Auteur Topic: [Verliezend finalist] Carolien Borgers  (gelezen 155007 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2013, 21:19:48 »
We zien Tim 1 joker inzetten tijdens de test.
We kunnen er dus vanuit gaan dat Carolien 1 joker aan Tim heeft gegeven.
Dit geeft zij ook toe als iedereen een rondje maakt
over hoeveel jokers ze hadden (en evt. hebben ingezet).

*Molmail 22-01-'12 exta beelden afl. 3*
Omnia vincit amor

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2013, 22:38:27 »
Wat mij ook nog altijd opvalt, elke keer als je naar de avrosite gaat en dan naar de molverdenkingen kijkt, dan staat carolien (al minimaal 1 week) op 3375. Terwijl de verdenkingen van de rest nog moeten laden en dus dan nog op 0 staan. Hintje naar de mol?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2013, 01:04:41 »
Wat mij ook nog altijd opvalt, elke keer als je naar de avrosite gaat en dan naar de molverdenkingen kijkt, dan staat carolien (al minimaal 1 week) op 3375. Terwijl de verdenkingen van de rest nog moeten laden en dus dan nog op 0 staan. Hintje naar de mol?

Dit is al eerder opgemerkt. Ik ben er op gaan letten en hoewel hij meestal bij Carolien "begint" is het mij ook al gebeurd dat iemand anders' verdenkingen al werden getoond en die van Carolien en de rest op nul bleven. Blijkbaar is er steeds 1 die al getoond wordt en pas na een tijdje volgt de rest, maar dit is dus niet altijd Carolien.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2013, 11:33:07 »
Misschien omdat ze op alfabetische volgorde als eerste voorkomt?
Denk niet dat het een hint blijkt te zijn..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2013, 13:33:11 »
Misschien omdat ze op alfabetische volgorde als eerste voorkomt?

Maar dat verklaart weer niet waarom Carolien niet altijd als eerste geladen is. Er wordt steeds 1 kandidaat al getoond en de rest pas later. Meestal is dat Carolien maar niet altijd.
Het zal wel met iets anders te maken hebben, bij wie in langste tijd geen verdenkingen zijn ingevoerd of zoiets. Geen hint i.i.g.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2013, 14:46:17 »
Hints met betrekking tot Carolien Borgers:
2. afl. 1 + 2 Daniël en Joep lopen langs een muur met daarop het woord Carry.

Het zou er natuurlijk bewust in gemonteerd kunnen zijn, maar dat woord komt gewoon van de winkelketen Cash & Carry

Citaat
3. afl. 2 Voor het market theatre staat een beeld van ene Kippie. Naar hem is het theater vernoemd.
Deze man overleed in 1983, het jaar waarin Carolien is geboren. Om precies te zijn werd Carolien geboren op 7 juni.
7 + 6 = 13. De 13e mol?

zoals je zelf al zegt is het theater naar hem vernoemd. niet zo heel gek dus dat hij in beeld komt. Verder denk ik niet dat ze de mol gaan kiezen op basis van zijn geboortedatum...

Citaat
4. afl. 2 In het theater hangt een bord met de tekst "Niemand mag hier schille neergooi nie".
Dit lijkt op de dubbele ontkenning "Er is nooit niets aan de hand" in het stuk "Hollands welvaren"
uit de show "Makkelijk praten", van Carolien. (Verder: praten is makkelijk maar een dictee foutloos schrijven niet?
Tegenstelling = spiegelbeeld.)
die zin is gewoon correct Afrikaans, waar de dubbele ontkenning standaard is. het werkt net zoals met ne... ... pas in het Frans. (alleen gebruik je in het Afrikaans 2x nie)

Citaat
5. afl. 2 Bij de executie (rood scherm Joep) kijkt bijna iedereen naar Joep. Kees niet maar hij doet slechts
van schrik zijn hand voor zijn mond alsof hij zegt "Oh nee toch!". Carolien doet haar handen voor haar
hele gezicht alsof ze denkt "Ik ben zo slecht. Door mijn mollenstreken moet nu mijn vriend Joep naar huis."
Is er nog een bijzondere reden om te denken dat die reactie van Kees schrik is en die van haar schuldgevoel?


Offline flut1

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2013, 15:00:10 »
Maar dat verklaart weer niet waarom Carolien niet altijd als eerste geladen is. Er wordt steeds 1 kandidaat al getoond en de rest pas later. Meestal is dat Carolien maar niet altijd.
Het zal wel met iets anders te maken hebben, bij wie in langste tijd geen verdenkingen zijn ingevoerd of zoiets. Geen hint i.i.g.

Nerd hier :) Ik was toch een beetje nieuwschierig. Het is waarschijnlijk inderdaad een bug, maar wel een hele gekke bug. Als de pagina wordt geopend, worden de kandidaten ingeladen. Dat ziet er zo uit:

http://avro.nl/WebServices/Suspect.asmx/GetCandidatesJson?callback=jQuery171042774644820019603_1358948527813&userId=null&programId=b96a6c41-3097-4b8a-a94a-cd2678bec628&activeOnly=false&includeCount=true&_=1358948528162.

