Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 141606 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #520 Gepost op: 5-02-2014, 17:34:35 »
ik zit nog een beetje te twijfelen over die kayakkampioen.
De montage geeft ons de indruk dat de man die op zijn schouders wordt geslagen de kayakkampioen is, maar is dat inderdaad het geval? Dat wordt nergens gezegd!
We weten dus niet zeker wie de kampioen is. We weten wel dat Tycho de kampioen heeft aangedragen, tenminste dat is wat Jennifer zei.
Toen ik de aflevering bekeek dacht ik eigenlijk dat de kayakkampioen een Engelsman moest zijn, omdat Tycho met Engelsen aankwam.

Hier is wat over gediscussieerd. De twee jongens die JW en Susan binnen halen (de volleyballers) hebben beide een shirt aan van een Kayak wedstrijd. Eentje van Teva Kayak and Run geloof ik (een wedstrijd waar je moet lopen en roeien) en eentje van Dragonboat races of iets dergelijks, een soort 'Ter land, ter zee en in de lucht'.

Voor de rest is het onduidelijk wie nou die Kayak kampioen is. Ik zou het niet zo snel aan Tygo toe kennen. Eerder aan Susan en/of JW (niet mijn mollen).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #521 Gepost op: 5-02-2014, 18:31:12 »
Hier is wat over gediscussieerd. De twee jongens die JW en Susan binnen halen (de volleyballers) hebben beide een shirt aan van een Kayak wedstrijd. Eentje van Teva Kayak and Run geloof ik (een wedstrijd waar je moet lopen en roeien) en eentje van Dragonboat races of iets dergelijks, een soort 'Ter land, ter zee en in de lucht'.

Voor de rest is het onduidelijk wie nou die Kayak kampioen is. Ik zou het niet zo snel aan Tygo toe kennen. Eerder aan Susan en/of JW (niet mijn mollen).

Maar die kayak boys hebben duidelijk rustig aan gedaan..
Dus dit spoor loopt toch dood ??
Geen molactie dan toch.
Je zoekt dan toch juist watjes uit !!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #522 Gepost op: 5-02-2014, 18:43:45 »
Maar die kayak boys hebben duidelijk rustig aan gedaan..
Dus dit spoor loopt toch dood ??
Geen molactie dan toch.
Je zoekt dan toch juist watjes uit !!
Nou niet helemaal. Als mol lijkt het me behoorlijk lastig om te mollen tijdens het roeien, mede omdat er eentje op de trommel zit toe te kijken hoe iedereen het doet.

Als mol zou het dus je taak zijn de beste roeiers te vinden. Probleempje hierin is dat de kandidaten dat ook dachten te moeten doen.

Maar JW en Susan vonden wel twee (waarschijnlijk) goede roeiers. Aan een ieder om te bedenken wat dat betekent.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #523 Gepost op: 5-02-2014, 19:01:36 »
Nou niet helemaal. Als mol lijkt het me behoorlijk lastig om te mollen tijdens het roeien, mede omdat er eentje op de trommel zit toe te kijken hoe iedereen het doet.



Nee, maar stel : de mol weet , er moet nodig geld in de pot...dit programma komt zo in nood en we willen toch een keer die ring binnenslepen...
dan gaat op : niets is wat het lijkt ..

Ik weet zeker dat ze het nooit gewonnen zouden hebben...( die roeiwedstrijd )
One way ore the other.
Alle theorïeën kunnen hieromtrent dus "overboord "
Vals spel dus !
Het spel moest weer op de wagen.( geld in kas )

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #524 Gepost op: 5-02-2014, 23:18:43 »
De mol die verplicht geld moet binnen halen en daarmee kijkcijfers moet redden? Of wat bedoel je met je verhaaltje, ik volg je even niet hoor...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #525 Gepost op: 6-02-2014, 05:49:44 »
De mol die verplicht geld moet binnen halen en daarmee kijkcijfers moet redden? Of wat bedoel je met je verhaaltje, ik volg je even niet hoor...

