Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 179941 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2014, 23:47:16 »
Volgens mij vermoedde Susan dat Daphne dat als smoes zou gebruiken, en heeft Daphne dat dfus niet tegen Susan gezegd.
nee zo kwam het niet op mij over...
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 23:52:42 door SomeOne_01 »

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2014, 01:03:26 »
Over of er wel of niet een afvaller is komende week.
Quote van hier: https://soundcloud.com/avrointernet/sets/wie-is-de-mol-in-de-roodshow/s-53oem

"..., want donderdag is de tweede aflevering en er valt weer iemand af ..."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2014, 09:55:54 »
Over of er wel of niet een afvaller is komende week.
Quote van hier: https://soundcloud.com/avrointernet/sets/wie-is-de-mol-in-de-roodshow/s-53oem

"..., want donderdag is de tweede aflevering en er valt weer iemand af ..."

Maar Jan-Willem zit natuurlijk zo in molmodus (als kandidaat of Mol) dat het ook een leuk leugentje zou kunnen zijn omdat ie juist weet dat er niemand afvalt. ;)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2014, 10:56:42 »
Is Skunk Anansie trouwens aan Maurice gekoppeld? Of staat die aanwijzing nog open?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2014, 11:38:22 »
Ik vind Daphne nog het meest passen. Zowel de DB als de changes.

Het zou wel mooi zijn als zij er uit gaat, want dan zijn we van de "de mol krijgt nooit een rood scherm" discussie af.  ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2014, 11:45:00 »
Deze zie ik nog niet voorbij komen.

In het refrein gaat het over een man dus denk ik Tygo. Die is te zien in de laptop... So i turned myself to face me.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2014, 12:10:36 »
Niemand
- Peter Noone heeft er iets met dat lied te maken (Ik dacht cover van het liedje), maar wat dat begreep ik niet zo goed

Peter Noone heeft niks met "Changes" te maken.
Hij heeft het nummer "Oh! You Pretty Things" gecoverd. Dat nummer is ook van David Bowie en stond ook op het album Hunky Dory.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #47 Gepost op: 4-01-2014, 13:35:43 »
Peter Noone heeft niks met "Changes" te maken.
Hij heeft het nummer "Oh! You Pretty Things" gecoverd. Dat nummer is ook van David Bowie en stond ook op het album Hunky Dory.
dank, ik begreep het al niet :P nog steeds een plausibele hint dacht ik zo?

Skunk Anansi...staat nog open denk ik. JW heeft er niets mee gedaan in de roodshow gisteren.

wederom even een update...zijn een paar kleine dingetjes bijgekomen:

Niemand
- Peter Noone  heeft het nummer "Oh! You Pretty Things" gecoverd. Dat nummer is ook van David Bowie en stond ook op het album Hunky Dory

Daphne bunskoek
- David Bowie -> Daphne Bunskoek
- Had tegen Susan gezegt dat ze de test heel snel heeft ingevuld.
- haar scherm changed van kleur!
- Had een rood shirt aan bij de eerste executie en een groene bij de tweede. (de schermen waren andersom gekleurd)

Owen
- lied ging over de chameleonic personality van David Bowie, Owen doet graag typetjes
- Changes komt van het album Hunky Dory, wat ook een film is. In die film speelt de acteur Owen Teale

Tygo
 - Dit is een rock en roll nummer, maar tygo is toch een hele lieve jongen?
 - Grijze reflectie in het scherm vlak voor het rode scherm van Daphne?
 - sowieso de reflectie (So i turned myself to face me)

Jan Willem
- change van Radio naar TV (lijkt me overigens erg stug, want voor zover ik weet is dat alleen maar voor WIDM en gaat ie daarna weer lekker terug de studio in plaatjes draaien)
- normaal belt hij met de afvaller, maar nu doet ie zelf mee, en dus verandering?

Susan
-  Susan zegt: 'Daphne weet nu dingen, want die weet wat ze heeft ingevuld. En die zegt nu tegen ons: 'Ik heb ook maar wat gedaan, heel SNEL enzo.'

Freek
- Changes is gebruikt in Shrek, Bergen Lewis speelde daarin, deed samen met freek mee aan beste zanger.

Sofie
- Wilde het snel doen (als harsen van een bikinilijn)

Andere
- Misschien heeft het iets te maken met de zwarte vrijstelling. de afvaller is de bezitter er van in de volgende aflevering?


------------------

Mij valt overigens op dat er voor Aaf en Jennifer tot nog toe geen hints gevonden zijn...
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 13:46:59 door SomeOne_01 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2014, 22:25:17 »
Mij valt overigens op dat er voor Aaf en Jennifer tot nog toe geen hints gevonden zijn...

Er schoot me net te binnen dat "changes" ook kan slaan op de pot die dit jaar ineens anders in elkaar zit. Jennifer merkt als eerste op dat het raar is dat Art het geld verdeelt.

Maar ja, deze hints hè.. De ene keer glashelder, de andere tien keer geen touw aan vast te knopen. En die ene keer dat het heel simpel is en de uitleg niet gevonden is baal je dat je niet wat beter gespeurd hebt. 

