Auteur Topic: Aflevering 10 - Finale  (gelezen 131550 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #360 Gepost op: 11-03-2012, 22:16:23 »
Hoe vervelend ik het ook vind dat er zo veel kritiek is op Anne-Marie en vorig jaar op Patrick idem, word ik eerlijk gezegd ook een beetje ziek van dat ge-übermol over George. Ik reageer dat toevallig nu hier af maar heeft verder niets met jou persoonlijk te maken, ik zie het overal op de forums. Sorry hoor, maar die gast wordt hevig overgewaardeerd. Hij was heus een goede mol, dat zal ik niet ontkennen, maar ik krijg steeds meer het idee dat iedereen George alleen maar de hemel inprijst omdat als je kritiek op hem levert dat je dan het hele forum over je heen krijgt. Bovenal vind ik de term "übermol George" erg minachtend overkomen tegenover alle andere mollen. Alsof er maar één oppermol is en alle anderen slechts afgeleiden. En dat is natuurlijk niet zo.

+1
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #361 Gepost op: 11-03-2012, 22:21:54 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sorry, dit vind ik wat kort door de bocht. Het tweede deel van je verhaal is opgebouwd uit veronderstellingen. Hier ga ik dus verder ook niet op reageren.

Wat betreft Anne-Marie als mol: ze heeft wel degelijk geprobeerd de opdrachten te saboteren. In een groot deel van de opdrachten waren acties van haar voldoende om te voorkomen dat er geld werd verdiend. Wat ik zeg is dat als een kandidaat iets doet waardoor de opdracht mislukt, je als mol niet hoeft te proberen om 'nog beter' te mollen. Dat kandidaten (on)bedoeld de opdracht verpesten is Anne-Marie niet aan te rekenen. Ik krijg ook de indruk dat de stap van de regie vaak is vergeten. De regie kan ervoor zorgen dat een onschuldig foutje overkomt als geweldige molactie. Gelukkig maar, anders is de mol snel gevonden. Waar de balans ligt tussen molacties (verkleind) in beeld brengen en (on)bedoelde kandidaatacties (uitvergroot) in beeld brengen is een punt van discussie en verschilt per persoon.

Hoe kan een kandidaat/kijker dan weten wie de mol is? De sabotageacties van de mol berusten op voorkennis, terwijl de acties van kandidaten spontaan gebeuren. De kandidaten willen verdenkingen naar zich toe trekken, de mol wil deze van zich af schuiven. Zo zijn er meer verschillen. Alles is onderhevig aan interpretatie van de beelden en dus discutabel. Verschillen zijn niet zwart-wit maar grijs-grijs. It was never meant to be easy..

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #362 Gepost op: 11-03-2012, 22:54:11 »
Hoe vervelend ik het ook vind dat er zo veel kritiek is op Anne-Marie en vorig jaar op Patrick idem, word ik eerlijk gezegd ook een beetje ziek van dat ge-übermol over George. Ik reageer dat toevallig nu hier af maar heeft verder niets met jou persoonlijk te maken, ik zie het overal op de forums. Sorry hoor, maar die gast wordt hevig overgewaardeerd. Hij was heus een goede mol, dat zal ik niet ontkennen, maar ik krijg steeds meer het idee dat iedereen George alleen maar de hemel inprijst omdat als je kritiek op hem levert dat je dan het hele forum over je heen krijgt. Bovenal vind ik de term "übermol George" erg minachtend overkomen tegenover alle andere mollen. Alsof er maar één oppermol is en alle anderen slechts afgeleiden. En dat is natuurlijk niet zo.

Hij steekt er nochtans echt wel met kop en schouders boven uit, hoor. Hij beheerste werkelijk alle facetten van een uitstekende mol: veel sabotageacties (subtiele, intelligente en zelfs heel groteske ::rofl::), hij werd heel weinig verdacht tijdens de opnames alsook bij de kijkers én zelfs na het bekijken van alle afleveringen vielen zijn medekandi's bijna van hun stoel toen bekend gemaakt werd dat hij het was. Bovendien heeft hij als enige mol ooit een geloofwaardige act kunnen neerzetten van 'oh wat ben ik toch chaotisch, alles gaat steeds mis bij mij maar ik ben écht de Mol niet, hoor'. Een weergaloze prestatie! ::bravo::

Dan is het ook niet verwonderlijk dat de andere Mollen daartegen verbleken. Daar kunnen zij zelf iets aan veranderen, wij niet. Hij is dé referentie voor alle Nederlandse Mollen. Dat is een zware last om te dragen, dat is waar. Dennis heeft getoond dat het wel mogelijk is om lof te oogsten als Mol. Velen bewieroken ook Milouska. Fantastisch vond ik haar niet, maar het was wel gedurfd en haar medekandi's had ze toch mooi bij de neus. De kijkers hadden haar echter wel massaal door. Toch krijgt ook zij een voldoende op haar Molrapport. ;D  

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #363 Gepost op: 11-03-2012, 23:08:47 »
Ik denk dat niet Marc-Marie, maar jij te kritisch bent ;)
M.i. was George helemaal niet dé Mol, maar één van de Mollen.
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #364 Gepost op: 11-03-2012, 23:42:51 »
Alsof er maar één oppermol is en alle anderen slechts afgeleiden.

Om je enigzins gerust te stellen, de enige oppermol is toch echt wel ... *tromgeroffel*

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #365 Gepost op: 12-03-2012, 00:12:36 »
iemand postte hier 'waarom komt deze kritiek pas na de finale ?"
nou, da's vrij logisch. Ik denk dat het programma de spanning opbouwt, als kijker ben je ook steeds kritisch naar jezelf, waarom zie ik geen hints, ligt het aan mij, wie zit er nou te mollen of wie doet mar alsof.
Als dan blijkt dat er inderdaad helemaal niets te zien bleek, voel je je bijna bedonderd.

De echte hints, die je in het programa verstopt voor de echte volgers, mogen best wel ingewikkelder in elkaar zitten, maar moeten wel eensluidend op iets wijzen. Niet zoiets vaags als 'rookgordijn', waarom sloeg dat nou meer op AM dan op Hadewych ?

ik vond de beelden wel erg fraai en de opdrachten erg uitdagend en soms spectaculair.
En over het 'geen hele uitzendign mee vullen":
als er echt gemold wordt kun je daar prima een uitzending mee vullen, en die past ook prima in de lijn van het programma: want daar ging het immers om.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #366 Gepost op: 12-03-2012, 00:47:00 »
zo goed was george nou ook weer niet ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #367 Gepost op: 12-03-2012, 01:47:40 »
Zie hieronder mijn bericht van een jaar geleden......

 Pffff....Ik word een beetje "George" en "OBN-ers" moe

[...]

Het is anders en inderdaad de serie is veel flitsender geworden en ziet er steeds gelikter uit. Ik geniet dit jaar enorm van de serie Kortom, tijden veranderen, ik ben allergisch voor "vroeger was alles beter"


Jij bent allergisch voor "vroeger was alles beter". Ik ben allergisch voor mensen zoals jij die nog maar een paar jaar het programma volgen en dan denken dat ze een mening over George moeten hebben.

 Je moet het destijds beleefd hebben om de echte waarde van George in te schatten. Achteraf terugkijken (of zelfs alleen de molacties), geeft half het idee niet hoe we het toen hebben ervaren. Elke week opnieuw hield hij ons voor de gek. Daarbij komt ook dat het spel enorm geëvolueerd is. Ieder jaar hoop ik erop, dat ik ook maar iets van de kwaliteit van dat seizoen ervaar, maar het is gewoon niet mogelijk. Dat gevoel dat ik toen bij de serie had, komt niet meer terug. Blijkbaar klopt het toch echt dat vroeger alles beter was.

9 van de 10 mensen die vanaf serie 1 dit programma volgt, zal aangeven dat George de beste mol ooit is. Daar kun je het niet mee eens zijn, wellicht omdat je serie 3 vluchtig in één weekendje heb gekeken (overgenomen van een videoband waardoor de kwaliteit erg matig is) of omdat je graag tegen de menigte ingaat. Maar het volk heeft gesproken en George is DE übermol! Of je het wil of niet.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #368 Gepost op: 12-03-2012, 07:11:37 »
Nou ik volg het programma al vanaf seizoen 2 en ik ben ook moe van het op een voetstuk zetten van George. Ik had hem juist al heel snel door als mol (en volgens mij nog wel meer mensen hoor), dus dat hij nou iedereen om de tuin leidde met zijn gedrag, dat klopt niet en voor mij hoeft hij ook niet steeds erbij gehaald te worden om met de nieuwe mollen vergeleken te worden.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #369 Gepost op: 12-03-2012, 07:26:35 »
ik vind jon zelfs een prima tweede naast dennis. (george NET op drie) ik vond hem dus juist echt geweldig. anne marie vind ik waardeloos maar misschien verandert mijn mening na het herkijken

haha! klopte nog ook wat ik zei! ik waardeer haar nu veelmeer en vind het jammer dat ze niet opo de fandag zal komen. ik moet trouwens orff-topic zeggen dat Inge helemaal niet zo slecht was. niet de beste mol (misschien plaats 7 van top-mollen) maar dus ook absoluut niet de slechtste.

@moni: vind ook wel dat ze george wat te vaak eren als een soort oppermol. hij was goed maar het was 10 jaar geleden!
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #370 Gepost op: 12-03-2012, 09:31:01 »
Om een beetje bij De Bolle aan te sluiten: ik denk dat je inderdaad George als mol zonder voorkennis ervaren moet hebben om te begrijpen waarom hij zo geëerd wordt. Tegelijk ligt het niet alleen aan George. De hele kandidatengroep was geweldig. De quotes en opdrachten uit dat seizoen kan ik letterlijk dromen, puur omdat ik de serie zo ongelooflijk vaak heb teruggekeken. Ik zat destijds vól op Prince en dat maakte dat ik George totaal niet verdacht. Zulke emoties ken ik nu niet meer, want ik houd bijna altijd een slag om de arm.
Voor mij blijft George de beste mol (misschien wel samen met Milouska), maar dat lag dus óók aan de kandidaten, aan mijn emoties en dat de serie voor mij meer begon te leven omdat ik me hier aanmeldde. De fandag was het toppunt van dat seizoen. Met al die factoren kijk ik terug op de serie en dat is een andere blik dan die van mensen die pas later instappen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #371 Gepost op: 12-03-2012, 09:40:25 »
quotes en opdrachten uit dat seizoen kan ik letterlijk dromen

Haha ja geregeld komt het "even aan mijn moeder vragen" van Jan10 terug in mijn hoofd ::love::

George is wel de beste mol (ben er mooi ingetuind toen, nog nat achter de oren, en ging voor John). Milouska is mijn nr. 2 mol aller tijden maar AM komt erg dicht in de buurt moet ik zeggen. Je kunt het op de montage gooien of niet maar in de beelden die we te zien kregen vond ik haar fenomenaal en had ik het gevoel "zij kan de mol niet zijn".
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #372 Gepost op: 12-03-2012, 10:20:19 »
Citaat van: Erik Leppen
Hij was heus een goede mol, dat zal ik niet ontkennen
Dat George een goede en misschien wel de beste mol is stel ik helemaal niet aan de kaak! Dus ik heb geen flauw idee waarom iedereen dat standpunt probeert te verdedigen.

Waar ik mij aan erger is dat er elk jaar mensen zijn die op hun knieën gaan voor George als mol en bijna lijken te vergeten dat er dit jaar ook een mol was. Laat die man met rust en focus je gewoon op het huidige seizoen.

Daar kun je het niet mee eens zijn, wellicht omdat je serie 3 vluchtig in één weekendje heb gekeken (overgenomen van een videoband waardoor de kwaliteit erg matig is) of omdat je graag tegen de menigte ingaat.
Kijk en dat soort opmerkingen kan ik dus niet uitstaan. "als je het niet met ons eens bent, dan kijk je niet goed". Pardon? Dus we mogen het niet met je oneens zijn? En dàt bedoel ik met dat ge-George-ge-aanbid hier. En dáár heb ik een hekel aan.

Ik heb seizoen 3 helemaal gekeken tien jaar geleden en ik ga mee in de mening dat George een heel erg goede mol is (voorzover mijn herinnering juist is). Maar wat ik in toenemende mate zat begin te worden is dat hij als een soort god behandeld wordt hier en dat iedereen die daar tegen in gaat of zelfs maar vraagtekens bij zet, "dus niet goed gekeken heeft" of, note bene, "graag tegen de menigte ingaat" (pardon!?!). Sorry maar dat is gewoon ad hominem!!

Citaat
Maar het volk heeft gesproken en George is DE übermol! Of je het wil of niet.
Dat ie dat is, mij best. Dat dat elk jaar honderd keer moet worden herhaald, dáár ben ik op tegen. 2002 is geweest. Het is 2012. Anne-Marie is de mol. En ik vind Anne-Marie een erg goede mol en wie het daar niet mee eens is, staat evengoed volledig in zijn recht.

(PS als moderators dit graag afsplitsen, vind ik dat prima. Toevallig komt deze discussie mede door mij híer op gang, maar misschien past die beter elders)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #373 Gepost op: 12-03-2012, 10:47:41 »
Ik heb seizoen 3 helemaal gekeken tien jaar geleden en ik ga mee in de mening dat George een heel erg goede mol is (voorzover mijn herinnering juist is). Maar wat ik in toenemende mate zat begin te worden is dat hij als een soort god behandeld wordt hier en dat iedereen die daar tegen in gaat of zelfs maar vraagtekens bij zet, "dus niet goed gekeken heeft" of, note bene, "graag tegen de menigte ingaat" (pardon!?!).


Je ziet het helemaal goed, hij wordt inderdaad als god behandeld en dat is hij in de molwereld ook. Zelfs de AVRO zelf vindt dat, want hij is in serie 4, 5 en 10 nog weer even terug gekomen. En ik begrijp je frustratie wel, maar zolang er van die waardeloze mollen zoals Kim en Anne-Marie blijven komen, zullen we het altijd over George blijven hebben. Het wordt eens tijd voor een mol die ons George even doet laten vergeten. Het is puur de frustratie over weeral een zwakke mol dat we het George-blik weer opentrekken. Als de spits van Ajax niet presteert beginnen ze toch ook weer over Huntelaar te praten? En de mensen die het veel langer volgen, hebben het nog steeds over Cruijff. Totdat er bij Ajax iemand opstaat die het nog beter doet. That's life!  ;)
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #374 Gepost op: 12-03-2012, 11:06:49 »
(PS als moderators dit graag afsplitsen, vind ik dat prima. Toevallig komt deze discussie mede door mij híer op gang, maar misschien past die beter elders)


Oooow ::rofl:: ik vroeg het me al af... Heb net aflevering 10 de finale maar eens bekeken en ben op zoek naar george gegaan, want blijkbaar had ik hem gemist :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #375 Gepost op: 12-03-2012, 11:31:59 »
Je ziet het helemaal goed, hij wordt inderdaad als god behandeld en dat is hij in de molwereld ook. Zelfs de AVRO zelf vindt dat, want hij is in serie 4, 5 en 10 nog weer even terug gekomen. En ik begrijp je frustratie wel, maar zolang er van die waardeloze mollen zoals Kim en Anne-Marie blijven komen, zullen we het altijd over George blijven hebben. Het wordt eens tijd voor een mol die ons George even doet laten vergeten. Het is puur de frustratie over weeral een zwakke mol dat we het George-blik weer opentrekken. Als de spits van Ajax niet presteert beginnen ze toch ook weer over Huntelaar te praten? En de mensen die het veel langer volgen, hebben het nog steeds over Cruijff. Totdat er bij Ajax iemand opstaat die het nog beter doet. That's life!  ;)

Lijkt me een vervelend leven als je niet weet te genieten van alles wat niet onder 'uber' valt. Een keer op vakantie naar bijv Canada en je bent klaar voor wat betreft vakanties in Europa.. Een keer autorijden in een snelle audi en je bent klaar voor wat betreft het rijden in 'normale' auto's.. Een week 30 graden in de zomer, en alle andere weken van 20 graden zijn waardeloos.. Ik moet er niet aan denken.

Dat je George als beste mol noemt: prima. Dat je vervolgens alle andere mollen die niet zoals George zijn 'waardeloos' vindt: prima. Ik vind dat je het dan erg zwart-wit ziet.

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #376 Gepost op: 12-03-2012, 11:46:36 »
Lijkt me een vervelend leven als je niet weet te genieten van alles wat niet onder 'uber' valt. Een keer op vakantie naar bijv Canada en je bent klaar voor wat betreft vakanties in Europa.. Een keer autorijden in een snelle audi en je bent klaar voor wat betreft het rijden in 'normale' auto's.. Een week 30 graden in de zomer, en alle andere weken van 20 graden zijn waardeloos.. Ik moet er niet aan denken.

Dat je George als beste mol noemt: prima. Dat je vervolgens alle andere mollen die niet zoals George zijn 'waardeloos' vindt: prima. Ik vind dat je het dan erg zwart-wit ziet.

