Auteur Topic: WIDM 2012 Nieuwskrant  (gelezen 15558 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #20 Gepost op: 19-11-2011, 21:53:49 »
Goh, dat is leuk. Wanneer is de eerste redactievergadering?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #21 Gepost op: 19-11-2011, 22:17:11 »
Ah, ja, is misschien wel handig Dolfie  ;) Begon misschien wat te veel uit-de-hand aan het lopen voor het normale WIDM-2012 topic.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #22 Gepost op: 19-11-2011, 22:18:07 »
Ah, ja, is misschien wel handig Dolfie  ;) Begon misschien wat te veel uit-de-hand aan het lopen voor het normale WIDM-2012 topic.

Precies, dat dacht ik ook. En misschien gaan mensen zich daaraan storen ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #23 Gepost op: 19-11-2011, 23:58:14 »
Als ik zo vrij mag zijn om wat ideeën toe te voegen:
- de aflevering bespreken en daar wat reacties van forumleden (zonder de nodige spelfouten) aan toevoegen, zodat het geen kopie van het afleveringsverslag hier op de site wordt.
- de molacties bespreken en ook daar enkele reacties van forumleden aan toevoegen.
- de leukste theorieën naar voren laten komen (desnoods een top 3 of top 5 van maken).
- een stuk over de afvaller en als er niemand afvalt de presentator.

- de polls van de site meenemen over wie de mol is en wie de favoriete kandidaat is.
- een overzicht van de locaties uit de aflevering geven, de coördinaten daarvan evt. toevoegen en een mooie plaat ernaast van één van de locaties. Leuke naam misschien voor dit item: 'Waar is...de mol?'.
- overzichten van de kijkcijfers en de muziek uit de aflevering geven. Wellicht leuk om bij deze items een molletje met een vergrootglas en een molletje met een koptelefoon toe te voegen.
- een kader toevoegen met een aantal opvallende quotes, van kandidaten en/of forumleden.

- een column was al genoemd, maar een leuke naam hiervoor is misschien een 'Molumn'.
- een willekeurig forumlid zijn of haar favoriete moment uit WIDM laten bespreken onder de naam 'Het mo(l)ment van...'.
- wellicht ook leuk om naast het item 'Waar is...de mol?' een aantal items toe te voegen met de namen 'Wie is...de mol?' (de poll over de mol bijv.), 'Wat is...de mol?' (een aantal forumleden in het kort laten vertellen wat WIDM voor hen is/betekent), 'Wanneer is...de mol?' (kan simpel door enkel de datum voor de komende uitzending ergens onderaan te vermelden) en 'Waarom is...de mol?' (aantal forumleden laten vertellen waarom zij denken dat diegene de mol is).

Nog wat quotes vetgedrukt tussen de verschillende items zetten, wat foto's toevoegen en evt. een strip, en klaar is Kees.

Ik zou zeggen: zie het als een leuk overzicht van wat hier zoal besproken wordt en betrek er hier en daar de forumleden bij.

Succes ermee!
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #24 Gepost op: 20-11-2011, 00:16:43 »
Dat isss.. ook een mogelijkheid  ;) Totaal andere kant op, dat wel  ::rofl::
Stuk hmm.. nuttiger en informatiever dan ik van plan was. Zat meer aan genre vermakend dan informerend/samenvattend te denken - komt allicht door de huidige topic-titel [zou ik die evt. tzt kunnen aanpassen?]

Enfin, morgen maar verder - het is heden te laat.

Ohja, Jos: Ik vind het prima als je redacteur wilt worden, maar wat wil je precies doen?  :D Volgens mij kunnen redacteurs zowel tekst schrijven als controleren als zeuren over te-halen deadlines - dus welke invulling zou je aan je functie willen geven?

Als ik er aan denk moet ik morgen eens kijken of er niet iets is waarbij meerdere mensen in hetzelfde document kunnen werken [om zodoende een gezamelijk beeld te krijgen] - vermoed dat google docs dat kon, maar weet ik niet zeker.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brown

  • Forumlid
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #25 Gepost op: 20-11-2011, 01:44:11 »
moliere je denkt te veel ! hou het makkelijk. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #26 Gepost op: 20-11-2011, 02:19:52 »
Ik stel me ook beschikbaar om mee te werken, na mijn column van vorig seizoen zit ik al een tijd te broeden op een vervolgcolumn, maar zover is het nog niet gekomen. Ik zou wel bijvoorbeeld elke week na een aflevering een column kunnen schrijver ofzo. (molumn) Vriendlief beschrijft een aflevering in een tekening op geheel eigen wijze, ik zou dat in columnvorm kunnen doen. Hoe mollenvanger de mol gevangen denkt te hebben :P Is dat een goed idee HDD? Of anders kan ik eventueel meewerken aan andere stukjes tekst. :)
« Laatst bewerkt op: 20-11-2011, 02:22:48 door mollenvanger21 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #27 Gepost op: 20-11-2011, 02:43:23 »
Vergeet niet dat er ook vast weer een vodcast komt... Vast wel :P Daar zit ook al een terugblik in en reacties van het forum, dus het zou een beetje dubbel gaan worden als je dat ook nog gaat doen.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #28 Gepost op: 20-11-2011, 09:56:27 »
In mijn opsomming eerder in dit topic ontbreekt tot mijn eigen ergernis de v/podcast.......


