Auteur Topic: [Theorie] Love Story of a Mole  (gelezen 16938 keer)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2014, 20:13:09 »
Haha ja jullie claimen alles als hint naar Susan   :P ;)

Ik ben nog niet helemaal mee in de hartentheorie. Net als de sterrentheorie. I'm not convinced yet.

Zag trouwens wel rode kussentjes op bed liggen als Sofie en Freek geld aan het sturen zijn. Weet alleen niet of het echt hartjes zijn of een creatieve handdoekuitspatting van de housekeeping :)
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #21 Gepost op: 11-03-2014, 20:19:53 »
Dan claim ik alle hartjes om de Tygo tunnel wat op te vrolijken.  ::bravo::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #22 Gepost op: 11-03-2014, 20:37:37 »
Waar wordt die sterrenhint voornamelijk besproken?

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2014, 20:45:50 »
Vooral op .nl en hier komt ie even ter sprake in topic ik dacht het afleveringstitelstopic
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2014, 21:35:51 »
Want het komt wel overeen met die extra aandacht in het mollenboekje voor sterrenbeelden. Tot nu toe gingen we uit van weegschaal is balans. Maar sterrenbeeld kan ook letterlijk staan voor ster in beeld natuurlijk

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2014, 02:55:14 »
Aflevering 3 na het roeien zegt Freek in de biecht: een soort sterrenslag eat your heart out".

Deze is inderdaad wel heerlijk waargenomen weer. Top!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2014, 09:39:28 »
Ja, alleen dat komt wel omdat JW in aflevering 1 al zegt bij het zien van de skyline.. Rotterdam eat your heart out.

Of is dat nu ook ineens een aanwijzing naar Freek  ::rofl::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2014, 13:58:26 »
Naast Love Story speelde Freek ook in:

- The Normal Heart
- Aspects Of Love
- From Sammy With Love (vanaf September 2014)

Hiermee wordt deze theorie nóg plausibeler...
« Laatst bewerkt op: 12-03-2014, 14:00:39 door RdB »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2014, 14:27:58 »
Naast Love Story speelde Freek ook in:

- The Normal Heart
- Aspects Of Love
- From Sammy With Love (vanaf September 2014)

Hiermee wordt deze theorie nóg plausibeler...

nee

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2014, 22:00:06 »
Na het zien van het Valentijnsfilmpje op de Wie Is De Mol site (ok, ik ben wat laat...) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit de rode draad hint van dit seizoen is. Het Valentijnsfilmpje waarin de harten en liefdesliedjes je om de oren vliegen is gewoon te toevallig in deze context. Ik vind het eerlijk gezegd geen juweel van een hint en had op iets mooiers gehoopt a la priesterhint, maar denk toch dat het hem is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2014, 22:25:10 »
Na het zien van het Valentijnsfilmpje op de Wie Is De Mol site (ok, ik ben wat laat...) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit de rode draad hint van dit seizoen is. Het Valentijnsfilmpje waarin de harten en liefdesliedjes je om de oren vliegen is gewoon te toevallig in deze context. Ik vind het eerlijk gezegd geen juweel van een hint en had op iets mooiers gehoopt a la priesterhint, maar denk toch dat het hem is.

Bij nader inzien vind ik het ook een sterke toevoeging:

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
https://www.youtube.com/watch?v=VWhw-N3E04Q
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2014, 22:37:35 »
In de extra beelden van aflevering 8 fluistert Sofie haar toelichting op haar stem op Freek. Wij hadden deze niet gezien op tv, zodat het nog even spannend was toen Art de stembiljetten uit de pot toverde. Zet het geluid maar iets harder tijdens Sofies verhaal. Je hoort behalve een mug, ook een hartslag van ongeveer 120/minuut. Da's vrij snel voor iemand die niet gerend heeft én niet zelf de spanning ervaart om een vrijstelling te winnen. Montage?

