Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 117461 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #320 Gepost op: 10-02-2012, 10:54:30 »
Ik zag het net voorbij komen in aflevering 6 maar dit beeld was ook al te zien in aflevering 5. Wou het nog posten maar ben het vergeten. Maar nu ik het terugzie moet ik er weer aan denken.

Voor mij lijkt het op het symbool waarmee je een vrouw aanduidt. Maar dan op zijn kop gekeerd.

De Mol toch een vrouw?



Ik zeg het niet graag, maar lepel is een palindroom :/

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #321 Gepost op: 10-02-2012, 12:06:07 »
Ik zeg het niet graag, maar lepel is een palindroom :/
Symool voor een vrouw is geen lepel maar een spiegel

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #322 Gepost op: 10-02-2012, 12:08:34 »
Symool voor een vrouw is geen lepel maar een spiegel

maar het is een lepel :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #323 Gepost op: 11-02-2012, 21:36:22 »
Ik zag het net voorbij komen in aflevering 6 maar dit beeld was ook al te zien in aflevering 5. Wou het nog posten maar ben het vergeten. Maar nu ik het terugzie moet ik er weer aan denken.

Voor mij lijkt het op het symbool waarmee je een vrouw aanduidt. Maar dan op zijn kop gekeerd.

De Mol toch een vrouw?



Meestal zoek ik niets achter dergelijke "tussenshots", alleen al omdat er geen beginnen aan is om de veelheid ervan helemaal uit te pluizen, maar dit lepeltje is wel erg opvallend verschillende keren langsgekomen. In de vooruitblik naar afl. 6, en in afl. 6 meerdere seconden op 4:00 na het gesprekje tussen Hadewych en Tim. Zo opvallend dat ik er wel een hint in verwacht.

Helaas heb ik geen theorie. :P Wie wel? ;)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #324 Gepost op: 11-02-2012, 21:50:18 »
ja het vreemde hieraan is dat het een sjabloon lijkt.. het is geen kruis maar eerder een zwarte vel wat voor de camera gehouden wordt..
je ziet in het rondje ook gras en grond..

dus er is hier lijkt het bewust voor gekozen en niet iets wat men toevallig heeft gefilmd..
het lijkt idd op het symbool van een vrouw en op een lepel, maar ook op een sleutelgat.. alsof iemand door een sleutelgat naar een kruis kijkt..

verder doet het me ook nog denken aan een rijksappel..
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 22:02:27 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5
« Reactie #325 Gepost op: 11-02-2012, 22:16:07 »
Een rookgordijn?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #326 Gepost op: 11-02-2012, 23:10:19 »
Het lijkt meer een soort sleutelgat waar doorheen gefilmd wordt. Het zegt mij op geen enkele manier wat en googlen levert so far ook niets op. Ik ga er maar vanuit dat het een mooi/bijzonder shot is.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #327 Gepost op: 11-02-2012, 23:54:33 »
Meestal zoek ik niets achter dergelijke "tussenshots", alleen al omdat er geen beginnen aan is om de veelheid ervan helemaal uit te pluizen, maar dit lepeltje is wel erg opvallend verschillende keren langsgekomen. In de vooruitblik naar afl. 6, en in afl. 6 meerdere seconden op 4:00 na het gesprekje tussen Hadewych en Tim. Zo opvallend dat ik er wel een hint in verwacht.

Helaas heb ik geen theorie. :P Wie wel? ;)

Dat tussenshot kwam inderdaad vrij opvallend in slow-motion in beeld net na het gesprek van Hadewych en Tim, ook al een discussie over het geslacht van de Mol. De vraag is volgens Hade: "Hoe heet haar moeder ... of hoe heet zijn moeder" Tim: "Wie zijn moeder?" Hadewych: "Ja, van wie jij denkt dat De Mol is." ...  Het beeld zat ook in de promo voor aflevering 5, vandaar dat ik er toen al iets achter zocht. Vind het nl. ook nogal raar om zo'n shot nog maar eens te herhalen. Daarbij

Wat ik nog vreemder vind en dit hoort eigenlijk in het topic 'aflevering 6', Hadewych had het in aflevering 6 ook al over 'vrouwtjes en mannetjes' als ze de uitleg doet over de opdracht. "Alle snoeren hadden ook nog eens verschillende vrouwtjes of mannetjes dus niet alle snoeren konden op mekaar aangesloten worden." Ik weet wel dat het gebruikelijk is om die snoeren mannetjes en vrouwtjes te noemen. Maar deze aflevering lijkt precies bol te staan van die man-vrouw symboliek dus het is het vermelden wel waard.

