Auteur Topic: Dagboeken van de mol / afvaller  (gelezen 16526 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2012, 14:05:24 »
Okay ben ook even de dagboeken aan het lezen en ik vind dagboek 1 meer naar een vrouw neigen dan naar een man..
ook wordt er naar mijn mening duidelijk gemaakt dat er alleen bij de gletsjer gemold is..

Het is zeker dat ik in twee van de drie confrontaties niet meedeed en tóch ging alles mis. Ben ik wel alleen?

Nee, ik was niet alleen, want ik had Marion. Zij maakte mijn werk wat gemakkelijker dus ik vind het jammer dat ze naar huis is. . Ze deed ook zó verdacht. Zeg nou zelf: eerst verdwalen op de grote vlakte, dan verdwalen op een gletsjer en daarna ook nog een paintballgun dat het niet doet!?

Opvallend woordgebruik:

eerste klap is een daalder waard.. (daalder uit bohemen marit)

Ik bedoel: dat de pot in de min ging? Ik ben er in ieder geval best wel trots op, dat mag je gerust weten. Ik vind het ook best eng om dit dagboek te schrijven, want stel je voor dat je achter komt wie ik ben... Dat zou toch een ramp zijn?

Hier vallen min en ramp mij erg op.. Min (Hadewych?) ramp kan ik niet herleiden...

wonder? verdwalen? ow oke even kijken... vliegtuig uit 1973 (Liesbeth?)

Het is zeker dat ik in twee van de drie confrontaties niet meedeed  (2 van de 3 Tim) confrontaties (politiek frits)

Als zij de mol was geweest, dan was ik er nú al uitgevlogen! Het lag er zó dik bovenop, dat ik nooit had geloofd dat zij de mol was. Maar goed, dat was ze dus ook niet. Want ik ben het...
 
Uitgevlogen  dik bovenop kan ik niet herleiden..
marion wordt genoemd..

Zitten hier de namen in van alle kandidaten die afvallen? behalve de mol..(en eventueel winnaar en verliezer)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 14:16:53 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2012, 14:14:21 »
Citaat
Het is zeker dat ik in twee van de drie confrontaties niet meedeed  (2 van de 3 Tim) confrontaties (politiek frits)


Ja, zo lust ik er NOG wel een paar. De mol kan namelijk niet in meer dan 1 confrontatie hebben gezeten. Net als de andere kandidaten dat niet konden, en dan draai je het om.


Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2012, 14:24:05 »
?? ik snap je reactie niet helemaal..
 hoezo zou de mol niet in meer dan 1 confrontatie kunnen hebben gezeten? dat volg ik effe niet...
en wat draai ik om?


ik denk dat er met 3 confrontaties de 3 opdrachten of de 3 x dat het mis ging worden bedoeld.. zo lees ik het..
dus eigenlijk wordt er hier naar mijn mening gezegd.. bij 2 van de 3 opdrachten heb ik niet gemold maar toch gingen die mis.. daarna wordt verteld dat dat wellicht dankzij manon is want zowel bij het vliegtuig als bij het paintballen ging het bij haar mis..

dus dat zou dan betekenen dat de mol alleen met de koker opdracht heeft gemold..

dagboek 2 valt me alleen op dat het kinderlijk geschreven is en dagboek 3 valt me alleen onderstaande tekst op:


Alleen het spel met de rondleiding leverde wel het maximale bedrag op en dat is balen natuurlijk. Misschien was Maarten bij dit spel te slim bezig. Hij was tijdens de test in ieder geval niet slim met z’n theorie over de grootste groep. Blijkbaar zat ik niet altijd in de grootste groep?

Waarom was Maarten te slim bezig, waarom niet Marit?  zij hielde de groep toch tegen... (maar als zij het schrijft is het wel logisch) en blijkbaar zat ik niet altijd in de grootste groep.. kan ook op marit slaan..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 14:26:55 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2012, 14:30:33 »
?? ik snap je reactie niet helemaal..
 hoezo zou de mol niet in meer dan 1 confrontatie kunnen hebben gezeten? dat volg ik effe niet...
en wat draai ik om?



