Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 315813 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #60 Gepost op: 4-01-2014, 14:32:46 »
Hier ook maar even de aanwijzing crossposten die mij op dit moment stevig in de Roodbeen-tunnel heeft geleid.

Bij de 2e executie zegt Art op een gegeven moment "Zo, dan gaan we nu weer met de rest beginnen", implicerend dat hij degenen bedoelt die ook bij de eerste executie hun scherm hebben gezien. Alleen klopt dat niet, aangezien zowel Maurice als Jan-Willem toen ook niet aan de beurt zijn geweest. De manier om de uitspraak toch kloppend te krijgen is om Maurice niet meer mee te tellen omdat hij toch gaat afvallen en Jan-Willem omdat hij de Mol is (?).

"De rest" zijn toch gewoon de gene die bij de eerste executie nog geen scherm hadden gezien?
Nee, juist degenen die toen ook al aan bod waren gekomen, maar dat klopt niet, want zowel Maurice als Jan-Willem hadden geen scherm gezien de eerste keer. Vervolgens begint hij met Maurice en we weten allemaal met welk resultaat. Zeer sterke aanwijzing richting Jan-Willem als mol, m.i.. "De rest" zijn alle kandidaten die bij de eerste executie een scherm gezien hebben, behalve de afvaller en de Mol.

Volgorde, voor de duidelijkheid:

Eerste executie:
Sofie
Owen
Susan
Tygo
Daphne

Tweede executie:
Daphne
Freek
Jennifer
Aaf

"En dan gaan we nu weer met de rest beginnen"

Maurice -> exit
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 18:25:03 door Jayne »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #61 Gepost op: 4-01-2014, 15:22:16 »
Om eerlijk te zijn, als ik per kandidaat de verdachte acties tegen elkaar afweeg, vind ik de verdenkingen in de richting van Jan-Willem bovengemiddeld plausibel. Toch denk ik niet dat de makers hem als Mol zouden kiezen, hij lijkt mij er simpelweg 'het type' niet voor.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2014, 15:26:00 »
Maar misschien juist omdat hij er het type niet voor lijkt dat ze hem als mol hebben gekozen he...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2014, 15:30:56 »
Toch denk ik niet dat de makers hem als Mol zouden kiezen, hij lijkt mij er simpelweg 'het type' niet voor.
Iets soortgelijks zei ik ook tegen mijn vriend toen die - eigenlijk vlak na de uitzending - zei dat hij Jan-Willem niet vertrouwde. "Nee, die is het niet!", maar inmiddels ben ik overstag. Denk dat ze zeker ook proberen om niet steeds hetzelfde type mol te kiezen. Een (redelijk rustige) radioman als mol lijkt onwaarschijnlijk, maar daar kan ook de kracht in zitten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2014, 16:22:33 »
Ik heb even een lijstje gemaakt met dingen die mij doen denken dat JW de mol is. Niet allemaal even overtuigend, maar toch een aardig rijtje. Bovendien -en dat is misschien nog wel belangrijker- heb ik geen onmols gedrag kunnen bespeuren.

  • Jan-Willem is de enige van de groep die niet met enige regelmaat met zijn gezicht op tv verschijnt. -> de mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan.
  • Jan-Willem stelt bij de marktopdracht direct voor om maar een kwartier naar het geld te zoeken en daarna naar het politiebureau te gaan. (waar hij en Maurice uiteindelijk toch als laatste aankomen)
  • Jan-Willem en Maurice zoeken een winkel met bruiloftsgeschenken, maar vragen blijkbaar steeds naar 'jade'.
  • Jan-Willem probeert Daphne wijs te maken dat hij met zijn lamp de lichtshow op het gebouw kan beinvloeden (hilarisch!  :D)
  • Als Daphne zegt "Misschien moeten zij weten dat wij hier staan", roept hij gelijk "dat denk ik niet".  ???
  • Zijn vrij theatrale uitroep "Ik maak me kenbaar!" tijdens de seinopdracht.
  • Jan-Willem lijkt met de lantaarn 'MOL' te schrijven.
  • Jan-Willem is de enige die een juist cijfer noemt, maar het is alleen z'n gevoel ("we hebben een sterk gevoel voor 4"), want ze hebben volgens Daphne helemaal geen lichtje gezien. Omdat er al een verkeerd cijfer is genoemd, kan de mol hier makkelijk de held spelen.
  • Jan-Willem komt niet aan de beurt bij de eerste executie, maar toch rekent Art hem (samen met afvaller Maurice) blijkbaar bij 'de rest' als hij tijdens de 2e executie de kandidaten heeft gehad die eerder niet aan bod waren gekomen. Omdat Maurice afvalt, blijft JW hier als enige over die geen scherm heeft gezien. Art zegt letterlijk "En dan gaan we nu weer met de rest beginnen". Omdat de uitspraken van Art gescript zijn, kun je uitsluiten dat het om een onschuldig foutje gaat.
  • Jan-Willem heeft het in afl. 1 als enige over het geld dat niet gewonnen is (Peppie & Kokkie-uitspraak). De rest lijkt nog niet zo met het geld bezig te zijn, terwijl JW blijkbaar precies weet hoeveel er gewonnen had kunnen worden.


Maar goed, er kan nog veel gebeuren en het kan zomaar dat ik er volgende week héél anders over denk. :P Of zelfs voor die tijd al.  8)


« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 18:42:12 door Jayne »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #65 Gepost op: 4-01-2014, 16:40:09 »
En er is ook nog de aanwijzing van ''groen is het nieuwe rood''. Elke kandidaat behalve Jan-Willem heeft tot nu toe een groen scherm gezien bij een executie. En dat zou dan betekenen dat iedereen volgens de hint zou afvallen(groen wordt dus rood. Behalve Jan-Willem, hij heeft geen groen scherm gezien en dus via de hint ook geen rode. Hij valt dus niet af want hij is de mol.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #66 Gepost op: 4-01-2014, 16:40:44 »
En er is ook nog de aanwijzing van ''groen is het nieuwe rood''. Elke kandidaat behalve Jan-Willem heeft tot nu toe een groen scherm gezien. En dat zou dan betekenen dat iedereen -> groen = rood zou afvallen. Behalve Jan-Willem, hij heeft geen groen scherm gezien en dus via de hint ook geen rode. Hij valt dus niet af want hij is de mol.
Ja, ook een goeie idd.  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2014, 16:56:49 »
Tja, juist alleen daarom alleen al zou ik minder genegen zijn te denken dat hij de mol is, juist.
Dat 'rood' in zijn naam zit, soit. Dat je er enigszins mee zou spelen snap ik ook nog wel.. maar dan toch op wat subtielere wijze lijkt me iig niet zo direct..

Ik vind het zo 'van dik hout zaagt men planken'. Dat soort hint kon in S5 of misschien in S6 maar niet meer in S14 denk ik toch.. Of hoop ik dan toch, in ieder geval..  :-X

Als je toch iets met 'rood' zou willen zou ik het iig wat interessanter verpakken.. Ik bedoel, een priesterhint (die wel snel ontdekt was maar heel wat meer om het lijf had..) of een dergelijke nadruk erop die door iedereen te lezen is die dit toepaste en hier dus zeker gepost zou worden, nav afl 1... Toch wel een behoorlijk verschil mijns inziens.  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 16:58:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2014, 16:59:18 »
En er is ook nog de aanwijzing van ''groen is het nieuwe rood''. Elke kandidaat behalve Jan-Willem heeft tot nu toe een groen scherm gezien bij een executie. En dat zou dan betekenen dat iedereen volgens de hint zou afvallen(groen wordt dus rood. Behalve Jan-Willem, hij heeft geen groen scherm gezien en dus via de hint ook geen rode. Hij valt dus niet af want hij is de mol.

Maar er zijn er sowieso twee die groen gezien hebben die ook in de finale komen. Dus daar sluit die hint totaal niet bij aan.

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2014, 17:11:34 »
Maar het is alleen een aanwijzing naar de mol. Niet naar diegene die in de finale komen?

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2014, 17:12:45 »
Maar jij vertelt dat iedereen in de hint - behalve JW - zou moeten afvallen. En dat kan dus niet.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #71 Gepost op: 4-01-2014, 17:17:24 »
Tja, juist alleen daarom alleen al zou ik minder genegen zijn te denken dat hij de mol is, juist.
Dat 'rood' in zijn naam zit, soit. Dat je er enigszins mee zou spelen snap ik ook nog wel.. maar dan toch op wat subtielere wijze lijkt me iig niet zo direct..

Ik vind het zo 'van dik hout zaagt men planken'. Dat soort hint kon in S5 of misschien in S6 maar niet meer in S14 denk ik toch.. Of hoop ik dan toch, in ieder geval..  :-X

Als je toch iets met 'rood' zou willen zou ik het iig wat interessanter verpakken.. Ik bedoel, een priesterhint (die wel snel ontdekt was maar heel wat meer om het lijf had..) of een dergelijke nadruk erop die door iedereen te lezen is die dit toepaste en hier dus zeker gepost zou worden, nav afl 1... Toch wel een behoorlijk verschil mijns inziens.  ;)
Laat ik even voorop stellen dat ik niet per se 'wil' dat Jan-Willem de mol is. Ik twijfel zelfs sterk of hij de soort mol is/zou zijn waar ik normaal gesproken van hou. Daarom was mijn eerste reactie waarschijnlijk ook dat hij het zeker niet was. Heb ik hier thuis ook nog geroepen en bovendien argumenten aangedragen waarom dan niet. Maar ik kwam niet zo heel veel verder dan 'niet het type' en dat is een slecht argument.

Ik heb al te vaak een mol niet wíllen zien omdat ik de persoon er niet geschikt voor achtte of gewoon niet leuk vond, dus in die val probeer ik niet meer te trappen. :P

Overigens zie ik in zijn naam helemaal geen (verwijzing naar een) hint hoor.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #72 Gepost op: 4-01-2014, 17:20:58 »
Iedereen die zou kunnen afvallen hebben nu groen (dus: rood) gezien (of zijn afgevallen), behalve de Mol.
Is dat misschien een betere omschrijving?

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #73 Gepost op: 4-01-2014, 17:22:40 »
Ja Jayne, dat is een betere omschrijving. Vond het moeilijk om het duidelijk uit te leggen. Maar het gaat in ieder geval over iedereen die kan afvallen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #74 Gepost op: 4-01-2014, 17:26:30 »
For the record, ik reageerde wel op jou maar het had niet alleen betrekking op jouw post, meer wat ik hier en daar gelezen heb, met name over de 'rood-groen' referentie.  :)
Dus ik wilde niet iets impliceren daarover, sws.  :)

Moltype, mja. Daarover blijven de meningen verdeeld.
Ik zou hem niet direct als zodanig zien maar ook niet per se als niet. (degenen die ik heel erg als niet zag, waren het ook inderdaad nooit  ::rofl:: Inclusief Arjen, Sanne, Frits, Art, Karin, Liesbeth en Paulien bijvoorbeeld).

Voor mij vooralsnog (early days..) meer categorie zou kunnen maar denk het toch niet.. vooralsnog.  ;)
Er is geen 'harde' reden hem uit te sluiten, wat mij betref ligt het dus eerder in wat ik zie als 'wannabe'-gedrag. Maar dat is een kwestie van perceptie en als hij genoeg mollerige dingen doet in afl 2/3 dan wie weet ga ik ook nog om.. Ik denk het niet vooralsnog maar dat hangt sterk af van wat er gaat gebeuren.  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 17:30:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #75 Gepost op: 4-01-2014, 17:37:03 »
wat ook grappig is, als ik naar de verdenkingen kijk in mijn lijstje, is er NIEMAND die hem verdenkt! Ik weet alleen van Owen niet wie hij verdenkt en dat kan goed JW zijn, maar toch :)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 17:40:57 door SomeOne_01 »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #76 Gepost op: 4-01-2014, 17:44:26 »
Inderdaad, merkte ik ook op. Hij heeft zich ook wel koest gehouden deze aflevering. Door die MOL-beweging met die zaklantaarn en ''ik maak me kenbaar'' vind ik hem erg verdacht. De rest van de groep was daar niet bij en zo te zien doet hij niet zoveel verdachts als ze samen zijn. Daardoor stemde misschien niemand op hem.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #77 Gepost op: 4-01-2014, 17:45:03 »
wat ook grappig is, als ik naar de verdenkingen kijk in mijn lijstje, is er NIEMAND die hem verdenkt!

Klopt, en dat geldt alleen voor Jan-Willem en Freek. (Ter vergelijking: vorig jaar werd Kees door niemand bij de test genoemd in afl. 1, in 2012 noemde niemand Anne-Marie, en in 2011 werd Patrick maar door één genoemd.)

Jan-Willem staat hoog op mijn verdachtenlijstje. Dat begon al toen hij als kandidaat bekend werd gemaakt: de manier waarop. Hij had er kennelijk helemaal geen problemen mee om zijn totaal verbaasde sidekick van zijn radioprogramma volledig in het duister te houden. ;D

En met een kennelijk volledig verkeerde uitspraak van Mai Yuk en het niet spotten van de signalen van Freek en Tygo heeft ie na aflevering 1 wat (mogelijke) molacties betreft een keurige score.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #78 Gepost op: 4-01-2014, 17:47:02 »
Omdat hij het juiste cijfer bij de seinopdracht gaf (als enige) verdenk ik hem (ok, of Daphne). Ik ga dus in dit topic deelnemen (wat een leuke hints allemaal).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #79 Gepost op: 4-01-2014, 17:49:50 »
Als ik die reactie van die sidekick hoor wanneer Jan-Willem bekend wordt gemaakt als kanidaat
vermoed ik dat ze compleet gek wordt als die de mol zou zijn. ::tandpastasmiley::
klaar voor de strijd