Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 111083 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2014, 14:45:28 »
@limone, ons viel het op dat juist Owen rustig bleef bij beide executies...

Owen bleef idd met een soort grijns (die hij continue had) rustig zitten en rond kijken.
Moet ook bekennen dat ik Owen heel moeilijk te peilen vind.

Maar Aaf bleef ook rustig. Ook van haar gezicht kan ik amper iets aflezen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2014, 15:02:08 »
nou...aaf is wel 1 van de eersten die op Daphne afvliegt om haar te troosten met het slechte nieuws...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2014, 15:17:31 »
nou...aaf is wel 1 van de eersten die op Daphne afvliegt om haar te troosten met het slechte nieuws...

Wat mij ook opviel was dat Maurice een rood scherm kreeg NADAT Aaf groen kreeg... Als een volgende eliminatie weer iemand afvalt NA Aaf, ga ik dit nog meer verdacht vinden... En idd, ze wist niet hoe snel ze Daphne moest troosten...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2014, 16:27:30 »
Het eerste wat mij opviel aan Aaf is dat toen er gelijk een eliminatie kwam, iedereen half in paniek sprong, behalve Aaf. Daarna gebeurde er weer iets waardoor iedereen druk ging doen (weet heel even niet meer wat) en zij bleef heel kalm,

Aaf bleef uiterlijk inderdaad vrij kalm, net als Jan-Willem trouwens. Freek was achter Daphne nauwelijks te zien, dus over hem valt niks te zeggen. Owen's reactie leek het meest relaxed. Hij zorgde ook voor dat "iets" waar jij het over hebt; namelijk zijn luchtig klinkende opmerking: "Jongens wie wil er al naar huis, huh?".
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2014, 21:56:24 »
nou...aaf is wel 1 van de eersten die op Daphne afvliegt om haar te troosten met het slechte nieuws...
en zelfs de manier waarop ze dat doet, vind ik verdacht.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2014, 19:21:49 »
In het molboekje, de woordenlijst zijn twee opmerkelijke dingen. Een er van is het woordje "Langzaam" die staat niet net zoals de andere woorden in volgorde bij de L, maar pas bij de T voorkomt. hint richting ABC => Aaf Brandt Corstius?

een ander is dat dat twee woorden "mooi" en "bed" exact de zelfde uitspraak hebben: "chòhng". ik weet dat chinese woorden met een andere uitspraak iets heel iets anders kunnen betekenen, maar als je bij uitspraak exact de zelfde schrijfwijze hebt voor de uitspraak, dat is wel gek. als het nou chòng en chóng was (chohng en chooong) maar dat is het dus niet!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 19:28:36 door SomeOne_01 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2014, 22:08:15 »
In het molboekje, de woordenlijst zijn twee opmerkelijke dingen. Een er van is het woordje "Langzaam" die staat niet net zoals de andere woorden in volgorde bij de L, maar pas bij de T voorkomt. hint richting ABC => Aaf Brandt Corstius?

een ander is dat dat twee woorden "mooi" en "bed" exact de zelfde uitspraak hebben: "chòhng". ik weet dat chinese woorden met een andere uitspraak iets heel iets anders kunnen betekenen, maar als je bij uitspraak exact de zelfde schrijfwijze hebt voor de uitspraak, dat is wel gek. als het nou chòng en chóng was (chohng en chooong) maar dat is het dus niet!
Ik zie nergens bij Google Translate chòhng naar voren komen voor het woord "mooi". Kan een hint zijn, of gewoon een foutje.

Het Chinese teken bij "langzaam" wordt vertaald als "traag". Bij "langzaam" geeft translate een wat omslachtiger chinees resultaat. Maar in het Engels blijkt dat het wel gewoon "langzaam" betekend. Dus, misschien was de bedoeling om "langzaam" te gebruiken. Toen iemand die vertaling controleerde leek het even niet te kloppen en werd er "traag" van gemaakt en daarom het woord verplaatst naar de "T". En heeft later iemand het weer terug veranderd, maar zonder terug te zetten.
Als het hint is, vind ik het eerder een hint naar Tygo. De uitspraak "man". Tygo is een man met een "T".

Offline swieb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2014, 00:21:02 »
Het woord 'auto' en 'appartement' staan ook verkeerd om.

Offline D-Bertmolli

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2014, 10:10:11 »
Veel zaken zullen al zijn langsgekomen in dit of in andere topics, maar even kort opgesomd waarom Aaf momenteel mijn hoofdverdachte is:

- "(Een groot plakkaat met daarop) ik ben de Mol." (flauw, maar het zal niet voor het eerst zijn dat zoiets in aflevering 10 terugkomt);

* Edit: verdwijderd wegens onzin....

- Doen alsof ze met een zaklamp schijnt, terwijl deze helemaal niet aanstaat (de letterlijke schijnbeweging) afgezien van de eerste korte flits om Jennifer om de tuin te leiden (de figuurlijke schijnbeweging);

-Tijdens de seinopdracht, als Jennifer de groene laser van Freek en Tygo in het vizier krijgt, hoor je Aaf iets zeggen in de trant van "groen is de kleur van de Mol" (hier kan 'groen is het nieuwe rood' naar verwijzen);

-Tijdens de seinopdracht probeert ze inderdaad wel heel hard de focus niet op de richting te leggen waar Freek en Tygo globaal zouden moeten staan;

Daarnaast zijn er uit het bonusmateriaal nog wat dingetjes te halen die wat minder sterk zijn, zoals bijvoorbeeld het invullen van haar eigen lengte bij de test, en het ontkennen noch beamen dat ze de Mol is, maar in plaats daarvan meteen aan Daphne vragen of ze wel zeker kan zijn dat zij de mol niet is.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 19:43:41 door D-Bertmolli »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2014, 11:23:22 »
Vond het wel geinig hoe Daphne lachte toen Aaf zei "Jij kreeg direct een rood scherm en mag er toch nog in blijven, dat zou afleiding kunnen zijn, en dan ben je mischien toch de mol"  ::rofl::

Mischien juist weer een afleidings vraag van Aaf, om verdenking op haarzelf af te schuiven.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2014, 12:23:53 »
Als Aaf het is verwacht ik toch een Agatha Christie-hint, zou te mooi zijn om niet te maken  ;)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2014, 17:00:58 »
Als Aaf het is verwacht ik toch een Agatha Christie-hint, zou te mooi zijn om niet te maken  ;)

In de uitzending 13 jaar WIDM zegt iemand dat WIDM net een Agatha Christie boek is... Weet iemand nog wie?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2014, 17:04:11 »
Carolien was degene volgens mij.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2014, 17:08:06 »
nope, dat was Paulien...

afl 9 25:51...biecht Paulien ;)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 17:23:38 door SomeOne_01 »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2014, 21:44:09 »
Begint Aaf dus over op alfabetische volgorde gaan... Voor mij een directe hint naar abc. Aaf brandt cortsius

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2014, 21:54:41 »
Aaf staat bij mij nu nog steeds op nummer 1 als potentiële mol.
Ja de abc hint was wel heel opvallend  ::vergroot::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2014, 21:57:34 »
Aaf stond al hoog op mijn lijstje maar stijgt steeds meer. Hoewel de abc-hint opvallend is vind ik het toch verdacht. Iedergeval ga ik haar nog beter in de gaten houden
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2014, 22:01:57 »
Aaf staat (zeker na aflevering 2) samen met JW bovenaan m'n mollenlijstje. Als ik had te kiezen, was zij wel de mol, vind haar tot nu toe een iets betere mol, maar het is nog vroeg. En de rest van de kandidaten is ook zeker nog niet afgeschreven.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2014, 22:10:14 »
Paulien is dikke vriendinnen met aaf. Dus wellicht toch bewust die verwijzing van haar naar Agatha christie

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2014, 22:16:50 »
Aaf 'regelt' dat ze als eerste de markt op mag, maar pakt vervolgens helemaal niets? Lijkt me vrij onmols, eerlijk gezegd. Tenzij ze geld gepakt en weggegooid heeft, natuurlijk. :P Maar hoe dan ook denk ik dat de mol niet per se als eerste de markt op wil. Waarom?