Auteur Topic: Wie is de Mol in de Media  (gelezen 230071 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #500 Gepost op: 14-03-2012, 09:59:58 »
Trouwens, zijn er nog Vlamingen op het forum die meteen dachten, eindelijk een waterkans om zelf mee te doen!
::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #501 Gepost op: 14-03-2012, 13:00:23 »
Robbie is de mol.  8)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #502 Gepost op: 14-03-2012, 14:13:05 »
Ja met mijn connecties in showbizland.  ::vergroot::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #503 Gepost op: 14-03-2012, 14:13:34 »
De mol Anne-Marie is zwanger las ik net op de Telegraafsite!
Art: "Jongens, voor 5000 euro in de pot: van wie is de kleine? Jullie hebben 20 minuten om daar achter te komen''.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #504 Gepost op: 14-03-2012, 15:44:17 »
Art: "Jongens, voor 5000 euro in de pot: van wie is de kleine? Jullie hebben 20 minuten om daar achter te komen''.

Ze mag alleen met ja en nee antwoorden. ;)
No Milk today???

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #505 Gepost op: 14-03-2012, 16:41:11 »
Anne-Marie is zaterdag bij Ik hou van holland ;)
You'll never walk alone

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #506 Gepost op: 14-03-2012, 16:45:59 »
hoop molnieuws op ad.nl gisteren en vandaag; William verloofd, AM zwanger..
Molloot sinds seizoen 4

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #507 Gepost op: 16-03-2012, 09:31:26 »
Voor wie er niet bekend mee is: Doctor Who is een op de BBC uitgezonden Britse sciencefictionserie over de door tijd en ruimte reizende Doctor en zijn metgezellen. Op dit moment wordt er een nieuwe serie van opgenomen, en op uitgelekte foto's is een plek te zien die ons allemaal bekend zou moeten voorkomen:

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #508 Gepost op: 22-03-2012, 09:07:55 »
Net op Studio Brussel was Michiel Devlieger aan de lijn. Ik heb er niks van gehoord, want zit op het werk en de radio staat zachtjes. Maar een collega/vriendin, die alles weet van mijn mol obsessie, vertaalde het en meldde wat Michiel meldde, namelijk dat er momenteel geen sprake is over het terugbrengen van De Mol. Daar is bij Woestijnvis nog niet over gesproken zei hij. Raar dat de Humo anders bericht. Het zou kunnen dat het ooit terug komt, maar niet de eerste jaren, zei Michiel ook nog.

Meer heb ik er niet over meegekregen. Het staat ongetwijfeld straks wel op stubru.be, waar je de show van 8 tot 9u kan naluisteren. Het was rond 8u40. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #509 Gepost op: 22-03-2012, 09:25:46 »
Vals alarm dus, die eerdere berichten. Wel fijn dat Michiel een terugkomst van de Mol in ieder geval niet uitsluit. Straks maar eens kijken of het gesprek op die site te vinden is. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #510 Gepost op: 22-03-2012, 10:12:40 »
Het gesprek met Michiel Devlieger is hier te luisteren: http://www.stubru.be/programmas/tomasstaatop/deallerlaatstelaatsteshow

Vanaf minuut 5 over de Mol:

"Op dit moment is er echt geen sprake van dat dat er gaat komen. Daar moet je eerst voor met de makers bijeen zitten en dat is nog altijd niet gebeurd. En zelfs als dat zou gebeuren dan lijkt de kans mij zeer klein dat we daar onmiddelijk mee beginnen. Het is niet uitgesloten dat het er ooit van komt, maar het eerste jaar zie ik dat niet direct gebeuren."

Zou je het leuk vinden als presentator?

"Die drie weken zou ik nog eens willen meemaken, maar het is het jaar ervoor, dat weet ik niet of ik dat nog eens wil meemaken."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #511 Gepost op: 22-03-2012, 11:45:40 »
Ah dankje, ik wou het thuis naluisteren, maar hoeft nu niet meer.:)
Ik hoop toch dat het er ooit nog van komt!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #512 Gepost op: 22-03-2012, 12:49:26 »
Tja niet echt verrassend maar wel jammer, ergens.  ::ohno::

Ze waren destijds al zo vastbesloten omtrent hun redenen de serie niet voort te zetten qua 'uitmelken' van een origineel concept dat een nieuwe serie sindsdien zo goed als onmogelijk leek.

Nu is zo'n 10 jaar na de laatste serie in Vlaanderen natuurlijk behoorlijk wat gebeurd sws dus als ze met een 'opgepimpte' versie aankomen valt dat wellicht bij een aantal Vlamingen die een serie 'oude stempel' verwachten wat koud op hun dak..
Als ze daarentegen na zo'n gat met hetzelfde aan komen zetten, hoe goed ook geproduceerd zonder enige twijfel, is waarschijnlijk wel de vraag of er iets vernieuwends is aan de serie. Niet dat dat per se moet of hoeft maar in vergelijking met de Nlse serie kan die vraag zeker rijzen.

Ik zou zelf het liefst een soort balans tussen beide zien - Maar het feit blijft wel dat zowel kandidaten als echt mol-minnende tvkijkers veel alerter zijn op allerlei scenario's hetgeen een goed molscript (of ook een 'goede mol') een stuk lastiger maakt.