http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm_14_terugblik_afl8/video (doorspoelen naar ongeveer 2:08).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2014, 22:46:28 »
Tja, Wie is de Mol dat opeens aan valentijn denkt?
Alvast mijn complimenten aan degene die deze hint gevonden hebben (Jelsir en wie nog meer?), dit wordt er 1 voor "Zo had u het al lang kunnen weten" (Als Freek de mol is natuurlijk  :P).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #33 Gepost op: 13-03-2014, 00:27:31 »
In de extra beelden van aflevering 8 fluistert Sofie haar toelichting op haar stem op Freek. Zet het geluid maar iets harder tijdens Sofies verhaal. Je hoort behalve een mug, ook een hartslag van ongeveer 120/minuut.

http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm_14_terugblik_afl8/video (doorspoelen naar ongeveer 2:08).
Krijg er bijna hyperventilatie van, goed gespot!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #34 Gepost op: 13-03-2014, 05:57:07 »
Stom stom stom  ::rofl:: In 2014 hebben we een unieke dag, namelijk Valentijn die valt op 14-02 2014, dat is in spiegelbeeld te zetten!!! Vandaar ook de spiegel bij moltalk etc. De 14 is van de 14e mol, dus we moeten nog iets met die (0)2, of de 20. Ik denk aan de nummer 2 op de groepsfoto's of toch kijken naar de 20e vraag: wie is de mol? Iemand ideeen?

En persoonlijk denk ik dat ze dat hart er ook in hebben gedaan omdat dat naar meerdere te linken is: Freek, Tygo en Susan. Wellicht dan toch de finalisten?

Mooi gevonden heren en dames, de Love Story  ::bravo::
Meer L

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #35 Gepost op: 13-03-2014, 11:03:15 »
Stom stom stom  ::rofl:: In 2014 hebben we een unieke dag, namelijk Valentijn die valt op 14-02 2014, dat is in spiegelbeeld te zetten!!! Vandaar ook de spiegel bij moltalk etc. De 14 is van de 14e mol, dus we moeten nog iets met die (0)2, of de 20. Ik denk aan de nummer 2 op de groepsfoto's of toch kijken naar de 20e vraag: wie is de mol? Iemand ideeen?

Dan toch 2 mollen dit jaar?
(heb ik volgens mij nog nergens voorbij zien komen...)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #36 Gepost op: 13-03-2014, 11:07:26 »
Oke wow!

Toen dat Valentijnsfilmpje online kwam dacht ik pff wat een onzin. Maar het is gewoon een hint, dat kan niet anders. "Toeval", dat Freek in de eerse 2 shots van het filmpje zit? ;)

14-02-2014 is jammer genoeg geen symmetrie dus niet in balans, maar wel bijna  ::rofl::

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #37 Gepost op: 13-03-2014, 11:35:27 »
Kan me ook niet herinneren dat er ooit eerder zo'n filmpje is geweest, terwijl WIDM toch ieder jaar in dezelfde periode wordt opgenomen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #38 Gepost op: 13-03-2014, 11:46:16 »
Ja, maar andere jaren gaat het gewoon door. Nu zat er een gat van 2 weken in door de OS

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Love Story of a Mole
« Reactie #39 Gepost op: 13-03-2014, 12:04:42 »
Dan komt er dan eindelijk een rode draad hint toch nog naar voren  :D Precies wat ik nog mistte dit seizoen, al zal wel meegespeeld hebben dat de Case hint zo vroeg opviel zodat ze dit jaar een subtielere variant gekozen hebben ala 'en toen / topo / ego' Deze theorie is in 1 zin uit te leggen in aflevering 10 in tegenstelling tot vele anderen. 'U had kunnen weten dat Freek de mol was omdat Freek door de serie heen meerdere malen verwijzingen maakte naar zijn rol in Lovestory'

De schoppenhint naar Suus valt in dezelfde categorie, maar daar vind ik de link tussen het symbool schoppen en Suus missen. Terwijl een woordelijke verwijzing naar harten > hartje in de wolk meteen wijzen naar liefde > liefdesverhaal aka lovestory.

Ik had hem graag na aflevering 3 al gelezen :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan