Auteur Topic: WIDM Stemwijzer 2012  (gelezen 50945 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #200 Gepost op: 7-03-2012, 23:41:21 »
Ah, oké, laat ik het dan zo uitleggen: (ik heb inderdaad geen zin om nu een enorme lijst met alle opdrachten met uitleg te produceren :P)

Mensen zijn soms geneigd om opdrachten een beetje eenzijdig te bekijken vanuit 'hun' mol van dat moment en op die manier ook goede/slechte molpositie te bekijken. Maar de objectieve definitie van een slechte molpositie is volgens mij 'een positie in een opdracht waarin je niet of nauwelijks invloed hebt op de uitkomst van de opdracht of in ieder geval véél minder dan andere kandidaten'. Ik denk dat Maarten bij de rooksignalen bijvoorbeeld een slechte molpositie had, ook objectief gezien.

Ik heb op dit forum veelvuldig reacties gelezen dat bijvoorbeeld groep 2 op de gletsjer een betere positie had. Ja, dan kijk je volgens mij dus te beperkt naar de opdracht. Ik wil niet zeggen dat groep 2 een slechte positie had, maar in groep 1 kon je m.i. net zo goed saboteren of zelfs wel beter.

Zo ook bij de verlate mijn. Na afloop vond zowat iedereen hier dat de kandidaten die als eerste gingen een veel betere molpositie hadden. Ik denk dat dit puur gebaseerd was op tunnelvisie op (met name) Tim en Liesbeth. Én omdat het ook in de uitzending gezegd werd (nota bene door Anne-Marie!) in een biecht. "Er is echt enorm gemold, in het begin al".
Maar objectief gezien is het voor de mol helemaal niet gunstig(er) om als een van de eersten te gaan. Dan kunnen jouw eventuele sabotagepogingen nog hersteld worden door de mensen na jou. Je kunt beter zo laat mogelijk gaan (maar natuurlijk voordat alles goed aangesloten zit). Dus, ondanks het feit dat mensen bij hoog en laag beweren/beweerden dat Liesbeth en Tim een betere molpositie hadden, zeg ik dat het juist Anne-Marie en Hadewych waren. Die hadden als laatsten totale controle over vooral het niet-slagen van de opdracht.

 

Ah, ok, ik snap wat je bedoelt! Dank!  ::bravo::

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #201 Gepost op: 8-03-2012, 00:25:38 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie (40%)
2. Liesbeth (33.3%)
3. Hadewych (26.7%)

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline tureluurs

  • Forumlid
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #202 Gepost op: 8-03-2012, 00:31:37 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie (60%)
2. Hadewych (20%)
3. Liesbeth (20%)

Duidelijk  ;D


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #203 Gepost op: 8-03-2012, 01:00:36 »
Uitslag WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie 40%
 2. Liesbeth 40%
 3. Hadewych 20%

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #204 Gepost op: 8-03-2012, 01:37:35 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Hadewych (54.5%)
2. Liesbeth (27.3%)
3. Annemarie (18.2%)

Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #205 Gepost op: 8-03-2012, 09:46:06 »
en bedankt voor de stemwijzers dit jaar Robbie ::ok::
My pleasure! :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #206 Gepost op: 8-03-2012, 10:29:29 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 0
1. Annemarie (20%)
2. Hadewych (16.7%)
3. Liesbeth (13.3%)
4. Marion (13.3%)
5. Tim (13.3%)
6. Marit (10%)
7. Maarten (6.7%)
8. Frits (3.3%)
9. William (3.3%)
10. Dio (0%)

Het lijkt wel of Annemarie bij iedereen bovenaan staat. Volgens mij is de stemwijzer bevooroordeeld. :P


Volgens mij had de stemwijzer juist het beste voortschrijdend inzicht zo voor de serie!  ::rofl::

Vanavond gaan we het zien!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #207 Gepost op: 8-03-2012, 12:33:57 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie (41.7%)
2. Liesbeth (41.7%)
3. Hadewych (16.7%)

 ;D Ja, dit vind ik wel een mooie uitkomst  :D Anne-Marie en Liesbeth die gelijk op gaan. En dat laat ook mooi het dilemma zien: Anne-Marie heeft de meeste aanwijzingen, Liesbeth heeft overduidelijk de meeste mollenstreken. Idealiter zou de mol beide hebben, zowel meeste aanwijzingen als mollenstreken.