Michiel's reactie geeft volgens mij duidelijk weer dat hij heel wat obstakels en beren op de weg ziet vooralsnog, voor er weer een serie ooit zou komen. Aangezien men destijds al zo stellig was, lijkt het me eigenlijk steeds onwaarschijnlijker door de veranderingen van de verwachtingen van de kijker, veranderingen in de Nlse serie die wel bleef lopen en het 'cateren' voor de doorgaans misschien wat conservatievere kijkers in Vlaanderen (? excuus voor evt. aannames of vooroordeel, maar dit is een productie waar Vlaanderen al jaren trots op is denk ik, en daar is men zich wel degelijk van bewust lijkt me?).

Je leest het hier op het forum ook al regelmatig, de mensen die liever de 'oudere' series zien versus de 'nieuwere' - en dat is met een geleidelijke overgang sws en zonder de nostaligische herinnering aan een serie van circa 10 jaar geleden (i.e. die is er wel maar is wel degelijk ook in perspectief geplaatst door de recentere ontwikkelingen).

Is het mogelijk een serie na zo lang terug te brengen en dan niet het legaatschap te ruïneren, of er een redelijke nieuwe versie van te maken zonder te veel van het oude te verliezen?? Zoja, hoe dan, als je ook tegelijkertijd het publiek 10 jaar later nog aan de buis gekluisterd wilt houden, zonder ingrijpende veranderingen?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #513 Gepost op: 22-03-2012, 13:18:11 »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #514 Gepost op: 22-03-2012, 13:40:52 »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #515 Gepost op: 22-03-2012, 13:46:07 »
Een interview met Anton, eindredacteur WIDM.

http://frontpage.fok.nl/special/533236/1/1/100/interview-anton-jongstra-eindredacteur-widm.html

Opvallend:
Citaat
Heeft de Mol enige inspraak op de hints?
Anton: "Tot nu toe niet. De hints verzinnen doen we met een vast clubje. De grote hint van dit jaar, 'jongens', is volgens mij verzonnen door Art. Dat was ook echt een hint en is niet opgepakt omdat het door de kijkers opgemerkt werd."

Vandaar dat het dus niet uitgebreid in de finale aflevering zat. Ik had achteraf gezien toch op zijn minst een verwijzing op de AVRO site verwacht. Dus eigenlijk was een "grote" hint tijdig gevonden en daarom is er verder niets mee gedaan. Zwakjes... ::ohno::
De gebarenhint van Inge was toch ook tijdig gevonden, maar zat wel in de eind aflevering. Hoezo nu niet?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #516 Gepost op: 22-03-2012, 13:51:03 »
Een interview met Anton, eindredacteur WIDM.

http://frontpage.fok.nl/special/533236/1/1/100/interview-anton-jongstra-eindredacteur-widm.html

Super! Wat een enorm interview met hier en daar zelfs wat nieuwe feitjes :) Ik hoor het Anton zo allemaal letterlijk vertellen!
Goed ook dat hij de rol van de montage niet onbelicht laat. Er wórdt gewoon zo gemonteerd dat de mol niet direct duidelijk is. Daardoor lijkt het of andere kandidaten zich soms dom gedragen, terwijl er gewoon geknipt en geplakt wordt. Daarom kun je niet alles wat er op het scherm gebeurt aannemen alsof dat het enige is wat er is gebeurd. Enige nuance is wel op zijn plaats. En William die met dé afstandsbediening begint te spelen, die had ik nog niet gehoord, haha!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #517 Gepost op: 22-03-2012, 13:52:00 »
@Jelsir: ik denk dat Anton bedoelt dat het gerucht dat het geen echte hint was maar eentje die is "bedacht" door fans en daarna opgepakt door de makers, niet juist is.

Gaaf interview Tinuzzz! Lekker uitgebreid, veel goede vragen en interessante antwoorden! ::ok::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #518 Gepost op: 22-03-2012, 13:57:29 »
@Jelsir: Geen idee.....Oh, je vroeg het niet aan mij. ::rofl::


Ik vind het een heel leuk interview, waar ze echter best een editor naar hadden mogen laten kijken.


Er wordt gezegd: een stad is een no-go-area, althans voor een hele serie. Geen enkel seizoen heeft zich slechts in 1 stad afgespeeld. Japan en Canada hebben wel een paar steden gehad, waarbij een stad in meerdere afleveringen gebruikt werd. Voor zover ik me herinner, speelde zich de Canada-serie ongeveer voor de helft af in Montreal en directe omgeving (gevangenis van de finale-opdracht ligt meen ik in 1 van de voorsteden).

Weet iemand nog wat daar de reden voor was? Ik herinner me dat ooit gezegd is dat ook dat een soort nood-scenario was.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #519 Gepost op: 22-03-2012, 13:59:42 »
@Jelsir: ik denk dat Anton bedoelt dat het gerucht dat het geen echte hint was maar eentje die is "bedacht" door fans en daarna opgepakt door de makers, niet juist is.

Hoezo noemt Anton het de "grote" hint als het ten eerst heel kort wordt genoemd in de finale aflevering en verder NIET vermeld wordt op de AVRO site.

Maar je kan "opgepakt" dus op twee manieren interpreteren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)