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #29 Gepost op: 20-11-2011, 11:52:13 »
Ik stel me ook beschikbaar om mee te werken, na mijn column van vorig seizoen zit ik al een tijd te broeden op een vervolgcolumn, maar zover is het nog niet gekomen. Ik zou wel bijvoorbeeld elke week na een aflevering een column kunnen schrijver ofzo. (molumn) Vriendlief beschrijft een aflevering in een tekening op geheel eigen wijze, ik zou dat in columnvorm kunnen doen. Hoe mollenvanger de mol gevangen denkt te hebben :P Is dat een goed idee HDD? Of anders kan ik eventueel meewerken aan andere stukjes tekst. :)

Dat is misschien wel een leuk idee  :) In wat aantekeningen die ik eind vorig seizoen had gemaakt stond nog een idee om bv steeds een korte aflevering-bespreking door een volstrekt paranoide columnist te doen [of tegenovergesteld iemand die alles wegredeneert]. Ik was alleen bang dat zo-iets te herhaaldelijk zou worden [te veel hetzelfde perspectief, dus voorspelbaar]. Misschien waard te overwegen; misschien zou jij dat uberhaupt niet hebben. Anders is het natuurlijk ook een goede mogelijkheid dat je om de week een column doet, met tussendoor gast-columnisten.
Verder qua algemenere artikelen: ook prima!

Brengt me tevens op het volgende punt: moet worden nagedacht over de lengte van alles. Immers het voorbeeld-Duckstadkrant is compleet anders dan echte kranten - en dat is weer totaal anders dan de grote tafelbreedte kranten van enkele jaren geleden. Qua opmaak is vast kleiner [A4] het makkelijkst, maar dan hebben we vrij weinig plek. Misschien dus kijken of A3 mogelijk is, of anders 2 bladzijden. Hoe groter hoe moeilijker het natuurlijk tevens zou worden om te lezen als plaatje.
Maar het lijkt me nuttig hier de mening van de Beeldredacteur te vragen ;)

--

Vergeet niet dat er ook vast weer een vodcast komt... Vast wel :P Daar zit ook al een terugblik in en reacties van het forum, dus het zou een beetje dubbel gaan worden als je dat ook nog gaat doen.

zeker! Moeten dus zeker proberen niet dingen dubbel te gaan doen.

--

Qua inhoud/stijl: Wat willen wij als schrijvers & wat denken we dat de lezers willen? Kan bijvoorbeeld wel een Trialkiaans stuk schrijven, maar dan denk ik dat we weinig lezers vinden  ;)

Ik was zelf van plan het zogezegd absurd nieuws te maken. Vergelijk bijvoorbeeld met http://www.speld.nl/ [maar dan specifiek over widm-gerelateerde dingen]; of de romance van PJ en Karin in de vodcast van vorig jaar; of het stuk dat ik afgelopen jaar schreef:
"Beatrix eerste rode scherm WIDM 2012?"

et cetera et cetera; link: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=42582.msg1216567#msg1216567
[klik op de 'Citaat van: hulpdakdekker' link voor de gehele post]

Lijkt dit wat? Of willen we nuttiger echt nieuws - van dingen die bij widm [en aanliggende forums] zijn gebeurd, bv zoals Moliere voorstelde?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #30 Gepost op: 20-11-2011, 13:27:01 »
Misschien kunnen we het wel beide doen... één pagina met nuttige informatie en één pagina van de Molloot Evert Santegoeds ofzo :)

Ik denk dat we dat dan online en als mail kunnen versprijden, net als de MolMail. Dat iedereen zich kan aanmelden voor de nieuwsbrief, en mensen die zijn vergeten zich aan te melden de mail ook online kunnen kijken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #31 Gepost op: 20-11-2011, 13:51:00 »
Tja, enerzijds, kun je denk ik het beste doen wat je zelf leuk lijkt - jullie gaan het bouwen, dus dan moeten jullie er plezier in blijven houden. Anders ga je het terugzien in de kwaliteit... Dus als jullie meer zien voor een humoristische aanpak, dan moet je dat gewoon gaan doen. Dan zien we wel hoe het uitpakt en kun je halverwege altijd nog meer serieus worden.

Maar anderzijds, aangezien ons toch om onze mening gevraagd wordt:

Het lijkt mij leuk om het publiek erbij te betrekken. Ik schets een voorbeeld. Na een uitzending vraag je aan de forumleden: wat vinden jullie nou van alles? Waar je over kan vragen:
  • Wat maakt deze opdracht WIDM-waardig?
  • De kansen van slagen van opdrachten
  • De molbaarheid van opdrachten
  • De beste positie voor de mol in opdrachten
  • De beste positie voor de kandidaat die echt voor het geld gaat
  • Hoe kan de mol voorkennis gebruiken om beslissingen te nemen zoals in welke groep hij komt?
  • Hoe zijn de opdrachten uitgevoerd, wie deed het meest zijn best, wie liet kansen liggen, etc?
Al dat soort vragen. Als je de juiste vragen stelt kun je het publiek juist tot denken zetten misschien.

