Auteur Topic: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’  (gelezen 5537 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Tijd om mijn geheim te onthullen dat ik weken met mij meedraag. >:D Heb weken geleden iets ontdekt en heb er al die tijd mijn hoofd over zitten breken, maar ik kom er echt niet uit. Ik sta er trouwens van versteld dat dit nog door niemand is opgemerkt. Zo’n duidelijk ding is het waarvan ik dacht dat de molloten er als gieren op zouden vliegen. Niet dus.
Het zit zo, aan het begin van elke aflevering wanneer de plaatsnaam in beeld komt zie je alle lettertjes oplichten en dimmen. Heb het eens nader bekeken en denk dat daar iets in verborgen zit. Aangezien we nu al letterhints enz. gekregen hebben in de vorm van AR7, P@3k, … zou het misschien op die manier ontcijferd kunnen worden.

Aanvankelijk was ik redelijk enthousiast, maar tot nu toe heb ik het nog niet kunnen ontcijferen. En aangezien ik het zelf wou oplossen, maar er niet uitgeraak en de reeks nu echt op zijn laatste benen loopt, heb ik jullie hulp heel hard nodig! In de hoop dat iemand er wat mee kan post ik het toch. Met alle beetjes bijeen komen we er misschien wel.
De Letters die blijven staan, en in deze volgorde, zijn:

o E d l v l s r a (El Salvador)
r N a a g c u i a (Nicaragua)

Heb al geprobeerd met geheimschrift met een rotatie11 van het alfabet, rotatie11 gespiegeld, maar misschien zoek ik het te ver.
Missen de woorden klinkers of moet je om en om de letters ontcijferen. Ook denk ik dat het iets met de leader te maken heeft. Soundos die naar links en rechts loopt. Misschien moet het elke week anders? Aangezien het elke aflevering terugkomt denk ik dat het iets is.
Of moet je het uitspreken zoals ze dat met die codes deden (Ar7, P@3k, GrOOt, …)? In dat geval kan ‘lv’ slaan op elf of ‘lvls’ op Elvis. Zie je, er is toch iets mee te doen.

o E d l v l s r a (elf)
o E d l v l s r a (Elvis)

Als je dan de eerste lijn letters gaat omdraaien kom je op
a r s l v l d e o = ars (Latijnse naam voor kunst) elf l d e o

Als je gedeeltelijk spiegelt kom je op
O
E d l v = ‘de elf’ of ‘elfde’
l s = is
ra = ?
en van de tweede lijn kan ik echt niks maken. Er zit ook geen t in ook geen m dusja …
r n a a g c u i a

Bij deze wil ik dus absoluut niet beweren dat Art ‘m is, of dat hier überhaupt iets mee te rapen valt maar ’t is best wel opvallend dat dit elke aflevering terugkeert. Ik zag het eerst eerder in de richting van Karin gaan. Maar het kan volgens mij nog alle kanten uit.
Morgen plaats ik de stukjes van aflevering 1 t.e.m. 9 normaal gezien op youtube, vandaag heb ik daar helaas geen tijd voor.
Als er iets nieuws gevonden wordt zal ik dat hier updaten.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 17:27:02 door Sprien, Reden: topictitel aangepast »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #1 Gepost op: 3-03-2011, 16:40:18 »
Ik ben er ook mee aan de gang gegaan maar kon er niets van maken. Je moet ook maar net een hint kunnen maken met de letters van El Salvador en Nicaragua.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #2 Gepost op: 3-03-2011, 16:55:17 »
Jep, precies daarom heb ik zolang gewacht om het te posten, maar de serie loopt op zijn eind dus misschien zijn er hier van die letterfreaks die er iets mee kunnen. Vind het echt raar dat het elke week wordt herhaald, misschien dat sommige letters meerdere keren oplichten? Maar met de letters van 'Nicaragua' kan ik absoluut niks. Misschien is dat anders in een andere taal, het Spaans bijvoorbeeld?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #3 Gepost op: 3-03-2011, 17:00:50 »
Even om het voor mij duidelijker te maken: lichten de letters elke week in dezelfde volgorde op, of verschilt het per aflvevering?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2011, 17:11:17 »
Volgens mij elke keer hetzelfde, maar als iemand mij het tegendeel wil bewijzen. Graag!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2011, 17:13:11 »
Kdenk niet dat hier iets in zit. Zou voor de laatste aflevering te moeilijk uit te leggen zijn. Wel aardig gevonden moet ik zeggen.   ::trots::

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2011, 17:38:25 »
Met een beetje fantasie kun je uit deze twee plaatsnamen Soundos halen.
Ik ben ook gaan puzzelen, maar er komt niks uit..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #7 Gepost op: 3-03-2011, 18:10:08 »
El salvador: Vol Raadsel  ;)

Edit: als de letters steeds op een andere wijze oplichten zouden we moeten gaan puzzelen!
Goed gezien!
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 18:17:10 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2011, 18:19:37 »
Lijkt me sterk dat er een aanwijzing in zit. Het enige land waarmee je iets kan, is mijns inziens Moldavië.


Er wordt geselecteerd op landen met mogelijkheden, landen waar het in principe veilig genoeg is om er een reeks op te nemen. Van daaruit gaat men zoeken naar mogelijkheden wat betreft opdrachten. Zoeken naar anagrammen in de land-namen (als dat al gebeurt), komt pas veel later. En dan moet je maar net iemand in de redactie hebben, die er iets in ziet.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2011, 20:24:01 »
Mooi gevonden maar ik zou het heel knap vinden als ze hier een hint mee kunnen maken, en ik denk dat dat te ingewikkeld zou worden, zeker om uit te leggen. ;) Geen hint dus, naar mijn mening.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2011, 23:09:01 »
Ik heb met moviemaker het fragment 10x vertraagd en er zijn 2 momenten dat er alleen opgelichte letters te zien zijn...
Verder is er soms ook sprake van opgelichte letters + vervaagde letters
en op het einde alleen maar opgelichte letters...

Het enige wat ik zie zijn letters uit de naam Karin de Groot
En in het tweede geval is het een anagram voor Graan
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2011, 23:13:55 »
Bij El Salvador gebeurd dit ook twee x
De eerste x niet helemaal, er staat EDO maar de D is vager...
Verder staat er ELVDO
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2011, 08:45:11 »
Bij El Salvador gebeurd dit ook twee x
De eerste x niet helemaal, er staat EDO maar de D is vager...
Verder staat er ELVDO

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2011, 13:28:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

had ik in 2008 toch gelijk  ::rofl::