Auteur Topic: WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 327218 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #680 Gepost op: 11-10-2014, 15:19:31 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #681 Gepost op: 13-10-2014, 21:58:15 »
http://zappen.blog.nl/publieke-omroep/2014/10/13/dekker-wil-geen-amusement-bij-publieke-omroep

Vandaag was er weer heel wat te doen om de publieke omroep. Staatssecretaris Sander Dekker heeft de kamer geïnformeerd over zijn plannen. De publieke zenders worden deels opengesteld voor buitenproducenten, zoals De Telegraaf dit weekend al berichtte. En amusement lijkt nu echt te moeten verdwijnen bij de omroepen. Dat vinden niet alle presentatoren een goed idee.

“Bij sommige programma’s heb ik zelfs na een uur nadenken werkelijk geen flauw idee waarom er belastinggeld heen moet”, motiveert de staatssecretaris zijn besluit bij Nu.nl. “De publieke omroep is te weinig onderscheidend en dat tast de legitimiteit aan.” Expliciet worden Ranking the Stars en Bananasplit genoemd.

AvroTros-directeur Remco van Leen is geschrokken door de plannen. “Wij vrezen een smalle publieke omroep. Met onze programma’s bedienen wij een groot publiek en het gevaar dreigt dat een grote groep kijkers nu buiten de boot valt. Het begrip ‘van iedereen voor iedereen’ moeten we dan laten varen, terwijl dat wel is waar de publieke omroep in onze optiek voor staat.

Paul de Leeuw vindt het besluit van Dekker jammer en plaatst een kanttekening. “Ranking the Stars is een van de weinige programma’s die jonge kijkers trekt bij de NPO. “Maar we gaan er zeker nog twee maken lieve goudrenetten van me! Op Eerste Kerstdag en 1 januari.”



Wat betekent dit voor Wie is de mol. Ik weet dat widm niet in dezelfde categorie valt als Ranking the stars en bananasplit maar ik word hier een beetje banging van. Wie is de mol kan NIET bij de commercielen. Ik herhaal. Niet  :) :) :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #682 Gepost op: 13-10-2014, 22:22:44 »
De baas van de npo was bij DWDD.
Kerntaken van de publieke omroep zijn: Informatie, cultuur en educatie.
Amusement gaat niet helemaal weg, maar vraag jezelf eens af waarom je als npo een programma maakt.

Ik denk dat WIDM best om te praten is tot programma waarin je veel cultuur tegenkomt, in een amusement-jasje gegoten. Plus dat stiekem die kijkcijfertjes voor Nederland 1 toch wel belangrijk zijn, denk ik dat De Mol wel een (grote?) kans maakt om te blijven.
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #683 Gepost op: 13-10-2014, 22:24:37 »
Wie is de mol kan NIET bij de commercielen. Ik herhaal. Niet  :) :) :)

Liever dat dan helemaal weg, maar widm hoort bij NPO1 en blijft er!
Ze zullen widm niet zo snel eraf gooien, 3.000.000 kijkers willen ze gráág behouden, tenzij die Dekker niet gaat voor kijkcijfers maar voor serieuze programma's waarbij ze veel kijkers (jongeren) zullen verliezen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #684 Gepost op: 13-10-2014, 22:41:56 »
Liever dat dan helemaal weg, maar widm hoort bij NPO1 en blijft er!
Ze zullen widm niet zo snel eraf gooien, 3.000.000 kijkers willen ze gráág behouden, tenzij die Dekker niet gaat voor kijkcijfers maar voor serieuze programma's waarbij ze veel kijkers (jongeren) zullen verliezen.

Inderdaad, en Wie is de mol is al vastgesteld t/m 2016 toch? aangezien ze Art voor 3 seizoenen hebben laten tekenen.. Mag je er bijna wel vanuit gaan dat er sowieso nog 2 hele seizoenen komen. En still counting…
Denk ook wel dat ze met 3 miljoen kijkers niet weggaan, vind het ook wel cultureel verantwoord, misschien dat wie is de mol er eventueel voor zou kiezen (mochten ze wel weg moeten) om iets de kandidaten iets meer over het land te laten vertellen in biechts, of zoiets. Ik zeg maar wat, maar wie weet. Of dat ze iets meer beelden laten zien van de plaatselijke cultuur, nog meer dan dat ze nu doen..

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #685 Gepost op: 14-10-2014, 13:53:35 »
Ik vind het wel goed dat ze een beetje gaan snijden in de programma's. Persoonlijk vond ik dat programma van bijvoorbeeld André van Duin ook niet echt wat voor de publieke omroep (vooral niet als je er over na gaat denken dat het van belastinggeld betaald wordt). Ik verwacht niet dat Wie is de Mol bij de publieke omroep weg zal gaan. Er zit een goede diepgang in alle spellen en het achterhalen van de mol wordt nog steeds niet door iedereen begrepen (dus niet geschikt voor de commerciële) ;)
Alleen vind ik het onzin dat er geen entertainment op de publieke omroep te zien zou mogen zijn. Je kan toch altijd een programma maken wat leuk is om naar te kijken en wat ook diepgang heeft. Om die reden baal ik er nog altijd van dat Kinderen geen Bezwaar heeft moeten stoppen (te veel entertainment volgens de NPO ::niet-ok::)
« Laatst bewerkt op: 14-10-2014, 13:55:16 door Koembie »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #686 Gepost op: 14-10-2014, 14:15:44 »
Ik kan me enorm opwinden over dit kabinetsbeleid. Het is onzin dat minder omroepen met minder geld en minder personeel beter werk kunnen gaan afleveren. De Nederlandse publieke omroep is een van de goedkoopste van de wereld, terwijl er relatief goede programma's worden gemaakt. Publieke televisieprogramma's kosten gewoon geld, vooral omdat het maken van reclame ten koste van alles voorkomen moet worden (commerciële programma's worden hierdoor juist grotendeels gefinancierd). De staatssecretaris begeeft zich op heel glad ijs door bepaalde programmatitels te benoemen. Het is totaal niet aan hem om te zeggen wat hij van Animal Crackers ofzo vindt (al vind ik dat zelf echt een afschuwelijk programma daar niet van). Sowieso voelt dit als een groot rood laken bij een stier. Entertainment is maar een miniem onderdeel van het programma-aanbod van de publieke omroep, terwijl enorme grootschalige bezuinigingen door het hierdoor op te gooien 'stiekem' worden doorgevoerd. Of WIDM blijft bestaan? Ik hoop het van wel, want het is mijn favoriete programma waar ik bijna een heel jaar op uitkijk. Maar of het een educatieve of informerende waarde heeft? Ook is het gewoonweg te duur om door te commerciële zenders gemaakt te worden, maar dan alsnog kan ik me voorstellen dat het programma op een gegeven moment financieel niet meer haalbaar is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #687 Gepost op: 14-10-2014, 18:36:04 »
WIDM is een mix van informatieve tv over een cultuur elders met een entertainment sausje erover heen :P Maar er zal wel op gewezen worden dat het teveel amusement is en te weinig van het andere. Ik mag toch hopen mocht het er ooit van komen dat door de zendcoordinator van NPONED1 besloten wordt dat WIDM niet meer past binnen de kerntaken van het publieke bestel, dat de crew + IDTV dan maar de eer aan zich zelf houden en geen slap aftreksel laten voortleven bij de commerciëlen. Liever 'gelukkig hebben we nog een reeks van 15 seizoenen om terug te kijken' dan het te laten verworden tot zulk goedkope televisie zoals je op SBS6 tegen komt onder het mom van een spelshow. Of vergelijk het met Sabotage. Het idee is leuk, maar de uitwerking pakken ze gewoon zoveel beter aan bij WIDM. Dus dan liever maar helemaal van de buis wat mij betreft  :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #688 Gepost op: 14-10-2014, 23:04:13 »
Ik ben het eens met Shula Ryxman

Citaat
Shula Ryxman, één van de bazen der publieke omroep, vindt daarentegen dat Wie is de Mol juist wel een goed NPO-programma is. “Bij Wie is de Mol zit het informatieve bijvoorbeeld in het spelelement, de psychologie, het spelenderwijs leren en het nadenken met elkaar”, aldus Ryxman in de Volkskrant in een reactie op Bert Huisjes.
Bron: The Post Online



Paulien Cornelisse is zwanger!!!  ::bravo::
Bron: RTL Nieuws
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #689 Gepost op: 14-10-2014, 23:13:55 »
Ik dacht dat ze lesbisch was :o

Maar keileuk :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #690 Gepost op: 14-10-2014, 23:15:24 »
Ik dacht dat ze lesbisch was :o
Ook dan kun je zwanger worden ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #691 Gepost op: 14-10-2014, 23:16:28 »
Ik dacht dat ze lesbisch was :o

Maar keileuk :D
Ik dacht dat ook ::schaam::
#teamamaimiljaarde

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #692 Gepost op: 14-10-2014, 23:17:37 »
Ook dan kun je zwanger worden ;)
I know ik ben niet achterlijk maar las dat ze een vriend had
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #693 Gepost op: 14-10-2014, 23:23:22 »
::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #694 Gepost op: 14-10-2014, 23:56:17 »
WIDM is toch wel een vruchtbaar spel.  ;D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #695 Gepost op: 15-10-2014, 23:56:08 »
we betalen belasting voor die zenders...dan mogen we toch ook meebeslissen wat er op komt? wij willen wie is de mol :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #696 Gepost op: 16-10-2014, 06:54:08 »
WIDM is toch wel een vruchtbaar spel.  ;D
Yep, ook Soundos is inmiddels moeder geworden, een week of 4 geleden beviel ze van een dochter.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #697 Gepost op: 16-10-2014, 18:39:40 »
Leuk voor Soundos !!!!!!  ::bravo::


Even een vraag, weet iemand waar ik vanavond live het rode-loper verslag kan zien van het televizier-gala??
Ik las ergens 8 uur maar bij NPO1 begint het pas om half 9 en dan start het officiële gala al..


Offline #WIDM

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #698 Gepost op: 16-10-2014, 18:51:36 »
In ieder geval zo meteen bij Boulevard een aantal keer schakelen met de rode loper!!!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #699 Gepost op: 16-10-2014, 19:02:57 »
Ik ga denk ik vanaf 20.30 het gala kijken, en dan proberen de kandidaat te spotten. Lukt het niet, kijk ik wel op de site wie het geworden is.
conclusie: na maximaal 2 minuten zoeken ga ik op de site kijken  ::hypocriet::