Auteur Topic: keuze bestemmingen  (gelezen 29777 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #20 Gepost op: 9-08-2013, 12:21:58 »
Zelf dacht ik ook aan Egypte, Griekenland of Rusland. Maar Zuid-Amerika lijkt me inderdaad redelijk logisch, na 7 jaar (tenzij je midden-amerika daar ook toe rekent).

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #21 Gepost op: 9-08-2013, 12:38:18 »
Ja, als ze voor Zuid-Amerika kiezen, lijkt Peru een heel logische keuze, wellicht in combinatie met Bolivia.

Verder kunnen ze wat mij betreft ook wel weer eens naar Azië. Keuze genoeg: China, India, Nepal, Vietnam...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #22 Gepost op: 9-08-2013, 12:56:18 »
In Azië zou ik echt graag China zien!  ::jaja::
Maar ook Indonesië, en dan meer dan alleen Bali, Nepal, India. Vietnam in combinatie met Cambodja.

Maar ik dacht dat ze hadden aangegeven liever niet meer in Azië te draaien omdat het veel meer papierwerk kost? Zoiets dacht ik ooit ergens te hebben gelezen. Maar ja, niets is wat het lijkt..  ::vergroot::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #23 Gepost op: 9-08-2013, 12:59:41 »
Buiten Argentinië zou het in principe in ieder land in Zuid Amerika goed kunnen. Met Peru en Brazilië (en eventueel Colombia en Chili) als landen met de meeste mogelijkheden, lijkt mij.

Overigens: Vietnam lijkt me ook heel mooi; wat ik uit de reisgidsen heb is daar meer dan voldoende te doen voor een heel seizoen; overigens, in combinatie met Cambodia zou natuurlijk ook kunnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #24 Gepost op: 9-08-2013, 13:03:52 »
Overigens: Vietnam lijkt me ook heel mooi; wat ik uit de reisgidsen heb is daar meer dan voldoende te doen voor een heel seizoen; overigens, in combinatie met Cambodia zou natuurlijk ook kunnen.

De meeste reizigers combineren Vietnam ook met Cambodja. Cambodja is een prachtig land, maar de absolute hoogtepunten is Angkor, met Angkor Wat. Hierna reizen de meesten naar Phnom Penh, waar ze 1 of 2 dagen verblijven, en dat is het zo'n beetje. Dus wat mij betreft kan Cambodja zeker erbij genomen worden, voor 1 of 2 afleveringen, gewoon omdat Angkor zo machtig mooi is!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #25 Gepost op: 9-08-2013, 13:26:00 »
Zo, ik ben dus niet de enige die op Peru hoopt :) had ik in maart hier al aangegeven.
Zuid-Amerika is wel goed mogelijk iig, Anton heeft vaker aangegeven dat Midden- en Zuid-Amerika hen goed ligt (Australië trouwens ook). En de laatste keer was in 2006 idd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #26 Gepost op: 9-08-2013, 13:27:01 »
Peru hoop ik al jaren op! En dan met name Macchu Picchu!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #27 Gepost op: 9-08-2013, 13:27:56 »
Peru hoop ik al jaren op! En dan met name Macchu Picchu!

Dat lijkt met echt een geweldige plaats, ooit van mijn leven ga ik daar nog eens naar toe
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #28 Gepost op: 9-08-2013, 13:34:13 »
Dat staat bij mij ook al vele jaren op de nummer 1 plek waar ik ooit nog naartoe wil.
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #29 Gepost op: 9-08-2013, 13:35:45 »
Ik heb 4 dingen dat ik ook wil doen:

1. een roadtrip maken door alle 50 staten van de USA met een tereinwagen
2. Macchu picu bezoeken
3. een wide-body vliegtuig besturen
4. een eigen restaurant beginnen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #30 Gepost op: 9-08-2013, 13:41:08 »
De meeste reizigers combineren Vietnam ook met Cambodja. Cambodja is een prachtig land, maar de absolute hoogtepunten is Angkor, met Angkor Wat. Hierna reizen de meesten naar Phnom Penh, waar ze 1 of 2 dagen verblijven, en dat is het zo'n beetje. Dus wat mij betreft kan Cambodja zeker erbij genomen worden, voor 1 of 2 afleveringen, gewoon omdat Angkor zo machtig mooi is!  ::ok::

Op zich heeft Vietnam ook al ruim voldoende bezienswaardigheden, zonder dat je het combineert met een ander land: ik ben in 2007 in vier weken van Ho Chi Minh-stad naar Hanoi gereisd, en dan is er genoeg te zien. :) Cambodja heb ik dan weer gecombineerd met Laos in een eerdere vakantie (2005). Maar het klopt dat Cambodja een mooie toevoeging zou kunnen zijn voor pakweg twee afleveringen. ::ok::

Overigens, wat het papierwerk van Azië betreft: dat zal ongetwijfeld meewegen, maar aan de andere kant is Peking Express ook in al deze Aziatische landen geweest. Dus dan zou het WIDM ook moeten lukken. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #31 Gepost op: 9-08-2013, 13:51:00 »
Ik geloof graag dat Vietnam zich prima leent voor een volledige serie, ik ben er zelf nooit geweest maar familie en vrienden van mij wel. Ik hoor mooie verhalen over Vietnam, nu ook van jou.  ::ok:: Dus het zou kunnen, maar als ze naar Vietnam gaan, hoop ik op toch 1 of 2 afleveringen Cambodja. Angkor lijkt me een fantastische mol-locatie, en Cambodja zou zich denk ik nooit kunnen lenen voor een volledige serie.

Tja, dan klopt dan wel weer, over dat papierwerk. Hopelijk lukt het ze, want veel Aziatische landen lijken me fantastische mollanden.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #32 Gepost op: 9-08-2013, 13:54:24 »
Naast Angkor in Cambodia lijkt mij Halong Bay in Vietnam een absolute toplocatie voor opdrachten bij WIDM!
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 24971

  • Gast
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #33 Gepost op: 9-08-2013, 16:00:37 »
Zo zou ik het wel graag willen zien...
1. Peru
2. Egypte
3. Rusland
4. Griekenland
5. Nieuw-Zeeland


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #34 Gepost op: 9-08-2013, 16:53:31 »
Egypte zal het dit jaar zeker niet zijn (helaas?). Natuurlijk was het dit jaar Zuid Afrika, maar ook gezien de onrust in sommige delen lijkt het mij onmogelijk...
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 24971

  • Gast
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #35 Gepost op: 9-08-2013, 17:23:31 »
Misschien wel als deelland (als in sz9 , Jordanië). Dat is ook geen land waarvan je kunt zeggen dat het volkomen veilig is...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #36 Gepost op: 9-08-2013, 17:40:36 »
Zelfs als deelland lijkt het mij compleet uitgesloten... (anders had men vorig jaar toch ook gewoon naar Marokko kunnen gaan?)
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 24971

  • Gast
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #37 Gepost op: 9-08-2013, 18:02:17 »
Oké. Dus zeker geen Egypte. En geen Libië, Mali, Algerije, Nigeria, Congo, Sudan, Israël, Saudi-Arabië, Irak, Iran en zeker geen Afghanistan. Ook Canada, Australië, Argentinië, Schotland, IJsland, Spanje, Portugal, VS, Nicaragua, El Salvador, Mexico, Indonesië, Thailand, Zuid-Afrika, Noord-Ierland, Jordanië en Japan zullen niet meer worden bezocht. Het wordt ook geen Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland. En van alle Afrikaanse landen ook met bijna zekerheid zeggen dat ze daar (volgend jaar) niet meer komen. Zo hebben we al zeker 50 landen waar De Mol zich niet zal laten zien.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #38 Gepost op: 9-08-2013, 18:22:27 »
Zuid-Amerika zal het wel worden gok ik voor het eerst sinds 2006  (en de laatste 2 jaar had ik bij toeval ook gelijk met IJsland en Zuid-Afrika als optie te noemen :P)

Peru + Chili
Brazilië
Paraguay + Uruaguay
Ecuador

Azië:
Cambodja/Vietnam
Oezbekistan + Azerbaijan (juist omdat niemand t kent)
Hong Kong/China
Zuid-Korea (staat hoog op mn wensenlijstje, hoewel je dan misschien zelfde krijgt als Japan?)

Oceanië:
Nieuw-Zeeland (rot-eind vliegen, maar zoo geschikt denk ik)

Europa:
Ergens in Oost-Europa (denk aan Roemenië + "Mol"davië)
Slowakije/Bosnië
Wales + Engeland (nadat al eerder Schotland en Noord-Ierland zijn geweest)
« Laatst bewerkt op: 9-08-2013, 18:24:11 door Mollenvanger22 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: keuze bestemmingen
« Reactie #39 Gepost op: 9-08-2013, 21:04:30 »
Misschien wel als deelland (als in sz9 , Jordanië). Dat is ook geen land waarvan je kunt zeggen dat het volkomen veilig is...

Jordanië? Jordanië is veilig hoor. Misschien niet zo veilig als Europa, maar veruit het veiligste land in het Midden-Oosten. Jordanië is heel stabiel en heeft (bijna) niet geleden onder invloed van de Arabische Lente.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48