Auteur Topic: WIDM Vodcast 2014  (gelezen 111208 keer)

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2014, 21:33:03 »
Herman kan weg. Er is een nieuwe schermman ::bravo::

Herman is toch ook best leuk?  ::schaam::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2014, 21:34:15 »
Herman is toch ook best leuk?  ::schaam::

Kunnen ze het niet samen gaan doen?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2014, 21:34:58 »
Een mooi begin, en mooi dat Joeri het ook over de Filippijnen heeft. Daar hoeft in elk geval niemand meer terughoudend over te doen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2014, 21:35:32 »
Leuk dat ie er weer is Joeri! ::ok::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2014, 21:36:59 »
complimenten, weer super leuk gedaan!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2014, 21:44:12 »
Jaaaaa leuk!  ::bravo::

En ook al is het er uit, ik heb nog steeds de vorige tune in mijn hoofd! Gaan we weer niets is wat het lijkt...  ;)

Is er trouwens een reden dat hij een stuk korter is dan vorige jaren? Of komt 't gewoon door de opstart? :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2014, 21:45:15 »
Top Vodcast weer Joeri
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2014, 22:03:46 »
Over die autohint waren we toch al over uit dat dat niet kon? Vooral ook omdat ik een foto heb gevonden van de betreffende auto op internet (dus niet uit de widm aflevering). een bestaande auto met dat nummerbord vinden in een miljoenenstad, dacht het niet. Een nummerbord faken en dan precies het zelfde model kiezen? dacht het niet! plus, in de avrobode van 2011 stond destijds dat een nummerbord nergens op sloeg, omdat ze dat in zo'n land niet kunnen regelen. plus er liepen op een gegeven moment te veel hints op het nummerbord, waardoor hij onwaarschijnlijk geacht werdt. jammer dat ie er toch in komt dan.

verder toffe vodcast!




anoniem 24971

  • Gast
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2014, 22:05:17 »
Over die autohint waren we toch al over uit dat dat niet kon? Vooral ook omdat ik een foto heb gevonden van de betreffende auto op internet (dus niet uit de widm aflevering). een bestaande auto met dat nummerbord vinden in een miljoenenstad, dacht het niet. Een nummerbord faken en dan precies het zelfde model kiezen? dacht het niet! plus, in de avrobode van 2011 stond destijds dat een nummerbord nergens op sloeg, omdat ze dat in zo'n land niet kunnen regelen. plus er liepen op een gegeven moment te veel hints op het nummerbord, waardoor hij onwaarschijnlijk geacht werdt. jammer dat ie er toch in komt dan.

verder toffe vodcast!





Dus jij hebt sluitend bewijs dat het niet die auto is of bewijs dat ze het niet na kunnen maken?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2014, 22:07:57 »
Dus jij hebt sluitend bewijs dat het niet die auto is of bewijs dat ze het niet na kunnen maken?

Nou uh een auto namaken gaat me wel te ver als hint hoor. :P Zeg niet dat die Henry V geen hint is maar ik geloof echt niet dat ze een auto gaan namaken om als hint te gebruiken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2014, 22:08:22 »
klik

en check klik

anoniem 24971

  • Gast
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2014, 22:17:14 »
Nou uh een auto namaken gaat me wel te ver als hint hoor. :P Zeg niet dat die Henry V geen hint is maar ik geloof echt niet dat ze een auto gaan namaken om als hint te gebruiken.

Ik zeg niets over een auto namaken. Ik bedoel: een auto vinden en daar een kentekenplaat opzetten is niet zo moeilijk. Moet je nagaan dat het niet zo moeilijk is om via die website de eigenaar op te sporen. Zo moeilijk is dat niet, en de kentekenplaat is niet voor niets duidelijk in beeld. Maar dat lijkt mij, dat kan jij anders zien.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2014, 22:27:58 »
peter chang plaatst die foto, ene ed geeft hem die foto, en die ed heeft hem wel meerdere foto's gegeven. daarnaast begrijp ik niet helemaal de flow die jij ziet in het creëren van zo'n hint. Denk je echt dat ze na jaren gezegd te hebben dat een nummerplaat niet geregeld kan worden, zij nu ineens besluiten om het wel te doen? "Laten we even googelen of iemand toevallig een nummerplaat heeft met henry v" ? Is het vaker voorgekomen dat een nummerplaat iets voorsteld overigens?

