Auteur Topic: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?  (gelezen 43848 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2011, 20:40:42 »
Milouska
Inge
Dennis
Kim
Yvon
Jon

van de onbekende nederlanders moet ik ze nog even kijken, deborah heb ik al wel gezien maar weet ik nog niet echt te plaatsen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #21 Gepost op: 11-03-2011, 22:55:37 »
Ik wacht nog even op de ontknoping. En wat de mol al dan niet (stiekem) heeft uitgevreten. Ik durf ook echt nog niet met zekerheid te zeggen dat dit Patrick is, hoor! (Al stap ik zeker ook niet over naar Art...)

Maar verder zijn voor mij de leukste/beste drie mollen:

1 George
2 Dennis
3 Jon

Laten we jabberen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #22 Gepost op: 11-03-2011, 23:24:34 »
dan ook mijn lijstje :

1. Milouska
2. George
3. Yvon
4. Inge
5. Jon
6. Patrick
7. Dennis
8. Elise
9. Kim
10. Nico

Milouska vind ik gewoon de beste mol, omdat dat de enige was waarbij ik echt verbaast was bij de ontknoping. Zij kon het voor mij gewoon niet zijn want ze was dom. Geweldige nieuwe tacktiek als mol, en knap dat je dit zo lang kan acteren.
You'll never walk alone

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2011, 23:32:20 »
Ik vind de absolute hoogte van de pot aan het eind eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het gaat er wat mij betreft meer om dat de Mol niet onnodig (veel) geld heeft bijgedragen. Hij/zij mag wel geld pakken, maar alleen als het ongeloofwaardig zou zijn om het niet te doen. Wat dat betreft zou Patrick in mijn ogen behoorlijk wat steken hebben laten vallen (hij zag tijdens de autorit wel heel veel paaltjes en in de jungle heel veel vlaggen, bijvoorbeeld - uit zichzelf, onnodig dus) Bij Art is dat een stuk minder.

Een echt lijstje van vorige mollen heb ik niet, behalve dat George natuurlijk fier bovenaan staat en dat Jon en Kim me totaal niet aanspraken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2011, 02:25:03 »
Niet te geloven dat er mensen zijn die Milouska een betere mol vonden dan George  :o  ::rofl::
Ach ja het blijft subjectief. Persoonlijk ergerde ik me groen en geel aan haar domme gedrag vooral omdat ik geen seconde geloofde dat ze echt zo dom zou zijn, en ook omdat het alles bij elkaar mollen de simpelste tactiek was die je kon kiezen. De enige reden dat ze ermee weg kwam was wat mij betreft dat we nog nooit een mol hadden gehad die dermate obvious en duf bezig was. Maar zoals gezegd blijft subjectief.  ::tandpastasmiley::


Een echt lijstje van vorige mollen heb ik niet, behalve dat George natuurlijk fier bovenaan staat en dat Jon en Kim me totaal niet aanspraken.

1. George
2. Inge
3. Pepijn.

ehhm ohnee..  ::rofl::

Jon was wel een leuke kandidaat maar waardeloze mol imho. Deed nauwelijks iets. ::ohno::
Kim en Nico spraken me evenmin aan. Dennis middenmoot (na herbezien van de serie enige tijd geleden, enigszins mening bijgesteld). Yvon en Elise deden het ook nog best aardig vond ik.

Voor een beoordeling van Patrick is het nog iets te vroeg aangezien we zijn molacties en verhalen nog niet gehoord hebben.
Maar van wat ik heb gezien zou ik zeggen mja iets lager dan middle of the pack.. Niet zo waardeloos als Kim en Nico maar ook geen mol die me echt aansprak, nogal saai en soms nogal overduidelijk terwijl hij op andere momenten weer teveel (onnodig) goed deed, of niks deed. Een beetje wispelturig, buiig - daarnaast stonden me zijn uitbarstingen soms nogal tegen (al zal daar wel een mols verhaaltje over komen  ::) ) en natuurlijk zoals al elders gemeld de verhoudingen met Art en het gedoe met jokers.

Ik zal mijn eindoordeel nog even uitstellen tot na afl 11 maar ik ben bang dat wat er na verloop van tijd vnl over gaat blijven het gevoel van anticlimax is na een verder toch heel erg mooie serie..
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 02:31:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2011, 10:54:02 »
Niet te geloven dat er mensen zijn die Milouska een betere mol vonden dan George 

Haha, voor jou uitersten, voor mij van de top-11 mijn nummers 1 en 2  ::love::

Ik ben het met je eens dat we nu opnieuw een anticlimax beleven. Al jaren is de eerste helft van de serie eigenlijk de meest attractieve en spannende. En de mol wel heel erg exposed op het eind. Dat was met Milouska en George wel anders.

