Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 109997 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2012, 00:15:38 »
William Spaaij(Spy) ligt wel erg voor de hand als mol. Bij de bootopdracht was (te) duidelijk te zien dat hij de eerste poging zijn bord nog niet goed hield en daarna wel heel erg naar achteren stond.

Frits die als VVD de SP een promimente rol geeft  ::rofl::

Hoewel Art nog probeerde om Marit in een kwaad daglicht te zetten door te vragen of ze wel te vertrouwen was op de toren. Was het toch zeer eenvoudig om te zeggen als jullie de toren wel in gegaan zouden zijn had dat 4000 euro opgeleverd. Dat had meteen wat meer druk op de groep gelegd (hoewel die er, gezien de preview, toch wel komt).

William en Liesbeth zijn volgens mij de enige die niet echt onder de indruk zijn als er spelers afvallen.

Mocht er in de vervolgafleveringen nog vragen komen over de tour, dan kan William deze waarschijnlijk als enige beantwoorden, omdat die alleen aantekeningen maakte. Opvallend dat niemand anders dat deed.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2012, 00:31:07 »
Mocht er in de vervolgafleveringen nog vragen komen over de tour, dan kan William deze waarschijnlijk als enige beantwoorden, omdat die alleen aantekeningen maakte. Opvallend dat niemand anders dat deed.


Nou de mol hoeft al geen aantekeningen te maken hij/zij weet de vragen op voorhand wel denk ik.
Wat ik overigens wel verdacht vond was het feit dat Frits al over geld sprak voor hij wist dat er geld in de enveloppen zat. Tenzij hij William het eruit heeft zien halen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2012, 00:34:15 »
Rare aflevering, in meerdere opzichten. Eigenlijk heeft niemand genoeg 'gemold' voor een Mol. Of anders gezegd: bijna iedereen heeft zich op een of andere manier wel onmols gedragen. Bij de bootopdracht bijvoorbeeld... Ja, oké, William liep wellicht te klooien, maar die pakte dan vervolgens later wel die 1000 euro. Verder leek iedereen z'n best te doen om de opdracht te laten slagen. Duidelijke borden, goed gekozen letters (nou ja, op Maarten na), redelijk wat goede antwoorden, redelijk goed ontcijferd. Tim schreef alleen niet zo netjes, maar ook voor hem geldt: hij pakte 1000 euro bij de jokeropdracht.

mmmm  ???

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2012, 00:44:02 »
Wat maakt dat William juist die vraag krijgt..

Kijk; in het mooie houten kistje van Art kan prima een driedeling zijn;
*enveloppen met geld
*envelop met vraag/geld
*jokers.

Ik zie vooralsnog geen meerwaarde aan het feit dat juist William deze kreeg.
Misschien toch @random de eerste die deze envelop pakt heeft de vraag om de rest op andere gedachte te brengen?
Hij deelt dit in eerste instantie niet. Wellicht hadden meer voor de envelop gekozen (niet handig) als ze hadden geweten dat er info in zat?
Omnia vincit amor

Offline Cassie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2012, 00:53:48 »
(mijn eerste bericht op dit forum, dus vergeef me als ik iets verkeerd doe)

Vanaf aflevering 1 zit ik al op Tim.
Wat viel me deze aflevering nou op:

Art vraagt aan iedereen 'wil je een joker of de envelop?'
Behalve aan Tim, daaraan vraagt hij 'wil je de envelop of een joker?'
Dus bij Tim wordt als enige de vraag anders gesteld...

Nou weet ik niet wat voor theorien er al gaande zijn, maar misschien kan iemand hier iets mee?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 12:24:37 door Cassie »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2012, 00:56:50 »
(mijn eerste bericht op dit forum, dus vergeef me als ik iets verkeerd doe)

(...)

Nou weet ik niet wat voor theorien er al gaande zijn, maar misschien kan iemand hier iets mee?

Ik kan er niks mee, en denk ook niet dat het wat is, maar wie weet. Hoedanook, je doet niets verkeerd hoor, post vooral je gedachten, en wees welkom :-)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2012, 01:04:46 »
Wat maakt dat William juist die vraag krijgt..
(Dit gaat over de vraag in test 4). Maar wie zegt dat er in de andere enveloppen geen extra info zat? Niet iedereen is even eerlijk! Stel er zat in elke envelop extra info. Dan is het zelfs voor de mol handig om een envelop te pakken; met het delen van die info kan hij weer mooi mensen voor zich inpalmen. Of nie dan?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 01:15:28 door jumper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2012, 01:13:06 »
Als die opdracht 3 zo'n anticlimax is (vond ik ook) dan zit er misschien toch meer in dan we denken. De rondleiding door Reykjavik ging over cultuur en historie van IJsland. Normaal is er altijd in WIDM wel een hint die iets te maken heeft met het land. Zit die hint in deze opdracht? Bijvoorbeeld -geloof ik al ergens in het forum gezegd- elfen? En van wie zijn al die standbeelden?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 01:27:49 door jumper »

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2012, 01:29:26 »
Wat maakt dat William juist die vraag krijgt..


Ik zie vooralsnog geen meerwaarde aan het feit dat juist William deze kreeg.
Misschien toch @random de eerste die deze envelop pakt heeft de vraag om de rest op andere gedachte te brengen?
Hij deelt dit in eerste instantie niet. Wellicht hadden meer voor de envelop gekozen (niet handig) als ze hadden geweten dat er info in zat?