De foto is overigens van 15 juni, en de enige die ik op internet vinden kan. En een nummerplaat regelen en een auto vinden geloof ik ook niet zo in omdat dat een illegale actie kan zijn, helemaal als de auto normaal gesproken geregistreerd staat als rijdend voertuig. (omkatten). En dat ie dan verder ongebruikt met het zelfde kenteken in een garage zou staan werkt ook al niet mee in de bewijsvoering dat het wel een hint zou zijn....

Overigens staat Art wel vaker rechts van het beeld, gelijk al de verwelkoming en de introductie van de zwarte vrijstelling. als ie de kandidaten aankijkt tijdens de executie wordt ie weer rechts geplaatst en bij de uitleg van de speurtocht (1e spel) staat ie ook rechts. Vermoedelijk gewoon om een beetje perspectief aan te brengen.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 22:43:05 door SomeOne_01 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2014, 22:43:18 »
Mooi begin van de vodcast 2014 :)

Wel jammer dat een van de mogelijke aanwijzingen wordt toegeschreven aan iemand terwijl ik die eerder opmerkte, maarja Joeri kan niet alles lezen. Ik vind het systeem met tablet en presentatiescherm slim gevonden en goed werken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline markboots

  • Forumlid
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2014, 22:45:13 »
Scenario-schets:

De opname start bij het politie bureau en plotseling ziet een cameraman of regisseur die auto toevallig staan. Natuurlijk dat ze hem dan beter in beeld brengen. Zetten ze die molloten lekker makkelijk op het verkeerde been.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2014, 23:00:10 »
Leuk, leuk! Dat van het afwijkende lettertype van de 's' in 'schijnbeweging' was me helemaal niet opgevallen en had ik ook nog niet gelezen (waarschijnlijk overheen gelezen). Dat is wel iets om in de gaten te houden.

Ik had wel het gevoel dat de vodcast wat serieuzer geworden is dan voorgaande jaren.

 ::ok::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2014, 23:00:26 »
Waar is je fantastische intro gebleven? En het tussendoorfilmpje?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2014, 00:33:10 »
Waar is je fantastische intro gebleven? En het tussendoorfilmpje?

Top dat ie er weer is, maar ik miste inderdaad ook het tussendoorfilmpje! Dat maakte het toch lekker luchtig.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2014, 03:45:35 »
Waar is je fantastische intro gebleven? En het tussendoorfilmpje?
Die mis ik ook. En het stukje op het eind (zoals vorig jaar de Moljonairs).  :(
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Vodcast 2014
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2014, 21:44:16 »
Bedankt voor alle reacties!  ;D

Waar is je fantastische intro gebleven? En het tussendoorfilmpje?

Ik vond de intro inmiddels wat ouderwets en lang voor een YouTube video. Maar gezien alle reacties op het verdwijnen ga ik het maar eens heroverwegen.

Na 30 vodcasts vond ik het tijd om Moljonairs eruit te halen, omdat er niet veel meer leuke vragen te bedenken waren. Beetje hetzelfde verhaal met het 'tussendoorfilmpje'. Die zit nu helemaal in het begin, in een iets andere vorm. Dus niet altijd filmpjes, maar ook gewoon foto's (zoals nu met de 'Fok Joe Toe'-photoshop).

Mooi begin van de vodcast 2014 :)

Wel jammer dat een van de mogelijke aanwijzingen wordt toegeschreven aan iemand terwijl ik die eerder opmerkte, maarja Joeri kan niet alles lezen. Ik vind het systeem met tablet en presentatiescherm slim gevonden en goed werken.

Ik doe echt mijn best om de originele poster de credits te geven in de vodcast. Maar zoals je al zegt kan ik niet alles lezen. En met theorieën op fora, Twitter, Facebook, e-mail etc. is het soms ook heel moeilijk om nou te ontdekken door wie en aar een theorie als eerst werd geplaatst.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.