Kan nog steeds niet accepteren , dat de roeiwedstrijd zuivere koffie was, wat zat daar dan achter  ???:
Het principe stond op het spel :
De mol probeert geld uit de pot te laten, niet de productie.
De mol zou slecht geroeid kunnen hebben, maar er moest wel gewonnen worden.( zeer tegenstrijdig )
Iedereen deed erg zijn best om (vooral goeie) roeiers te vinden, ik zie daar geen molactie.
Ik hoop in de toekomst hier toch meer over te horen...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #526 Gepost op: 6-02-2014, 07:27:31 »
Ik sluit me hierbij aan. Kan me niet voorstellen dat ze terecht gewonnen hebben.
Alleen al door de intonatie in de stem van Art en ik juist denk dat de mol hier op het strand gemold heeft door te zorgen voor sterke mannen.

Daarnaast heb ik de beelden vaak terug gekeken en lijkt het erop dat de tegenpartij toch wat langzamer roeit als dat ze kunnen.


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #527 Gepost op: 6-02-2014, 09:03:24 »
Ik ben dan toch benieuwd hoe ze dat verkopen aan de kijkers? Gewoon niet vertellen? Vind het nogal raar overkomen als de productie er voor zorgt dat een opdracht slaagt...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #528 Gepost op: 6-02-2014, 09:21:03 »
Ik ben dan toch benieuwd hoe ze dat verkopen aan de kijkers? Gewoon niet vertellen? Vind het nogal raar overkomen als de productie er voor zorgt dat een opdracht slaagt...
Het lijkt me ook gewoon onzin. De opdracht is gewoon geslaagd (en de molactie dus mislukt) omdat Sofie nog even een spoedcursus roeien heeft gegeven. Als ze ongecoördineerd, ieder voor zich in een ander tempo aan het peddelen waren geslagen, waren ze waarschijnlijk nauwelijks vooruit gekomen.

-edit- Als de productie vindt dat de pot wel een beetje erg laag staat, dan zorgen ze gewoon dat de te winnen bedragen bij de volgende opdrachten hoger worden en vice versa. Ik denk wel dat dat gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 09:22:35 door Jayne »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #529 Gepost op: 6-02-2014, 09:25:49 »
Tja, daar heb ik al meerdere keren over na zitten denken.

De meest rare kronkel die ik kan verzinnen is dat de mol hier juist zo bezig is geweest dat er toch geld in de pot kwam omdat Freek en Sofie de pot leeg gemaakt hebben zodat als ze winnen het zuur zouden vinden dat ze het geld niet hadden bewaard en hebben kunnen verdubbelen. (als het geld er wel was geweest hadden ze uiteraard verloren) en nu ook meteen het gevoel binnen de groep laat groeien zodat de mol makkelijker kan draaien / konkelen.

Als ik naar de roeiers kijk roeien ze allemaal mee. En mensen die zeggen dat Sofie het niet zo goed deed heb ik juist het idee dat ze dat wel deed. Zodra je met roeien uit het ritme gaat of 1 kant teveel kracht zet dan ga je scheef. En hoe dieper je peddel het water in gaat hoe langzamer je vooruit komt. Enige die uit de maat trommelt is Aaf.
En wat ik me dan kan bedenken als molstreek is dat de tegenstander mee roeit op het ritme wat Aaf aangeeft. Alleen qua beelden is dat niet goed te zien

Ik kan gewoon mijn vinger er niet goed opleggen wat daar mis ging  ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #530 Gepost op: 6-02-2014, 09:33:30 »
Ik denk dat de Mol zich na de uitleg van Sofie niet meer kon veroorloven om als enige uit de maat te gaan zitten roeien. Ik denk dat de mol uiteindelijk tijdens het roeien zelf niet gesaboteerd heeft en dat de molpoging dus alleen maar bestond uit het vinden van sterke tegenstanders.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #531 Gepost op: 6-02-2014, 09:39:32 »
Ik denk dat de tegenstanders ook iets minder gemotiveerd waren dan de kandidaten. Voor hun staat er niks op het spel, behalve dat ze de pret kunnen bederven voor de mensen die al die camera's op hun gericht hebben.

Ik heb Aaf niet zien ronselen, dus dat kan in niet (goed) plaatsen. Ik snap de opmerking van haar wel: Ik ben de slapste (Aaf heult erg met haar slechte eigenschappen: de slapste, geen richtingsgevoel, hoogtevrees). Volgens mij ging het daar mis. Door die uitspraak werd ze op de trommel geplaatst. Niet de bedoeling!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #532 Gepost op: 6-02-2014, 09:46:35 »
Citaat
Ik denk dat de mol uiteindelijk tijdens het roeien zelf niet gesaboteerd heeft en dat de molpoging dus alleen maar bestond uit het vinden van sterke tegenstanders.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Zou ik als mol namelijk ook doen. Ik kan er alleen nog niet in uitkomen wie nu als eerste riep dat ze sterke mannen moesten zoeken want dat is een van de vrouwen volgens mij.