JIJ draait niets om. Ik bedoel te zeggen: er waren bij de paintball-opdracht drie confrontaties. De mol kan slechts in een ervan hebben gezeten. Net als de andere deelnemers, uiteraard.

Maar ik denk dat jij deze uitspraak iets ruimer opvat dan ik, en dat verklaart je denkwijze.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2012, 14:36:03 »
ow ja kwartje valt.. dat werden idd confrontaties genoemd.. dan slaat het gewoon daarop idd.
ik vond het al zo'n rare woordkeuze..
maar ik las het idd ruimer als van ze zullen de opdrachten daar wel mee bedoelen.. lol.. moet er weer effe inkomen denk ik .. ben beetje roestig. lol..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2012, 14:39:33 »

 
Citaat
ben beetje roestig. lol..

NU al? Wat moet IK dan niet zeggen? Druppeltje olie doet wonderen.


Het kan natuurlijk ook zo zijn zoals jij dat denkt hoor, mijn mening is evenveel waard als die van ieder ander. Zo denk ik erover, althans.



Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #26 Gepost op: 20-01-2012, 14:42:46 »
haha hoezo nu al? zo jong ben ik ook niet meer.. remember..
maar ik doelde meer op, na er ruim een jaar uitgeweest te zijn.. en ik weet geeneens of ik vorig jaar wel actief geforumd heb, omdat ik toen nogal druk was met andere dingen..
maar je hebt wel gelijk denk ik .. ik interpreteerde het gewoon verkeerd.. nu dat ik weet dat dat confrontaties werden genoemd interpreteer ik het idd ook zoals jij zegt..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #27 Gepost op: 20-01-2012, 14:51:33 »
hahaha, dadelijk gaan ze mij hier nog als autoriteit beschouwen, en dat hoeft wat mij betreft echt niet. Simpel zat: ik heb wel enig idee wie de mol kan zijn, maar dat wil nog niet veel zeggen.

Wat wel zo is: na zoveel jaar de dagboeken van de mol te hebben gelezen, kun je 1 dng concluderen: je kan er echt alle kanten mee op.


Ook de goede.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2012, 15:20:10 »

eerste klap is een daalder waard.. (daalder uit bohemen marit)


Niet dat ik geloof dat dit iets is hoor, maar het schoot nu zomaar door mijn hoofd :

Een daalder was gewoon een betaalmiddel in het guldentijdperk tot hij op een gegeven moment werd vervangen door de rijksdaalder. HIj had de waarde van 1,50 (gulden).
De eerste klap was : - 1 (het uur van de tijd af). Hou je over 0,50. De brilsterkte van Anne-Marie.  ;D


Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2012, 17:15:18 »
ja haha.. je zegt het alleen tegen de verkeerde.. ik heb gewoon even de linken die andere mensen al hadden gemaakt in een overzichtje gezet... en daarbij de vraag gesteld zit er in dat eerste dagboek niet naar nog meer mensen een verwijzing..

Dat de daalder uit Bohemen komt zei iemand anders en dat heb ik ff nagekeken en dat klopt idd.. ik vond hem wel goed verzonnen van die persoon eerlijk gezegd..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2012, 22:03:46 »
Niet dat ik geloof dat dit iets is hoor, maar het schoot nu zomaar door mijn hoofd :

Een daalder was gewoon een betaalmiddel in het guldentijdperk tot hij op een gegeven moment werd vervangen door de rijksdaalder. HIj had de waarde van 1,50 (gulden).
De eerste klap was : - 1 (het uur van de tijd af). Hou je over 0,50. De brilsterkte van Anne-Marie.  ;D



Kan trouwens ook heel goed slaan op William, hij zei bij de eerste opdracht in een biecht dat ze maar anderhalf uur hadden gelopen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2012, 23:14:53 »
ook mooi gevonden..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2012, 12:51:30 »
De Mol schrijft in z'n dagboek dat hij/zij de jokers gemist heeft.

Citaat
De aflevering van de puzzeltjes en de raadsels. En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor.

