Poll

Welk wam land gaan ze na toe in aflevering 4 ?

Portugal (terug na het land van Seizoen 3)
Spanje
Griekenland (Van het ene probleem land na het andere.)
Italië. (Even daar de vuile was ophangen.)
China (Het land van de rijzende zon)
Ander land

Auteur Topic: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?  (gelezen 39727 keer)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2012, 20:49:35 »
Vanwege de bezuinigingen bij de omroep blijven ze denk ik in Europa. Ik denk Griekenland. :D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2012, 20:53:35 »
Vanwege de bezuinigingen bij de omroep blijven ze denk ik in Europa. Ik denk Griekenland. :D

Het nieuwe land is al bekend hé: Spanje. Ze beginnen (of zijn in ieder geval volgende aflevering) In Almerìa.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2012, 23:16:34 »
Leuk Zuid-Spanje. Ben 3,5 jaar geleden in Andalusië geweest voor een weekje, wie weet doen ze nog wat bekende punten aan. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2012, 23:19:25 »
Even een leuk feitje: in een groot deel van Spanje (waarin Almería ligt) komt ook van nature geen mol voor...

In Spanje wordt wel veel wijn gedronken, dus er zijn genoeg lege flessen om in de mols-hopen te stoppen  ;D

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2012, 23:58:35 »
::nieuwsgierig::
¡Ay, caramba! :-\\ Nu hoopte ik echt nog op Cyprus en op Italië, ook ik was al druk op zoek na de aflevering maar het wordt dus viva España. ::zon::

Mijn initiële reactie was "weeral Spanje/Andalucia" en ik had een een soort van 'been there, done that'-gevoel. Ergens vind ik het wel spijtig en eerlijk gezegd een beetje een gemiste kans. Tenslotte heeft De Mol een geschiedenis met Andalusië. Maarja, wederom Spanje dus, we zullen zien wat het wordt. Ik stel mijn verwachtingen niet te hoog in, dan kan het alleen maar goed uitpakken.

Maar ze zullen er ongetwijfeld wel weer wat moois van maken, zoals elke keer! Dus ik hoop dat ze me alsnog zullen verrassen, en ook al zou het tegenvallen denk ik dat de groep van dit jaar dat zou goedmaken, althans als mijn favorieten erin blijven!

Btw, alleen al die valse kat die daar liep in de preview, kon al tellen als geslaagd sfeerbeeld. Amai, dat beest kan zo gaan solliciteren als huisdier van onze Mol. Zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Net zoals onze vrouwelijke Mol. Of is dat een te gedurfde uitspraak? ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2012, 11:06:53 »
Ook Australie is al eerder bezocht, Fenik, het is maar net waar de makers mogelijkheden zien..

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2012, 12:02:58 »
het is maar net waar de makers mogelijkheden zien..
En deze plek op de uiterste zuidgrens van Europa doet wel erg denken aan Fort Europa. Vooral als er ook nog in een fort wordt gespeeld ;)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2012, 20:12:46 »
yay! spanje! vind het toch wel jammer dat het niet tenerife is omdat ik daar in de krokus vakantie heen ga en zo alle plekken zou kunnen bezoeken.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2012, 01:36:13 »
Malaga is op zich geen toeristische plaats.

Pardon? Dat is niet waar, Malaga en omgeving is behoorlijk toeristisch (ik heb er gewoond), zoals de gehele Costa del Sol. Almería overigens iets minder, maar verder heeft de stad ook niet zoveel te bieden. De omgeving heeft echter wel genoeg interessante spots om molopdrachten te doen, met name het nationaal park Cabo de Gata, waar heel veel grote films ook zijn opgenomen (westerns met name).
Ik ken Andalucia vrij goed, heb oa in Málaga en Granada gewoond en ik kom er een aantal keer per jaar. Ik vind het vrij bizar dat de Mol daarheen gaat gezien het feit dat het gewoon erg toeristisch is en je Nederlanders amper kunt ontlopen.

Edit: nu ik erover nadenk woonde ik er zelfs ten tijde van de opnames en ben ik rond die tijd nog in Almeria/Cabo de Gata geweest. het kan niet anders of ik ben de mol...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 01:54:00 door Giusto »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2012, 18:12:30 »
Malaga heeft iets minder de naam ''toeristisch'' te zijn dan Barcelona, is misschien een betere omchrijving.

Toen ik naar de Costa del Sol ging, daar ben ik al heel lang niet meer geweest, speelde het grote toerisme zich af ten westen van Torremolinos, maar dat zal in 30 jaar zeker veranderd zijn.

