Auteur Topic: Aflevering 6 - 5 op een Rij  (gelezen 46324 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #140 Gepost op: 8-02-2014, 11:30:18 »
Nu weer graag ::ontopic:: : Over de aflevering graag :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #141 Gepost op: 8-02-2014, 15:13:54 »
Krijg het idee dat we volgende aflevering de topito's gaan terug zien, en waarbij een volle oranje topito het vraagteken oplevert: dus een vrijstelling!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline TinTinTing

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #142 Gepost op: 8-02-2014, 16:48:50 »
Nu is het me duidelijk. En meteen dus bij deze een nieuwe theorie: de theorie van de rood wit gestreepte shirts! In de leader zit Wanted met een rood wit gestreept shirt. Ik denk nu: de mol wil iedere kandidaat. In de serie hebben een heleboel kandidaten al een rood wit gestreept shirt aan gehad. Ik ga het nog terugkijken. En wat roept Freek zojuist: Aaf met een rood wit gestreept shirt. Hij wil ook Aaf uit het spel werpen. Er MOET gewoon iets mee zijn!
Snel meer, want ik ga dus turven wie wanneer die kleding droeg!

Grappig, mij vielen die rood-wit gestreepte shirts ook op. In ieder geval heb ik JW, Jennifer en Aaf met zo'n shirt gezien. Maarja.. het lijkt me eigenlijk ook gek als ze van tevoren instructie krijgen om een rood wit gestreept shirt mee te nemen. Toch? En Jennifer en Aaf zijn al uit het spel.

Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #143 Gepost op: 8-02-2014, 16:54:30 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
5 op een rij = straight/ of straight flush
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 18:06:25 door Dolfie »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #144 Gepost op: 9-02-2014, 15:31:49 »
Ik vind de afvallers theorie wel een leuke met die afleveringstitels.
Ik denk dat 5 op een rij daar op slaat. Ik denk niet dat ze ieder jaar de aflevering titels op de mol laten slaan. Zou gaan vervelen.

En om even terug te komen op alle negatievelingen. Wie is de mol is van oorsprong een programma waar juist de mysterie, het mysterieuze gedrag van de kandidaten juist tof is. Juist de eerste paar series zag je veeel irritaties en dat maakt het leuk omdat je je aan een kandidaat kan irrteren onderling Maar toch in je achterhoofd moet hebben is dit een mol. voorbeelden, Yvon, Milouska, Inge. Bij dennis hadden we een andere mol, maar over het algemeen is het de laatste paar jaren steeds meer een soort reisgroep geworden die familie zijn, alles gezellig en leuk vinden en met (hoogte/dieptepunt vorige jaar dat was echt alsof je naar een familie zat te kijken, ALLES delen, zo lief met en tegen elkaar) dat was zoooo saai. Het was een prachtlocatie en een leuke mol maar kom op jongens, op de opdrachten na vind ik dit een TOP seizoen. en we krijgen nog 4 afleveringen. gaan jullie na 14 seizoen maar eens NOG betere opdrachten bedenken. weet je hoe moeilijk dat is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #145 Gepost op: 9-02-2014, 16:24:09 »
Of: Freek kon antwoorden wat hij wilde, het was nooit goed geweest, want hij heeft de laatste test als Mol helemaal niet gemaakt. Dus toen Art aan hem vroeg: "Wie is de Mol?" antwoordde hij natuurlijk dat hij dat niet wilde delen. Hij kan moeilijk zeggen: "Dat ben ik dus."