Merk op dat alleen bij Carolien geen "Count":0 staat, maar een ander getal. Waarschijnlijk komt dat omdat ze als eerste in het lijstje staat. Later worden de scores opnieuw ingeladen, inclusief de scores van de andere kandidaten.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2013, 16:49:46 »
Het zou er natuurlijk bewust in gemonteerd kunnen zijn, maar dat woord komt gewoon van de winkelketen Cash & Carry

zoals je zelf al zegt is het theater naar hem vernoemd. niet zo heel gek dus dat hij in beeld komt. Verder denk ik niet dat ze de mol gaan kiezen op basis van zijn geboortedatum...
die zin is gewoon correct Afrikaans, waar de dubbele ontkenning standaard is. het werkt net zoals met ne... ... pas in het Frans. (alleen gebruik je in het Afrikaans 2x nie)
Is er nog een bijzondere reden om te denken dat die reactie van Kees schrik is en die van haar schuldgevoel?


Schrik of schuldgevoel? Kwestie van verschil in non-verbale communicatie.

In aflevering 1 zie je tijdens de dropping op een andere muur de tekst "Carrier". Volgens mij ook een bestaande bedrijfsnaam maar zou het er toch in gemonteerd kunnen zijn als hint?

Op de linker broekspijp van de wetsuit die Carolien draagt bij het springen voor jokers lijkt een groene vingerafdruk te staan. Wie heeft die groene vingerafdruk? Het is vergelijkbaar met de groene vingerafdruk op de auto van Kim Pieters. (In de serie dat zij de mol was.)
Amandla Awethu

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2013, 19:06:44 »
Had hier een aanwijzing staan maar deze verwijderd i.v.m. regels ten aanzien van cross-posting. De aanwijzing is terug te vinden in het topic over aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2013, 19:55:40 door EmileD »
Amandla Awethu

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #129 Gepost op: 24-01-2013, 01:22:18 »
Carolien komt op mij nogal (te) theatraal over (tbh)...
Meerdere malen haar "Kunstje" laten zien hoe "iets" er uit ziet.
Biechts vooral:

In de biecht 2x.
"En toen keek ik zo:  ":-X"
En toen deed ik dit:"  :-[ *(weer een theatraal gezicht).

 
Maar ook na de test...te theatraal imho.
"Upset" (zeer overdreven, krom zitten, handen voor gezicht, "verloren").
Mijn hemel...als dit drama over Janine gaat snap ik het, anders niet....

In vergelijk; als Art spreekt over Janine haar sprong laat de montage Carolien zien
met een (zeer kleine) glimlach. Fout van montage?, of opzettelijk; geloof ik direct...
Want het is zo niet congruent met de emotie mbt Janine.

Paulien echter met een oprechte biecht.
Zit me niet lekker, Carolien, een schat van een meid, vast, maar te theatraal...
Ajaj...te gemaakt.....?
Go on and shoot me..:



« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 01:34:01 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #130 Gepost op: 24-01-2013, 02:16:31 »
Verschil Carolien  Paulien emotie verlaten Janine van WIDM:

Carolien: 49;21
Paulien:  49;23
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 02:47:46 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2013, 05:29:45 »
Daar heb je helemaal gelijk in Loebas, er wordt veel gezegd over het overdreven (acteer) gedrag van Daniel, maar Carolien doet daar zeker niet voor onder!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2013, 06:09:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in Loebas, er wordt veel gezegd over het overdreven (acteer) gedrag van Daniel, maar Carolien doet daar zeker niet voor onder!

Ik denk dat Loebas bedoelt dat het verdacht is.  ;)

Ik zie er zelf niks verdachts aan eerlijk gezegd, ik vind het wel overeenstemmen met hoe ze verder over het algemeen reageert. Ze gebruikt dat ook wel, in haar show en in interactie. Maar ik vind het dus niet een per se een indicatie dat ze de mol zou zijn oid.

Overigens over haar reactie op het nieuws.. Ik denk dat iedereen al wel verwachtte dat Janine niet meer terug zou keren na de eerste berichten uit het ziekenhuis. De opnames hebben een dag stilgelegen, zo is ons verteld, terwijl iedereen besloot hoe of wat. In die tijd is natuurlijk wel een eerste diagnose en prognose gesteld.

Als je echter kijkt naar Carolien's reactie op wat erna verteld wordt door Art (met de camera op de hele groep) vind ik dat veel veelzeggender eerlijk gezegd. Terwijl Art vrolijk vertelt dat dat niet betekent dat er niemand naar huis gaat zie je Carolien vrij snel met haar ogen knipperen en regelmatig met haar vinger over haar mond strijken. Wellicht kan lightman hier meer over zeggen, maar ik interpreteer dat eerder als dat ze dat niet had verwacht en ervan schrikt, zenuwachtig is.

