Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 113926 keer)

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #320 Gepost op: 16-02-2011, 17:49:54 »
Danku

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2011, 21:47:47 »
Heeft iemand nog een leuke hint kunnen vinden??

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2011, 23:52:30 »
Toen ik op Google Earth nakeek hoe de woordspoorroute ging,zag ik dat de lijn onder het woord al 2,3 kilometer was! (als ik goed heb gekeken ten minste) Dit zou toch al zo'n 20 minuten(?) lopen zijn!

En waarom zijn de lezers niet op het idee gekomen om te vragen hoe de hele route in elkaar zat (zonder het meteen te lopen)?
Ik meet zo'n 1,5 a 1,6 km, maar dat vreet nog steeds best veel tijd. Volgens mij is het Patrick die meteen zegt en wijst dat ze links op hun kaart moeten beginnen met letters uitschrijven.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #323 Gepost op: 17-02-2011, 16:34:40 »
Maarja.. hoe wil je anders beginnen?
Hoewel je kunt het woord natuurlijk ook achterstevoren gaan 'schrijven'.. Maar als je het dan niet afmaakt is het wel lastiger iets te raden. Een of andere manier is woorden raden makkelijker als je de eerste paar letters hebt.
Maarja als het weer tijd zou schelen...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #324 Gepost op: 17-02-2011, 17:34:03 »
Maarja.. hoe wil je anders beginnen?
Hoewel je kunt het woord natuurlijk ook achterstevoren gaan 'schrijven'.. Maar als je het dan niet afmaakt is het wel lastiger iets te raden. Een of andere manier is woorden raden makkelijker als je de eerste paar letters hebt.
Maarja als het weer tijd zou schelen...

Het woord hoeft niet achterstevoren. Ze hadden ook de andere kant op kunnen werken, en evengoed keurig een woord van links naar rechts kunnen vormen. Denk het woord aan de andere kant (overkant) van de huidige onderkantlijn. (Als ik screenshots kon maken deed ik het voor, misschien iemand die snapt wat ik bedoel?)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #325 Gepost op: 17-02-2011, 18:14:55 »
Je had het ook op z'n kop kunnen schrijven: ǝıʇnɔǝ+ǝ

Dan had je makkelijk rechts kunnen beginnen en naar links kunnen werken en had die lange streep niet gehoeven.

Maar goed, of het nou de filosofie van de schrijvers of de mollende lezers waren: de opdracht is in ieder geval niet zo efficiënt gedaan en daarom dus ook niet gelukt :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Re: Aflevering 6
« Reactie #326 Gepost op: 17-02-2011, 18:59:05 »
Dit vind ik erg lijken op het Chanel logo. Dat komt terug in de oorbellen die Soundos draagt in de molmail. Daarnaast misschien een verwijzing naar de coconuts in het zand?

ETA: in de bewegende beelden lijkt het toch wel meer op een 3 en nog iets.
Ook in het zand : 2x beelden van COEN Waarom 2 x in beeld. ( Gebr Coen filmregiseurs o.a. True Grit  ???? )

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #327 Gepost op: 17-02-2011, 19:55:39 »
Nog 30 minuten....

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #328 Gepost op: 17-02-2011, 19:59:11 »
Sja, die Coen met zijn kokosnoten houd ook mij nog steeds in de greep...
Een goed anagram kan ik niet maken al zie ik SOUN VOELT maar dan een hoop c's en gedoe.
Coen in engels anagram: once
Loves in engels anagram: voles of
Love     "          "  : vole, en dat is een muisje die afstammeling is van de Mol.
Maar dan nog die kokosnootjes. Grrr.

Kortom, kan er geen kaas van maken.
Moeten we hier wel kaas van proberen te maken?
Zucht.
Leuke is:
Nog een half uur en dan aflevering 7!!!
Veel plezier allen :)
Omnia vincit amor

Offline Beckysharp

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #329 Gepost op: 19-02-2011, 02:14:53 »
Ik had toch nog een gedachte over 'Coen loves'. Weet iemand of de man van Karin Coen heet (of evt. de vriend van Soundos/Anna)? Alleen weet ik dan niet wat het verhaal achter de coconuts is...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #330 Gepost op: 19-02-2011, 03:10:59 »
Ik had toch nog een gedachte over 'Coen loves'. Weet iemand of de man van Karin Coen heet (of evt. de vriend van Soundos/Anna)? Alleen weet ik dan niet wat het verhaal achter de coconuts is...
Kan geen partners op internet vinden en wellicht maar goed ook! :)
Wil ik eigenlijk ook niet vinden...
Het is laat dus dan ga ik los:...bij Topic Soundos een nieuwe theorette m.b.t. deze tekst in het zand.
Vergezocht wellicht, maar niets is wat het lijkt ;)
*en zo gek is 'íe eigenlijk niet*
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 03:39:48 door Loebas »
Omnia vincit amor

Online vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #331 Gepost op: 19-02-2011, 11:08:46 »
Coen loves Coco-nuts...

Zie ik nu overal alliteraties in? ;)
Ja.
Tell me what your telescope says

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2011, 16:56:44 »

ik kwam dit tegen. Een shot uit aflevering 6. Het opvallende hiervan is dat ik geen kandidaten maar wel een cameraman (+ geluid?) zie. apart...

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #333 Gepost op: 6-03-2011, 23:31:59 »
Geen idee of het al genoemd is (ik kon het in ieder geval niet terugvinden) maar de lange weg die Anna, Patrick en Karin liepen als basis voor het woord Executie heet Calle Ruben Dario. Ik zag dat er het een en ander over deze persoon is geschreven en wellicht zit hier nog iets in?

Ergens zag ik ook iets over schaduw op de kaart die in WIDM wordt gebruikt terwijl die in Earth niet te zien is: dit zijn Anna, Karin en Patrick. Je ziet ze door de kaart heen bewegen.