Auteur Topic: Wie is de Mol? 2014 Locaties  (gelezen 58532 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2014, 12:43:16 »
Ik zie dat opdracht 1 er al (bijna) helemaal bij staat.

Linkje svp?  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2014, 12:53:46 »
Linkje svp?  :D
??? In de eerste post van dit topic staat een kaart. (Ik hou zelf niks bij dit jaar.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2014, 13:04:58 »
??? In de eerste post van dit topic staat een kaart. (Ik hou zelf niks bij dit jaar.)

Ah sorry, ik had wel op vorige pagina gekeken maar niet op pagina 1.

Thanx.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2014, 18:14:20 »
Inderdaad opmerkelijk dat er op het begin een frame in zit die helemaal niet klopt.
Nu lijkt het net of ze al aan de juiste zijde van de rivier waren, terwijl dit helemaal niet zo was! :o

Die foute locatie komt ongeveer overeen met de rode stip die ik heb toegevoegd...
Rare fout...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2014, 18:54:11 »
Die 500 meter is vanaf de locatie waar je ze eerst met z'n zessen ziet staan en ze mogen beslissen waar ze willen beginnen. Vervolgens worden ze via de auto's verplaatst naar het zelfgekozen punt, dat blijkbaar aan de andere kant van de rivier lag in beide gevallen. Ik snap niet wat daar onlogisch aan is?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2014, 19:03:37 »
Je hebt idd gelijk dat de kandidaten eerst zelf mogen bepalen waar ze worden gedropt, maar als je die locatie opzoekt (zie ook de kaart op pagina 1) is die locatie waar ze met z'n zessen overleggen ook aan de andere kant van het water. Althans, via Street View is die locatie daar en dat restaurant dat in de uitzending op de achtergrond te zien is ook, dus of al die dingen kloppen niet, of een montagefoutje...  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2014, 19:11:17 »
Je hebt idd gelijk dat de kandidaten eerst zelf mogen bepalen waar ze worden gedropt, maar als je die locatie opzoekt (zie ook de kaart op pagina 1) is die locatie waar ze met z'n zessen overleggen ook aan de andere kant van het water. Althans, via Street View is die locatie daar en dat restaurant dat in de uitzending op de achtergrond te zien is ook, dus of al die dingen kloppen niet, of een montagefoutje...  ;)
Hoeft overigens niks achter te zitten, anders dan het tonen van een mooiere compositie. Al heeft dit wel invloed op het 'verhaal' van de opdracht.

De vijfjes-theoristen zullen er wel blij mee zijn.  :P

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2014, 21:49:45 »
Hoeft overigens niks achter te zitten, anders dan het tonen van een mooiere compositie. Al heeft dit wel invloed op het 'verhaal' van de opdracht.

Pcies. In voorgaande seizoenen is het wel vaker voorgekomen dat een kaartje niet helemaal gelijk was aan de realiteit. Maar als dit de verhaallijn van de opdracht beïnvloedt, zou er meer aan de hand kunnen zijn dan alleen een mooi plaatje willen.

iets soortgelijks zien we gebeuren wanneer er gerommeld is met de chronologie van de beelden (en dus de ogenschijnlijke opeenvolgende gebeurtenissen), zoals we ook in deze opdracht even zien bij Jan-Willem. Uit m'n hoofd meen ik me te herinneren dat dit ook is gebeurd bij oa. Dennis in Belfast (2009) en Erik in Tokyo (2010), waarbij het toen de bedoeling leek te zijn om ze verdacht te maken.

Niets is wat het lijkt toch? Het hoeft ons niet per sé naar de mol te leiden, maar het helpt natuurlijk altijd als we de rookgordijnen van de montage-jongens en -meiden een beetje kunnen laten optrekken. Tenslotte zijn zij het met wie wij het spel nu spelen.