Hoe dan ook, theatraal gedrag of niet, ik vind haar reactie na afloop van de executie wel passen bij wat ze zelf al uitlegt. Ze vertrouwt niemand en voelde zich in de maling genomen door Tim, vervolgens toch weer in twijfel omdat het onduidelijk was of hij er nu uitlag en in hoeverre ze hem nog wel kon vertrouwen, dus of hij inderdaad hun stemafspraak nagekomen was of niet.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2013, 14:22:47 »

Als je echter kijkt naar Carolien's reactie op wat erna verteld wordt door Art (met de camera op de hele groep) vind ik dat veel veelzeggender eerlijk gezegd. Terwijl Art vrolijk vertelt dat dat niet betekent dat er niemand naar huis gaat zie je Carolien vrij snel met haar ogen knipperen en regelmatig met haar vinger over haar mond strijken. Wellicht kan lightman hier meer over zeggen, maar ik interpreteer dat eerder als dat ze dat niet had verwacht en ervan schrikt, zenuwachtig is.


Bij de executie van aflevering 2 kreeg ik ook de indruk dat Carolien oprecht zenuwachtig was. Een bepaalde spanning die je niet kunt acteren volgens mij.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2013, 17:54:26 »
Op de Orlando toren staat een voetballer. Dit werd gelinkt aan Daniël (speelt in de serie "All stars"). Ik dacht hierbij ook nog aan Janine (presenteerde voor tv Noord ooit een serie reportages over voetbalvrouwen (spelersvrouwen fc Groningen)). Maar, heb inmiddels (dankzij Twitter) ontdekt dat Carolien voetbalspeelster is.

Nog een toevoeging op mijn bericht over haar wetsuit: ik heb het idee dat op de linker broekspijp een groene vingerafdruk staat. Vergelijkbaar met de groene vingerafdruk die ooit op de auto stond van Kim Pieters.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2013, 17:56:40 door EmileD »
Amandla Awethu

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2013, 18:04:21 »
Dat klolpt. Die voetballer staat er naar mijn weten omdat de voetbal club uit Johannesburg ook de Orlando Pirates heet. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Orlando_Pirates_FC) Is deze voetballer ook ergens te zien in de aflevering?

Heb je trouwens naast hints nog andere redenen om Carolien te verdenken? Ik zie van jou namelijk steeds een hoop hints  ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2013, 18:24:27 »
Nog een toevoeging op mijn bericht over haar wetsuit: ik heb het idee dat op de linker broekspijp een groene vingerafdruk staat. Vergelijkbaar met de groene vingerafdruk die ooit op de auto stond van Kim Pieters.

Kun je er misschien een afbeelding van maken? Want van de kniebeschermers kan ik geen duimafdruk maken ;) of zag je het op een andere plek?

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2013, 19:21:12 »
Kun je er misschien een afbeelding van maken? Want van de kniebeschermers kan ik geen duimafdruk maken ;) of zag je het op een andere plek?
Helaas. :( Op haar "broek" zag ik 2 groene plekken. Die zagen er echter verschillend uit. De plek op haar linkerbeen vind ik lijken op de vingerafdruk.

Ze vielen zo op omdat haar pak verder grijs is. Met groene armen en op het bovenlichaam ook groene vlakken. Ik heb niet de indruk dat het kniebeschermers zijn. De andere wetsuits lijken ook geen kniebeschermers te hebben.
Amandla Awethu

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2013, 19:35:48 »
Helaas. :( Op haar "broek" zag ik 2 groene plekken. Die zagen er echter verschillend uit. De plek op haar linkerbeen vind ik lijken op de vingerafdruk.

Ze vielen zo op omdat haar pak verder grijs is. Met groene armen en op het bovenlichaam ook groene vlakken. Ik heb niet de indruk dat het kniebeschermers zijn. De andere wetsuits lijken ook geen kniebeschermers te hebben.

Als je kijkt bij 25:14 zie je dat Tim ook wat glimmends op zijn knieën heeft, dat zag ik bij Daniël ook. Lijkt toch op een soort kniebeschermer, hoewel ik het wel eens met je ben qua afwijkend patroon bij Carolien. Ik heb wel printscreens, maar kan die vanaf iPad niet uploaden (bestandsnaam zou al bestaan en ik weet niet of je fotonamen op de iPad kunt wijzigen)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Carolien Borgers
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2013, 20:00:32 »
Die wetsuits worden volgens mij ook gebruikt bij 'tubing' (met iets wat lijkt op een tracktorbinnenband van een rivier) Die zijn vaak extra beschermd op de kniën en het het achterwerk, niet zozeer om jou te beschermen maar meer dat ze niet zo snel slijten :p