Nog een hersenspinsel: je kan een rubriek maken: "Hoe mol jij?", waarbij het de bedoeling dat de forummers proberen om een zo origineel mogelijke manier te bedenken om de opdracht die we gezien hebben, te saboteren. En dan kun je daaruit proberen de leukste, kansrijkste, meest out-of-the-box-gedachte etc. molactie te kiezen en die bespreek je wat uitvoeriger.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Brown

  • Forumlid
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #32 Gepost op: 20-11-2011, 15:51:23 »
één ding moeten jullie niet vergeten. Na de uitzending is het hier meestal zeer druk. Dit kan dan voor problemen zorgen, toch? tig berichten die dan verzonden worden.

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #33 Gepost op: 20-11-2011, 17:34:53 »
Klinkt allemaal heel leuk!!!

Je zou misschien ook nog een rubriek kunnen toevoegen genaamd "de discussie" (of een iets molligere naam verzinnen). Je plaatst dan elke week een nieuwe stelling in nieuwskrant waar mensen dan hun reactie op kunnen geven door een pm/mailtje te sturen. Na 2 dagen ofzo plaats je dan de 5 beste argumenten voor en 5 beste tegen op het forum en dan moeten anderen proberen daar weer goede argumenten tegen te verzinnen. Dan kan je in de krant een soort van gesprek maken tussen die reacties.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #34 Gepost op: 20-11-2011, 19:29:25 »
één ding moeten jullie niet vergeten. Na de uitzending is het hier meestal zeer druk. Dit kan dan voor problemen zorgen, toch? tig berichten die dan verzonden worden.
dat is geen verrassing hoor, het zou pas vervelend worden wanneer de site heel rustig bleef na afloop van een aflevering.

Uiteraard is het aan te bevelen om hier rekening mee te houden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #35 Gepost op: 20-11-2011, 21:37:36 »
Doe mij maar de versie met absurd nieuws in het Duckstadformat; een column, een stripje, een raadsel/puzzel, een nieuwtje/roddel, een recensie of een aankondiging van iets, een advertentie.

Een aantal van bovengenoemde ideeen komen op mij toch over als het nog eens over doen van alles wat al in de diverse topics bediscuseerd zal worden. Wat mij betreft moet dit krantje een ander geluid brengen en niet een samenvatting van alles wat ik toch al moet lezen :-X lees.

De rubriek 'hoe mol jij' vind ik wel héél leuk klinken  ::ok::, maar zou wat mij betreft ook als topic geopend mogen worden. Daar heb je immers niet per sé een redacteur voor nodig.

Leuk initiatief trouwens! Heel veel succes gewenst als jullie er echt mee aan de gang gaan  ::bravo::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #36 Gepost op: 20-11-2011, 21:43:28 »
De rubriek 'hoe mol jij' vind ik wel héél leuk klinken  ::ok::, maar zou wat mij betreft ook als topic geopend mogen worden. Daar heb je immers niet per sé een redacteur voor nodig.

Als hulpdakdekker en collega's er niets mee gaan doen, dan denk ik dat ik er inderdaad een aparte topic over maak.

Na de uitzending is het hier meestal zeer druk. Dit kan dan voor problemen zorgen, toch? tig berichten die dan verzonden worden.
Dan kan afgesproken worden om zo'n inzameling van ideeën bijvoorbeeld standaard op, ik noem maar wat, dinsdag te doen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #37 Gepost op: 20-11-2011, 22:05:43 »
Ha, laat ik weereens reageren - even een kleine update:

Heb misschien een half uurtje geleden Bartjel, Bodejos en Mollenvanger een mailtje gestuurd als voorlopige redactie [als iemand ineens echt nog mee wil doen: het kan nog ;]. Dan zullen we eens rustig nadenken en overleggen welke kant we op willen hiermee. En andere Uiterst Belangrijke Zaken, zoals de naam van 't beesje.

Kan dus ook nog voorlopig niet zeggen welke componenten we wel en niet gaan gebruiken.
@Erik Leppen: Als we de rubriek 'hoe mol jij' niet zouden gebruiken, dan zal ik [proberen te herinneren] het je ruim voor de aanvang van het seizoen melden - zodat je nog de tijd hebt zelf een topic op te starten.

In ieder geval, het redactieoverleg zal niet allemaal in het openbaar plaatsvinden - dan is het allemaal geen verrassing meer  ;)
Als jullie ideeen hebben, blijf ze hier vooral spuien - ik zal hier sowieso blijven kijken  :)

mvg,
HDD
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #38 Gepost op: 20-11-2011, 23:51:11 »
Ik denk dat je niet teveel samenvattend/beschouwend moet zijn, dat wordt misschien snel saai.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #39 Gepost op: 21-11-2011, 10:36:19 »
Ik denk dat je niet teveel samenvattend/beschouwend moet zijn, dat wordt misschien snel saai.

Nieuwswaarde is het toverwoord ::ok::