Citaat
Ik denk dat de tegenstanders ook iets minder gemotiveerd waren dan de kandidaten. Voor hun staat er niks op het spel, behalve dat ze de pret kunnen bederven voor de mensen die al die camera's op hun gericht hebben.

Ik heb Aaf niet zien ronselen, dus dat kan in niet (goed) plaatsen. Ik snap de opmerking van haar wel: Ik ben de slapste (Aaf heult erg met haar slechte eigenschappen: de slapste, geen richtingsgevoel, hoogtevrees). Volgens mij ging het daar mis. Door die uitspraak werd ze op de trommel geplaatst. Niet de bedoeling!
Ja, maar denk wel dat als je aan zoiets mee gaat doen dat je toch wil winnen??
En aangezien Aaf mijn mol is geloof ik inderdaad dat het daar mis ging met het zeggen dat ze niet de sterkste was en zo achter de trommel kwam te zitten.


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #533 Gepost op: 6-02-2014, 09:58:33 »
Ik geloof wel dat ze wilde winnen, maar het andere team is ook een bijeen geraapt stelletje. En de absolute wil om te winnen ontbreekt wellicht.

Onderschat onze kandidaten ook niet. Freek ziet er sterk uit, JW ziet er sterk uit, Tygo ziet er sterk uit, Daphne lijkt me vrij sportief, Sofie is een roeister, Jennifer wil graag winnen, Susan is geen iel meisje, en onze mol stond buiten spel.

Dat klinkt toch al beter dan 5 vrouwen, 2 mannen en een homo, toch?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #534 Gepost op: 6-02-2014, 10:02:06 »
Ik geloof wel dat ze wilde winnen, maar het andere team is ook een bijeen geraapt stelletje. En de absolute wil om te winnen ontbreekt wellicht.

Onderschat onze kandidaten ook niet. Freek ziet er sterk uit, JW ziet er sterk uit, Tygo ziet er sterk uit, Daphne lijkt me vrij sportief, Sofie is een roeister, Jennifer wil graag winnen, Susan is geen iel meisje, en onze mol stond buiten spel.

Dat klinkt toch al beter dan 5 vrouwen, 2 mannen en een homo, toch?
::rofl:: Ja, dat klinkt beter als dat zinnetje van JW :D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #535 Gepost op: 7-02-2014, 01:03:46 »
Nee, maar stel : de mol weet , er moet nodig geld in de pot...dit programma komt zo in nood en we willen toch een keer die ring binnenslepen...
Ze hebben de ring al gewonnen.  ::regenboog::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #536 Gepost op: 22-02-2014, 19:21:40 »
Vond het hier meer thuishoren:

In aflevering 6 krijgt JW zijn scherm ineens anders te zien dan de rest. Voor de kijker kijkt degene die zijn/haar scherm te zien heeft naar de laptop. In aflevering 6 is ineens bij JW het beeld omgedraaid en krijgen we het vanuit het punt van Art te zien.

En Art zegt tegen Sophie dat ze nog maar 2 keer een groen scherm heeft gezien dus 3 keer is scheepsrecht.

Nu ben ik door de verandering qua beeld de executies terug gaan kijken, maar blijkbaar rekenen ze dan de executie van aflevering 1 1e helft (waarin Daphne zou afvallen) dus niet mee als executie, aangezien Sophie in aflevering 1 1/2e helft, aflevering 2, 4 en 6 haar scherm te zien krijgt. Dus dan zou het 4 keer moeten zijn als de executie van aflevering 1 1e helft meetelt.
Dus wellicht voor degene die de dam-opdracht willen bijwerken :)

Maar de inconsequentie van het beeldscherm kon ik niet in andere afleveringen terug vinden. Dus beetje vreemd dat het nu wel is gedaan?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #537 Gepost op: 22-02-2014, 19:47:32 »
Ze hebben de ring al gewonnen.  ::regenboog::
Hadden ze nog niet hoor ,ten tijde van de opnames  ;D