Trouwens dat wispelturige met uitbarstingen van Patrick vond ik wel wat nieuws brengen. Meestal is de mol nogal gelaten en weinig uitgesproken. Daarom tuinde ik in het begin ook zo in Pepijn want die had naar mijn smaak juist de echte old-school molhouding.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2011, 12:50:43 »
Haha, voor jou uitersten, voor mij van de top-11 mijn nummers 1 en 2 

Same here! Ik had Milouska door bij het memoryspel maar hoe ze zich buiten de groep wist te plaatsen en dat ook nog volhield was echt fantastisch. Iedereen vond haar maar irritant en in de weg lopen, maar zij ging er vrolijk mee door, ondanks dat ze inderdaad niet zo dom was. Topmol.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2011, 12:56:43 »
Ik vond Milouska zo irritant dat het me nogsteeds moeite kost om toe te geven dat ze een fantastische Mol was ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2011, 13:02:33 »
Ik vond Milouska, Inge (alleen jammer van de gebarentaal hint die snel ontdekt werd) & Dennis goede mollen  ::jaja:: En als Patrick de mol blijkt te zijn mag hij zeker in dat rijtje erbij  ::ok::

Maar als Art de mol is.. Slechtste mol ooit..  ::niet-ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2011, 13:07:09 »
Milouska vind ik gewoon de beste mol, omdat dat de enige was waarbij ik echt verbaast was bij de ontknoping. Zij kon het voor mij gewoon niet zijn want ze was dom. Geweldige nieuwe tacktiek als mol, en knap dat je dit zo lang kan acteren.
idd, ik had dat seizoen echt geen moment gedacht dat milouska de mol was
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2011, 13:30:26 »
Ik vraag me iets af. Ik ben nu 15 en het is 2011. In 2005 was ik dus 8... De eerste 3 seizoenen heb ik dus wel gekeken maar ik was totaal nog niet bezig met hints etc.

Ik vraag me af bij seizoen 2006, hoe de verdenkingen lagen? Ik geloof dat Roderick heel verdacht was maar waarom? Ik zou Roderick afschrijven vanwege dat ie gelijk wegwilde van de groep en daarmee geld uit de pot bespaarde én niet kon mollen in de groep, en ik geloof dat Fre heeel fanatiek was?

Iig had ik denk ik Milouska verdacht als ik toen al naar de mol zocht, omdat ik het anders heel raar zou vinden dat iemand die zo onwetend en dom bezig is zo ver komt. ::)

Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2011, 13:41:24 »
Ik vraag me af bij seizoen 2006, hoe de verdenkingen lagen? Ik geloof dat Roderick heel verdacht was maar waarom? Ik zou Roderick afschrijven vanwege dat ie gelijk wegwilde van de groep en daarmee geld uit de pot bespaarde én niet kon mollen in de groep, en ik geloof dat Fre heeel fanatiek was?

Iig had ik denk ik Milouska verdacht als ik toen al naar de mol zocht, omdat ik het anders heel raar zou vinden dat iemand die zo onwetend en dom bezig is zo ver komt. ::)

Seizoen 6 was qua verdenkingen prachtig. De ene helft van het forum zat vól op Roderick en de andere helft vól op Milouska. Het was de tijd dat de derde wereldoorlog bijna uitbrak. Mooi in beeld gebracht door Vriendlief trouwens met de Roderick clan vs. de Milouska clan, dit is nog steeds mijn meest favoriete tekening allertijden!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2011, 14:06:06 »
Maar was het dan niet vrij duidelijk dat Roderick de mol niet was? Of is dat makkelijk zeggen achteraf?

Ik bedoel als mol ga je toch niet zeggen ik offer me wel op waardoor ik én 2 afleveringen niet bij de groep kan mollen én er geen geld verloren gaat?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #33 Gepost op: 12-03-2011, 14:13:54 »
Maar was het dan niet vrij duidelijk dat Roderick de mol niet was? Of is dat makkelijk zeggen achteraf?

Ik bedoel als mol ga je toch niet zeggen ik offer me wel op waardoor ik én 2 afleveringen niet bij de groep kan mollen én er geen geld verloren gaat?

ik zat volledig op frederique toen, roderick had ik idd geen moment verdacht

maar als je het later terug kijkt dan is het idd zo van "hoe heb ik zo ooit kunnen denken"
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #34 Gepost op: 12-03-2011, 14:55:25 »
Ik ben een beetje verbaasd dat iedereen hier Milouska zo'n fantastische mol vond. Ze molde wel heel erg opzichtig en was de enige die echt alles constant fout deed. Ik had haar al na aflevering 2 of 3 door en was 100% zeker terwijl ik de andere seizoenen op Marc-Marie, Regina en Renate zat....ik heb nog nooit een mol goed geraden behalve Milouska.

Persoonlijk vond ik Jon een fantastische mol. Subtiel en gemeen. Had ik ook echt niet door.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2011, 15:41:32 »
Maar was het dan niet vrij duidelijk dat Roderick de mol niet was? Of is dat makkelijk zeggen achteraf?

Ik bedoel als mol ga je toch niet zeggen ik offer me wel op waardoor ik én 2 afleveringen niet bij de groep kan mollen én er geen geld verloren gaat?

Dat lijkt een eenvoudige conclusie, he? Maar dat is niet hoe de dynamiek van de mollenjacht werkt. :P

Kijk, zowat elk jaar belanden we hier wel in een discussie over of de Mol iets wel of niet zou doen, dan wel zou overkomen. Meestal gaat die discussie over of de Mol wel of niet een rood scherm kan krijgen (heb hem toch een beetje gemist dit jaar, jongens! ;D), maar kan idd ook gaan over of de Mol zich lange tijd buiten de groep laat plaatsen. Of, zoals dit jaar, of de Mol individuele kandidaten zou bevoordelen. Discussies over de regels en/of de basisprincipes van het Molschap dus. Ze zijn er altijd en kunnen vrij heftig zijn.

Tot nu toe is/heeft de Mol nooit iets dergelijks 'onmols' overkomen of gedaan. Maar het punt is dat je niet kan zeggen dat het in de toekomst ook nooit gaat gebeuren en daarom ontstaan ook altijd die discussies. "Oké, de Mol zou zich dan wel nooit buiten de groep laten plaatsen, maar wat nou als hij dat dit keer wel gedaan heeft...? Dat zou een briljante zet zijn, want hij werd gelijk niet meer verdacht!", enzovoort enzovoort. :P

Dus ja, bij de Mol is het achteraf altijd wel heel makkelijk praten, ja. ;)


Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #36 Gepost op: 12-03-2011, 15:43:21 »
ik zat volledig op frederique toen, roderick had ik idd geen moment verdacht

maar als je het later terug kijkt dan is het idd zo van "hoe heb ik zo ooit kunnen denken"


Bij mij was het precies hetzelfde.... Ik zat diep in een frederiquetunnel ook omdat ik haar zo'n geweldige deelnemer vond.
You'll never walk alone

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #37 Gepost op: 12-03-2011, 16:16:22 »
De opdracht met de jeep in aflevering 5 blijft nog steeds vreemd; dat de mol geld gaat aanwijzen dat de andere mensen niet zien.
Maar dit is in een eerder seizoen ook gebeurd: in 2008 (aflevering 6) zorgde Dennis er samen met Edo voor dat ze de vrijstelling van Regina af konden pakken en er meteen 2500 euro in de pot bij kwam ...
Dat vind ik ook nog steeds een vreemde molactie.

Mollen zijn vreemde wezens ...  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #38 Gepost op: 12-03-2011, 18:32:48 »
ik zat volledig op frederique toen, roderick had ik idd geen moment verdacht

maar als je het later terug kijkt dan is het idd zo van "hoe heb ik zo ooit kunnen denken"


Ik had precies hetzelfde. En dat is ook het enige seizoen geweest dat ik in de finale nog op de verkeerde mol zat. (van de BN-series althans, de 1e 4 delen wist ik al wie de mol was voor ik ze gezien had)

Frederique had teveel van die subtiele mooie molacties: De witte roos laten liggen terwijl ze die moesten meenemen, over de finish gaan bij de gaucho's zonder geld. Tijdens het diner aan Toine steeds vragen waaom hij zo stil is, terwijl hij 10 minuten z'n mond moest houden.....  Ik maak wel vaker de fout om degene als mol te zien van wie je zou willen dat het de mol is (Pepijn, Arjan). Alleen dat seizoen haalde die persoon ook nog eens de finale.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe waardeer jij Patrick als mol tov alle andere mollen?
« Reactie #39 Gepost op: 12-03-2011, 20:07:40 »
Hier mijn cijfers (die nogal behoorlijk afwijken van die van de anderen...)
1 Jon 8,5
2 Kim 8,5
3 Elise 8
4 Milouska 7,5
5 Inge 7,5
6 Dennis 7
7 George 7
8 Nico 7
9 Milouska 7
10 Dennis 6,5
Ich bin ein Bärliner!