Haha mooie bijdrage, en misschien dat het zo overkomt, maar zo erg is het niet hoor   ;)

Tot en met seizoen 8 (Dennis) heb je toch niet zoveel horen klagen op dit forum? Daarna met Jon, Kim, Anne-Marie begon het pas een beetje en toen werd er teruggekeken naar George. Dat er verder geen goede mollen zijn geweest, heb je mij niet horen zeggen. Elise, Yvon, Milouska en Dennis waren wat mij betreft supermollen. Maar er kan er maar één de allerbeste zijn, en dat blijft nog steeds George. Op het moment dat de mol dan 4! keer op rij tegenvalt (Patrick was eigenlijk nog wel aardig, maar Jon, Kim en Anne-Marie vond ik gewoon echt tegenvallen), dan gebeurt het automatisch dat je het over eerdere en betere mollen gaat hebben. Ik heb Milouska en Dennis ook vaak langs zien komen, toen en nu, maar George spant de kroon, dus die zie je het vaakst.

En dan over dat 'genieten'. Ik heb enorm genoten van deze serie! Wat een geweldige montage, prachtige beelden, leuke opdrachten en kandidaten. Tot en met aflevering 9 enorm genoten. Dat daarna de molacties tegenvallen, wil nog niet zeggen dat ik niet van de serie heb genoten.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #377 Gepost op: 12-03-2012, 14:00:03 »
Mee eens dat vergelijken niet helemaal eerlijk is, maar ik denk dat dat iets is wat op het moment dat de mol wat tegenvalt toch gaat gebeuren. Het zal wel iets sentimenteels van me zijn. Maar ergens hebben jullie gelijk. Laten we maar over George ophouden en het over Anne-Marie en aflevering 10 hebben. Daar heb ik echter op dit moment niets meer over te zeggen, dus eindigt mijn post hier.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #378 Gepost op: 12-03-2012, 15:11:34 »

Hoe vervelend ik het ook vind dat er zo veel kritiek is op Anne-Marie en vorig jaar op Patrick idem, word ik eerlijk gezegd ook een beetje ziek van dat ge-übermol over George. Ik reageer dat toevallig nu hier af maar heeft verder niets met jou persoonlijk te maken, ik zie het overal op de forums. Sorry hoor, maar die gast wordt hevig overgewaardeerd. Hij was heus een goede mol, dat zal ik niet ontkennen, maar ik krijg steeds meer het idee dat iedereen George alleen maar de hemel inprijst omdat als je kritiek op hem levert dat je dan het hele forum over je heen krijgt. Bovenal vind ik de term "übermol George" erg minachtend overkomen tegenover alle andere mollen. Alsof er maar één oppermol is en alle anderen slechts afgeleiden. En dat is natuurlijk niet zo.


Elke Mol heeft 'iets' waardoor hij of zij beter/anders is/was dan zijn of haar voorgangers. Dat maakt Wie is...de Mol? juist zo leuk  ;D!
George was een geweldige Mol. Ook Dennis wordt vaak genoemd als 'goede' Mol. En daar sluit ik mij bij aan. Onderschat worden ook de eerste Mollen: Deborah en Nico. Die hadden weinig/geen voorgangers om 'inspiratie' op te doen. Ik vond Anne-Marie een goede Mol. Ze stond tijdens een aantal afleveringen (in het midden van de serie) niet op mijn lijstje, omdat ze het spel (als Mol)zo goed speelde. Ze had mij toen in ieder geval even 'om de tuin' geleid. Dat was een sterke eigenschap van Mol Anne-Marie. En zo hebben alle Mollen zijn of haar kwaliteiten gehad  ;)

Maar zeg nou zelf, als er 10 jaar na de uitzenddatum nog steeds over George zijn Mollenacties wordt gesproken (vol lof). Mag hij dan echt geen über-Mol genoemd worden ;)?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Finale
« Reactie #379 Gepost op: 12-03-2012, 15:27:58 »
*D*N helpt Lukie4 een handje omdat ie het al zo zwaar heeft: en weer terug over de finale ( dit seizoen) ::hypocriet::.

Hoe krijgen ze het trouwens elke keer weer voormekaar om een super verdacht iemand in de finale te krijgen-> liesbeth :P. Dat is toch wel weer toeval dat degene die het meest verdacht is de finale haalt. Het was misschien wel helemaal uber geweest als niet hadewych maar tim in de finale stond. Dan zou de mening hier ook anders zijn denk ik omdat er zoveel tim-verdenkers waren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human