Auteur Topic: [Theorie] De Rest  (gelezen 12660 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2014, 22:47:59 »
ik wel ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2014, 22:50:15 »
Even een lijstje:

eerste executie:
-Sofie
-Owen
-Susan
-Tygo
-Daphne

tweede executie:
-Daphne
-Freek
-Jennifer
-Aaf

dan zegt Art: "en nu? Ga ik weer met de rest beginnen"

Hij bedoelt hier waarschijnlijk toch mee de kandidaten die de eerste keer wel een groen scherm gezien hebben, maar kiest dan vervolgens Maurice, dus dat klopt dan niet. Zou hij dan met de rest bedoelen de mensen die nog helemaal geen scherm gezien hebben, maar daar vielen Freek, Jennifer en Aaf ook onder, dus het is raar.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2014, 22:54:15 »
Dan is Jan Willem dus de grote uitzondering.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2014, 23:09:26 »
Het viel mij in elk geval ook op. Ik vroeg me ook al af wat het te betekenen had. Het zou logisch zijn als het inderdaad zou gaan over de mensen die nog helemaal geen scherm hadden gezien. Maar dat klopt dus schijnbaar toch niet.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2014, 23:10:41 »
Misschien heeft Art dan wel een foutje gemaakt of is er iets raars gebeurd in de montage.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2014, 23:11:48 »
Dat zou dan inderdaad de meest logische verklaring zijn. Maar ja, het blijft Wie is de Mol he?  ;D

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2014, 23:14:09 »
Foutje... In Wie is de Mol?... Kan bijna niet. De enige keer was geloof ik vorig jaar met al die spelfouten (al denk ik nog steeds dat ze dat er gewoon expres in hebben gedaan).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2014, 23:15:41 »
Kijk, stel JW is de mol, dan is het een goede hint. Want de mol hoort niet bij de kandidaten, dus ook niet bij "de rest".

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2014, 21:34:39 »
Ik zag het vooral als: "nu ga ik links verder". Hij begon bij Daphne omdat zij vorige keer rood had en ging toen van rechts naar links (Freek, Jeniffer, Jan-Willem overslaand, Aaf) toen ging hij verder met de "rest" die links zat (Maurice).

OF: Er ging iets fout vóór Aaf's scherm, technisch dingetje ofzo, misschien ook dat ze daarom zegt: "Vooral als je er zo lang op moet wachten."
臥底 是 谁?

Offline markboots

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2014, 21:53:12 »
Ik denk dat dit bedoelt wordt met de rest:
Iedereen die een groen scherm had, is geweest. Dan de rest: een rood scherm, en geen scherm.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2014, 22:31:18 »
OF: Er ging iets fout vóór Aaf's scherm, technisch dingetje ofzo, misschien ook dat ze daarom zegt: "Vooral als je er zo lang op moet wachten."
Dit klinkt eigenlijk best wel plausibel. Ik vond Aaf's opmerking ook al opmerkelijk omdat het helemaal niet zo uitzonderlijk lang leek te duren.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2014, 22:48:53 »
Het kan ook nog zijn dat er wel nog anderen aan de beurt zijn geweest, maar dat dit niet in beeld is gebracht. Dat maakt een bewuste hint nog plausibeler.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2014, 23:23:39 »
De theorie dat er technisch iets mis ging met Aaf's scherm is klinkt mij ook logisch in de oren.  ::jaja:: Omdat Aaf zegt dat ze er zo lang op moest wachten. Dat maakt deze hint voor Jan-Willen wel wat zwakker, het is namelijk best logisch dat Art zegt, nadat het incidentje verholpen is, ("nou hehe, dat is opgelost..) dan gaan we nu over tot de rest."

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2014, 23:33:28 »
Op 55:45 zegt Art ook nog "klaar voor?". Ik gok dat dat is nadat het gefikst is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2014, 00:35:13 »
Een theorie, die wat mij betreft meteen naar de filistijnen gestuurd mag worden.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2014, 13:46:14 »
Een theorie, die wat mij betreft meteen naar de filistijnen gestuurd mag worden.
Naar de Filipijnen, toch?

Ik zie ook niet veel in deze theorie, want bij de Mol gaat organisatorisch ogenschijnlijk nooit wat fout.
MAAR wat ik me nu ook bedenk is dat ALS een executie niet goed gaat, deze ook moeilijk kan worden over gedaan. Een aanntal personen hebben immers in eerste instantie al een groen scherm gehad en zou een tweede keer niet meer zou heftig of natuurlijk reageren, maar het zou allemaal wat gespeelder, overdrevener moeten zijn.

Oei, nu begint het interessant te worden...
Wat namelijk wèl kan, is dat de executie over wordt gedaan, maar dan beginnend met de personen die in de eerste 'take' (en dan bedoel ik niet de eerste executie waar Daphne een rood scherm kreeg) nog niet aan bod waren gekomen en dan hopen dat het rode scherm verschijnt voordat de laatste 2 van de in totaal 10 personen overblijven, want anders betekent een groen scherm voor nummer 9 een rood scherm voor nummer 10, terwijl we thuis pas 5 kandidaten in beeld hebben gehad. Dit laatste scenario leek overigens nu niet het geval te zijn, want men zat allemaal nog in spanning toen Maurice zijn rode scherm kreeg. Misschien 1 of 2 niet; dat zouden dan de personen uit de eerste 'take' moeten zijn geweest. Hoe alles dan weer gemonteerd is, is een heel ander verhaal.

Ik kan hier op mijn werk geen filmpjes afspelen, maar ik zal vanavond eens proberen te achterhalen af de laptop tijdens de executie van zijn plek is geweest of dat ergens aan af te leiden is of dat die hele executie lang heeft geduurd (horloges, stand schaduw, dat men anders zit, sjaal om, tas af, etc, etc.)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2014, 15:02:39 »
Ik heb screenshots gemaakt van vlak voor na groene scherm van Freek, voor en na het groene scherm van Jennifer en voor en na het groene scherm van Aaf. De wolkenlucht verspringt niet ineens, dus lijkt er geen pauze in te zitten.
Aaf bedoelde met 'lang wachten' misschien dat ze pas als een van de laatste kandidaten een scherm gezien heeft?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2014, 16:21:31 »
Naar de Filipijnen, toch?

Ik zie ook niet veel in deze theorie, want bij de Mol gaat organisatorisch ogenschijnlijk nooit wat fout.
MAAR wat ik me nu ook bedenk is dat ALS een executie niet goed gaat, deze ook moeilijk kan worden over gedaan. Een aanntal personen hebben immers in eerste instantie al een groen scherm gehad en zou een tweede keer niet meer zou heftig of natuurlijk reageren, maar het zou allemaal wat gespeelder, overdrevener moeten zijn.

Oei, nu begint het interessant te worden...
Wat namelijk wèl kan, is dat de executie over wordt gedaan, maar dan beginnend met de personen die in de eerste 'take' (en dan bedoel ik niet de eerste executie waar Daphne een rood scherm kreeg) nog niet aan bod waren gekomen en dan hopen dat het rode scherm verschijnt voordat de laatste 2 van de in totaal 10 personen overblijven, want anders betekent een groen scherm voor nummer 9 een rood scherm voor nummer 10, terwijl we thuis pas 5 kandidaten in beeld hebben gehad. Dit laatste scenario leek overigens nu niet het geval te zijn, want men zat allemaal nog in spanning toen Maurice zijn rode scherm kreeg. Misschien 1 of 2 niet; dat zouden dan de personen uit de eerste 'take' moeten zijn geweest. Hoe alles dan weer gemonteerd is, is een heel ander verhaal.

Ik kan hier op mijn werk geen filmpjes afspelen, maar ik zal vanavond eens proberen te achterhalen af de laptop tijdens de executie van zijn plek is geweest of dat ergens aan af te leiden is of dat die hele executie lang heeft geduurd (horloges, stand schaduw, dat men anders zit, sjaal om, tas af, etc, etc.)

In zo'n geval is Art wel ingeseind en weet hij wie de afvaller is. Dan zorgt hij er gewoon voor dat diegene niet als laatste aan de beurt is, waardoor er niet zo'n probleem kan ontstaan, zoals jij schetst...

Al geloof ik sowieso niet in de theorie van 'er heeft een storing plaatsgevonden'.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2014, 16:32:06 »
PJ heeft geloof ik wel eens verteld dat hij gewoon een lijstje kreeg; op die volgorde moest hij de namen intypen.
The British are not impressed.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] De Rest
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2014, 16:43:55 »
Art had gewoon geen zin om zo'n lange naam in te typen denk ik.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.