Dat kan je ook zo opvatten dat hij/zij geen jokers heeft gepakt, maar een enveloppe.
Wie namen geen jokers maar een enveloppe: William, Tim en Marit.

De enige die de jokers gemist heeft was Tim, hij hoopte op een derde joker maar die kwam niet en hij moest genoegen nemen met de enveloppe.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2012, 21:08:19 »
wilde net dezelfde posten als hierboven.. maar daarbij nog een andere:


En van de jokers! Daar waren ze dan eindelijk. Ik heb ze gemist hoor.. (lees de mol heeft de jokers gemist dus envelop gepakt)

Denk je dat ik 1000 euro in de pot zou stoppen? Voor jou een vraag... (hier kun je lezen.. denk je dat ik 1000 euro in de pot heb gestopt.. ik heb voor jullie een vraag gepakt)

oftwel William...???
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2012, 21:48:49 »
Nog twee dingen die mij opvielen in het dagboek van de mol:

Over de rondleiding:
'Misschien was Maarten bij dit spel te slim bezig.'
Er is maar 1 persoon die dit heeft kunnen waarnemen (buiten de cameramensen om) en dat is Marit.

De mol zegt dat Maarten 'een fijne vent' was.
Naar mijn idee zeggen voornamelijk vrouwen 'vent' of 'fijne vent'. Dan is de mol dus een vrouw. 
(behalve dan Marco Borsato zag ik op internet... maar ja, vent rijmt lekker).

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2012, 21:52:21 »
ik vind de dagboeken ook meer vrouwelijk geschreven.. maar fijne vent vind ik dan weer echt een mannen uitspraak.. lol...
wij zeggen volgens mij eerder leuke man..
Marit zou kunnen maar die is bij mij juist afgelopen aflevering zo goed als doorgestreept juist door de toren opdracht.. ze zag de groep belde snel.. eiste van Tim dat ie het tegen de groep herhaalde voordat ze ophing was erg duidelijk en stond op de toren nog te zwaaien van NIET naar binnen.. ideale mogelijkheid om te mollen.. niet gedaan...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2012, 23:17:24 »
grappig.. deze aflevering heet zelfkennis..
maar als je de dagboeken leest zou je eerder denken William kennis..
De mol voorspelt in zijn dagboek precies wat William in zijn dagboek schrijft..

Mol: Hij (william) denkt nu vast dat dit er allemaal bijhoort en dat ie weer terugkomt in het spel en dat het één grote vergissing is...

William: BAM! ROOD SCHERM!
Oh wat spannend dacht ik, ze gaan net alsof doen of ik er uit lig. En dan kom ik net als Richard Groenendijk weer terug. Wat tof dit!


haha je zou bijna denken dat William echt terug komt..en alsnog de mol is.. lol.

maar ik denk dat Tim hem goed heeft leren kennen door constant met hem op een kamer te slapen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2012, 23:34:53 »
"Zegge en schrijve"...-dagboek mol- ;slaat dat op Jongens?
Zie theorette JUNG IS en het bord (schilderijen-opdracht).
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2012, 23:41:22 »
dat zegge en schrijve viel mij ook op en daarbij dacht ik dan weer aan Liesbeth.. dit is oud nederlands en correct geschreven terwijl veel mensen dit waarschijnlijk als zeggen en schrijven zouden schrijven denk ik.. en liesbeth heeft natuurlijk journalistieke achtergrond..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de mol / afvaller
« Reactie #39 Gepost op: 16-02-2012, 23:46:46 »
dat zegge en schrijve viel mij ook op en daarbij dacht ik dan weer aan Liesbeth.. dit is oud nederlands en correct geschreven terwijl veel mensen dit waarschijnlijk als zeggen en schrijven zouden schrijven denk ik.. en liesbeth heeft natuurlijk journalistieke achtergrond..
Hmm,, ik denk toch echt dat dagboek vd mol geschreven wordt door redactie.
Vandaar het idee ri.  idee JUNG IS/jongens...
"Zegge" (tig x)...en nu eindelijk ook "schrijve"...
Omnia vincit amor