Voor zover ik weet is de Costa Almeria een van de minst bekende Costa's. En vandaar lijkt me de kusT voor Almeria en omgeving helemaal niet zo gek,je wordt er denk ik niet overspoeld door Nederlanders, dat is wat ik eigenlijk bedoelde.

De Belgen onder de forummers kennen de kust waarschijnlijk omdat hun vorige koning zijn zomerverblijf daar in de buurt had (Motril)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 18:31:15 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2012, 18:14:38 »
 
Citaat
met name het nationaal park Cabo de Gata, waar heel veel grote films ook zijn opgenomen (westerns met name).

 


 het kan niet anders of ik ben de mol...
Dat laatste: ik heb het altijd al geweten. Dat eerste: let dan maar eens goed op aflevering 5, 1 van de opdrachten speelt zich af in een western-decor.

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2012, 22:40:51 »
Malaga heeft iets minder de naam ''toeristisch'' te zijn dan Barcelona, is misschien een betere omchrijving.

Toen ik naar de Costa del Sol ging, daar ben ik al heel lang niet meer geweest, speelde het grote toerisme zich af ten westen van Torremolinos, maar dat zal in 30 jaar zeker veranderd zijn.

Voor zover ik weet is de Costa Almeria een van de minst bekende Costa's. En vandaar lijkt me de kus voor Almeria en omgeving helemaal niet zo gek,je wordt er denk ik niet overspoeld door Nederlanders, dat is wat ik eigenlijk bedoelde.

Je hebt tot op zekere hoogte ook wel gelijk hoor, je komt er lang niet zoveel Nederlanders tegen als in Torremolinos en Marbella, waar ze praktisch leven van het toerisme, maar toch zou Malaga te link zijn. Almería inderdaad minder, zeker als ze naar Cabo de Gata gaan wat verschrikkelijk uitgestrekt is en dus kan je er wel wat molletjes verbergen. Ach en in Ijsland zijn ongetwijfeld ook Nederlanders te vinden.

Overigens kan ik als ambassadeur van Andalucía offtopic iedereen aanbevelen om er eens een kijkje te nemen. Niet zozeer vanwege de hagelwitte zandstranden (die zijn er namelijk niet) maar vanwege de cultuur en historie. Een betere mix van christelijke, moorse en joodse culturen vind je nergens. Oja, het weer is ook niet onaangenaam  ;D

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2012, 22:46:50 »
De Belgen onder de forummers kennen de kust waarschijnlijk omdat hun vorige koning zijn zomerverblijf daar in de buurt had (Motril)

Motril hoort overigens bij Granada, de kust is wel redelijk vergelijkbaar ja.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #133 Gepost op: 31-01-2012, 18:19:20 »
Ik dacht vandaag: Misschien is het leuk als ik het Spaanse volkslied ga leren ::dom::

Ik kwam er vandaag achter dat de wijn die ik vorig jaar won Spaanse wijn is ::oink::
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #134 Gepost op: 31-01-2012, 18:27:06 »
Ik dacht vandaag: Misschien is het leuk als ik het Spaanse volkslied ga leren ::dom::

De tekst is in ieder geval makkelijk!  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #135 Gepost op: 31-01-2012, 18:27:28 »
;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #136 Gepost op: 31-01-2012, 18:29:37 »
Ik kwam er vandaag achter dat de wijn die ik vorig jaar won Spaanse wijn is ::oink::

Geweldig! Jij had gewoon dé hint naar het onbekende land in de kast liggen! ::rofl::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2012, 19:25:03 »
Ik denk dat je over het algemeen, maargoed dat weet ik ook niet zeker in malaga en die kant van spanje de al iets oudere Nederlanders tegen komt.. daarmee bedoel ik dan dat er niet zoveel 16-25 jarige zullen zijn ten opzichte van de andere kant..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2012, 20:01:57 »
Ik denk dat je over het algemeen, maargoed dat weet ik ook niet zeker in malaga en die kant van spanje de al iets oudere Nederlanders tegen komt.. daarmee bedoel ik dan dat er niet zoveel 16-25 jarige zullen zijn ten opzichte van de andere kant..

Twee jaar geleden ben ik met een hele groep jongeren in Malaga geweest. En dat was een groot succes. ;D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt (evt.) het volgende "mol"-land?
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2012, 21:13:59 »
geloof het meteen is volgens mij een mooie omgeving.. alhoewel ik er zelf helaas nog niet geweest ben...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William