Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 241481 keer)

Online belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2012, 16:29:34 »
Hij heeft de vrijstelling aan Marit gegeven "omdat hij niet denkt dat ze de Mol is en op zich gunt hij het haar wel". Of zo zegt hij dat toch tegen Frits, het kan net zo goed andersom zijn zodat geen andere kandidaat een vrijstelling in handen krijgt. Zo maakt hij meer kans. Zoiets is toch veel beter, proberen die vrijstelling te dumpen op de Mol of tenminste de persoon die je het meest verdenkt.

Zo verklaar je inderdaad zijn keuze voor Marit als Tim een kandidaat is.

Maar hoe verklaar je zijn keuze als hij de mol is? Ik kan geen logisch verklaring geven.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2012, 17:26:56 »
Ik had je bericht duidelijk niet goed verwerkt, haha. Zal een nieuwe poging wagen. ;)

Als Mol zou ik eerlijk gezegd nooit iemand willen aanduiden die van mij een vrijstelling krijgt, dat is oneerlijk tegenover de andere kandidaten, alhoewel Marits vrijstelling pas dient voor aflevering 3. Dat zwakt het dan weer een beetje af. Als Mol zou je het eigenlijk beter in Frits' schoenen kunnen schuiven om te kiezen wie die derde vrijstelling krijgt, om later geen kritiek te krijgen op die beslissing. Maarja, dan moet Marit het wel minstens uithouden tot de 3e aflevering, maar dat zie ik ze wel doen. Dus als Tim het toch is verwacht ik serieuze kritiek op zijn rol hierin.

Ah en dit wou ik er nog bijzetten daarstraks, maar nu denk ik er plots aan. Ze wisten toen nog niet wat de opdracht ging zijn bij het verdelen van de vrijstellingen. Dat pleit dus weer tegen Tim als Mol, ofwel schat hij Marit zo hoog in (En waarom ook niet? Ik zie geen reden waarom we Marit zouden moeten onderschatten dat ze de overkant niet zou halen, of geen goeie schutter zou zijn) ofwel wist hij echt niks van die opdracht af en is hij dus kandidaat.

En je hebt natuurlijk nooit de garantie dat iemand de overkant haalt, kijk maar naar de zwakke prestaties van de anderen. Enkel Hadewych kwam een beetje 'close to succes', Anne-Marie liet zich 'onhandig' afschieten, Maarten en Liesbeth lagen al snel af, Marion begreep niet hoe je de trekker moest overhalen en Dio en William speelden het spel simpelweg te dom voor woorden, daar bestaat volgens mij niet eens een woord voor. ::rofl:: Veel beters dan Marit was er dus niet echt te vinden. En zij deed het bovendien wél naar behoren! Beste keuze voor een Mol, al had dat zoals je al zei meer met geluk te maken dan met kunde.

Een logische verklaring zou kunnen zijn omdat ze in de eerste opdracht elkaar als eerste tegenkwamen en vanaf daar een goed contact hebben opgebouwd. Misschien wil hij Marit te vriend houden. Altijd handig, een vriendje voor onze Mol. In dit geval Tim dan. Een andere verklaring kan ik er echt niet aan geven. Of wacht eens even, misschien wou hij de pot terug neutraliseren en verwachtte hij dat Marit het niet zou halen. Maar dat zou een Mol alleen doen om vertrouwen te winnen, in dit geval zou Marit vertrouwen winnen en niet Tim. Tim als Mol, het blijft een moeilijk vraagstuk ... maar Tim als kandidaat blijkt makkelijker te verantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 17:32:10 door FenikXII »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2012, 19:33:35 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2012, 22:23:05 »
Dat trio bestaande uit twee peronen zit me nogal dwars.
Drie min een is twee.
Van de drie uur tijd ging er een af, er bleef twee uur over.
En als klap op de vuurpijl kiest hij vrijstelling twee.

Ah, dacht dat ik iets nieuws had ontdekt, maar Pierre was me voor. Na het vertrek van Dio lijkt dit me de juiste uitleg van dat gedoe met die klok: Niet 3 maar 2 => Monica da Silva trio.
Mag ik bij jullie in de tunnel?

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2012, 22:24:27 »
in aflevering 2 op de trap viel me net op was Tim wel heel erg actief hij liep maar steeds kleine stukjes naar boven en naar beneden.
om hem maar even te betrekken bij de tweet van @IkBenDeMol ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2012, 22:28:54 »
Tim en Dio bij het seinen waren net Dennis en Patrick bij het seinen. De Mol die gebruik maakt van een chaotische kandidaat. (Vandaar ook dat Mol Tim graag Dio in het spel houdt en hem wat tips geeft.) Alleen: de Mol had het juist goed moeten doen met het seinen. Verwarrend.