M.i. moet je in de edits zo nu en dan gewoon mollenstreken tonen van de mol. En dat je niet pas op de terugblikaflevering van vanavond moet gaan wachten waar je dan de echte mollenstreken ziet. Want dan is het voor mij meer dat je zit te kijken naar: "Exposé van de montagekamer" M.a.w. als kijker moet je wel de mol aan het werk kunnen hebben zien vind ik. Het gaat er immers om dat je met de edits in de hand de mol kunt vinden. En dan staat daar haaks op dat je als montage dat onmogelijk maakt.

Dan helpen aanwijzingen naar de mol dan al veel, maar de mol is de saboteur in het midden van de groep. Dan moet je natuurlijk wel sabotageacties kunnen zien! En niet zo van: ho, als we dit in de edit stoppen weet iedereen het meteen, dus bewaar die maar voor de terugblik.  ::) Volgens mij kun je qua montage prima mollenstreken tonen maar daar dan zo'n draai aangeven dat de kijker dubbel door gaat denken. En uiteindelijk weet de kijker niet meer waar die het moet zoeken. Dat sluit ook mooi aan bij 'niets is wat het lijkt'. Dat is nu net het mooie aan het programma: terwijl je toekijkt de mol in actie zien maar geen uitsluitsel hebben of dat echt de mol in actie was tot de terugblik geweest is. Enfin, ik ben benieuwd naar vanavond :) (en met name nog meer hoeveel ze dit jaar van widm.com hebben overgenomen aan hints :P)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #208 Gepost op: 8-03-2012, 14:34:12 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Liesbeth (53.8%)
2. Annemarie (30.8%)
3. Hadewych (15.4%)

Dit zegt denk ik wel genoeg...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #209 Gepost op: 8-03-2012, 20:29:09 »
Over één vraag twijfel ik. Wat doet een Mol bij de drie bruggen? Omdat het perfect kan dat de Mol hier niet verdacht wil worden.

Als ik invul: 'Je eigen actie juist voorspellen zodat er geen geld gewonnen wordt.' wat ik waarschijnlijker vind krijg ik dit, het somt perfect op hoe ik het aanvoel: Deadlock!

WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie (40%)
2. Hadewych (40%)
3. Liesbeth (20%)

Als ik kies 'Je eigen actie fout voorspellen, zodat je niet te verdacht wordt.' krijg ik natuurlijk Hadewych op kop.

WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Hadewych (50%)
2. Annemarie (35.7%)
3. Liesbeth (14.3%)

Mijn all-time verdachten volgens de stemwijzer:
1. Hadewych (36.4%)
2. Annemarie (35.2%)
3. Liesbeth (28.5%)

Hadewych wint the battle of the blondes ::blond:: in mijn stemwijzer: zij stond 5x aan de leiding, Anne-Marie 4x en Liesbeth 1x ... ben zeer benieuwd of de stemwijzer het bij het juiste eind had want het zijn maar minieme marges. ;)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
RE: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #210 Gepost op: 8-03-2012, 21:54:34 »
WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 9
1. Annemarie (60%)
2. Hadewych (20%)
3. Liesbeth (20%)

Ananas

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #211 Gepost op: 8-03-2012, 22:54:23 »
Gefeliciteerd, Robbie. Volgens mij was de stemwijzer van alle voorspel-de-mol-methoden de enige waar Anne-Marie steeds hoog in stond.  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Stemwijzer 2012
« Reactie #212 Gepost op: 9-03-2012, 07:21:28 »
Ik zal het volgend jaar weer proberen.  ;D