Auteur Topic: De test  (gelezen 20845 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De test
« Reactie #60 Gepost op: 4-01-2013, 20:20:06 »
Vorig seizoen:
Marit--> 100% Anne-Marie--> EXIT
Anne-Marie--> MOL

Dit is een gevalletje vervalsing denk ik. Het was om extra drama in het spel te brengen denk ik, aangezien zij/William de afl daarvoor in het spel bleven ten koste van de pot...

In 2011 zei Jan Kooijman tijdens de aflevering dat hij eruit ging dat hij 100% voor Soundos ging. Maar hij ging die aflevering (de hele serie eigenlijk) 100% voor Art.
Ook die aflevering dat hij eruit ging. Het is gewoon manipulatie. Ik hecht daarom ook geen waarde aan alles wat er tijdens de test wordt gezegd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #61 Gepost op: 4-01-2013, 20:21:10 »
Ze zecht dit zelf in een interview
Iedereen zat gewoon op Anne-marie en zij had de test het slechts gemaakt
#teamamaimiljaarde

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2013, 20:25:08 »
Inderdaad. Dit is vervalst, 2 redenen
1. Hij zei na de boobytrap opdracht (afl2) te weten wie de mol was. Hij en Art waren de hele opdracht samen en Art deed voor Jans ogen verdacht.
2. Waar kun je Soundos om verdenken? Juist. Van (bijna) niets.

@molbelg, Frits en William zaten op Lies, het lijkt me heel sterk dat iedereen op de goede mol zit in dat stadium

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2013, 20:28:19 »
kijk vodcast molfandag
#teamamaimiljaarde

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2013, 20:32:01 »
kijk vodcast molfandag
Gezien...
Maar toen Frits en William rood kregen zaten ze op Lies, volgens mij toen mer Marit ook al

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #65 Gepost op: 5-01-2013, 17:29:16 »
Brengt mij op een eerdere gedachtegang.

Ik vond het interessant dat Zarayda op Ewout zat; en Ewout op Joep.
Ewout is eruit, dus Zarayda had het fout, net als Ewout.
Nu wil het toeval dat veel testvragen voor beide kandidaten hetzelfde ingevuld kunnen worden: man/vrouw, kwam op tijd aan in de kerk (vraag?) ja/nee, sprong met bungeejumpen ja/nee, verdiende een vrijstelling ja/nee, en zo zijn er vast meer geweest.

Kunnen wij hier iets mee? Welke vraag zou de doorslag kunnen betekenen dat Ewout eruit is en niet Zarayda? Bijv dat de mol in de groep van Ewout zat met het springen, of dat de mol de springer niet goed heeft ingeschat? En daarnaast, dat wellicht veel van de vragen met hetzelfde antwoord Ewout/Joep ook voor beide fout zijn geweest? (anders zou je toch kunnen verwachten dat iemand die spreidt er eerder uitgaat dan iemand die veel vragen goed heeft).

NB; ik zal het ook in het topic over de test plaatsen, graag de reacties in het topic waar het thuis hoort.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De test
« Reactie #66 Gepost op: 5-01-2013, 17:37:16 »
Het probleem is dat een groot deel van de vragen ook persoonlijke vragen zijn en dus gewoon helemaal niet overeenkomen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #67 Gepost op: 5-01-2013, 17:46:44 »
Ewout kan zich zo bezig gehouden hebben met andere dingen dat hij helemaal vergeten is wie waar hoe en wat. Zo kan hij met Joep bijvoorbeeld de goede mol hebben en toch alle andere vragen fout als hij niet meer precies weet als hoeveelste Joep aankwam, hoeveel enveloppen hij inleverde, als hoeveelste Joep moest springen, waar Joep zat in de bus, waar aan tafel, in welke kamer hij sliep, wat zijn geboortedatum is en ga zo nog maar even door.
In theorie kan het daardoor zelfs zijn dat een ander (ook) de verkeerde mol heeft, maar ook allerlei vragen fout heeft onthouden en daardoor geheel per ongeluk toch goed zit....als iemand nog snapt wat ik bedoel.....

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #68 Gepost op: 5-01-2013, 17:47:57 »
Ik snap je, maar Joep is niet de mol denk ik

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #69 Gepost op: 5-01-2013, 17:53:54 »
Ik snap je, maar Joep is niet de mol denk ik

Nee dat hoeft ook niet, maar wat ik mede bedoel is dat iemand die op Ewout zit ook niet goed zit, maar per ongeluk vragen goed kan hebben gehad doordat zij die op Ewout zonder het te weten fout heeft beantwoord.
Oftewel, je kan er niet zonder meer van uitgaan dat de mol "dus" overeenkomsten moet hebben met de vragen die op Ewout zouden slaan, net zo min als je ervan uit kunt gaan dat Joep de mol niet is, of dat de mol "dus" geen overeenkomsten heeft met vragen die op Joep slaan.
In dit stadium van het spel maakt iedereen waarschijnlijk nog heel veel fouten. Als de groep kleiner wordt, wordt het wat overzichtelijker voor iedereen.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #70 Gepost op: 5-01-2013, 17:55:00 »
Goed punt Tureluurs, ik denk dat dat, samen met een te groot aantal onbekende vragen, wel een onbetrouwbaar beeld zal veroorzaken. Toch is het leuk om er over na te denken..

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De test
« Reactie #71 Gepost op: 5-01-2013, 18:56:45 »
Nee dat hoeft ook niet, maar wat ik mede bedoel is dat iemand die op Ewout zit ook niet goed zit, maar per ongeluk vragen goed kan hebben gehad doordat zij die op Ewout zonder het te weten fout heeft beantwoord.
Oftewel, je kan er niet zonder meer van uitgaan dat de mol "dus" overeenkomsten moet hebben met de vragen die op Ewout zouden slaan, net zo min als je ervan uit kunt gaan dat Joep de mol niet is, of dat de mol "dus" geen overeenkomsten heeft met vragen die op Joep slaan.
In dit stadium van het spel maakt iedereen waarschijnlijk nog heel veel fouten. Als de groep kleiner wordt, wordt het wat overzichtelijker voor iedereen.


Dat klopt inderdaad, het is nu ook nog veel te vroeg om uit te gaan van zo'n theorie. Maar het is wel iets waar je in de toekomstige afleveringen rekening mee kan houden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De test
« Reactie #72 Gepost op: 5-01-2013, 20:36:49 »
Nee dat hoeft ook niet, maar wat ik mede bedoel is dat iemand die op Ewout zit ook niet goed zit, maar per ongeluk vragen goed kan hebben gehad doordat zij die op Ewout zonder het te weten fout heeft beantwoord.
Oftewel, je kan er niet zonder meer van uitgaan dat de mol "dus" overeenkomsten moet hebben met de vragen die op Ewout zouden slaan, net zo min als je ervan uit kunt gaan dat Joep de mol niet is, of dat de mol "dus" geen overeenkomsten heeft met vragen die op Joep slaan.
In dit stadium van het spel maakt iedereen waarschijnlijk nog heel veel fouten. Als de groep kleiner wordt, wordt het wat overzichtelijker voor iedereen.
Ja, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik denk zeker dat die eerste test toch vaak een soort loterij is. De kandidaten weten ook nog niet goed wat ze te wachten staat en wat voor soort vragen ze krijgen (op 1 vraag na dan :P ). Voor je het weet krijg je iets als "Hoeveel broers en zussen heeft de mol?" of "Wat dronk de mol bij het ontbijt" en blijkt dat je dat van niemand weet of onthouden hebt.
Ik zou wel eens willen zien hoe dat gaat in het begin. Ik gok dat na de eerste test men elkaar ineens veel meer gaat uithoren en dat de kandidaten ook ineens van iedereen gaan noteren wat 'ie eet bij het ontbijt enz. ::rofl::

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2013, 16:33:43 »
Ik heb het weer uitgetypt:

Kees:  2 jokers... (Janine is de mol)
6. was de mol een taaldeskundige? Nee

Janine: Verdenkt kees...( kan kees niet peilen), Kees zou nooit de mol kunnen zijn, daarom is hij dus wel de mol.
9. Wat gaf de klok aan toen de mol ging lopen bij de laseropdracht?  50 minuten

Tim: mol is moeilijk te zeggen, Janine en paulien maken zichzelf verdacht.
Geen vraag

Carolien: Janine is niet de mol, paulien ook niet, joep niet, ik niet haha
Geen vraag

Paulien:  verdenkt Tania het meest, heeft te maken met follow the money
14. Heeft de mol geld binnen gehaald bij de mine-dump(?) opdracht?  Nee

Joep: carolien heeft geld, tim geld, kees geld, paulien kan de mol niet zijn...
20. Wie is de mol? Janine

Zarayda: de mol is Tim

Tania: schiet heel snel voorbij als Zarayda haar zin afmaakt

Daniel: Janine is de mol


Dit was hem, doe ermee wat je wilt

Ik zet hem ook in mijn oorsprongkelijke post.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2013, 21:44:32 »
Is iemand anders ook de vraag "met hoeveel kandidaten zat de Mol in de jeep?" opgevallen?

Antwoord 1 was 3, antwoord 2 was 4.

Dit zou dus moeten betekenen dat het antwoord inclusief de Mol zelf is. Dat denk ik dus niet, oftewel de Mol zat niet in de jeep met Zarayda, Daniël en Tania.
🜃

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De test
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2013, 23:03:11 »
Is iemand anders ook de vraag "met hoeveel kandidaten zat de Mol in de jeep?" opgevallen?

Antwoord 1 was 3, antwoord 2 was 4.

Dit zou dus moeten betekenen dat het antwoord inclusief de Mol zelf is.
Ja, dat lijkt me de enige logische conclusie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De test
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2013, 23:06:13 »
Als ik met mijn ouders en broer op vakantie ga, zeg ik ook gewoon tegen vrienden:
"Ja, we gaan met z'n vieren lekker een weekje naar Frankrijk",
dat is dan ook inclusief mijzelf.  ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: De test
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2013, 22:07:06 »
Ik denk dat er een hele kleine kans is op een hint bij de jeep-vraag. Als dat zo was, zou het een grotere hint moeten zijn met de vragen waarbij bij elke test een aantal kandidaten weg vallen totdat je de mol over houdt. Daarbij werden er vorig jaar ook een paar fouten in de finale test gemaakt door de productie. Het is heel makkelijk om je te vergissen tijdens het formuleren van de vraag.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: De test
« Reactie #78 Gepost op: 20-01-2013, 14:48:34 »
Ik weet niet of dit al ergens is gemeld, maar bij de test van aflevering 3 is er mij ook iets opgevallen.
Terwijl Daniel aan de computer zit, zien we de vraag: "Hoeveel jokers heeft de mol overgehouden?" Hij zit op Paulien en antwoordt twee. Vervolgens, zien we ook 2 jokers in beeld verschijnen, maar die van Kees. Kan een aanvulling zijn op de mensen die Kees verdenken, maar ja weet niet echt of het een hint is, misschien gewoon toevallig. Het viel me wel op.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De test
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2013, 14:52:11 »
Zarayda heeft maar 1joker -> 1 joker is geen optie -> Zarayda is niet de mol ...
#teamamaimiljaarde