De envelop ligt bij Liesbeth al op tafel en blijft gewoon liggen als William aan de beurt is. Heeft dus denk ik niets met hem te maken. Misschien wel een 'beloning' voor de eerste die een envelop pakt, of de rest heeft ook een vraag en laat deze niet zien.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2012, 01:32:42 »
Ondertiteling Aflevering 3.

Woorden zoeken? CTRL + F
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MrBunni

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2012, 04:42:59 »
nee de letters staan in de vorm van n m



Bedoel je zo de letter 'm' ?

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2012, 07:06:59 »


Bedoel je zo de letter 'm' ?

Ja, dit is toch duidelijk een M?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2012, 07:51:08 »
Helaas een mindere aflevering dan 1 en 2. Opdracht 1 was erg tof, het jokerspel had iets spannender gemogen maar opdracht 3 viel echt tegen. De vragen voor Marit en Maarten is typisch iets WIDM's, helaas hadden de andere kandidaten geen spannende opdracht, al was het nog even paniek op het einde. Wie weet gaan ze nog wel iets met de informatie doen?

Jammer dat Maarten eruit is, erg leuke kandidaat.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 20-01-2012, 07:58:27 »
Helaas een mindere aflevering dan 1 en 2. Opdracht 1 was erg tof, het jokerspel had iets spannender gemogen maar opdracht 3 viel echt tegen. De vragen voor Marit en Maarten is typisch iets WIDM's, helaas hadden de andere kandidaten geen spannende opdracht, al was het nog even paniek op het einde. Wie weet gaan ze nog wel iets met de informatie doen?

Jammer dat Maarten eruit is, erg leuke kandidaat.
Ja mee eens ik had na de derde opdracht een zeer sterk anti-climax gevoel.
Geen idee of het lag aan het mysterieuze voorstukje, de opbouw van verwachtingen of de uitwerking, waarschijnlijk alledrie. Misschien volgt er nog een staartje of een reden ervoor.
Helaas zijn er wel vaker dingen gebeurd die nooit meer een verklaring hebben gehad, zoals Karel in Phuket, een stadswandeling met zogenaamde feiten die voor geen meter klopten. Ook daarvoor is nooit een verklaring gekomen. Maar wie weet, zit er toch nog een mols element aan ergens.

Ik heb bij veel opdrachten het gevoel dat er meer in had gezeten, om het spannender, molser te maken. Nu is het allemaal over t algemeen een beetje 'blah' (met uitzondering van opdr 1 van afl 3 , die was idd wel leuk alleen had ook daar de rol van Hadewych en Marit iets interessanter mogen zijn wat mij betreft). Wel leuk om naar te kijken hoor maar (al mag je niet vergelijken natuurlijk) absoluut minder dan de eerste drie afleveringen van vorig jaar wat mij betreft. Ligt niet aan de kandidaten maar aan veel factoren wat mij betreft (omgeving, interactie, opdrachten en opzet ervan..)

Misschien gaat het nog groeien, die kans is zeker aanwezig. Ik hoop het in ieder geval. Maar tot nu toe zit ik er veel minder 'in' dan vorig jaar ben ik bang.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 08:01:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 20-01-2012, 09:54:40 »
Ik denk dat opdracht 3 wel enorm veel potentie had. Het probleem was alleen dat het nu veel te makkelijk was om Marit te geloven.

Had dit gedaan voordat er vrijstellingen waren weggeven, en voordat er jokers waren uitgedeeld, dan was de kans veel groter geweest dat een simpele opdracht als 'ga niet naar boven' toch heel anders zou zijn geinterpeteerd.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 20-01-2012, 10:08:11 »
Het is heel logisch om de mensen af te strepen omdat ze €1000 pakten, maar misschien wilde de mol even goodwill kweken. Dan is 'ie vast heel blij met die rode marker van ons. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 20-01-2012, 10:22:00 »
Het is heel logisch om de mensen af te strepen omdat ze €1000 pakten, maar misschien wilde de mol even goodwill kweken. Dan is 'ie vast heel blij met die rode marker van ons. ;)

Goodwill kweken met 50 euro (BZN herkennen, zie Hadewych-topic) vind ik dan beter. (En ja hoor, ik ben meteen weer helemaal terug in de Hadewych-tunnel. ::rofl::) 1000 euro is wel heel veel geld.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 20-01-2012, 10:26:41 »
Goodwill kweken met 50 euro (BZN herkennen, zie Hadewych-topic) vind ik dan beter. (En ja hoor, ik ben meteen weer helemaal terug in de Hadewych-tunnel. ::rofl::) 1000 euro is wel heel veel geld.

Hadewich probeerde toch te voorkomen dat Tim en William de toren in gingen?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 20-01-2012, 10:27:52 »
Hadewich probeerde toch te voorkomen dat Tim en William de toren in gingen?


Ja. Onmols inderdaad. (Zie haar topic.)

Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 20-01-2012, 11:00:18 »
Als we er vanuit gaan dat Maarten nog steeds zijn keuzes volledig statistisch beredeneerd heeft, dan moet de mol haast wel in de kleinere groepjes gezeten hebben deze aflevering. (met de aantekening dat hij misschien gewoon het minste wist van de andere kandidaten, of dat de vragen express spreiding moeilijker maakt, of dat alle andere kandidaten al weten wie het is - erg onwaarschijnlijk) Dat zou vooral wijzen naar Marit, die bij de boot bij de groep van 2 (met Hadewych) zat en bij de toren ook (met Maarten zelf). Nu schrijft iedereen hier haar af nadat ze teveel geld verdiend zou hebben deze aflevering, maar ik ben er nog niet al te zeker van..