Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 151939 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #640 Gepost op: 30-01-2014, 12:33:11 »
Ah, ok. Ik heb dat zelf niet gezien, maar ik geloof je helemaal. Kan natuurlijk ook spel zijn van Sofie :)

Kan zeker. Ik vond het nl wel erg verdacht dat je als kandidaat (sofie met de vrijstelling) niet meteen zegt: ok jongens, ik heb de vrijstelling en ik ruil alleen maar met iemand die 3 jokers heeft. Open en bloot laten zien dan dat je de vrijstelling hebt. Dan laat die ander het ook wel zien met 3 jokers.. Die wil immers graag met je ruilen.

Blind dat ding ruilen was of heeeeel erg dom of echt n molactie. Maar weiger nog steeds haar te verdenken  ;)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #641 Gepost op: 30-01-2014, 12:34:00 »
Het blijft een beetje fronsen hier, omdat er wel heel veel open blijft liggen. Eender wie zou hier als Mol een actie kunnen hebben uitgevoerd.

Is ook zo. Ik redneer(de) alleen puur vanuit mijn Sofie tunnel, waarbij ik overigens wel van mening ben dat de vrijstelling de beste onderhandelingspositie is. Dat zou ik zelf vinden als mol ieder geval. Vraag is wel, of het de mol ook gelukt is om die te pakken te krijgen.

Overigens nog over Jennifer die misschien de waarheid vertelt in deze aflevering ("de Mol had hier het geld in handen"). Dat kan in mijn optiek aan het begin van de opdracht zijn, maar óók na afloop! Toch weer die dekselse Sofie :D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #642 Gepost op: 30-01-2014, 12:35:21 »
Kan zeker. Ik vond het nl wel erg verdacht dat je als kandidaat (sofie met de vrijstelling) niet meteen zegt: ok jongens, ik heb de vrijstelling en ik ruil alleen maar met iemand die 3 jokers heeft. Open en bloot laten zien dan dat je de vrijstelling hebt. Dan laat die ander het ook wel zien met 3 jokers.. Die wil immers graag met je ruilen.

Goed punt! Ik denk alleen niet dat ze mochten laten zien wat ze hadden. Dat gaat voorbij aan de bedoeling van het spel: misleiding en vertrouwen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #643 Gepost op: 30-01-2014, 12:44:29 »
Is ook zo. Ik redneer(de) alleen puur vanuit mijn Sofie tunnel, waarbij ik overigens wel van mening ben dat de vrijstelling de beste onderhandelingspositie is. Dat zou ik zelf vinden als mol ieder geval. Vraag is wel, of het de mol ook gelukt is om die te pakken te krijgen.

Misschien is 't raar van mij, maar ik heb het gevoel dat ik mij als Mol zou gedragen als Freek. Met die ene ruil slaagt hij er dan in om zowel het geld te vernielen als de vrijstelling uit het spel te halen. Hoewel ja, dat is gewoon een beetje naaien en veel gevolgen heeft dat ook weer niet; er valt sowieso wel iemand af. Toch. Lijkt me leuk.

Vrijstelling is in principe het sterkste wapen om de boel mee af te leiden, maar ik heb ook niet het gevoel gehad dat Sofie dat echt in zulke grote mate deed. Al geloof ik natuurlijk ook niet dat ze zich gewoon door de mooie ogen van Freek laat bedotten.

Tja, en wat doe ik met al die informatie in mijn Susan-tunnel? Zij speelt het ruilspelletje niet op een vreselijk actieve manier mee, maar ze doet wel een hele vreemde poging. Volgens mij moet de mol sowieso niet actief zijn tijdens die opdracht om het te laten mislukken - kandidaten doen wel vaak uit zichzelf domme dingen (ik denk bijvoorbeeld aan Tim in het Höfdi-huis).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #644 Gepost op: 30-01-2014, 13:08:15 »
Goed punt! Ik denk alleen niet dat ze mochten laten zien wat ze hadden. Dat gaat voorbij aan de bedoeling van het spel: misleiding en vertrouwen.

Heb nog eens terug gekeken. Art zei echt alleen maar dat ze met iemand moesten ruilen. Niet dat de enveloppen niet open mochten..Of heb ik iets gemist?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #645 Gepost op: 30-01-2014, 13:16:08 »
Heb nog eens terug gekeken. Art zei echt alleen maar dat ze met iemand moesten ruilen. Niet dat de enveloppen niet open mochten..Of heb ik iets gemist?
Nee, zegt 'ie niet inderdaad. Maar dan nog kan het wel de regel zijn.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #646 Gepost op: 30-01-2014, 13:23:50 »
Nee, zegt 'ie niet inderdaad. Maar dan nog kan het wel de regel zijn.

Zou kunnen, als dat zo is vind ik het lullig dat dat niet genoemd wordt aangezien ik als 'moldetective'  :P op dat soort dingen let

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #647 Gepost op: 30-01-2014, 21:32:57 »
Één van mijn potentiële mollen.. eruit..  ::oink::
Erg jammer
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #648 Gepost op: 30-01-2014, 23:57:37 »
Doeiiiiiiii Jennifer, hopelijk tot de MFD! Zal ik alvast beginnen met een doolhof bouwen? ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #649 Gepost op: 31-01-2014, 05:07:55 »
Suus in beeld?
Omnia vincit amor

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #650 Gepost op: 31-01-2014, 11:10:46 »
Als het een hint is dan is die wel heel cheesy.  ::joehoe::

Wie is de Mol? No. 6 > Nummer 6
Envelop nummer 6 is gepakt door Freek...!

Dit shot met die boei zien we ook maar één keer.

EDIT: En laat de 6e letter van het alfabet nou ook een "F" zijn...!

Op deze muur is nog iets opvallends: het rode en groene teken, precies in widm-kleuren. Hier staat vast een hint...

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #651 Gepost op: 4-03-2014, 22:02:30 »
Ik heb het een paar keer beluisterd via de koptelefoon. Ik kom niet verder dan "Kies wie er ????" van het laatste stukje kan ik ook geen chocola maken sorry.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #652 Gepost op: 4-03-2014, 22:02:50 »
Hoor je net als ik ook aan het eind van zijn "ze maakt er een heel verhaal van" plots een vrouwenstem door zijn tekst heen? ??? Ik versta helaas niet meer dan: kies weer erg duister ... of zoiets.

"Kiezen wie er herexamen zou doen." Volgens mij zegt Sofie dit. Tegelijkertijd met JW's "Mol ik heb je door". Kennelijk vonden de editors het niet nodig of lukte het niet om Sofie's stem eruit te filteren. Het is ook niet storend als je er niet op let.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 22:04:27 door Heinz »