Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 75766 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2011, 13:29:03 »
Misschien is dit wel ergens anders te vinden, maar ik weet niet waar.
De mol heeft natuurlijk twee doelen:
1. geld uit de pot halen
2. niet ontmaskerd worden.
Nou vraag ik me af op wat voor manier de mol beloond wordt. Voor de kandidaten loont het, naarmate het spel vordert steeds meer,  om geld in de pot te krijgen, want dat kunnen ze tenslotte winnen. Is het nu zo dat de mol een bedrag krijgt dat afhankelijk is van hoeveel geld er uít de pot is gebleven? Of wordt hij/zij beloont naarmate er meer fouten in de test worden gemaakt?

Eigenlijk verwacht ik niet echt dat de mol op wat voor manier dan ook beloond wordt. Maar eigenijk vind ik dat dat wel zou moeten, want nu maakt het voor de mol eigenlijk niet zoveel uit of hij nu goed molt of niet en of hij verdacht is of niet.

Persoonlijk vind ik vooral het geld uit de pot houden belangrijk. En als een mol erg verdacht is, lukt dat natuurlijk vanzelf minder goed, want niemand wil de mol dan meer op cruciale postities zien en alles wat de mol doet wordt dubbel gecontroleerd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragenvuur
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2011, 13:31:27 »
Persoonlijk vind ik vooral het geld uit de pot houden belangrijk. En als een mol erg verdacht is, lukt dat natuurlijk vanzelf minder goed, want niemand wil de mol dan meer op cruciale postities zien en alles wat de mol doet wordt dubbel gecontroleerd.

De Mol moet natuurlijk minder doen als de andere kandidaten lopen te klooien, wat deze serie ook weer het geval is ;)
2024: wie is de Mol?

Offline blastdragon

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2011, 16:19:50 »
De Mol moet natuurlijk minder doen als de andere kandidaten lopen te klooien, wat deze serie ook weer het geval is ;)
En de mol is er zeker van dat hij het hele spel kan blijven en dus overal van volle teugen kan genieten. Het is denk ik wel iets makkelijker als je over minder dingen zorgen hoeft te maken en gewoon plezier in de spellen kan hebben.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2011, 20:24:36 »
Nou vraag ik me af op wat voor manier de mol beloond wordt. Voor de kandidaten loont het, naarmate het spel vordert steeds meer,  om geld in de pot te krijgen, want dat kunnen ze tenslotte winnen. Is het nu zo dat de mol een bedrag krijgt dat afhankelijk is van hoeveel geld er uít de pot is gebleven? Of wordt hij/zij beloont naarmate er meer fouten in de test worden gemaakt?

Het is een eer om de Mol te mogen zijn, toch?
Beloning is een prachtig avontuur! En de eer dus. Lijkt mij afdoende.
Omnia vincit amor

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2011, 23:28:26 »
Ja, ik ben het helemaal met jullie eens dat het sowieso geweldig is om de mol te mogen zijn en dat een beloning niet nodig moet zijn, maar het gaat me om de afweging tussen geld uit de pot houden en niet verdacht worden.

Als de mol beloond wordt voor geld uit de pot houden, zal hij misschien meer risico's nemen dan wanneer hij beloond wordt voor veel foute antwoorden bij de test.
En als het alleen om de eer gaat, denk ik ook dat de mol meer kiest voor niet verdacht worden dan voor stevig mollen met risico's.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2011, 00:14:41 »
Volgens mij krijgt de mol een vaste vergoeding voor zijn of haar diensten.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2011, 20:16:07 »
Ik heb een vraag mbt een van de eerste Wieisdemol's, de Belgische.

Er was toen een man (de mol) ik geloof dat hij Luc heette of Han, en hij had iets gedaan bij de exits, elke keer kwam hij, zonder koffer? op slippers? zonder bagage?

Ik weet niet meer wat het was, maar het was niemand opgevallen, weet iemand nog wat het ookalweer was?

Alvast bedankt!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2011, 20:21:47 »
Ik heb een vraag mbt een van de eerste Wieisdemol's, de Belgische.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2011, 23:56:29 »
Heinz dankjewel!!!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2011, 10:51:55 »
Gingen de uitvallers 'en groupe', dus dat eentje bijv. vele dagen moest wachten, of gewoon direct per stuk met het vliegtuig naar huis?

Bijbehorend: wat is opgedragen qua twittergedrag? Hoe snel mocht men na thuiskomst weer twitteren?

Vragen stammen af van een gereconstrueerd tijdschema waar nog wat gaten inzitten. We weten intussen wel, aangezien men toen stopte met twitteren, dat op de 14e de serie begon en dat Pepijn op de 3e draaidag jarig was (de 18e). Alleen viel qua twitteren wel erg op dat Horace als eerste weer begon te twitteren, al op de 26e met "Holland".

En was dat dan zijn dag van aankomst waardoor hij dus ettelijke dagen gedaan heeft over zijn terugreis (of had het met Oranje dat speelde te maken en zat hij al dagen thuis braaf te non-twitteren)? Zit wel een dag of 4 a 5 tussen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2011, 10:54:56 »
Heeft de regie bewust diverse mensen in de bus uitgedost als nep-kandidaten? Doelend op de vrouw met zonnebril en polshorloge als Anna / de Pepijn haren of pruik onder pet / de mollige man die Patrick kan voorstellen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2011, 11:33:59 »
Hoe krijg je el Salvadoranen zo ver om bijv zolang in de bus te blijven.. 10 rondjes..

En hoe krijg je ze zo gek om mee te laten doen aan zoek de verschillen?  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2011, 11:36:22 »
Je geeft ze elk een maandsalaris, 50 pesos ofzo, staat hier gelijk met 50 eurocent  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2011, 12:08:25 »
Je geeft ze elk een maandsalaris, 50 pesos ofzo, staat hier gelijk met 50 eurocent  ::hug::

 ::rofl:: ::rofl::
Hopelijk verdienen ze wel iets meer :p
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2011, 13:11:00 »

ik vraag me af hoe en door wie de gevormde woorden in de rijdende ballenbakken werden gecontroleerd.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragenvuur
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2011, 13:37:54 »
ik vraag me af hoe en door wie de gevormde woorden in de rijdende ballenbakken werden gecontroleerd.
Vast niet door JP, want die had 'bohctig' natuurlijk nóóóóit goedgekeurd ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2011, 13:49:34 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Er was toch NOG een mol die dat deed?

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2011, 14:37:50 »
ik vraag me af hoe en door wie de gevormde woorden in de rijdende ballenbakken werden gecontroleerd.

Áls het al werd gecontroleerd. Misschien konden ze stiekem wel gewoon doorgassen als ze zeiden dat ze het woord hadden om zo lekker snel de finish over te steken :D Of zou het eigenlijk op de finish worden gecontroleerd misschien

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #38 Gepost op: 2-02-2011, 11:50:54 »
Wie was het die gelijk met Horace onderaan de test eindigde?

En vervolgvraag: mogen we van de tests de eindresultaten zien nu het spel afgelopen is, als leuke after-party voor de molloten? ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2011, 12:44:24 »
Vraag: is het werkelijk waar dat de deelnemers zelf niet hun kleding mochten uitkiezen?

Ze krijgen volgens mij een kledingvoorschrift,. Dus als ze het water ingaN, dan zegt JP volgens bijv : trek kleding aan dat nat mag worden.. Bijv.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !