Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 144457 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk
« Reactie #540 Gepost op: 24-03-2014, 12:06:50 »
Hier moet ik toch even een misverstand wegnemen: Het is niet zo dat de Mol helemaal nooit geld mag verdienen.
Sterker nog: in het verleden heeft de Mol bewust geld verdiend om de verdenking weer van zich af te krijgen en zodoende twijfel te zaaien.
In het laatste seizoen met onbekende Nederlanders (in Canada) had Elise (de Mol dus) zelfs vooraf een training gehad op het circuit van Zandvoort om een opdracht met auto's te kunnen laten slagen.
De productie had toen dus bewust een moment ingebouwd waarbij de Mol flink geld kon verdienen.

By the way: Is er al een DVD van dat seizoen uit?

Elise leerde die slip niet om er geld mee te kunnen verdienen, maar juist om goed te kunnen saboteren. Ze heeft haar beslissende slip net niet goed genoeg gedaan waardoor er geld uit de pot ging.

Geen DVD helaas. Alleen van de eerste twee seizoenen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk
« Reactie #541 Gepost op: 24-03-2014, 12:19:50 »
Trouwens op internet zijn seizoen 1 t/m 4 te vinden en op de Avro-site alle BN-seizoenen. Je hoeft dus niks te missen. ::ok::

Op de site van de AVRO staan zelfs alle seizoenen, ook 1 t/m 4. Neemt niet weg dat officiële DVD's van alle series geweldig zouden zijn. :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #542 Gepost op: 24-03-2014, 12:25:34 »
Neemt niet weg dat officiële DVD's van alle series geweldig zouden zijn. :D

Al was het maar omdat 360p videos nou niet je van het is  ::) En je gaat mij niet vertellen dat de IDTV/AVROTROS het ruwe bronmateriaal niet in hogere resolutie op de plank in het archief heeft liggen. Dus kom maar door > 3e/4e seizoen. En nu er 10 BN-er reeksen zijn geweest een WIDM-BN-jubileum box waarin seizoenen 2005 tot 2014 op DVD/Bluray uitgebracht worden  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #543 Gepost op: 24-03-2014, 12:58:20 »
Heel fijn dat Kees in de voorbeschouwing de uitslag alvast verklapte.  ::niet-ok::

Die man bij Susan.  ::rofl:: Wat een engerd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #544 Gepost op: 24-03-2014, 17:19:10 »
Heel fijn dat Kees in de voorbeschouwing de uitslag alvast verklapte.  ::niet-ok::

Wat verklapte kees dan? Sorry kom net binnenvallen..  :-[
Ik vind en blijf de moltalk een leuke toevoeging vinden aan het seizoen. Alleen hoop ik wel dat Arjen Lubach nu vervangen gaat worden.. Kees kan nog wel een seizoen mee, maar Arjen vind ik afentoe beetje vaag overkomen over het seizoen.. Alsof hij zich net 5 minuutjes zich erin verdiept heeft en meer niet.

Patrick Martens lijkt me heeeeel erg leuk!  ::ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk
« Reactie #545 Gepost op: 24-03-2014, 17:33:07 »
Ik vind en blijf de moltalk een leuke toevoeging vinden aan het seizoen. Alleen hoop ik wel dat Arjen Lubach nu vervangen gaat worden.. Kees kan nog wel een seizoen mee, maar Arjen vind ik afentoe beetje vaag overkomen over het seizoen.. Alsof hij zich net 5 minuutjes zich erin verdiept heeft en meer niet.

Dankzij Arjen hebben we MolTalk (hij heeft het bedacht) dus hij moet sowieso blijven. En hij doet het ook erg leuk vind ik, al mag ie soms misschien wat scherper zijn ja.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #546 Gepost op: 24-03-2014, 17:34:39 »
Dankzij Arjen hebben we MolTalk (hij heeft het bedacht) dus hij moet sowieso blijven. En hij doet het ook erg leuk vind ik, al mag ie soms misschien wat scherper zijn ja.

Ja scherper idd, maar ook wel wat enthousiaster.. Soms kakt het niveau echt in. En dan is het de taak aan de presentator de show levendig te houden.. En dat mis ik bij Arjen wel.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #547 Gepost op: 24-03-2014, 17:44:00 »
Ik heb in de enquête aangegeven dat ik de 'huiskamersetting' wel goed vond voor de Moltalk, maar na de laatste aflevering in het café weet ik dat toch niet meer helemaal zeker. Ik vond de laatste Moltalk in het café erg aangenaam, zowel qua gasten als qua sfeer. De gemoedelijkheid, die ik het afgelopen seizoen toch wel een beetje gemist heb, was weer helemaal terug, terwijl het er tegelijkertijd allemaal net wat gelikter uitzag. Het grote scherm werkte ook goed. De grote hoeveelheid WIDM-prullaria maakten de sfeer voor mij compleet. Ik vond deze setting zeker voor herhaling vatbaar!

Over Arjen versus een andere presentator: ik vind Arjen een hele leuke Moltalk-presentator! Zeker in het vorig seizoen vond ik hem geweldig. Helaas wist hij zich door zijn voorkennis niet zo goed houding te geven (wat raar is want vorig jaar wist hij via Janine ook al wie de finalisten waren). De aflevering met Kees als presentator beviel mij dan ook erg goed, wat ik totaal niet had verwacht. Van mij mag Arjen zeker blijven, al hoop ik wel dat hij dit commentaar meeneemt!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Moltalk
« Reactie #548 Gepost op: 24-03-2014, 18:01:55 »
Arjen vind ik de geknipte presentator voor MolTalk ::ok::
Half-grappig, half-serieus en bovendien was hij een toonaangevende kandidaat in WIDM ::ok::

Het was bij de MolTalk dat ik Susan serieus begon te verdenken. Maar ja, je doet er niks mee!
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #549 Gepost op: 25-03-2014, 00:51:18 »
Hier moet ik toch even een misverstand wegnemen: Het is niet zo dat de Mol helemaal nooit geld mag verdienen.
Sterker nog: in het verleden heeft de Mol bewust geld verdiend om de verdenking weer van zich af te krijgen en zodoende twijfel te zaaien.
In het laatste seizoen met onbekende Nederlanders (in Canada) had Elise (de Mol dus) zelfs vooraf een training gehad op het circuit van Zandvoort om een opdracht met auto's te kunnen laten slagen.
De productie had toen dus bewust een moment ingebouwd waarbij de Mol flink geld kon verdienen.

By the way: Is er al een DVD van dat seizoen uit?

De taak van de mol is om te saboteren. Kleine geldbedragen binnen halen om vertrouwen te kweken is niet erg, maar ga dat niet als mollenstreek uitleggen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #550 Gepost op: 25-03-2014, 10:52:28 »
Wat verklapte kees dan? Sorry kom net binnenvallen..  :-[
Hij besprak de app en toen het ging om wie mensen hadden ingevuld als verliezend finalist, zei hij: "Iedereen weet natuurlijk dat dat Freek is."
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk
« Reactie #551 Gepost op: 25-03-2014, 12:02:05 »
Hij besprak de app en toen het ging om wie mensen hadden ingevuld als verliezend finalist, zei hij: "Iedereen weet natuurlijk dat dat Freek is."

Dat was eigenlijk ook al weggegeven in aflevering 9. "Wie wordt de winnaar en wie is de Mol?" en dan shots van afwisselend Susan en Sofie.

Erg slordig gedaan dit jaar de ontknoping.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #552 Gepost op: 25-03-2014, 12:06:47 »
Dat was eigenlijk ook al weggegeven in aflevering 9. "Wie wordt de winnaar en wie is de Mol?" en dan shots van afwisselend Susan en Sofie.

Erg slordig gedaan dit jaar de ontknoping.
Plus Art die telkens als hij "de mol" zei duidelijk naar Susan keek.
Maar seizoen 12 vond ik wat dat betreft erger: het hele seizoen dacht ik dat Liesbeth de mol was. Toen ze die alles verradende vooruitblik lieten zien waarin Hadewych duidelijk als winnares werd omhelsd, wist ik dat het Anne-Marie moest zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #553 Gepost op: 25-03-2014, 15:27:17 »
Oh en dronken of aangeschoten gasten  ::niet-ok::

Ja vooral Sanne Vogel toen. Dat vond ik echt een mega afknapper  ::niet-ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Moltalk
« Reactie #554 Gepost op: 25-03-2014, 16:17:31 »
Al zal dat wel buiten budget vallen.
Misschien valt dat wel mee, aangezien AVROTROS studio VondelCS (waar de laatste Moltalk werd gehouden) heeft gerenoveerd om daar gezamenlijk gebruik van te maken voor diverse programma's ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!