Dit ja. De productie heeft er denk ik voor gekozen om de mol niks te laten zien. De mol heeft niks aan de filmpjes en hij kan er alleen maar vervelende vragen over krijgen. Ook zou hij dan informatie over een opdracht hebben, wat natuurlijk raar is om als kandidaat niet te delen, dus zou hij erover moeten liegen en dat komt weer raar over bij de kijkers, beter gewoon geen filmpje dus.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #146 Gepost op: 9-02-2014, 17:15:28 »
Ik heb de aflevering nu 2x gezien en ben me voor de 2e keer kapotgeschrokken van dat geluid toen Tygo een groen scherm kreeg.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #147 Gepost op: 14-02-2014, 23:56:22 »

"Vijf op een Rij:
Aflevering 1. Opdracht Laser: Susan en Maurice ==> Maurice exit.
Aflevering 2. Opdracht Opera: Susan en Owen ==> Owen exit
Aflevering 3. Geen afvaller.
Aflevering 4. Opdracht Onderhandeling: Susan en Daphne ==> Daphne exit.
Aflevering 5. Opdracht Kerk: Susan en Jennifer ==> Jennifer exit.
Aflevering 6. Opdracht Jeeps: Susan en Aaf ==> Aaf exit.

Vijf exits op een rij.?!"---> i.v.m. Susan

Excuus indien al besproken, lees alles...*denk ik*.

*gevonden @widm.nl*
« Laatst bewerkt op: 15-02-2014, 00:08:04 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #148 Gepost op: 15-02-2014, 09:50:19 »
Ik denk dat het de volgende aflevering tijd om te gaan is voor Freek aangezien bij de foto na de leader zijn shirt duidelijk over een rode boot hangt. Dit is te zien in de achtergrond. ::zwaai::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #149 Gepost op: 15-02-2014, 12:43:05 »
Vijf exits op een rij.?!"---> i.v.m. Susan

als je 5 op een Rij hebt (het spelletje 5 op een rij bedoel ik) ben je de winnaar van het spel?

gezien de enige hoofdletters J en R in de titels tot nu toe...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2014, 00:02:56 door missmolly »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #150 Gepost op: 15-02-2014, 15:09:27 »
Het zal wel aan mij liggen maar van deze laatste 2 berichten snap ik niks ???

Nee dat ligt niet aan jou hoor denk ik. Ik snap ze ook niet  ???

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #151 Gepost op: 16-02-2014, 00:17:24 »
Het zal wel aan mij liggen maar van deze laatste 2 berichten snap ik niks ???

ik bedoel het spelletje 5 op een rij, als je dat hebt ben je de winnaar

misschien een verwijzing naar de volgende afvaller en dat zou dan JW kunnen zijn vanwege de hoofdletters J en R in alle titels van afleveringen tot nu toe.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #152 Gepost op: 16-02-2014, 00:26:58 »
Dat is Vier op een rij.
The British are not impressed.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2014, 05:05:02 »
Precies! Degene die nu nog niet overtuigd zijn van Susan zijn echt blind (met alle respect hoor) maar die bloem wat wéér overal terugkomt, die bekentenis in de camara, dat filmpje met ALLE aanwijzingen op internet... het is zo overduidelijk.

Met klap op de vuurpijl laten ze zien in het voorstukje van vorige week dat Susan in een donkere tunnel naar boven moet, ze vind het eng en wil niet naar boven, mollen willen nooit naar boven....

In Afl 7 hoor je Susan ook weer roepen: "I owe you big time." Net als in afl4 tegen Daphne. Lijkt me duidelijk dat de mol iedereen veel verschuldigd is ;-)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2014, 05:08:40 »
wat mij ook opviel is dat Rij met een hoofdletter is geschreven. zou dat nog een betekenis kunnen hebben?

Wat schrijf je normaal gesproken met een hoofdletter? De eerste letter vd zin!  ;)
je zult de zin dus om moeten draaien: Rij 1 op 5.

Dit verklaart waarom de jeep van JW en Freek ztil kwam te staan. De mol (Susan) zat uiteraard in een andere jeep om met die andere auto te mollen/tijd te rekken

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2014, 09:10:11 »
wat mij ook opviel is dat Rij met een hoofdletter is geschreven. zou dat nog een betekenis kunnen hebben?

Waarschijnlijk niet. In 2012 betekende het onlogische en inconsequente hoofdlettergebruik in de titels ook helemaal niets.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #156 Gepost op: 23-02-2014, 13:31:16 »
Krijg het idee dat we volgende aflevering de topito's gaan terug zien, en waarbij een volle oranje topito het vraagteken oplevert: dus een vrijstelling!


Ik had gelijk. Jan-Willem gespot in de promo met een blauw stukje.

Denk dat komende aflevering essentieel wordt. De Mol gaat hier (naast Tygo) sowieso achter het vraagteken aan (oranje topito's) Of verzameld heel veel topito's van de andere kleuren, maar net één te weinig ofzo.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #157 Gepost op: 23-02-2014, 13:52:37 »
En ik heb Eva weer gespot!  8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #158 Gepost op: 23-02-2014, 14:10:26 »
En ik heb Eva weer gespot!  8)

Nu nog vijf maal op rij in aflevering 2 tot en met 6  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #159 Gepost op: 23-02-2014, 20:03:47 »
Ik ben even gaan 'speuren' door het dagboek van de Mol in deze (verschrikkelijke) molloze weken.
Het kan zijn dat sommige dingen al genoemd zijn, maar hier zijn mijn 'vindingen':

Dag 1: "..., maar er had best wel wat meer verdiend kunnen worden door de groepjes waar in ieder geval géén mol in zat!"
Deze zin kan slaan op of Jennifer of Susan, want die hadden als enige wél geld in de pot.
 
Dag 2: "De zwarte vrijstelling heeft z’n intrede gedaan en hoe! Het zet alles op scherp en niemand is veilig voor dat ding. Behalve ik dan, maar dat hoeven de anderen niet te weten."
Deze slaat in mijn ogen op Sofie, omdat zij bij de markt én bij de abseil-opdracht als enige 'op zoek was' naar dat ding. Dat ding inzetten heeft immers geen voordeel voor jezelf, alleen een nadeel voor degene die iets hebben ingezet. En als je de Zwarte Vrijstelling als Mol zijnde inzet, is de kans groter om jouw 'vijand' eruit te kunnen gooien.

Dag 3: "Als je dat zo hoort lijkt dit een onmogelijke opdracht, maar wat kwamen ze dichtbij."
Kunnen we hieruit opmaken (door het woord 'ze') dat het óf Freek, óf Jan-Willem óf Sofie is (aangezien Aaf en Daphne al uit het spel zijn)?
"Heel toevallig was er geen geld meer om in te zetten op deze wedstrijd, dus dat die gewonnen werd was daardoor iets minder erg..."
'Heel toevallig' klinkt hier erg sarcastisch. Alsof de Mol van plan was om al het geld op te sturen (Freek of Sofie). Zonder de toestemming van Freek (penningmeester) was er überhaupt geen geld verstuurd in aflevering drie. Conclusie: Freek wist van de roeiopdracht en stuurde samen met Sofie het geld op, zodat hij haar als dekmantel heeft?

Dag 4: "... en als sommigen bereid waren geweest in hun kaarten te laten kijken. Aan de andere kant: dat zou ik ook niet doen... Toch?"
Is deze 'toch' een verwijzing naar: 'Misschien heb ik het toch gedaan!', dus Sofie? Of zou dat té duidelijk zijn?

Dag 5: Hier kon ik niet echt iets citeren, maar de overdreven vrouwelijke schrijfstijl viel mij (en vele anderen) op. Bijvoorbeeld twee keer 'oogverblindende eilandjes'. Ik heb nogmaals gekeken hoe de kandidaten (+ de Mol) reageerden op het heugelijke nieuws van vertrek naar de Filipijnen, maar het enige dat opviel is dat Jan-Willem 'Oke?' zei, terwijl de rest stil was. Niet echt iets nuttigs uit kunnen halen dus. Misschien jullie wel!?

Dag 6
: "Nee, dan de blik in de toekomst. Misschien dat dat sommige van mijn medekandidaten op een spoor heeft gezet..."
Zou dit kunnen slaan op Freek als Mol die, in tegenstelling tot de andere kandidaten, niet op een spoor gezet kon worden doordat hij niet in de toekomst heeft mogen kijken (het feit dat hij als Mol niets hoeft te zien weggelaten)?