in de voorste.
Anna is volgens mij rechtshandig en niet linkshandig.

Alle vragen die tot nu toe met een cursor zijn beantwoord slaan niet op de Mol... Anna
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2011, 09:39:28 »
Hebben we ergens vraag 6 in beeld gehad? Ik kan het me niet herinneren. Zo nee: er gaat niemand uit volgende week? Zou ook een verklaring kunnen zijn voor het laatste shot van Pepijn in de preview: "Jij wilde persé je scherm zien? Dat kan."

Misschien zou het zo kunnen zijn dat iedereen door mag, maar je dan niet je scherm krijgt te zien? Als je je scherm wel wilt zien en het is rood, dan moet je echter wel naar huis. Zoiets?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2011, 09:43:28 »
Hebben we ergens vraag 6 in beeld gehad? Ik kan het me niet herinneren. Zo nee: er gaat niemand uit volgende week? Zou ook een verklaring kunnen zijn voor het laatste shot van Pepijn in de preview: "Jij wilde persé je scherm zien? Dat kan."

Misschien zou het zo kunnen zijn dat iedereen door mag, maar je dan niet je scherm krijgt te zien? Als je je scherm wel wilt zien en het is rood, dan moet je echter wel naar huis. Zoiets?

Dat hebben we al eens gehad met de mol. Je kon je scherm afkopen of je scherm laten tonen. Met kans op een rood scherm. Als iedereen hem afkocht was er dus een groepsvrijstelling maar werd de pot geplunderd. Was meen ik WIDM7.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2011, 11:34:46 »
Dat hebben we al eens gehad met de mol. Je kon je scherm afkopen of je scherm laten tonen. Met kans op een rood scherm. Als iedereen hem afkocht was er dus een groepsvrijstelling maar werd de pot geplunderd. Was meen ik WIDM7.

Hmm, dan zeg ik: niemand exit in aflevering 6.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2011, 17:22:20 »
Het test- en executieprograma is trouwens wel erg vernieuwd zeg! Nieuw lettertype, stijl, Windows 7, alles! En bij vorige seizoen werd het beeldscherm volgensmij gedupliceerd bij de executie (je ziet op alle twee de schermen hetzelfde), maar nu ziet Pieter Jan iets anders dan de kandidaten:

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Test! 2011
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2011, 17:48:37 »
Je kon je scherm afkopen of je scherm laten tonen. Met kans op een rood scherm. Als iedereen hem afkocht was er dus een groepsvrijstelling

Met dien verstande dat Arjen toen geld liet komen en de regie de boel belazerde dus zijn rode scherm groen te kalken. Dat nooit weer!

Maar ditmaal krijgt in mijn ogen Pepijn dan als held rood en zal dan in afl. 7 worden teruggekocht. Wellicht in tete-a-tetes.

Maar even on topic; Erik's blog over de testvragentheorie lezen; http://ifarm.nl/demol/category/molbeurs/ Bij de eerste test verscheen vraag 2 in beeld bij Hanna en vraag 3 bij Horace. Zij moesten respectievelijk in aflevering 2 en in aflevering 3 vertrekken. Ook verscheen bij Jan vraag 5 in beeld en hij viel ook af. Alles klopt! Karin valt dan in afl. 10 af dus haalt de finale net.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline demol2011

  • Forumlid
Vogels bij test
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2011, 20:05:27 »
Het is me opgevallen dat er enorm veel vogels te zien voor en tijdens de test, en soms ook bij het begin van de aflevering.
Ik heb geen flauw idee wat het kan betekenen, misschien jullie wel?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vogels bij test
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2011, 20:10:15 »
Ik denk dat het een hint is dat Sanne vorig jaar toch de mol was  :-X

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vogels bij test
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2011, 20:16:45 »
Ik denk dat dat betekent dat er veel vogels zijn en dat dat mooie sfeerbeelden zijn voor tussendoor. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vogels bij test
« Reactie #36 Gepost op: 5-02-2011, 20:50:23 »
De vogels zijn speciaal getraind. Als je de eerste vogel-beelden van elke aflevering over elkaar plakt krijg je uiteindelijk door de silhouetten de naam van de mol.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vogels bij test
« Reactie #37 Gepost op: 5-02-2011, 21:09:39 »
Nee het had te maken met de hint naar Pepijn, hij heeft dat zelf nog geaccentueerd door die foto van het woord vogels zo uit te beelden. De hint is bijv. PP bij Pauw/Papegaai, allitererend met PePijn, zelfde kwam van TinTin de geit en alle woorden van de BusBaan (ook oa CirCuit etc.)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vogels bij test
« Reactie #38 Gepost op: 5-02-2011, 21:29:53 »
Ja hoor, je kon erop wachten. Beginnen we weer over vogels.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vogels bij test
« Reactie #39 Gepost op: 5-02-2011, 21:31:59 »
en TinTin he!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)