Offline brbrbr

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2014, 22:49:33 »
Zag dat roy al de locaties voor aflevering 4 de kaart gezet heeft

roltrap is niet echt te missen maar  ben niet overtuigd van de stuwdam, vind aberdeen er heel erg op lijken: http://en.wikipedia.org/wiki/Aberdeen_Reservoirs

en de foto's die ik van de tai tam zie als ik inzoom om google maps niet.


Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2014, 23:24:01 »
Dit is ook voorlopige versie denk ik. Roltrappen zijn bijvoorbeeld veel langer dan deze ene punt, dus wordt nog wel gedaan. Over de dam ben ik het eens, maar had even geen tijd om het te verbeteren en de juiste te zoeken. Lijken sws allemaal wel op elkaar in die buurt, dus denk ik ook even afwachten op de uitzending.  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 23:26:02 door milcof »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2014, 23:34:05 »
Dit is ook voorlopige versie denk ik. Roltrappen zijn bijvoorbeeld veel langer dan deze ene punt, dus wordt nog wel gedaan. Over de dam ben ik het eens, maar had even geen tijd om het te verbeteren en de juiste te zoeken. Lijken sws allemaal wel op elkaar in die buurt, dus denk ik ook even afwachten op de uitzending.  ;)
Het is wel bij dat meer, de exacte locatie van de dam is op 22° 14' 41.06" N  114° 13' 17.98" E

Offline brbrbr

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2014, 08:41:50 »
het is inderdaad allemaal hetzelfde eentonige beton, maar de foto van die dam lijkt helemaal niet op de schot uit de promo https://maps.google.com/maps?ll=22.244521,114.221883&spn=0.001589,0.0028&t=m&z=19&layer=c&cbll=22.244521,114.221883&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-68897083

de foto van wikipedia juist wel http://en.wikipedia.org/wiki/Aberdeen_Reservoirs

Waarom dat meer en niet een ander?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2014, 10:29:25 »
het is inderdaad allemaal hetzelfde eentonige beton, maar de foto van die dam lijkt helemaal niet op de schot uit de promo https://maps.google.com/maps?ll=22.244521,114.221883&spn=0.001589,0.0028&t=m&z=19&layer=c&cbll=22.244521,114.221883&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-68897083

de foto van wikipedia juist wel http://en.wikipedia.org/wiki/Aberdeen_Reservoirs

Waarom dat meer en niet een ander?

Ja, je hebt gelijk. Goed gezien. Dat stuk in het midden waar geen water doorkomt ontbreekt.

Is inderdaad die van Aberdeen Reservoirs. Foto. Locatie: 22° 15' 24.80" N  114° 9' 47.05" E

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2014, 16:57:32 »
Aanvullingen op de locaties van aflevering 4:

1. Het hotel waar Aaf haar envelop post: Longham Place Hotel.
2. Opdracht 2: Former Marine Police Headquarters.
3. Test en executie: niet eens aan begonnen, hoewel de straat waar Daphne staat voor diehards mssn nog wel een uitdaging kan zijn.

Voorbeschouwing van afl. 5: St. Augustine Church in Paoay.

Ik vraag me nog wel af wanneer de groep Hotel Madera heeft verlaten en vanwaar Freek en Sofie de pot hebben verstuurd. Dat zou vanaf Hotel Madera kunnen zijn geweest of van een mogelijk vervolg-hotel, vóórdat ze naar Longham Place gaan. Helaas nog geen overtuigend bewijs gevonden voor de locatie van de eerste post.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2014, 20:08:28 »
Dit is ook voorlopige versie denk ik. Roltrappen zijn bijvoorbeeld veel langer dan deze ene punt, dus wordt nog wel gedaan.

Veul langer!  :-X
Hier is nog een GE'tje van de locaties van de kandidaten tijdens het roltrappen-spel. De 5de, 6de en 7de plek zijn een benadering, aangezien deze niet met streetview of foto's te checken zijn.
[imnotanaddict][/imnot]

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2014, 10:42:52 »
Test en executie vinden plaats in het Wing Fat Seafood Restaurant. Inderdaad, hetzelfde restaurant waar Susan en Jennifer in afl. 1 een envelop met geld vinden. Zelfs dezelfde kok zit er nog!

