Auteur Topic: Executie  (gelezen 17823 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Executie
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2014, 00:28:58 »
Of Art doet een Kareltje ('Maar dat kan ook anders..'  ::tandpastasmiley::)

Ik wil Art het weleens zien doen  ;D Maar inderdaad, alsof de rode draad is: een afwijkende test en executie per aflevering. Maar dan nog is het zo nietszeggend als wat, je weet pas bij de executie wie mogelijkerwijs een rood scherm gaat krijgen, of volgende week dus juist niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Executie
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2014, 01:06:54 »
Misschien komt er een soort mini-Höfdi huis. Er zijn nog maar 3 opdrachten geweest en ze hebben de kans (gehad) om geld veilig te stellen met de enveloppen. Het is dus wat minder dramatisch als in IJsland. In de vooruit blik zie je ze volgens mij in koppels met elkaar overleggen. Bij het 13 jaar WIDM programma werd de Höfdi huis opdracht (helaas) ook gestemd in de top 3 beste opdrachten. Dat geeft mogelijk reden weer eens te gaan onderhandelen bij een executie.
Al hebben we volgens mij ook wel eens onderhandelingen gezien bij een executie waarbij de pot niet in gevaar is. Maar goed... die enveloppen.
Als het ze geld gaat kosten dan moet ik ook weer wat streepjes op mijn spreekwoordelijke verdachtenlijstje weggummen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Executie
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2014, 01:10:58 »
2 jaar na de veiling in 2007 kwam er een mini-veiling in 2009.

Nu zijn we 2 jaar na de onderhandelingen. Wie weet een minder extreem onderhandelingsspel.

En op een envelop kan je Jennifer lezen.  Voor wat het waard is.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Executie
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2014, 01:13:53 »
Misschien stelt Art voor dat de executie niet doorgaat in ruil voor één van de enveloppen met geld?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Executie
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2014, 11:14:25 »
Dat doet me weer meteen denken aan Karel in Aflevering 8 waarin hij zegt: Dit kan ook anders.  ;D ;D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Executie
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2014, 15:57:00 »
opmerkelijk: Owen is weg en ineens is er geen noodzaak meer om op de zelfde stoelen te gaan zitten :O en ze zitten ook nog eens in stelletjes. misschien dat daar iets mee gedaan wordt?


Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Executie
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2014, 15:59:38 »
Ze moeten de Test samen gaan maken  ::rofl::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Executie
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2014, 15:59:52 »
opmerkelijk: Owen is weg en ineens is er geen noodzaak meer om op de zelfde stoelen te gaan zitten :O en ze zitten ook nog eens in stelletjes. misschien dat daar iets mee gedaan wordt?



Muzikale aanwijzing was Together Alone (van Anouk). Er gaan er twee uit?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Executie
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2014, 16:01:36 »
Muzikale aanwijzing was Together Alone (van Anouk). Er gaan er twee uit?
scherp :O...maar dan hebben we dus komende tijd twee afleveringen waar niemand uit gaat?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Executie
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2014, 16:32:48 »
Nja, ik houdt het op "Samen één": samen (met z'n allen) als één door naar de volgnede aflevering. Twee afvallers zou een rare wending zijn. Is nog nooit gebeurd geloof ik en zou aftellen richting mol alleen maar versnellen. Wil je als productie team ook niet denk ik.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Executie
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2014, 16:34:13 »
In seizoen 5 vielen Gijs én Jim samen af. Dat kwam door die percenten, maar dat was aangekondigd.
klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Executie
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2014, 01:37:49 »
't is mogelijk dat ze niet gezamenlijk onderhandelen over een soort groepsvrijstelling, maar dat er inderdaad iets met duo's gebeurt (gezien de vooruitblik en de plaatsing van de stoelen). Bijvoorbeeld: Elk koppel kan kiezen uit twee optie. Als ze besluiten geld te sturen naar aflevering 9 dan krijgen ze hun scherm te zien. Maar ze mogen ook beslissen dat ze hun scherm niet willen zien, maar dan gaat het geld dat ze op zak hebben verloren. Vervolgens blijkt het rode scherm te zitten een koppel die het scherm afgekocht hebben. Is het afkopen van schermen, maar dan individueel, niet een in een eerder seizoen voorgekomen? (Werk als aansporing voor de kandidaten om het versturen van geld in gang te zetten. Als het zo iets is verwacht ik dat de mol eerder in de uitzending zijn medekandidaten (subtiel) probeert te overtuigen nog maar niks te versturen, omdat er nog veel kandidaten in het spel zijn en ze de kans op rente vergroten als er eerst een aantal mensen afvallen.)

Anyway, wat ik eigenlijk wou posten is dat we de komende afleveringen even op de afvallers moeten letten. Van Jan-Willem, een mogelijke mol, biecht tijdens zijn tweede test van aflevering 1 dat er veel hem 4 mollen in 'de hotseat' zitten, namelijk Maurice, Owen, Jennifer en Aaf. Wat daaraan opvallend is, is dat Maurice en Owen zijn afgevallen. Ook in die genoemde volgorde. Als Jennifer de volgende afvaller is (of dat nou in aflevering 3 of 4 is), dan zou het mij niet verbazen als Aaf de daarop volgende aflevering naar huis mag. Dat betekend dan wel dat die biecht achteraf is opgenomen. En dat JW de mol is natuurlijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Executie
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2014, 01:58:59 »
Anyway, wat ik eigenlijk wou posten is dat we de komende afleveringen even op de afvallers moeten letten. Van Jan-Willem, een mogelijke mol, biecht tijdens zijn tweede test van aflevering 1 dat er veel hem 4 mollen in 'de hotseat' zitten, namelijk Maurice, Owen, Jennifer en Aaf. Wat daaraan opvallend is, is dat Maurice en Owen zijn afgevallen. Ook in die genoemde volgorde. Als Jennifer de volgende afvaller is (of dat nou in aflevering 3 of 4 is), dan zou het mij niet verbazen als Aaf de daarop volgende aflevering naar huis mag. Dat betekend dan wel dat die biecht achteraf is opgenomen. En dat JW de mol is natuurlijk.

Heel apart dat dit precies de omgekeerde volgorde is van de kandidaten interviews in Avrobode 51/52...Na Jan-Willem komen Aaf, Jennifer, Owen en Maurice.
(voor JW zijn dat Daphne,Tygo,Susan,Sofie en Freek.)


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Executie
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2014, 02:26:04 »
Heel apart dat dit precies de omgekeerde volgorde is van de kandidaten interviews in Avrobode 51/52...Na Jan-Willem komen Aaf, Jennifer, Owen en Maurice.
(voor JW zijn dat Daphne,Tygo,Susan,Sofie en Freek.)
Is de volgorde Daphne, Tygo, Susan, Sofie, Freek, JW, Aaf, Jennifer, Owen en Maurice.
Of Freek, Sofie, Susan, Tygo, Daphne, JW, Aaf, Jennifer, Owen en Maurice.

Als het doorzet de komende paar weken, moet ik dit maar eens als inspiratie voor mijn pool gaan gebruiken.

Overigens, de namen die JW noemt - Maurice, Owen, Jennifer en Aaf - kan je ook nog wat leuks mee doen als je de eerste letters pakt:
MO(l)
JA(n-willem)

Of als je meeneemt dat hij Maurice 'Molrice' noemt: "Mol. O, ja!"  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Executie
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2014, 02:35:22 »
Is de volgorde Daphne, Tygo, Susan, Sofie, Freek, JW, Aaf, Jennifer, Owen en Maurice.

Deze.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Executie
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2014, 02:42:43 »

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Executie
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2014, 14:00:08 »
Deze.

Ik neem niet aan dat ze dit zomaar weggeven... Al lijkt het geen toeval meer als Jennifer de volgende is. Inderdaad maar even in de gaten houden!

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Executie
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2014, 14:28:41 »
Het kan misschien zijn dat dit op verzoek van Owen is. In zijn afvallers dagboek schrijft hij:

Ook het bijhouden van mijn Molboekje vond ik moeilijk... moest ik permanent opschrijven waar ze zaten, wat ze aanhadden en met wie ze op de kamer lagen. Ik stelde voor om op vaste plaatsen te gaan zitten en om op alfabetische volgorde de bus in te stappen. Voor mijn eigen gemak, maar ook om te kijken wie zich daartegen zou verzetten. Maar dat leverde niet meteen de informatie op waarop ik gehoopt had.


Dus wellicht hadden ze dat ook voor de executie afgesproken.

Dit zou ook verklaren waarom ze bij het bepalen van de volgorde voor de markt zo snel op alfabetisch komen. Altijd leuk, dit soort extra informatie

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Executie
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2014, 16:46:40 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de eerste executie in aflevering 1 is er iets bijzonders.

In alle tests typt Art de naam in van een kandidaat die je ook op het scherm ziet staan. Als Art op Enter klikt verschijnt de rode of groene kleur.
In het geval van Daphne is dit niet zo. Bij een close-up van Art lijkt het alsof hij haar naam intypt en zijn vinger bij een knop houdt. In een volgend shot zie je dat Art zijn handen niet op de tafel heeft en het zwart scherm (zonder naam) automatisch rood wordt.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Executie
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2014, 16:53:12 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij de eerste executie in aflevering 1 is er iets bijzonders.

In alle tests typt Art de naam in van een kandidaat die je ook op het scherm ziet staan. Als Art op Enter klikt verschijnt de rode of groene kleur.
In het geval van Daphne is dit niet zo. Bij een close-up van Art lijkt het alsof hij haar naam intypt en zijn vinger bij een knop houdt. In een volgend shot zie je dat Art zijn handen niet op de tafel heeft en het zwart scherm (zonder naam) automatisch rood wordt.
heel scherp!!