Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 83002 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2014, 20:38:15 »
Afl 1: Zij is de gene die schijn afvalt
Afl 2: Zij is de gene die en jokers en een vrijstelling vind (ook al neemt ze alleen de vrijstelling mee)
Afl 3: Zij is de gene die de zware keus moet maken. Neem ik het risico dat er iemand naar huis gaat of laat ik iedereen doorgaan.

Zou dit betekenen dat Daphne de mol is?

Ik vind dit wel wat willekeurig: op aflevering 1 na kunnen de titels op een hele hoop kandidaten slaan, er zijn wel meer kandidaten die wat vinden en ze is zeker niet de enige die een zware keus moet maken.
Verder is het ook wat willekeurig, de 1e en 3e zijn taalkundig correct, vindingrijk heeft echter taalkundig niets te maken met het vinden dan dingen.

Offline Telon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2014, 10:15:57 »
Het kwam van het digitale molboekje in combinatie met de layer-app. Ik denk ook niet dat het weer te maken heeft met de 'echte' hints, bijna niemand is zo'n molloot om die app te doorzoeken én de afleveringen zo goed te kijken. De hints zijn niet alleen voor de fora waar alles gedeeld wordt, maar ook voor elk los persoon.

Bij aflevering 8 en 9, als ik mij niet vergis, komt met de layar app deze zelfde hint terug.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2014, 21:53:21 »
Aflevering 4: Jennifer

Ik denk dat het slaat op de biechten van Jennifer.
Bij de roltrap wist zij te vertellen dat de mol weet dat er wordt afgeluisterd. En dat de mol daarom niet zou gaan mollen maar gewoon het spel spelen. Zover ik me kan herinneren deed Freek daar erg zijn best.
Later bij de enveloppen legde Jennifer uit hoe de mol daar het beste kon mollen. Met de enveloppen met geld. Freek en Susan hadden daar geld.

Dit lijkt er op dat Freek het meest speelde volgens de tactieken zoals Jennifer dit in haar biechten uitlegde.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2014, 21:56:53 »
1 Schijnbeweging
2 Vindingrijk
3 Een zware keuze
4 Jennifer

Gewoon even een overzichtje. We hebben één keer eerder kandidaatnamen in een afleveringtitel gehad -"Tim,Anne-Marie,Liesbeth". Dat wees ook niet naar de mol. Dus Jennifer de mol lijkt me niet waarschijnlijk - en eigelijk alleen maar onwaarschijnlijker worden met zo'n titel. Ik gok dat het te maken heeft met de roltrapopdracht, of het feit dat ze dat onderhandelspel volledig analyseert en best wel actief op zoek naar de mol lijkt, maar verder zie ik het ook niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2014, 22:01:43 »
Vorig jaar was er een titel die niet sloeg op de mol (Fluister en Huiver)
maar op Zarayda die iets zei dat op Kees sloeg.

Dus zou dit kunnen slaan op Jennifer die een biecht-uitspraak doet die klop/totaal fout is
klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2014, 22:02:05 »
Ik ben wel blij met de aflevering titel. Ik had gisteren een theorietje bedacht, maar wou eerste de uitzending afwachten. Die theorie is dat het toch gaat om de beginletters. Deze gaan samen 'Love Story' vormen, de titel van de nieuwe musical van Freek.

Het probleem van de theorie was de 'y'. Naast het woord “yoghurt” zijn er niet echt zinnige Nederlands woord te bedenken met een 'y' en 'yoghurt' is ook vrij onzinnig. Ik had dus al in mijn hoofd dat ze mogelijk zouden uitwijken naar een 'j', 'i' of 'ij'. De hoofdletter 'J' bevalt me daardoor wel, want dat lijkt nog meer op een 'y' als een kleine letter 'j' had gedaan. Daarnaast komt de naam ook voor als 'Yennifer'.

Dus… tunnelvisie en de 'J' van 'Love Storj'.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 22:08:46 door Rat »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2014, 22:03:55 »
Waarom zouden ze kiezen voor Love Story als ze niks met de Y weten te verzinnen? ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2014, 22:10:29 »
Waarom zouden ze kiezen voor Love Story als ze niks met de Y weten te verzinnen? ;D
Dat was ook het probleem wat ik er mee heb, maar ik wou jullie ook niet van mijn gedachten kronkels onthouden.  :P

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2014, 22:15:45 »
'Love Story' heeft maar 9 letters.
Heeft aflevering 10 dan straks geen titel? ???
Goede jacht!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2014, 22:34:35 »
'Love Story' heeft maar 9 letters.
Heeft aflevering 10 dan straks geen titel? ???
<tunnelvisie>De ontknoping zonder titel kan wat mij betreft best... en anders maken we er toch lekker 'love storij' van. ;D </tunnelvisie>

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2014, 22:43:08 »
Was er niet een 'pak de 5e letter uit ieder woord' theorie ergens op het forum? Dan komt er een i bij...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2014, 22:49:18 »
Die was er dan hebben we.

schiJnbeweging (of n indien een ij 1 letter is)
vindIngrijk
een zWare keuze
jennIfer.

kandidaten
freek bartels
susan vIsser
tygo gernand
JennIfer hoffmann
sophIe van den enk
aaf brandt corstIus
Jan-WIllem roodbeen.

Wijst dus al niet naar een kandidaat.
klaar voor de strijd

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2014, 22:54:28 »
Als je jennifer verandert in hoffman wrkt het op jw, of zit ik te diep in de tunnel?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2014, 23:00:21 »
Verwijzen de eerste drie titels op een of andere manier naar Aaf? Ik begin haar toch steeds meer verdacht te vinden. de ABC'tjes vliegen om de oren. En Aaf stuurt nu geld naar Jennifer en op die manier slaat de titel dus op Aaf als mol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2014, 23:04:17 »
Verwijzen de eerste drie titels op een of andere manier naar Aaf? Ik begin haar toch steeds meer verdacht te vinden. de ABC'tjes vliegen om de oren. En Aaf stuurt nu geld naar Jennifer en op die manier slaat de titel dus op Aaf als mol.
Is het wel duidelijk naar wie Aaf dat geld stuurde dan? Ik heb het zelf even gemist en ik heb hier op het forum ook al Daphne en Susan voorbij zien komen aan wie ze het opgestuurd zou hebben...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2014, 23:06:09 »
Is het wel duidelijk naar wie Aaf dat geld stuurde dan? Ik heb het zelf even gemist en ik heb hier op het forum ook al Daphne en Susan voorbij zien komen aan wie ze het opgestuurd zou hebben...

Ik weet 99% zeker dat Aaf het naar Daphne heeft verstuurd..  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2014, 23:11:15 »
Het schrijven werd in beeld gebracht en er stond toch echt Jennifer...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2014, 23:14:26 »
Het schrijven werd in beeld gebracht en er stond toch echt Jennifer...
Er stond volgens mij echt Daphne, hoor.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2014, 23:17:51 »
Met de dramatische kwaliteit van uitzendinggemist: Er lijkt inderdaad nu Daphne te staan en Aaf zegt dat daarna ook... Geen idee hoe ik aan Jennifer kom dan...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2014, 23:19:06 »
Ik ben nog eens aan het kijken, Aaf zegt dat ze het naar Daphne heeft opgestuurd maar het enige wat ik lijk te zien is dat ze een S opschrijft... volgens mij moeten we wachten op HD kwaliteit ipv de uitzending gemist stream voor we iets met zekerheid kunnen zeggen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"