Vóór de test wordt de oostelijke hoofdingang van de Woosung Street Temporary Cooked Food Hawker Bazaar gefilmd, de naam verborgen achter een steigerpijp, maar goed te lezen met streetview. De test vindt plaats in de keuken van de kok, waar in afl. 1 de envelop lag. De executie is op de plek waar Susan en Jennifer in afl. 1 het restaurant binnenkwamen, aan de westzijde van de markt. Daphne neemt vervolgens afscheid vóór de ingang van het restaurant zelf, in Temple Street, met de camera zuidwaarts gericht.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 10:54:28 door Vl4d »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2014, 10:54:59 »
Ontzettend bedankt dat je al wat dingen gevonden hebt! Ik ga ze nog een keer controleren en zet ze in de kaart.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2014, 10:38:26 »
Ontzettend bedankt dat je al wat dingen gevonden hebt! Ik ga ze nog een keer controleren en zet ze in de kaart.
Euh, geen dank?
Goed te lezen dat je zo nauwkeurig bent, of in ieder geval suggereert dat te zijn.
Je bent toch niet aan 't mollen, hè?   ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 10:51:58 door Vl4d »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2014, 23:55:23 »
Citaat
Citaat
De teams werden op minder dan 1,5 km afgezet van elkaar (-100 euro meegenomen want het is 3 km via google maps)

Ergens anders las ik dacht ik dat het om een onderlinge afstand van zo'n 1400 meter ging... Heb je bewijs?
Ik heb Google maps gebruikt.

Plaats 1 clocktower hongkong
Plaats 2 had ik in locaties gelezen dat dit het conrad ritz hotel zou zijn.

Deze staan op ongeveer 3 km van elkaar. Ik kan nu geen link posten omdat ik op mijn gsm op het forum ben en niet thuis ben.
Morgen probeer ik het te posten



Een conversatie tussen mij en WouterV over iets van Follow the money. Ik dacht dus dat ergens aan de hand van de gegevens in dit topic gezegd had dat de afstand zo'n 1400 meter was, maar ik kan dit niet terug vinden. Mijn eerste indruk aan de hand van het kaartje van de avro (die toch achteraf onjuist bleek te zijn?) zou ik zeggen dat de afstand inderdaad zo'n 1400 meter zou zijn.

Kan iemand mij hier bevestigen wat het goede antwoord is?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2014 Locaties
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2014, 00:43:11 »
Ergens anders las ik dacht ik dat het om een onderlinge afstand van zo'n 1400 meter ging... Heb je bewijs?
Ik heb Google maps gebruikt.

Plaats 1 clocktower hongkong
Plaats 2 had ik in locaties gelezen dat dit het conrad ritz hotel zou zijn.

Deze staan op ongeveer 3 km van elkaar. Ik kan nu geen link posten omdat ik op mijn gsm op het forum ben en niet thuis ben.
Morgen probeer ik het te posten




Een conversatie tussen mij en WouterV over iets van Follow the money. Ik dacht dus dat ergens aan de hand van de gegevens in dit topic gezegd had dat de afstand zo'n 1400 meter was, maar ik kan dit niet terug vinden. Mijn eerste indruk aan de hand van het kaartje van de avro (die toch achteraf onjuist bleek te zijn?) zou ik zeggen dat de afstand inderdaad zo'n 1400 meter zou zijn.

Kan iemand mij hier bevestigen wat het goede antwoord is?
Ik heb een screenshot uit Google Earth bijgevoegd.

Als je uitgaat van de plek waar ze gedropt worden zit je rond de 1400 meter. Als je uitgaat van de plek waar ze gebeld worden zit je rond de 1550 meter. :P