Auteur Topic: Het spoiler- en uitlektopic  (gelezen 167255 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #40 Gepost op: 1-01-2012, 21:39:53 »
Spoilers zijn niet nodig!!!!

Wil je geen spoilers en uitgelekte berichten, klik dan nu op het kruisje rechtsboven :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #41 Gepost op: 1-01-2012, 22:21:02 »
Zou iemand voor mij enkele screens willen maken van de tweets van Liesbeth vanaf 16 mei tot haar eerste tweets die daar op volgen? Al 100x geprobeerd maar loop steeds vast omdat ze zo ongelofelijk veel getwitterd heeft afgelopen jaar...

Dju die's zomogelijk nog erger verslaafd aan die zooi dan Dio..  :o

Een hoop prietpraat maar niet echt af te leiden wanneer ze precies in Nederland was mi.
Iemand raadt IJsland wrsch nav de uitgelekte informatie, en begin juni vraagt ze om een datum te prikken voor een meeting met iemand maar dan waren de opnames sws afgelopen mogen we aannemen.
In ieder geval geen vet verjaarsfeestje met een duizendtal twitteraars dat erover twittert.  ;D
Edit: ze twittert iig erg veel en er valt een duidelijk gat tussen 12 en 20 mei. Hoeft niet direct iets te zeggen over exits enzo maar het valt wel op iig.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit: Ik dacht dat het forum wel een automatische pic-resizer zou hebben zoals bijna overal tegenwoordig. Kennelijk niet. Dus dan maar even tussen spoilertags ivm layout.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 12:21:41 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #42 Gepost op: 1-01-2012, 22:32:23 »
Spoilers zijn niet nodig!!!!

Wil je geen spoilers en uitgelekte berichten, klik dan nu op het kruisje rechtsboven :)

Eens. Maar voor de layout van het forum is het soms wel handig om grote afbeeldingen/screenshots in spoilertags te zetten. Niets moet, maar misschien een tip  ;).
The sun came up and reality set in.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2012, 12:27:36 »
Inderdaad moedermol, het lijkt me dat er op zijn minst wel wat getwitterd is door diverse kandidaten terwijl ze nog aan de serie meededen, anders kan je die doorlopende (af en toe) tweets niet verklaren.

Vorig jaar werden daardoor immers exits (juist) voorspeld. Dus ik denk dat we zeker niet tot voorbarige conclusies moeten komen hieromtrent.

De tweets van Dio vind ik dan wel een verhaal apart omdat daaruit blijkt dat hij op 3 juni echt thuis is geweest om een verjaarsfuif te houden. 16 mei tot 3 juni lijkt me wat krap om alle opnames af te hebben. Daarom zie ik dit als indicatie dat hij zeer waarschijnlijk niet in de finale zit sws. (Bovendien heeft hij het al eerder over 'hangen met' wat mij een indicatie lijkt dat ie eerder terug in Nederland was).

Dus alleen op basis van af en toe een tweet is weinig af te leiden sws mi die tweets kunnen even makkelijk vanuit een of ander internetcafe of een middels mobiel (van de productie bijv) gemaakt zijn, zeker na vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 12:29:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2012, 13:19:00 »
vanuit een of ander internetcafe of een middels mobiel (van de productie bijv)

Ze zijn verleden jaar zelfs gespot met tablets, padds etc. tijdens de spellen door!!! Dus het verhaal van mobiel, paspoort, sleutels etc. inleveren gaat volgens mij al een tijdje ZONDER mobieltje, die mogen ze gewoon houden denk ik, jammer dat vorig jaar niet in het vragenvuur duidelijk werd of de kandi's het nieuws uit de buitenwereld konden blijven volgen maar ik vermoed dus van wel gezien die scan van die padd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2012, 13:49:02 »
Het lijkt me dat twitteren tegenwoordig zo ingeburgerd is dat de porductieleiders een twitterstop hebben toegevoegd aan het rijtje 'niets loslaten over...'. Op straffe van een forse boete, dat was vorige jaren ook al zo. Men mocht in 'de media' niks zeggen over de afloop. Twitter hoort tegenwoordig gewoon bij die media.

En over de lokatie IJsland: dat wisten we toch al zeker nadat de vorige mol, liggend in een bootje, hierop een toespeling had gemaakt ?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 13:56:18 door Muldvarpen »

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2012, 14:00:25 »
Nog even voor de duidenlijkheid, een bericht van vorig jaar:
De tweets op 2 juni zouden ook getweet kunnen zijn tijdens de opnames. Op aflevering 5 rond de 50'ste minuut zie je Soundos met een iPad (of een andere tablet):
<-- Klik voor grote versie

Als ze daar internet heeft heeft Art misschien op haar tablet een tweet geplaatst (of misschien is de tablet wel van iemand anders...)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2012, 15:22:28 »
Based on tweets is dit mijn prognose. Indien meer dan 3 tweets per dag zijn verzonden (constant), binnen de opname periode, ben ik er vanuit gegaan dat de persoon was afgevallen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 15:32:39 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vivace

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2012, 15:36:31 »
Als je hier dus naar kijkt, zou Frits in de finale zitten, plus 2 van de 3 overige kandidaten. De derde zou dan rond 3 juni afvallen...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2012, 15:39:50 »
Ja je hebt nu de start, 16 Mei, goed, alleen nog niet geheel wanneer ze voor het eerst twitterden maar goed, ik houd toch een voorbehoud om op basis hiervan te oordelen omdat ik vermoed dat 1 speler met voorbedachte rade dwarsboomt. Namelijk de mol; die is, met de wetenschap van onze twitterbevindingen in 2011, door de crew gezegd: twitter vandaag ff om zand in de molloten-ogen te strooien.

Dus dan lijkt het dat bijv. Liesbeth er snel uitvliegt maar zij heeft dan doelbewust de opdracht gekregen te twitteren. Zo ver zal de crew vast niet gaan bij de kandidaten dus ik vermoed dat er zeker een KERN van waarheid in jouw lijstje zit.

Trouwens omdat er in het begin een gat zit zal de 1e afvaller heel wel de non-twitteraars kunnen zijn dus Marit, Marion of Tim waarbij ik dan gok op Marion als 1e afvaller.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2012, 15:51:49 »
Ik vertrouw heel dat Twitter-bewijs niet. De mol Twittert sinds 2010 zelf ook. Het is echt heel simpel om af te spreken hoe kandidaten daar mee om moeten gaan gedurende de opnameperiode.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2012, 16:33:29 »
Ik vertrouw heel dat Twitter-bewijs niet. De mol Twittert sinds 2010 zelf ook. Het is echt heel simpel om af te spreken hoe kandidaten daar mee om moeten gaan gedurende de opnameperiode.

Het twitteraccount van de mol wordt beheerd door de makers van het programma?
Btw Patrick twitterde vorig jaar helemaal NIET. Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Enkel om te voorkomen dat mensen je vervelende vragen gaan stellen. Of zoals wij, helemaal geen uitpluizen of iemand wel of niet iets heeft getweet.

@Lo, ik denk dat de makers van de mol nog niet ''goed'' hebben nagedacht over het fenomeen twitter onder kandidaten. Ik zou de makers aanraden volgend jaar de kandidaten mede te delen al hun berichten (of een groot deel) te laten verwijderen (als ze in het vliegtuig zitten...). En vervolgens de telefoons in te laten leveren. En ze verplichten, wanneer ze afgevallen zijn, dat ze de gehele opname periode niet mogen twitteren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2012, 17:08:20 »
Wat ik mij afvraag: mogen de afvallers van de mol als ze thuisgekomen weer direct hun sociale leven opnemen? In het verleden is immers meerdere malen gemeld dat ze nog langere tijd niemand mochten ontmoeten en zien... Maar als je al die tweets zou moeten geloven zouden ze dit keer gewoon allerlei andere dingen hebben kunnen doen na hun terugkomst.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vivace

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2012, 17:37:33 »
Ook de prognose van de eerste afvallers is te weerleggen, er zit een gat tussen 16 mei(datum vertrek) en 20 mei. Op 20 mei gaan drie kandidaten twitteren. Wie is dan de eerste afvaller van deze drie? Verder kun je je afvragen of degene die als eerste afvalt ook als eerste weer gaat twitteren....misschien moet hij/zij wel eerst van de schrik bekomen.....

Dat Dio snel exit gaat denk ik ook maar dat had ik al gebaseerd op wat ik van hem gezien en gehoord heb.

Er zal inderdaad wel een kern van waarheid in zitten maar ik gebruik de twitterinformatie hoogstens als back-up
Helemaal mee eens!
Dat geval van Dio lijkt mij ook redelijk duidelijk. Hij is thuis geweest, en heeft zelfs een feest gegeven. Daar is haast niet aan te ontkomen... Al is niets wat het lijk...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2012, 18:38:15 »
@móðir mól
De foto's die de Prive publiceerde tijdens de opnames waren na mijn mening redelijk duidelijk. Toen konden ze ook zo slim zijn om een resolute stop te zetten op twitter en dergelijke media. Oa om aandacht af te nemen van de kandidaten...
De aandacht die het vervolgens heeft gekregen in allerlei programma's zal vast meerdere mensen hebben gemotiveerd eens de twitter accounts van de kandidaten te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 18:39:46 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2012, 21:34:11 »
Nu ja, wat is belangrijker, voorkomen dat we in de zomer al weten wie er meedoen of voorkomen dat we nog voor het programma is begonnen al bijna kunnen voorspellen wie wanneer afvalt?
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2012, 13:00:41 »
Hoewel er wel het e.e.a. te filteren valt uit de tweets zijn eventuele prognoses erg subjectief. Ik trek bijv andere conclusies dan Jelsir.Als ik het goed begrepen heb heeft ook Lo een ietwat andere gedachtengang over de tweets.

Klopt, mijn conclusies zijn erg anders, en bijv. weer deels gebaseerd op Heinz. Dus we gaan toch met cirkeltjes om elkaar heen ::rofl::

Voor mij staat overigens ook al maanden op mijn kladblok dat de vertrekdatum 16 mei is, dat er vervolgens drie kandidaten gaan twitteren op 20 mei, de vierde op 21 mei vervolgens 2 kandidaten op 24 mei en de laatste twitteraar op 25 mei.

Ik kwam ook tot de conclusie dat er een strak draaischema is geweest. Maar dit is m.i. ook correct. Verleden jaar had ik dat verkeerd ingeschat en gedacht dat er meer draaitijd was. Maar het gebeurt allemaal veel sneller dan je denkt! En met de huidige bezuinigingsronde bij de PO denk ik dat het hele WIDM dit keer in 8 a 9 dagen 'rond' is. Ik houd niet zozeer rekening met een tweede land.

Ja, zijn er 11 afleveringen dit jaar? Da's fijn, maar wordt mijn theorie dat er 8 draaidagen zijn wel krapjes.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2012, 13:59:08 »
8 dagen is echt niet realistisch. Ik kan me herinneren dat Hanna vorig jaar zei dat ze er een week heeft gezeten. Inclusief reizen eopstarten, dat wel. 3 weken is prima en ik denk dat het zoiets is. We kunnen niks van twItter afleiden aangezIen ik denk dat ze gedurende de serie regelmatig mochten of konden twitteren. Maar 8 dagen.. nee, zeker niet.
Sorry voor de slechte spelling en dergelijke, heb dit gepost vanaf mijn iPod. :P Irritant joh!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2012, 14:57:51 »
We hadden toen met de verjaardag van Pepijn een goed ankerpunt. Zo was direct te berekenen dat als de groep nog met 10, 9, 8, .. kandidaten is elke 'aflevering' 2 dagen kost. Maar als de groep geslonken is tot 5, 4, 3 duurt het nog maar 1 dag tot de finale een dagdeel. Dus het zou best allemaal de 25e mei al kunnen zijn afgelopen.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het spoiler- en uitlektopic
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2012, 19:03:13 »
Sinds een aantal jaar duren de opnames slechts twee weken dacht ik? Ik meen dat JP dat in een interview vertelde, twee jaar terug ofzo.