Oh, en de M die Tim op de cameralens "schrijft" is natuurlijk ook veel te verdacht. Maar dan wel weer zo verdacht dat we allemaal denken dat het maar een leuk grapje van hem is. ;D (De gekke hoofdletter M van Min in de titel kan trouwens ook naar deze M verwijzen.)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:34:05 door Heinz »

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2012, 22:33:38 »
Ik moest ook gelijk denken aan het olijke duo Patrick en Dennis ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2012, 22:34:23 »
Driefm  ;D

Maar eigenlijk is het nu juist niet verdacht, omdat de opdracht moest mislukken om te lukken zegmaar;)
You'll never walk alone

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2012, 22:40:14 »
Oh, en de rM die Tim op de cameralens "schrijft" is natuurlijk ook veel te verdacht. Maar dan wel weer zo verdacht dat we allemaal denken dat het maar een leuk grapje van hem is. ;D
Ah, was hij een m aan het schrijven?! Ik zat alleen maar te denken: wat zit hij daar stom met die pen naar decamera te wijzen  :-[
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 22:49:35 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2012, 00:13:16 »
Wat was er nu toch ook alweer met een tijdmachine......

Hitje van Dio, maar die ligt er uit :(

Maar Rooyakkers,Kamps en Kamps hebben ook een act met de titel 'tijdmachine'....

Geen idee of het ergens op slaat hoor. Hij is voorlopig (nog niet) mijn mol.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2012, 08:56:24 »
Opvallend hoe Tim bezig is om andere kandidaten te helpen. Hij gaf Dio een tip. En in de promo van volgende week zegt hij tegen Frits dat Frits die jokers beter kan gebruiken dan hij zelf. Is Tim echt zo zeker van zijn zaak?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2012, 14:49:48 »
Marit was uitgebreid aan het speculeren over de code 4263 dat die bij Tim zou horen. Ik zou dat interpreteren als een reden dat hij het juist niet is. Want als Tim het echt is dan zou dat te makkelijk zijn. Bovendien vind ik de hint te vergezocht, maar goed dat vind ik wel vaker.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2012, 15:06:43 »
Marit was uitgebreid aan het speculeren over de code 4263 dat die bij Tim zou horen. Ik zou dat interpreteren als een reden dat hij het juist niet is. Want als Tim het echt is dan zou dat te makkelijk zijn. Bovendien vind ik de hint te vergezocht, maar goed dat vind ik wel vaker.

2. Te vaak en te vroeg (in de serie) genoemd als verdachte door kandidaten.
3. Te duidelijk het 'schrijft mol' whatever stukje in beeld.
4. Er is tot 2-3 x toe erin gemonteerd dat hij Dio wel erin wilde houden omdat hij het een 'leuke jongen' vond. Gevalletje 'Lijkt op mollenuitspraak'.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2012, 21:46:49 »
Oh, en de M die Tim op de cameralens "schrijft" is natuurlijk ook veel te verdacht. Maar dan wel weer zo verdacht dat we allemaal denken dat het maar een leuk grapje van hem is. ;D (De gekke hoofdletter M van Min in de titel kan trouwens ook naar deze M verwijzen.)

Bij die M kreeg ik echt het ketjap-in-de-nasi gevoel uit serie 5.

Volgens mij kan Tim vanalles uithalen zonder dat hij direct verdacht overkomt. Ik ben benieuwd of de mol is ingelicht over wat Maarten heeft gekozen. Als de kandidaten al met hun partner op de plek zijn gedropt is het wellicht lastig om de mol onopvallend in te lichten. Misschien met oortjes, die zie je toch niet onder die dikke mutsen. Jammer dat we geen inzicht hebben in hoe lang opdrachten werkelijk duren en wat er allemaal gebeurt in de tussentijd.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2012, 22:14:25 »
Tim schrijft M van Mol!

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2012, 22:16:09 »
Het lijkt Sesamstraat wel. :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2012, 22:20:29 »
Het lijkt Sesamstraat wel. :P

 ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2012, 22:22:30 »
Tim maakt zich een beetje te verdacht, imho; hij is vast een trouw WIDM-kijker.

De "M" in beeld schrijven, Dio zeer overtuigend van info voorzien, Jokers (denken) niet nodig hebben.



Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2012, 11:10:05 »
Tim en Dio bij het seinen waren net Dennis en Patrick bij het seinen

Dat is inderdaad het enige waarin ik hem als mol geloof, ik zag dit ook en al eerder dacht ik: hij lijkt Dennis wel. In mijn top-8 verdachtenlijstje had ik hem gisteren dus ook na Marit op 2 gezet. Maar er spreekt veel te veel tegen hem. Zoals hierboven al is vermeld. Plus klopt zijn landschapsfoto niet en Marion stemde deels op hem.

En alle hints wijzen er eerder opdat hij de eerste exit is. Op de molbeurs wordt daar deze ochtend massaal op ingezet, in de poll hier staat hij 1e en in de pool 2e als afvaller. Verder staat hij in de slotfoto op de eerstvolgende plek Marion-Dio-Tim. En het 'redden van Dio', wat heeft dat voor zin? Hij leidt hem van de ene kandidaat naar de andere, want als hij zelf de mol is natuurlijk niet naar de mol. Hij lijkt me in dat lunchgesprek dus meer een kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2012, 12:24:26 »
Toen die trap bij de watervalopdracht groot in beeld gebracht werd zag je Tim onderaan de trap steeds traplopen en weer naar beneden gaan. Van die '1,2 - 1,2' bewegingen maken, en dan weer terug. Zou veelste vergezocht zijn als het een hint zou zijn. Maar wou het toch eventjes melden  ;).
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.