Daarbij gaf ze twee aggregaten ook elk een vrouwennaam: Christine en Evelien ... twee van de rollen die ze speelde in het verleden lees ik net. ;)

Een rookgordijn?

Aan een rookgordijn heb ik ook gedacht, stel wij maken ervan: De Mol is een vrouw ... terwijl dat niet het geval blijkt te zijn, dan zijn ze wel mooi geslaagd in hun opzet.

Maar ik twijfel, dat shot van Frits zat er toch niet voor niks tussen! Daar werd zo de nadruk op gelegd zodat we ons zouden gaan richten op de mannen. Het kan bijna niet anders dan dat hier iets mee is, en dat we misschien wel voor de zoveelste keer worden misleid.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #328 Gepost op: 12-02-2012, 10:58:33 »
Dat is toch het sleutelgat van dat fort? Zoals we het zagen in het volgende week filmpje na aflevering 4?
Tell me what your telescope says

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #329 Gepost op: 8-03-2012, 19:24:24 »
De onderhandelingen zorgden voor een zure sfeer. Hadewych en Anne-Marie lijken een beetje te stoken in de groep. Ze willen weten wie er rood heeft gestemd want zij stemden groen. Tja, een typische mollenstreek ... een Mol hoeft niet per se de vrede te bewaren.

Dit is de aflevering waarin Hadewych mij verbaasde, opeens was ze weer die actieveling van in aflevering 1. En ze begint haar reis goed, met een fout antwoord. Dat krijgt ze van een wildvreemde IJslander, wat niet zo'n goede tactiek blijkt te zijn. Anne-Marie heeft geen zin in al dat gekonkelfoes en slaapt verder, moe van de jetlag (IJsland ligt dan ook 1 uur terug in de tijd). Toch beantwoordt ze haar vraag goed, na een correctie van haar medekandidaten want Eyrbakki kwam niet van haar, zijzelf opperde voor de plaats waar Dio exit ging. Hadewych lijkt dan weer sommige andere antwoorden te willen sturen. Zo ook met 'The Good, The Bad and The Ugly', waarvan Anne-Marie in Spanje dan weer van zegt "ik zei het nog". Achteraf weet Anne-Marie overal van af. Denk aan het portret van Marie-Thérèse Walter dat ze achteraf ook wist te benoemen, maar wel pas wanneer ze het hadden uitgebeeld en de studenten al lang waren vertrokken.

In Spanje aangekomen, wordt AM dik tegen haar zin weggedrukt door Marit. Hadewych verandert in een schietgrage cowgirl die alles en iedereen wat maar beweegt kapotschiet, wat goed is voor een Mol want als er iemand werd geraakt dan was het spel ook meteen afgelopen. Liesbeth die laat Frits 1500 euro pakken, iets wat een Mol niet mag doen. Nog iets wat ik niet begrijp, waarom laat Anne-Marie Frits doorlopen met €1500. Ze vraagt er zelfs naar om het geld te laten zien. Dat is toch niet iets wat een Mol op haar geweten mag hebben? "OK" is het enige dat ze daarop te zeggen had. Als William haar kiest voor een tweede ronde pakt ze plots wél geld, misschien ook wel omdat ze weet dat ze snel daarna wordt weggedrukt?

Bij de kasteelopdracht zag ik voornamelijk Hadewych als Mol. We leren dat AM geen scherpe blik heeft. Enkel Liesbeth en Hadewych bieden zich aan om de groep te leiden. Overigens, de beschrijving van de plek waar ze staan die AM geeft er wel een is om op te schrijven: op de boulevard bij een zwerver en een grote boom, kan het nog algemener? Later staan ze aan een geel huis in een plaats vol gelige, blauwe en roze pastelkleuren. Hadewych leidt redelijk goed, totop het einde. Dan wil ze William snel nog verkeerd sturen maar dat mislukt uiteindelijk.

In Spanje vond ik mijn Mollen Anne-Marie en Hadewych terug. Want Marit strooide al die tijd zand in mijn ogen. Gelukkig geen ijs uit IJsland.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 19:27:05 door FenikXII »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #330 Gepost op: 8-03-2012, 20:12:32 »
Btw, ik weet nu ook wat dat symbool van hierboven betekent. Het is het symbool voor 'aarde'. ::vergroot::