Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 318185 keer)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #580 Gepost op: 28-01-2014, 15:39:33 »
Oe nice! Sterk opgemerkt!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #581 Gepost op: 28-01-2014, 15:47:46 »
dat is raaaar. Los van Art zn magische kleurverandering: waarom heeft Jan-Willem twee verschillende apparaatjes gehad?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #582 Gepost op: 28-01-2014, 15:48:29 »
Het telefoongesprek van Art in aflevering 1 moet dan twee keer opgenomen zijn anders kan je dit nooit zo regisseren... De stem van Art loopt gewoon direct door namelijk en je ziet zijn mond gewoon bewegen.

Bij Jan-Willem boven aan de roltrap is het een iets ander verhaal. Wanneer Tygo aankomt bij Susan is het beschermhoesje al verwijderd. Het zit er dus maar heel kort omheen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #583 Gepost op: 28-01-2014, 15:48:40 »
HUH, wat raar! Hoe kan dat nou weer.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #584 Gepost op: 28-01-2014, 15:49:21 »
Dat is op zich niet gek, het gebeurt vaker dat je apparaatjes moet wisselen, vanwege batterijen of zo, en dat kunnen ze gedaan hebben terwijl een kandidaat op een roltrap stond, zodat JW niks hoefde te missen.
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #585 Gepost op: 28-01-2014, 15:54:29 »
Is het een iPhone? Met mijn eigen iPhone heb ik ook het probleem dat ik de stekker van mijn (niet-Apple) koptelefoon er niet goed in krijg als het hoesje er nog omheen zit. Zou het geval van JW in ieder geval verklaren.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #586 Gepost op: 28-01-2014, 15:56:03 »
Oh wacht, het is een hoesje.

Offline Ivie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #587 Gepost op: 28-01-2014, 16:36:41 »
in de vooruitblik van deze week hoor je JW iets zeggen over Skunk Anansie, toevallig dat dit ook een hint was?
Heb al veel boeddha's gezien in mijn leven, maar heb nog nooit de vergelijking met haar gemaakt... typisch denken van een DJ wellicht of schuilt er toch meer achter?
Ik blijf in elk geval nog even in mijn JW tunnel voorlopig...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #588 Gepost op: 28-01-2014, 16:39:36 »
in de vooruitblik van deze week hoor je JW iets zeggen over Skunk Anansie, toevallig dat dit ook een hint was?
Heb al veel boeddha's gezien in mijn leven, maar heb nog nooit de vergelijking met haar gemaakt... typisch denken van een DJ wellicht of schuilt er toch meer achter?
Ik blijf in elk geval nog even in mijn JW tunnel voorlopig...

Volgens mij haalt JW iets aan wat Sofie aan hen doorgegeven heeft als beschrijving.
Sofie en Aaf zijn degenen die 'oog voor detail' hebben en dus waarschijnlijk een Buddha beeld moeten beschrijven dat de overige kandidaten moeten herkennen. Vandaar de verzuchting van JW dat die beschrijving niet echt helpt, neem ik aan.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #589 Gepost op: 28-01-2014, 16:56:51 »
afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...
Vodcast-waardig, samen met die mooie 'miljoen pijlen'-foto ::ok:: :-* ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #590 Gepost op: 28-01-2014, 17:24:42 »
Het was me tijdens de eerste aflevering al opgevallen dat Art zijn telefoon van kleur veranderde (van geel naar zwart) vlak voor de licht-opdracht:

Maar nu blijkt het afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...
::rofl:: 't is dat ik hem niet als mol zie (of wil zien), maar anders zou ik denken dat hij voor de grap de afluistertelefoon weglegd en om lekker wat muziek gaat luisteren.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #591 Gepost op: 28-01-2014, 20:46:40 »
Het was me tijdens de eerste aflevering al opgevallen dat Art zijn telefoon van kleur veranderde (van geel naar zwart) vlak voor de licht-opdracht:



Maar nu blijkt het afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...



Als ik er nog eens naar kijkt valt me ook op dat ze allebei ook dezelfde type armbandjes en een soortgelijk horloge dragen. Ik weet niet of het toeval is, maar ik vind het wel gek. De telefoon is volgens mij geen iPhone trouwens. De suggestie dat het misschien te maken heeft met het leegraken van de batterij oid vind ik niet erg logisch. Dan zou JW een deel van de opdracht hebben gemist en bovendien duurde de opdracht vrij kort. Zou gek zijn als ze hem met een bijna lege batterij op pad sturen ::vergroot::

Uiteindelijk zit ik wel met de vraag. Stel dat dit een hint is, wat is dan precies de hint?  :-\\

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #592 Gepost op: 28-01-2014, 20:58:27 »
^De hint: niet geel, niet zwart, maar rood! (ja, of groen, maar groen is het nieuwe rood etc.)

In de rest van de afleveringen komt vaak Windows apparatuur langs, dus ik neem aan dat dit ook weer eentje is met die Windows OS.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #593 Gepost op: 28-01-2014, 21:02:43 »
Als ik er nog eens naar kijkt valt me ook op dat ze allebei ook dezelfde type armbandjes en een soortgelijk horloge dragen. Ik weet niet of het toeval is, maar ik vind het wel gek. De telefoon is volgens mij geen iPhone trouwens. De suggestie dat het misschien te maken heeft met het leegraken van de batterij oid vind ik niet erg logisch. Dan zou JW een deel van de opdracht hebben gemist en bovendien duurde de opdracht vrij kort. Zou gek zijn als ze hem met een bijna lege batterij op pad sturen ::vergroot::

Uiteindelijk zit ik wel met de vraag. Stel dat dit een hint is, wat is dan precies de hint?  :-\\
Die gele is een windows phone, toch? Volgens mij had ik dat eens ergens gelezen en als ik het check met Google images klopt het ook. Lijkt me dezelfde.

De zonnebril van JW is ook ineens op magische wijze verdwenen.

Ik denk dat er niks achter zit.

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #594 Gepost op: 28-01-2014, 21:20:17 »
Die gele is een windows phone, toch? Volgens mij had ik dat eens ergens gelezen en als ik het check met Google images klopt het ook. Lijkt me dezelfde.

De zonnebril van JW is ook ineens op magische wijze verdwenen.

Ik denk dat er niks achter zit.

Hmm, ik bedenk mij ineens. Dit is denk ik een Nokia Lumia (lumia=licht) Ik ben nieuw op het forum, maar ik zag meerdere referenties naar 'licht'?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #595 Gepost op: 28-01-2014, 21:33:31 »
Ze hebben sowieso een dealtje met Microsoft/Nokia, want voor de executie hanteren ze een Surface Pro 2, bij de opdracht met het toneel waar de foto op getoond wordt dito, als telefoon de Lumia 1020 in het kanariegeel. Maar dit heeft verder weinig van doen met Jan-Willem.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #596 Gepost op: 28-01-2014, 21:41:57 »
Het was me tijdens de eerste aflevering al opgevallen dat Art zijn telefoon van kleur veranderde (van geel naar zwart) vlak voor de licht-opdracht:



Maar nu blijkt het afluisterapparaat van Jan-Willem over dezelfde magische krachten te beschikken...


heel apart, communicatie tussen art en jw?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #597 Gepost op: 28-01-2014, 21:54:27 »
De zonnebril van JW is ook ineens op magische wijze verdwenen.

Ik denk dat er niks achter zit.

Inderdaad, zie dat nu pas.

Hadden ze de aflevering niet beter "zoek de verschillen" kunnen noemen?  ::rofl::

Overigens:

De kleur geel stimuleert ons brein, het denkproces en communicatie. In Westerse culturen ziet men het vaak als een kleur van vreugde, blijdschap en sociale energie. Geel is een warme kleur maar staat tegelijkertijd voor negatievere zaken als jaloezie, onbetrouwbaarheid, verraad en lafheid. In Azië heeft geel een keizerlijke betekenis.

Zwart is koel en subtiel en intensiveert andere kleuren. In Westerse culturen is zwart rebels, koel en rusteloos. Het is dramatisch, mysterieus, seksueel en subtiel. Zwart versterkt autoriteit en elegantie, terwijl het ook klasse en stijl aangeeft. Chinezen kleden hun kinderen vaak in zwart om zo de balans en gezondheid te herstellen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #598 Gepost op: 29-01-2014, 09:39:36 »
Ging JW al zigzaggend abseilend al de minkokers pakken in het spel? Hij heeft maar 1 koker ingeleverd. Volgens mij wellicht een minkoker van Tygo. >:D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #599 Gepost op: 29-01-2014, 10:58:30 »
Stel dat dit een hint is, wat is dan precies de hint?
Nee ik denk dat de conclusie niet is dat dit een hint is maar gewoon falen van de productie (andersoortig Voorkennis-gate zaakje). Ze zijn wel vaker de mist in gegaan zo.

Ze 'schieten' de mol natuurlijk van alle kanten om er later in de montage van alles mee te kunnen. Alle kanten uit aangezien de verhaallijn pas gemaakt wordt na afloop. Dit is weer typisch zo'n momentje waarin JW uitgebreid gefilmd kan worden door absentie van de kandidaten. Dus JW loopt wat acterend rond, verder niet veel aan de hand want hij kent de opdracht al enzo, alleen blijkt nu dankzij deze vondst dat het ietsje TE relaxed ging want ze hebben een fout gemaakt met die verschillende toestellen ::bravo::.

Als je een hint wilt zien is het: Art is onderdeel van de productie achter de schermen. JW is onderdeel van de productie. Van de groep is dat alleen de mol :o
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 11:00:21 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)