Ik heb het archief met alle muzikale hints weer bijgewerkt, voor wie graag wil weten hoe de hints de vorige jaren in elkaar zaten: klik. Wat erbij opvalt is dat vooral de laatste jaren Wikipedia als zeer belangrijke bron gebruikt is.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2014, 12:43:00 »
Nou dus meteen weer even kijken op wiki..
Dit is wat mij opviel:
"The lyrics focused on the compulsive nature of artistic reinvention ("Strange fascination, fascinating me / Changes are taking the pace I'm going through") and distancing oneself from the rock mainstream
Wat me direct deed denken aan Tygo, die in zijn voorstelfilmpje zei dat mensen verbaasd gaan zijn over wie hij is, en dat iedereen altijd denkt dat ie ontzettend rock is. (en whraa )

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2014, 19:58:14 »
Even een nieuwe update aan mogelijke hints dus, 2 van hier en een drietal van widm.nl. Er is voor iedereen inmiddels een idee voor een hint, behalve voor Aaf. bij susan en sofie is een tip bijgekomen over een vlinder. en bij freek is ook een tip extra bij.

Niemand
- Peter Noone heeft het nummer "Oh! You Pretty Things" gecoverd. Dat nummer is ook van David Bowie en stond ook op het album Hunky Dory

Daphne bunskoek
- David Bowie -> Daphne Bunskoek
- Had tegen Susan gezegt dat ze de test heel snel heeft ingevuld.
- haar scherm changed van kleur!
- Had een rood shirt aan bij de eerste executie en een groene bij de tweede. (de schermen waren andersom gekleurd)

Owen
- lied ging over de chameleonic personality van David Bowie, Owen doet graag typetjes
- Changes komt van het album Hunky Dory, wat ook een film is. In die film speelt de acteur Owen Teale

Tygo
- Dit is een rock en roll nummer, maar tygo is toch een hele lieve jongen?
- Grijze reflectie in het scherm vlak voor het rode scherm van Daphne?
- sowieso de reflectie (So i turned myself to face me)
- "The lyrics focused on the compulsive nature of artistic reinvention ("Strange fascination, fascinating me / Changes are taking the pace I'm going through") and distancing oneself from the rock mainstream.
in zijn voorstelfilmpje zei hij dat mensen verbaasd gaan zijn over wie hij is, en dat iedereen altijd denkt dat ie ontzettend rock is. (en whraa )

Jan Willem
- change van Radio naar TV (lijkt me overigens erg stug, want voor zover ik weet is dat alleen maar voor WIDM en gaat ie daarna weer lekker terug de studio in plaatjes draaien)
- normaal belt hij met de afvaller, maar nu doet ie zelf mee, en dus verandering?

Susan
- Susan zegt: 'Daphne weet nu dingen, want die weet wat ze heeft ingevuld. En die zegt nu tegen ons: 'Ik heb ook maar wat gedaan, heel SNEL enzo.'
- Changes werd ook gezongen door butterfly bounces. butterfly vetaald in nederlands is vlinder.Vlinder heet de dochter van suzan visser in gooische vrouwen

Freek
- Changes is gebruikt in Shrek, Bergen Lewis speelde daarin, deed samen met freek mee aan beste zanger.
- bij het schijnwerper spel op een gegeven moment zegt hij dat hij moet VERANDEREN (change) van het schijnen

Sofie
- Wilde het snel doen (als harsen van een bikinilijn)
- Changes werd ook gezongen door butterfly bounces. butterfly vetaald in nederlands is vlinder. Sofie draagt een kettinkje met een vlinder

Jennifer
- Bij de executie zei ze: "Gisteren dacht ik Aaf niet en Tygo niet en die zijn er nu weer bijgekomen"
- pot veranderd, en jennifer merkt dat het eerst op!

Andere
- Misschien heeft het iets te maken met de zwarte vrijstelling. de afvaller is de bezitter er van in de volgende aflevering?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 20:06:22 door SomeOne_01 »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2014, 18:39:08 »
nog een toevoeging voor Jan Willem uit een ander forum:

Wanneer Jan Willem en Daphne na de lichtopdracht horen dat ze als enige team hun cijfer van de pincode goed hebben, doen ze een high-five. JW doet eerst alsof ie met rechts de highfive geeft, maar verandert van hand waardoor Daphne misslaat. Een klassieke 'flash' oftewel nog een 'schijnbeweging'...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2014, 08:27:53 »
Toch denk ik dat het nummer doelt op Daphne en dat zij morgen toch afvaller zal zijn.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2014, 10:42:42 »
Toch denk ik dat het nummer doelt op Daphne en dat zij morgen toch afvaller zal zijn.
zou ik jammer vinden...ze heeft een schattig gezichtje vind ik ::love::

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2014, 12:11:25 »
Van wikipedia: "The lyrics are often seen as a manifesto for his chameleonic personality" -> Owen speelt allemaal verschillende typetjes, Owen eruit?

De Mol kan er toch niet uit?
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2014, 16:14:21 »
Tunnelvisie?!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2014, 16:52:13 »
Toch denk ik dat het nummer doelt op Daphne en dat zij morgen toch afvaller zal zijn.

Precies.  ::jaja::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2014, 17:15:26 »
Precies.  ::jaja::
lijkt  mij de meest logische reden. Changes het zegt genoeg.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2014, 17:47:36 »
Tim die een rood scherm had gehad ging er ook al snel daarna alsnog uit!  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2014, 18:08:56 »
Tim die een rood scherm had gehad ging er ook al snel daarna alsnog uit!  ;D

Maar Paul won.