Auteur Topic: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"  (gelezen 15366 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2012, 17:13:15 »
Dan is 'Wees op tijd' ook een goed advies (i.e. 'Wees op Tim').   :P
Hebben niet zowel Plerikna als de oudjes bij de speurtocht in Almeria naar Tim gewezen!  ::vergroot:: :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2012, 17:15:54 »
Hebben niet zowel Plerikna als de oudjes bij de speurtocht in Almeria naar Tim gewezen!  ::vergroot:: :P
::rofl::
Ja zeg als ze het nou nog niet weten?!  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2012, 22:09:54 »
Ben wel blij dat deze theorie de prullenbak in kan ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #23 Gepost op: 23-02-2012, 22:10:25 »
PRULLENBAK!!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #24 Gepost op: 23-02-2012, 22:22:28 »
In combinatie met Tim:

 *
\_/

 :D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #25 Gepost op: 23-02-2012, 22:23:07 »
Dat "Tijd" aan Tim te linken is kan inderdaad de prullenbak in maar dat neemt niet weg dat "Tijd" nog steeds iets betekenen kan ;D

ow ja das waar :) ik moet niet te vroeg juichen  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2012, 22:36:38 »
Dat "Tijd" aan Tim te linken is kan inderdaad de prullenbak in maar dat neemt niet weg dat "Tijd" nog steeds iets betekenen kan ;D

AM ::fluit::

Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2012, 13:05:32 »
Waar denken jullie dat de hint van Art voor de serie begon (zoals hierboven gepost door mij) op slaat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2012, 18:09:04 »
De hint verwees niet naar Tim, helaas. Maar hij blijft voor mij 1 van de mooiste hints van het seizoen.


Zoals eerder opgemerkt: wanneer je iets zoekt dat in jouw visie past, VIND je ook iets. Iemand die zich fixeert op de kruisen (kruizen?), vindt, zeker in Spanje, per aflevering meerdere exemplaren. Of ze vervolgens iets te betekenen hebben, weten we pas op 8 maart, zo rond de klok van 21.30 uur.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2012, 18:13:28 »
AM ::fluit::

lol... ik snap hem wel hoor Heinz.. ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2012, 18:37:29 »
Tijd dus niet voor tim (had 't ook niet verwacht)
Ik vind AM wel een mooie, maar iets dat mij nog moeilijk heeft losgelaten is een zin die Hadewych uitsprak tijdens haar ik zweef als een vogel boven een ravijn en stort voor de verandering niet neer droomvergelijking bij het duiken. De zin kwam op mij heel onnatuurlijk over en klonk ook niet helemaal juist.

Edit: Maar we moesten wel meteen bij de tijd zijn.

Dan heb je vogels, tijd & dromen in 1 fragment. Al kan ik niet ontkennen dat AM in combinatie met tijd sterker is :P

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2012, 23:15:23 »
Als AM erin zit en er per se een hint met tijd in moet zitten, zou ik ook graag wel PM ergens willen vinden!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2012, 23:43:34 »
Tsubasa, Patrick Martens heeft al eens mee gedaan. ;D

Maar inderdaad, de enige kandidaat aan wie ik nu nog 'tijd' kan koppelen is Anne-Marie. En een echt sterke hint vind ik het niet.
Daarom is het waarschijnlijk een officiële hint.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2012, 00:12:12 »
Ik vind het ook niet de sterkste verwijzing naar Anne-Marie, maarja de roodshowhints... :-X Mocht het inderdaad een hint zijn, dan denk ik dat de 20.30 verwijzingen er uitgehaald kunnen worden. 20.30 is een 24 uurs tijdsaanduiding, terwijl AM/PM een 12 uurs tijdsaanduiding is. Daar komt bij dat 20.30 in de 12 uurs notering 8.30 PM zou zijn.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2012, 08:18:06 »
Slechte hint, maar goed genoeg voor widm

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2012, 13:44:09 »
Als AM erin zit en er per se een hint met tijd in moet zitten, zou ik ook graag wel PM ergens willen vinden!

Voor de aflevering begint en ze hebben het over het 2e scherm gedoe staat er boven in de balk een tijd 2.45 PM :P

zie bijlage. PM gevonden alleen twijfel ik er aan hoe relevant deze is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2012, 20:27:26 »
Ik zit me suf te denken wat we met die tijd aan moeten. Ik heb begrepen dat aflevering 1 twee dagen eerder is uitgezonden en de derde dacht ik nog tweemaal op vrijdag en zaterdag. Dat zou dan - 48 uur zijn + 48 uur = 0. Maar hoe zit het met de seconden en cijfers achter de komma zoals 20/3, en hoe te vertalen in het optellen. Wat moet eigelijk de uitkost zijn. Die 4263? Ik kom er nog niet uit.
Die laatste afleveringen kom ik er wel uit qua cijfers.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2012, 22:46:48 »
Om even terug te komen op al die verwijzingen naar tijd, heb me ook al veel afgevraagd wat al die tijdsverwijzingen nu allemaal betekenen en ook ik geraak er niet aan uit.

Ben er echt van overtuigd, en al langer dan vandaag maar had nog niet echt de gelegenheid om een degelijke post de wereld in te sturen, heb het telkens uitgesteld. Maar de ultieme hint heeft volgens mij toch ook iets met tijd te maken. Kijk maar eens naar de eerste en de laatste opdracht, die hadden eigenlijk hetzelfde opzet. Wees op tijd! En telkens hadden ze 3:00:00 uur de tijd om ergens te geraken.

En na de smeltende klokken van Dali (die de buigbaarheid van tijd moeten voorstellen) kan het toch niet anders, de hele serie lijkt wel een aaneenschakeling van verwijzingen naar de tijd die wegtikt. Ik blijf er dus van overtuigd dat de ultieme hint iets te maken heeft met tijd.

Veel van de proeven gingen er ook over dat je op tijd moest komen. De eerste bv. de dropping. Daar werd de tijd een uur achteruitgezet. IJsland hoort bij een andere tijdzone, daar is het nl. een uur vroeger dan bij ons. 3-1=2 ... Daarom is de tijd volgens mij een uur teruggezet door de Mol. (Denk weer aan het schilderij van Dali, de Mol buigt de tijd om.)

De klok tikt ook weg bij veel andere opdrachten, niet alleen bij die eerste en laatste. Nu, ik begrijp wel de mensen die zeggen dat tijd een gebruikelijke factor is die meespeelt bij verschillende opdrachten maar toch vind ik dat er dit jaar nogal op gehamerd wordt (trap, rondleiding, munitiedepot, vliegtuigvragen, vispuzzel, stier enz...)

Misschien is het iemand anders al opgevallen maar op wieisdemol.nl zie je op de achtergrond een zonnewijzer (zie bijlage) staan, of zo meen ik toch. Voor diegenen die daar niks achter zoeken, een zonnewijzer is een middel waarmee je de tijd kunt aanduiden met behulp van de zon. Geen idee hoe zo'n ding werkt maar hier zullen vast wel mensen tussenzitten die daarmee aan de slag kunnen. Misschien wijst die wel de Mol aan? Je hebt bv. ook van die zonnewijzers die tot het nummer 12 gaan. Verticale zonnewijzers, waar het nummer 12 in het midden staat. In de hele serie vind je trouwens shots van zonnewijzers terug, op kerken, op gebouwen, ... en in de arena van Ronda lijkt het wel alsof ze in een grote zonnewijzer staan, een deel in de schaduw, een ander deel vol in de zon. Die kringen die je ziet in het zand kunnen zelfs symbool staan voor de zon voorstellen. Het symbool voor zon is nl. een cirkel met een punt in het midden: ⊙

Reken daarbij dat Art al in de eerste aflevering een zonnig vervolg beloofde aan de kandidaten, hij maakt dus zelf ook een verwijzing naar de zon. De zon komt overigens in heel de reeks prominent in beeld, nog meer tijdens de finale. Net als dat ook het geval was voor de maan in IJsland.

Dat symbool dacht ik zelfs gezien te hebben in het hangertje van Hadewych maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog altijd geen close-up van gezien. Dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Het zou wel verklaren waarom net zij in de arena uit de schaduw komt gelopen en de twee anderen al in de zon staan. De Mol gaat zich nl. bekendmaken dus die hield zich al die tijd schuil in het duister.

En dan meen ik ook iets gehoord te hebben net vóór het groene scherm van Anne-Marie in aflevering 7. Het lijkt wel op een geluid van een tikkende klok. Haha de tikkende tijdbom van de Mol misschien? ::rofl::

Verder zijn er ook nog ongelofelijk veel klokken te bespeuren in het decor van deze reeks. Er moet gewoon iets mee zijn, er werd toch nooit zo'n nadruk op gelegd als nu.



Dan nog enkele losse gedachtes, opmerkingen van kandidaten i.v.m. tijd die los hiervan staan:
Elke week kunnen we kijken naar de livestream, in real-time te bekijken.

Er was ook een opdracht met licht: tijd en licht zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar, denk maar aan dag en nacht.

In aflevering 2 vroegen ze bv. naar Dio's hit 'Time Machine' en de seconden achter de komma van Maartens olympische prestatie.

In het Nederlands zijn woorden als kroniek en ook chronisch afgeleid van de god Chronos (tijd) ... de enige die zo'n woord bedacht was Hadewych die het slingerde naar het hoofd van 'Retired Mamalou'. :P



Voila, ik verwacht morgen dus een hint in de vorm van tijd. Tijd die ik trouwens zelf ook tekort kwam tijdens deze reeks. ;)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2012, 22:59:40 »
Hoi FenikXII, ik zag er een kompas in gisteren:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44834.msg1396753#msg1396753

Maar wat jij over tijd zegt zit mij ook dwars en wellicht zit daar dé hint!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Verwijzingen/opvallendheden naar "Tijd"
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2012, 00:44:05 »
Is het niet Liesbeth die de klok twee uur terug zet van acht uur naar zes uur tijdens de schilderijen-opdracht?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)